×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/413/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τουριστικές επιχειρήσεις – Σφράγιση – Δημόσιο συμφέρον.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σφράγιση τουριστικής επιχείρησης που προβλέπεται στο άρθρο 4 παρ.4 εδαφ. β΄ του Ν 2160/1993 ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης, η οποία αποφασίζει την άμεση επιβολή της, όταν, από τη στάθμιση των πραγματικών περιστατικών και του δημοσίου συμφέροντος, συνάγεται ότι αυτή αποτελεί αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση και την ικανοποίηση του δημοσίου συμφέροντος στη συγκεκριμένη κάθε φορά περίπτωση. Η διάταξη της παρ.13 του ίδιου άρθρου έχει εφαρμογή και στην περίπτωση αυτή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/126/2005

Τουριστικές επιχειρήσεις - Επιχείρηση ενοικίασης Ι.Χ. αυτοκινήτων χωρίς οδηγό - Σήμα λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τον όρο «δεδομένη δραστηριότητα» του εδαφίου γ της παρ.1 του άρθρου 4 του Ν 393/1976, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ΠΔ 288/1991, νοείται η δραστηριότητα που ασκήθηκε σε επιχειρήσεις αντίστοιχου κλάδου με την επιχείρηση για την οποία ζητείται η χορήγηση σήματος λειτουργίας και όχι οποιουδήποτε κλάδου από τις τουριστικές επιχειρήσεις του άρθρου 2 του Ν 2160/1993. Η επί εξαετία άσκηση από τον αιτούντα ανεξάρτητης επιχείρησης ενοικιαζομένων δωματίων, δεν καλύπτει την έννοια της δεδομένης δραστηριότητας για τη χορήγηση σήματος λειτουργίας σε επιχείρηση εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης χωρίς οδηγό, γιατί δεν ανήκει στον αντίστοιχο κλάδο.


ΝΣΚ/157/2004

Τουριστικές επιχειρήσεις. Σφράγιση. Ενδικοφανής προσφυγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ.3 του Ν 642/1977 ενδικοφανής προσφυγή αναστέλλει μεν την εκτέλεση της πράξης με την οποία επιβάλλεται κύρωση σε βάρος τουριστικής επιχείρησης μέχρι να εκδοθεί απόφαση επ’ αυτής, προϋπόθεση όμως για τη νόμιμη αυτή αναστολή είναι η άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής εντός προθεσμίας ενός μηνός από την κοινοποίηση της πράξης. Στην περίπτωση που εκκρεμεί αίτηση ακυρώσεως και αίτηση αναστολής εκτελέσεως, ο αρμόδιος Υπουργός μπορεί, σύμφωνα με το άρθρο 52 παρ.1 του ΠΔ 18/1989, να διατάξει την αναστολή εκτελέσεως της προσβαλλόμενης πράξης, ενώ η διοίκηση δεν υποχρεούται να μην εκτελέσει άμεσα την πράξη της, εφόσον έχει απορριφθεί από τον αρμόδιο δικαστή το αίτημα έκδοσης προσωρινής διαταγής αναστολής εκτελέσεως (ως προς τούτο αντίθετη μειοψηφία).


ΝΣΚ/247/2006

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Τροποποίηση συμβάσεως για παραλαβή υλικών με έκπτωση τιμήματος. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή -κατ’ άρθρο 66 παρ.1 β’ του ΠΔ 284/1989- η τροποποίηση συμβάσεως για παραλαβή υλικών με έκπτωση τιμής, στην περίπτωση που έχει προηγηθεί η έκδοση πρωτοκόλλου απόρριψης των ανωτέρω υλικών από την αρμόδια Επιτροπή Ελέγχου και Παραλαβών, εκτός αν η Επιτροπή αυτή το ανακαλέσει, εφόσον διαπιστώσει την συνδρομή πραγματικών περιστατικών ικανών να θεμελιώσουν την επίκληση λόγων γενικότερου δημόσιου συμφέροντος.


ΝΣΚ/71/2017

Δυνατότητα εκτέλεσης σύμβασης δημοσίου έργου με τροποποίηση αυτής, λόγω χρήσης νέας τεχνολογίας, διαφορετικής από την συμβατικά προβλεπόμενη - Δυνατότητα διάλυσης σύμβασης από την Υπηρεσία - Συνέπειες της διάλυσης.Α) Η εκτέλεση της σύμβασης δημοσίου έργου πρέπει να γίνει σύμφωνα με το νομικό και συμβατικό πλαίσιο που την διέπει, το οποίο δεν επιτρέπει (παρά με προϋποθέσεις που δεν συντρέχουν στη συγκεκριμένη περίπτωση) την ουσιώδη τροποποίηση του συμβατικού αντικειμένου. Δεν είναι επιτρεπτή η εκτέλεση της σύμβασης με χρήση της προτεινόμενης νέας τεχνολογίας, αντί της συμβατικά προβλεπόμενης, αφού, όπως έκρινε κυρίαρχα για το τεχνικό αυτό ζήτημα η Υπηρεσία, τούτο θα συνιστούσε ουσιώδη τροποποίηση του συμβατικού αντικειμένου. (πλειοψ). Β) Από τη νομοθεσία δημοσίων έργων παρέχεται η δυνατότητα στον κύριο του έργου να προβεί, μονομερώς, σε διάλυση της σύμβασης, οι δε συνέπειες αυτής (αποζημίωση του αναδόχου) προβλέπονται στο νόμο και καθορίζονται με απόφαση της Προϊσταμένης Αρχής και σε περίπτωση αμφισβήτησης από τα δικαστήρια. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η συνολική εκτίμηση και στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος για την διάλυση ή μη της σύμβασης, αποτελεί αντικείμενο της κυριαρχικής δράσης της Διοίκησης (ομοφ.)


ΝΣΚ/271/2016

Αυτόματη λήξη άδειας ρυμουλκού λιμένα σε περίπτωση λήξης της ισχύος του Πρωτοκόλλου Γενικής Επιθεώρησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η άδεια ρυμουλκού λιμένα δεν παύει αυτομάτως να ισχύει, σε περίπτωση λήξης της ισχύος του Πρωτοκόλλου Γενικής Επιθεώρησης του ρυμουλκού πλοίου, αλλά εξακολουθεί να ισχύει μέχρις ότου ανακληθεί από την εκδούσα την πράξη Λιμενική Αρχή είτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος είτε για λόγους μη συνδρομής των προϋποθέσεων, βάσει των οποίων αυτή εκδόθηκε.


ΝΣΚ/98/2014

Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού – Δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής και πάγιας αντιμισθίας – Ωράριο απασχόλησης και χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών.(...)α) Οι απασχολούμενοι στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής δεν έχουν υποχρέωση τήρησης υπαλληλικού ωραρίου, αλλά παρέχουν τις υπηρεσίες τους για χρόνο εύλογο και απαραίτητο, αναλόγως των υπαρχουσών αναγκών, επί καθημερινής, κατά το δυνατόν, βάσεως, εργάσιμες ημέρες και ώρες, κατά κανόνα, στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α. β) Η διάταξη του άρθρου 51 παρ.2 του Υ.Κ., δεν έχει εφαρμογή και σε δικηγόρο που απασχολείται στο ΥΠ.ΠΟ.Α. με σχέση έμμισθης εντολής και πάγια αντιμισθία. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σχετικό αίτημα με βάση τις αρχές της καλής πίστεως και των συναλλακτικών ηθών και με τη στάθμιση του αληθούς συμφέροντος της υπηρεσίας και του αιτήματος του δικηγόρου, να κρίνει κατά περίπτωση και να χορηγήσει την άδεια αυτή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/122/2012

Ιδιωτική Εκπαίδευση – Νομιμότητα διορισμού εκπαιδευτικού με σύμβαση αορίστου χρόνου – Λόγοι δημοσίου συμφέροντος ή δόλου – Ανάκληση – Διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Ο διορισμός είναι παράνομος και η παρανομία εστιάζεται στην έλλειψη αντιστοιχίας του τίτλου σπουδών της Ζ.Γ., δηλαδή στην έλλειψη τυπικού προσόντος προς διορισμό στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως της έλλειψης εγγραφής της εκπαιδευτικού αυτής στην επετηρίδα που τηρείται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και των συνεπειών που μπορεί να έχει η έλλειψη αυτή. 2) Συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος για την έκδοση πράξης ανάκλησης, διότι υπερτερεί το δημόσιο αγαθό της παιδείας έναντι του ατομικού συμφέροντος του διορισθέντος, της συνδρομής του στοιχείου του δόλου μη αποτελούσας αντικείμενο Γνωμοδότησης του ΝΣΚ. 3) Διακριτική ευχέρεια υφίσταται της Διοίκησης προς ανάκληση, μετά από διαπίστωση λόγων δημοσίου συμφέροντος ειδικά αιτιολογημένης, χωρίς χρονικό περιορισμό. (ομοφ.)


ΔΕΚ/C‑429/2019

«Προδικαστική παραπομπή – Δημόσιες συμβάσεις – Οδηγία 2014/24/ΕΕ – Άρθρο 12, παράγραφος 4 – Πεδίο εφαρμογής – Σύναψη δημόσιων συμβάσεων μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα – Έννοια της “συνεργασίας” – Απουσία»(....)Για τους λόγους αυτούς, το Δικαστήριο (ένατο τμήμα) αποφαίνεται: Το άρθρο 12, παράγραφος 4, στοιχείο αʹ, της οδηγίας 2014/24/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Φεβρουαρίου 2014, σχετικά με τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων και την κατάργηση της οδηγίας 2004/18/ΕΚ, έχει την έννοια ότι δεν υφίσταται συνεργασία μεταξύ αναθετουσών αρχών όταν μια αναθέτουσα αρχή η οποία είναι υπεύθυνη, στην εδαφική της περιφέρεια, για την εκπλήρωση αποστολής δημοσίου συμφέροντος δεν εκπληρώνει πλήρως η ίδια την αποστολή αυτή, την οποία μόνον η εν λόγω αρχή οφείλει να εκπληρώσει κατά το εθνικό δίκαιο και η οποία απαιτεί τη διεκπεραίωση περισσότερων επιμέρους εργασιών, αλλά αναθέτει σε άλλη, ανεξάρτητη αναθέτουσα αρχή, η οποία είναι επίσης υπεύθυνη για την εκπλήρωση της ίδιας αποστολής δημοσίου συμφέροντος στη δική της εδαφική περιφέρεια, να εκτελεί έναντι αμοιβής μια από τις απαιτούμενες εργασίες.


ΝΣΚ/83/2011

Δυνατότητα ή μη ματαίωσης ανοικτού διαγωνισμού προμήθειας, μετά τη λήξη της ισχύος των προσφορών των διαγωνιζομένων.Σε περίπτωση, που πριν την λήξη της ισχύος των προσφορών των διαγωνιζομένων, δεν κλήθηκαν αυτοί από την αναθέτουσα αρχή να παρατείνουν εγγράφως την ισχύ των προσφορών τους, και ως εκ τούτου δεν υφίστανται πλέον προσφορές σε ισχύ, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ματαιώνονται υποχρεωτικά, δεν υφίσταται δε κατ’ εξαίρεση, δυνατότητα συνέχισης του διαγωνισμού, με αιτιολογημένη περί εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος απόφαση συνέχισης του διαγωνισμού, δεδομένου ότι  η δυνατότητα αυτή, παρέχεται μόνο στην περίπτωση που, πριν την εκπνοή, του ανώτατου κατά παράταση χρόνου ισχύος των προσφορών, κληθούν οι διαγωνιζόμενοι, μετά από αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής, να δηλώσουν ότι παρατείνουν την ισχύ των προσφορών τους. 

ΝΣΚ/240/2011

Τροποποίηση Συμβάσεως Προμηθείας Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι νόμιμη η 1η τροποποίηση της συμβάσεως 050Α/2003, υπό τον όρον ότι θα περιληφθεί ρήτρα επιφυλάξεως υπέρ του Δημοσίου των τυχόν αξιώσεων που δικαιούται από την μη εμπρόθεσμη παράδοση των υλικών. Το Σχέδιο Τροποποιήσεως πρέπει να αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο είναι κατά το Σύνταγμα και το νόμο αρμόδιο για τον έλεγχο της νομιμότητας των δημοσίων συμβάσεων και, ως εκ τούτου, το μόνο που μπορεί να αποφασίζει σε κάθε περίπτωση για την αρμοδιότητά του. (ομοφ.)