ΝΣΚ/414/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την εξέλιξη δημοσίου υπαλλήλου στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003, ο χρόνος παροχής υπηρεσίας από αυτόν με σύμβαση μίσθωσης έργου, γιατί δεν συντρέχουν προς τούτο οι προϋποθέσεις του άρθρου 15 παρ.1 περ.ι’ του ίδιου νόμου. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/327/2005
Αναγνώριση από μόνιμο υπάλληλο της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, προϋπηρεσίας που προσέφερε στο Ε.Μ.Π. με συμβάσεις μίσθωσης έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις από 29-10-2002 και από 20-10-2004 βεβαιώσεις του ΝΠΔΔ στο οποίο παρείχε υπηρεσία με συμβάσεις μίσθωσης έργου ο ως άνω υπάλληλος και οι οποίες αποτελούν υπηρεσιακά έγγραφα κατά την έννοια της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν 3205/2003, συνάγεται ότι συντρέχουν σωρευτικά όλες οι προϋποθέσεις που απαιτεί η προπαρατεθείσα διάταξη της περ. ι) της παρ.1 του παραπάνω άρθρου, για να ληφθεί υπόψη η εν λόγω υπηρεσία, ως υπηρεσία για την εξέλιξη του μονίμου αυτού υπαλλήλου στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003 για το χρονικό διάστημα από 1-1-1995 μέχρι 31-12-1999. Κατά συνέπεια με βάση τα παραπάνω αναφερόμενα υπηρεσιακά έγγραφα, η ερωτώσα υπηρεσία μπορεί να αναγνωρίσει τον αντίστοιχο χρόνο παροχής υπηρεσίας με συμβάσεις μίσθωσης έργου, ως υπηρεσία για την εξέλιξη του μόνιμου αυτού υπαλλήλου στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003.
ΝΣΚ/444/2006
Αναγνώριση προϋπηρεσίας σε υπαλλήλους της Γ.Γ.Α., αποσπασμένους από την Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 17 παρ. 3 του Ν 2947/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο χρόνος της απόσπασης υπαλλήλων της εταιρίας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 17 παρ. 3 του Ν 2947/2001, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την εξέλιξη του προσωπικού αυτού στα μισθολογικά κλιμάκια, κατά τις διατάξεις του άρθρου 15 του Ν 3205/2003, διότι η άνω απόσπαση δεν εμπίπτει σε καμία από τις ρυθμίσεις του νόμου αυτού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/80/2010
Προσμέτρηση χρόνου απασχόλησης με συμβάσεις μίσθωσης έργου για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου.Από το συνολικό χρόνο απασχόλησης με συμβάσεις μίσθωσης έργου δύναται να ληφθεί υπόψη για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου χρονικό διάστημα 24 μηνών. Η πέραν του 24μηνου απασχόληση, υπό το καθεστώς των συμβάσεων αυτών, δύναται να αναγνωρισθεί μισθολογικά υπό τις προϋποθέσεις των παρ. 1ι και 4 του άρθρου 15 του Ν 3205/2003.
ΝΣΚ/20/2025
Στη περίπτωση υπαλλήλου που είχε καταταγεί, κατά τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004, σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε Ινστιτούτο του ν.π.δ.δ.. Ε.Α.Α. και στον οποίο είχε αναγνωρισθεί ως προϋπηρεσία χρόνος που αντιστοιχούσε σε συμβάσεις, επιγραφόμενες, ως μίσθωσης έργου (προγενέστερες και μεταγενέστερες του χρόνου έναρξης ισχύος ως άνω π.δ.), εάν ο σχετικός χρόνος θα ληφθεί υπόψη για την μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή του στα μισθολογικά κλιμάκια της νέας του προσωπαγούς θέσης ως Ερευνητή Γ’, με τριετή θητεία(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί του τεθέντος ερωτήματος, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Α’ Τμήμα) γνωμοδότησε ομόφωνα ως εξής: Κάθε χρονικό διάστημα που έχει αναγνωρισθεί από την Διοίκηση ως χρόνος προϋπηρεσίας για την ένταξη και κατάταξη του υπαλλήλου του ερωτήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ/τος 164/2004, σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Ινστιτούτο Αστρονομίας Αστροφυσικής Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του ν.π.δ.δ. Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη του υπαλλήλου στα κλιμάκια της νέας του προσωποπαγούς θέσης Ερευνητή Γ’, με τριετή θητεία
ΝΣΚ/380/2011
Δυνατότητα ή μη αναγνώρισης προϋπηρεσίας για την εξέλιξη στα μισθολογικά κλιμάκια χρονικού διαστήματος, που ο υπάλληλος του Δημοσίου απουσιάζει από την υπηρεσία του με άδεια άνευ αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία για την εξέλιξη στα μισθολογικά κλιμάκια το χρονικό διάστημα, που ο υπάλληλος του Δημοσίου εργάζεται σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν αυτή η υπηρεσία παρέχεται κατά τη διάρκεια της εργασίας του και δεν έχει παρασχεθεί πριν το διορισμό του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/452/2006
Ειδικός Λογαριασμός των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Παροχή υπηρεσίας με σύμβαση μισθώσεως έργου. Υπολογισμός του χρόνου παροχής αυτής για την εξέλιξη των μονίμων υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια του Ν 3205/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως υπηρεσία για την εξέλιξη των μονίμων υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003, λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος παροχής υπηρεσίας με σύμβαση μισθώσεως έργου στον Ειδικό Λογαριασμό, ο οποίος συνιστάται σε καθένα από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά και Τεχνολογικά Ιδρύματα εφόσον η υπηρεσία αυτή έχει χαρακτηρισθεί με διάταξη νόμου ή με δικαστική απόφαση ότι διανύθηκε με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (εξαρτημένη) ή εφόσον σύμφωνα με υπηρεσιακά έγγραφα συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις που τάσσει η περ. ι) της παρ. 1 του άρθρου 15 του νόμου αυτού, δηλ. ι) απασχόληση κατά το σύνηθες δημοσιοϋπαλληλικό ωράριο, ιι) παροχή εργασίας στο χώρο της υπηρεσίας αυτής και ιιι) αμοιβή ανάλογη με εκείνη των προσλαμβανομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
ΝΣΚ/455/2005
Αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας υπαλλήλου Δημοτικού Ιδρύματος διανυθέντος σε αλλοδαπό Δημόσιο (πρώην Σοσιαλιστική Χώρα) για βαθμολογική εξέλιξη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Χρόνος προϋπηρεσίας υπαλλήλου Δημοτικού Ιδρύματος (Ν.Π.Δ.Δ.) που διανύθηκε σε πρώην Σοσιαλιστική Χώρα δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την ένταξή του σε βαθμό ανώτερο εκείνου στον οποίο υπηρετεί.
ΝΣΚ/346/2006
Προϋποθέσεις για τον υπολογισμό του χρόνου προϋπηρεσίας των δημοσίων υπαλλήλων για την εξέλιξή τους σε μισθολογικά κλιμάκια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εργασία παρασχεθείσα με σύμβαση μίσθωσης έργου στο Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. υπολογίζεται για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, εφόσον, βεβαιώνεται με υπηρεσιακά έγγραφα, ότι ο ενδιαφερόμενος απασχολήθηκε κατά το σύνηθες υπηρεσιακό ωράριο, η εργασία παρασχέθηκε στο χώρο που λειτουργεί η υπηρεσία υπό την άμεση εποπτεία των αρμοδίων οργάνων και η καταβληθείσα αμοιβή είναι ανάλογη με αυτή των προσλαμβανομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
Ελ.Συν.Κλ.Τμ.1/102/2017
Αναγνώριση προϋπηρεσίας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση, ότι κατά παράβαση του άρθρου 11 παρ. 4 του ν. 4354/2015, προσμετρήθηκε για την αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας, το συνολικό χρονικό διάστημα απασχόλησης αυτής στην ....., δοθέντος ότι ναι μεν η ανωτέρω δημόσια επιχείρηση ανήκει στους φορείς, που η προσφερθείσα υπηρεσία σε αυτούς αναγνωρίζεται για την εξέλιξη στα μισθολογικά κλιμάκια του ανωτέρω νόμου (βλ. σκέψη ΙΙI.Β), όμως, όπως βασίμως προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος, η προαναφερόμενη υπάλληλος απασχολήθηκε σε αυτή κατόπιν σύναψης συμβάσεων μίσθωσης έργου, όπως αυτό προκύπτει από τη σχετική βεβαίωση της Γενικής Διευθύντριας της ..... 3 (την οποία η βεβαίωση του ΙΚΑ μπορεί να συμπληρώσει και όχι να υποκαταστήσει), και όχι συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου. Εφόσον δε με την εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 22 παρ. 1 του ν. 4354/2015, χορηγείται εξουσιοδότηση αποκλειστικά για τον καθορισμό των κάθε είδους αποδοχών των δημοσιογράφων, που απασχολούνται (με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου) σε φορείς της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του νόμου αυτού και όχι για τη ρύθμιση άλλων ζητημάτων, πρέπει να γίνει δεκτό ότι το ζήτημα αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας για κατάταξη της ανωτέρω υπαλλήλου σε μισθολογικό κλιμάκιο, παραμένει ρυθμιστέο από τις γενικές διατάξεις του ν. 4354/2015.(..)Τέλος, σε κάθε περίπτωση, ακόμα και εάν ήθελε υποτεθεί ότι είναι νόμιμη, εν προκειμένω, η αναγνώριση προϋπηρεσίας και ότι προηγήθηκε θετική κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η μισθολογική εξέλιξη της προαναφερόμενης υπαλλήλου, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του ως άνω νόμου, μετά την μισθολογική κατάταξη της στα μισθολογικά κλιμάκια για την πρώτη εφαρμογή του νόμου αυτού, αναστέλλεται έως τις 31.12.2017, συνεπώς, τα οικονομικά αποτελέσματα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας αυτής, δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν πριν από την 1η.1.2018 και, ως εκ τούτου, κατά παραδοχή του επικουρικώς προβαλλόμενου από την Επίτροπο λόγου, μη νομίμως εντέλλεται με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα η σχετική δαπάνη.
ΣτΕ/ΤΜ.ΣΤ/2250/2024
Η απόφαση ΣτΕ 2250/2024 απορρίπτει την αίτηση αναιρέσεως του Ελληνικού Δημοσίου και της Βουλής των Ελλήνων κατά της υπ’ αριθμ. 2475/2020 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Το αντικείμενο της διαφοράς αφορά την άρνηση συνυπολογισμού διετούς προϋπηρεσίας του αναιρεσιβλήτου, μονίμου υπαλλήλου της Βουλής, σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ΝΠΙΔ/ΕΛΠΑ) για τη μισθολογική του εξέλιξη. Το Δικαστήριο έκρινε ότι ο χρόνος αυτός προϋπηρεσίας συνυπολογίζεται νομίμως, καθώς είχε ληφθεί υπόψη ως προσόν για τον αρχικό του διορισμό σε οργανική θέση του Δημοσίου το 1983. Κρίσιμος χρόνος για τον συνυπολογισμό προϋπηρεσίας σε ΝΠΙΔ (μέχρι 8 έτη για υπαλλήλους που υπηρετούσαν πριν τις 31/12/1996), σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 1 περ. η’ του ν. 3205/2003, θεωρείται ο χρόνος του αρχικού διορισμού και όχι ο μεταγενέστερος χρόνος της μετατάξεως στη Βουλή των Ελλήνων.