×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/410/1998

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσια έργα. Συνυπολογισμός του χρηματικού ποσού που προκύπτει από την αποδοχή αίτησης θεραπείας σε κατασκευαζόμενο δημόσιο έργο, για τον προσδιορισμό του ποσοστού υπέρβασης του αρχικού οικονομικού αντικειμένου. Για τον προσδιορισμό του χρηματικού ποσού και του ποσοστού υπέρβασης, σε σχέση με το αρχικό συμβατικό ποσό, κατά ποσοστό ανώτερο του 50%, πέραν του οποίου απαγορεύεται η επέκταση των εργολαβιών δημοσίων έργων, συνυπολογίζονται και τα ποσά που προκύπτουν από την ολική ή μερική αποδοχή των αιτήσεων θεραπείας από τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ή τα τυχόν κατά περίπτωση οριζόμενα άλλα όργανα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/26/2004

Δαπάνες που συνυπολογίζονται για τον προσδιορισμό του ποσοστού πέραν του οποίου απαγορεύεται η αύξηση του οικονομικού αντικειμένου των δημόσιων έργων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τον προσδιορισμό του ποσοστού πέραν του οποίου απαγορεύεται η αύξηση του οικονομικού αντικειμένου των δημόσιων έργων που αφορούν στη διαπλάτυνση, εκβάθυνση και κάλυψη της κοίτης του Κηφισού, δεν συνυπολογίζονται οι δαπάνες που αφορούν στις αμοιβές του προσωπικού που προσλήφθηκε και των μηχανημάτων που μισθώθηκαν, για τη λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων, τα οποία κατέστησαν αναγκαία προς αντιπλημμυρική προστασία των εγγύς του Κηφισού ευρισκομένων περιοχών, των Δήμων Μοσχάτου και Ρέντη Αττικής, κατόπιν των σφοδρών βροχοπτώσεων που έλαβαν χώρα κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ των μηνών Ιουλίου και Νοεμβρίου 2002.


ΝΣΚ/298/2011

ΟΤΑ – Αποδοχές αιρετών οργάνων – Ανώτατο όριο αποδοχών κατ’ άρθρο 2 παρ. 1 Ν 3833/2010 – Υπέρβαση – Συνυπολογισμός ή μη των συντάξιμων αποδοχών από βουλευτικό ή άλλο αιρετό αξίωμα.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Οι συντάξεις, που καταβάλλονται στα αιρετά όργανα των ΟΤΑ δεν συνυπολογίζονται για την εξεύρεση του ανωτάτου ορίου αποδοχών του άρθρου 2 παρ.1 του Ν 3833/2010. (ομοφ.)


ΔΕΔ/Αθ/269/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2023. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η εκλογική αποζημίωση που έλαβε ως Δικαστικός Αντιπρόσωπος (€2.144,10) δεν θα έπρεπε να συνυπολογιστεί στο πραγματικό εισόδημα για τον προσδιορισμό του απαιτούμενου ποσού δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (e-payments). Ο συνυπολογισμός αυτός είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή προσαύξησης φόρου αποδείξεων ύψους 66,03 €. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι, παρόλο που η αποζημίωση είναι αφορολόγητη βάσει του άρθρου 108 του π.δ. 26/2012, συνιστά πραγματικό εισόδημα, το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στις περιοριστικές εξαιρέσεις του άρθρου 15 παρ. 6 του Ν. 4172/2013 (Κ.Φ.Ε.). Ως εκ τούτου, η καταλογιζόμενη προσαύξηση κρίθηκε νόμιμη.


ΕΣ/Τ7/46/2005

Η αοριστία του κειμένου προγραμματικής σύμβασης, σε συνδυασμό με τη μη παράθεση αναλυτικού οικονομικού προϋπολογισμού του προγράμματος, τον ασαφή προσδιορισμό των υποχρεώσεων των συμβαλλομένων μερών, αλλά τη σαφή χρηματοδότηση ΑΔΕΧ από το Δήμο με ετήσιο συνολικό ποσό και. με δυνατότητα μάλιστα καταβολής και όμοιου άλλου χρηματικού ποσού απαιτηθεί, οδηγεί τη Τμήμα στην κρίση ότι πρόκειται κατ ουσία για ανεπίτρεπτη κατά νόμο(άρθρο 277 παρ. 8 ΔΚΚ) επιχορήγηση της ΑΔΕΧ από το Δήμο.


ΝΣΚ/42/2021

Αρμοδιότητα ή μη της Ανωτάτης του Ναυτικού Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΝΥΕ) ως δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής να προβαίνει σε προσδιορισμό του ποσοστού ιατρικής-υγειονομικής αναπηρίας των ασφαλισμένων προσώπων στο τέως Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (τ. ΝΑΤ) και ήδη e-ΕΦΚΑ.(...)Κατά την άσκηση της αρμοδιότητάς της ως δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής στο πλαίσιο εξέτασης προσφυγής ή ένστασης κατά της γνωμάτευσης της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), η Ανωτάτη του Ναυτικού Υγειονομική Επιτροπή νομίμως προβαίνει, πέραν της εκφοράς κρίσης περί της απόλυτης ή της σχετικής ανικανότητας των ασφαλισμένων προσώπων στο τέως «Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο» και ήδη «e-Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης», επιπροσθέτως και σε προσδιορισμό του ποσοστού της ιατρικής-υγειονομικής-σωματικής αναπηρίας των προσώπων αυτών σύμφωνα με τον Ενιαίο Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας (ΕΠΠΠΑ), δυνάμενη κατά νόμο να τροποποιεί επί το ορθό και σύννομο το αναγνωρισθέν από την πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή του ΚΕΠΑ ποσοστό ιατρικής αναπηρίας και δεσμευόμενη κατά τον σχηματισμό της κρίσης της από τα ποσοστά αναπηρίας, όπως αυτά διαγράφονται στον ΕΠΠΠΑ (ομόφωνα).


ΔΕΔ/Θεσ/545/2025

Η απόφαση αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής και την ακύρωση πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€, που είχε επιβληθεί στον προσφεύγοντα από τον Προϊστάμενο του ΚΕ.ΦΟ.Κ. Θεσσαλονίκης βάσει του άρθρου 53 του Ν. 5104/2024. Το πρόστιμο αφορούσε την εκπρόθεσμη υποβολή τροποποιητικής δήλωσης φόρου γονικής παροχής χρηματικού ποσού 4.000,00€. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η τροποποίηση αφορούσε μόνο τη διόρθωση του αριθμού ΙΒΑΝ του τραπεζικού λογαριασμού του γονέα, το οποίο συνιστά πληροφοριακό στοιχείο και δεν επηρέαζε τον προσδιορισμό του φόρου (ο οποίος ήταν μηδενικός). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκανε δεκτό τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 53 του Ν. 5104/2024, δεν επιβάλλεται πρόστιμο σε τέτοιες περιπτώσεις διόρθωσης πληροφοριακών στοιχείων.


ΓΔΟΕΣ/1/1/55-α'/2017

Τροποποίηση καταστατικών διατάξεων, ως προς τις προϋποθέσεις χορήγησης, τον καθορισμό του ύψους και του τρόπου υπολογισμού του εφάπαξ χρηματικού βοηθήματος, καθώς και τον προσδιορισμό των εισφορών των ασφαλισμένων του Τομέα Πρόνοιας Αστυνομικών (Τ.Π.ΑΣ.), του Τομέα Πρόνοιας Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων (Τ.Π.Υ.Α.Π.) και του Τομέα Πρόνοιας Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (Τ.Π.Υ.Π.Σ.) του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.).


ΕΣ/ΑΠΟΦΑΣΗ/ΤΜ.1/2329/2014

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ(...)Αίτηση ακύρωσης της 10797/ΕΥΣ1780/ 6.3.2012 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης(..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν,  η προσβαλλόμενη απόφαση καταλογισμού είναι πλημμελώς αιτιολογημένη, κατά το βάσιμο σχετικό λόγο της έφεσης,  καθόσον σε αυτήν δεν αναγράφονται τα στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη για την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου και τον προσδιορισμό του καταλογισθέντος ποσού. Συγκεκριμένα, στην έκθεση ελέγχου γίνεται αναφορά στα έντυπα Ε7 των ετών 2009 και 2010, καθώς και στην ΑΠΔ Α΄ Τριμήνου 2011, δηλαδή σε χρονική περίοδο 27 μηνών, χωρίς περαιτέρω να προκύπτουν οι επιμέρους ώρες εργασίας και τα πρόσωπα των εργαζομένων, που ελήφθησαν υπόψη για τον προσδιορισμό των ΥΑΕ, ΔΑΕ και ΥΔΑ,, ούτε καταγράφεται σε αυτή ο μαθηματικός τύπος, δηλαδή οι πράξεις υπολογισμού του καταλογισθέντος ποσού, ώστε να μπορεί να ελεγχθεί η ορθότητα των δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν για τον προσδιορισμό του καταλογισθέντος ποσού. Ακυρώνει την 10797/ΕΥΣ1780/6.3.2012 απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης 


ΔΕΔ/Αθ/523/2025

Η απόφαση (Αριθμός 523/2025) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά της Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φ.Π.Α. και Πράξης Επιβολής Προστίμου, συνολικού ποσού 27.573,24€, για τη φορολογική περίοδο 01.01.2018 - 31.12.2018. Ο έλεγχος (2ο ΕΛ.ΚΕ. Αττικής) εφάρμοσε έμμεσες τεχνικές (αρχή των αναλογιών) για τον προσδιορισμό των εσόδων, κρίνοντας το λογιστικό σύστημα μη αξιόπιστο λόγω υψηλού ποσοστού ανεξήγητων ακυρώσεων πωλήσεων ύψους 13,1771%. Η ΔΕΔ απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας, κρίνοντας ότι πληρούται η προϋπόθεση του άρθρου 28 παρ.1 περ. α΄ του ν.4172/2013 για την εφαρμογή έμμεσων τεχνικών, ότι υπήρξε νόμιμη κοινοποίηση και τήρηση της διαδικασίας προηγούμενης ακρόασης. Ως εκ τούτου, επικυρώθηκε ο καταλογισμός.


Φ.420/80/81979/Σ.301/2005

Καθορισμός του χρηματικού ποσού εξαγοράς των προσθέτων στρατιωτικών υποχρεώσεων.