×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/93/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Γνωμοδότηση επί της 7ης τροποποίησης της Σύμβασης 016Α/03 μεταξύ του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ και της γερμανικής εταιρίας με την εττωνυμία «KRAUSS MAFFEI WEGMANN GmbH KG».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους παρέχει τη θετική γνωμοδότησή του, κατά το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ/τος 284/1989, σχετικά με την 7η Τροποποίηση της 016Α/2003 Κύριας Σύμβασης Προμήθειας, διότι η υπογραφή της παρίσταται επαρκώς αιτιολογημένη ως προς την δι’ αυτής θεραπεία νόμιμου σκοπού δημοσίου συμφέροντος, δεδομένου ότι έχουν λήξει όλες οι εγγυήσεις των παραληφθέντων υλικών και δεν εκκρεμεί άλλη παράδοση συμβατικού υλικού, πλην των ανταλλακτικών της θέσης 261, συνολικής αξίας 113.883,48 ευρώ, την οποία το ΓΕΣ έχει καθορίσει σε αναλώσιμα, τα οποία δεν καλύπτονται από εγγύηση καλής λειτουργίας και λαμβανομένων υπόψη νεότερων στοιχείων που τέθηκαν υπόψη του ΝΣΚ, σχετικά με τις δυσμενείς επιπτώσεις που θα επέλθουν από την τυχόν μη υπογραφή της κατά τα άνω τροποποίησης (πλειοψηφία). Εκδόθηκε με παραπομπή από την 37/2017 γνωμ. του Στ΄ Τμήματος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/37/2017

Αιτιολογημένο ή μη της 7ης τροποποίησης της Σύμβασης 016Α/03 μεταξύ του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ και της γερμανικής εταιρίας με την επωνυμία «KRAUSS MAFFEI WEGMANN GmbH KG».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Παρίσταται επαρκώς αιτιολογημένη, ως προς την δι’ αυτής θεραπεία νόμιμου σκοπού δημοσίου συμφέροντος (με βάση νεότερα στοιχεία σχετικά με τις επιπτώσεις εκ της τυχόν μη υπογραφής της τροποποιητικής σύμβασης), η τροποποίηση της 016Α/03 Κύριας Σύμβασης Προμήθειας αρμάτων τύπου «LEOPARD 2HEL», στο παρόν στάδιο, κατά το οποίο έχουν λήξει όλες οι εγγυήσεις των παραληφθέντων υλικών και δεν εκκρεμεί άλλη παράδοση συμβατικού υλικού, πλην των ανταλλακτικών της θέσης 261, που το ΓΕΣ έχει καθορίσει σε αναλώσιμα, τα οποία δεν καλύπτονται από εγγύηση καλής λειτουργίας (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια και εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 93/2017 γνωμ. Ολομ. ΝΣΚ


ΝΣΚ/245/2013

Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Νο 6 της Σύμβασης 016Α/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να εκδώσει γνωμοδότηση επί του Σχεδίου της 6ης Τροποποίησης της Σύμβασης 016Α/2003, διότι με την επιδιωκόμενη ως άνω τροποποίηση δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/179/2015

Ένοπλες Δυνάμεις – Νομιμότητα του Σχεδίου της 5ης Τροποποίησης της Σύμβασης 035Α/2003, που αφορά σε προμήθεια ελικοπτέρων και λοιπών αντικειμένων – Έκδοση γνωμοδότησης ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τα 1ο, 2ο, 4ο και 6ο (με τη σειρά που εκτίθενται στην οικεία γνωμοδότηση) αντικείμενα του Σχεδίου της 5ης Τροποποίησης της Σύμβασης 035Α/2003, το Τμήμα απέχει, ομόφωνα, από την έκδοση γνωμοδότησης, διότι, όπως διαβεβαιώνεται το ΝΣΚ από το σύνολο των στοιχείων του φακέλου και από τις διευκρινιστικές απαντήσεις του εν ενεργεία Ταγματάρχη της ΓΔΑΕΕ κ.Ι.Δ., ουδεμία βλάβη επέρχεται στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου από τα παραπάνω αντικείμενα του Σχεδίου της 5ης Τροποποίησης. Όσον αφορά στο 3ο αντικείμενο του ως άνω Σχεδίου, το Τμήμα, κατά πλειοψηφία, παρέχει τη θετική γνωμοδότησή του, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι η αρμόδια υπηρεσία θα αξιολογήσει αν η εταιρεία The Boeing Company παρέχει τα κατάλληλα εχέγγυα συνέχισης της εκτέλεσης του προγράμματος προμήθειας της Σύμβασης 035Α/2003. Τέλος, όσον αφορά στο 5ο αντικείμενο, το Τμήμα παρέχει, κατά πλειοψηφία, τη θετική γνωμοδότησή του, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας θα εκδώσει απόφαση, με την οποία θα επιτρέπει την έκδοση εταιρικών εγγυητικών επιστολών προκαταβολής και καλής εκτέλεσης, στις οποίες η εταιρεία The Boeing Company θα είναι ταυτόχρονα και εγγυητής και προμηθευτής. - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/398/2005

Πρόταση τροποποιήσεως συμβάσεως κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989. Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ενόψει των από την Υπηρεσία δοθέντων στοιχείων το Ν.Σ.Κ. παρέχει την κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 θετική γνωμοδότησή του για την υποβολή προτάσεως από πλευράς ΓΕΣ προς την ΕΛΒΟ ΑΒΕ για την απαλλαγή της από την προσκόμιση του 29% του υλικού της υπ’ αριθμ. 0366Γ/2001 Συμβάσεως Πλαίσιο και Συμβάσεως 1ου έτους.


ΝΣΚ/39/2019

Ένοπλες Δυνάμεις – Εγκυρότητα και ισχύς της τροποποίησης Σύμβασης ΑΩ, λαμβανομένου υπόψη ότι, από την έγκριση του σχεδίου της από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας μέχρι σήμερα, η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία έχει προχωρήσει στην υλοποίηση των προγραμμάτων που είχαν περιληφθεί στο σχέδιο τροποποίησης, χωρίς ουδέποτε να έχει υπογραφεί η σχετική τροποποιητική σύμβαση από τα συμβαλλόμενα μέρη.Δεν είναι έγκυρη και, συνακόλουθα, δεν ισχύει η τροποποίηση της Σύμβασης ΑΩ 10/03 (με αριθμό 1 του σχεδίου της), λόγω της έκδοσης και μόνον της απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για την έγκριση του σχεδίου της, καθόσον ουδέποτε υπογράφηκε η σχετική σύμβαση από τον εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), ουδεμία δε επιρροή μπορεί να έχει, αναφορικά με τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας, η προηγούμενη της υπογραφής της τροποποιητικής σύμβασης υλοποίηση προγραμμάτων από την αντισυμβαλλόμενη εταιρεία (ομόφ.).


ΝΣΚ/101/2005

Ενέργειες Διοικήσεως για εκτέλεση ακυρωτικής αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου. Προϋποθέσεις παραπομπής αξιωματικών σε Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή από τον ΥΕΘΑ ή Α/ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η Διοίκηση οφείλει σε εκτέλεση της σχετικής ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών να αναπέμψει την υπόθεση του υπόψη Αξ/κού στην ΑΥΕΣ προκειμένου αυτή να απαντήσει επί των τεθέντων διευκρινιστικών ερωτημάτων από το Α.Σ.Σ., το οποίο στη συνέχεια -αναλόγως των απαντήσεων αυτής- είναι αρμόδιο να αποφανθεί: ι) εάν ο υπόψη αξιωματικός πρέπει να εξακολουθήσει να παραμείνει στο στράτευμα και να εκτελεί υπηρεσία γραφείου ή ιι) υπέρ της μη παραμονής του στο στράτευμα με ειδική αναφορά στις υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες δεν επιτρέπουν την παραμονή και την ένταξη τούτου στην υπηρεσία γραφείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14 παρ.6 και 7 του ΝΔ 1400/1973. β) Δεν δύνανται ο ΥΕΘΑ ή ο Α/ΓΕΣ να παραπέμψουν νομίμως εκ νέου τον υπόψη αξιωματικό στην Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή Στρατού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/428/2013

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών ή μη μεταξύ του ΓΕΣ και της Ένωσης Παρόχων Υπηρεσιών – Αποκλειστικότητα ή μη στην παροχή των ταξιδιωτικών υπηρεσιών προς το προσωπικό του ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Σύμβαση μεταξύ του ΓΕΣ και της Ένωσης Παρόχων Υπηρεσιών είναι μικτή και στην ενυπάρχουσα σ' αυτήν σύμβαση παροχής υπηρεσιών, η οποία είναι η κύρια σύμβαση, απορροφάται η (ενυπάρχουσα ομοίως στην ως άνω μικτή σύμβαση) μισθωτική. (ομοφ.) β) Η ανάδοχος Ένωση Παρόχων έχει την αποκλειστικότητα στην παροχή προς το προσωπικό του ΓΕΣ των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, που καθορίζονται στην ως άνω Σύμβαση. (ομοφ.)


ΝΣΚ/136/2023

Αναγνώριση προϋπηρεσίας, εκτός Δημοσίου, υπαλλήλων που είχαν καταθέσει αίτηση για την αναγνώριση πριν από την μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία /εκπαιδευτική βαθμίδα. -Προβάδισμα-Ανάκληση αποφάσεων αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας. (...) α) Μετά τη μετάταξη υπαλλήλων σε ανώτερη κατηγορία, δεν είναι κατά το νόμο δυνατή η εκ μέρους της Διοίκησης αναγνώριση του εκτός δημοσίου τομέα χρόνου προϋπηρεσίας αυτών, ο οποίος διανύθηκε χωρίς την κατοχή των τυπικών προσόντων (τίτλων σπουδών) της ανώτερης κατηγορίας στην οποία μετατάχθηκαν, αδιαφόρως αν παρήλθε μεγάλο χρονικό διάστημα από την κατάθεση των αιτήσεων αναγνώρισης μέχρι την εξέτασή τους από το αρμόδιο Υ.Σ. (κατά πλειοψηφία) β) Η Διοίκηση έχει κατά κανόνα διακριτική ευχέρεια ανάκλησης των παρανόμων διοικητικών πράξεων και, κατά την άσκηση αυτής της ευχέρειας στην περίπτωση της ανάκλησης των παρανόμων ευμενών διοικητικών πράξεων, οφείλει να σταθμίσει και να συνεκτιμήσει τις δυσμενείς έννομες συνέπειες που θα επέλθουν από την ανάκληση, ως προς τους καλόπιστους ενδιαφερόμενους υπαλλήλους και από τη διατήρηση των πράξεων αυτών, ως προς τους λοιπούς υπαλλήλους, των οποίων η υπηρεσιακή κατάσταση επηρεάζεται απ΄ αυτές, λαμβάνοντας υπόψη και την κατά περίπτωση πάροδο ή μη του ευλόγου χρόνου από την έκδοσή τους (ομόφωνα). Με το Φ.479.4/26/825001/27.07.2023 έγγραφο της Β5 (ΔΠΠ) ΥΔΝΣΗ ΔΚΟΥ-ΟΙΚ Τμήμα 4ο υπηρεσίας του ΓΕΣ, που υπογράφεται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ζητήθηκε η παραπομπή του πιο πάνω ερωτήματος επί του οποίου εκδόθηκε η με αριθμό 66/2021 γνωμοδότηση του Δ΄ Τμήματος, στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ.


ΑΕΠΠ/1770/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται κατά της Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου αρ. 171/28-09-2021 την ακύρωση του σκέλους της που εγκρίνει τα αποτελέσματα αξιολόγησης Δικαιολογητικών Συμμετοχής - Τεχνικών Προσφοράς, ειδικότερα: α) την αποδοχή της προσφοράς του οικονομικού φορέα '...' για το προϊόν Κύλινδρος Σιδερώματος 3Μ (άρ. ΕΣΗΔΗΣ ...), β) την αποδοχή της προσφοράς του οικονομικού φορέα '...' για τα προϊόντα Πλυντηριοστυπτήριο 30 KG (άρ. ΕΣΗΔΗΣ ...) και Επαγγελματικό Στεγνωτήριο 23 KG (άρ. ΕΣΗΔΗΣ ...), υποστηρίζοντας ότι οι προσφορές αυτές δεν πληρούν τεχνικές και τυπικές προδιαγραφές της διακήρυξης όπως η συμμόρφωση με απαιτήσεις CE Mark, η απουσία επίσημης μετάφρασης εγγράφων και η έλλειψη λίστας αναλωσίμων υλικών.


ΝΣΚ/483/2004

Δυνατότητα λύσεως κατά νόμο της υπ’ αριθ. 83/99 συμβάσεως μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΓΕΣ) και της εταιρείας «…. ΟΕ», με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η λύση της συγκεκριμένης συμβάσεως δεν παρακωλύεται από τον νόμο, εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις, ήτοι α) συναίνεση των συμβαλλομένων μερών, β) το Δημόσιο δεν ζημιώνεται, δεδομένου ότι θα επιστρέψει μεν στην ως άνω εταιρεία το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο ανεκτέλεστο μέρος της συμβάσεως, με την παραμονή όμως του 70% περίπου του εκποιηθέντος οπλισμού στην κυριότητά του (ΓΕΣ).