ΝΣΚ/416/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα πειθαρχικώς προϊσταμένου και υπηρεσιακού συμβουλίου σε περίπτωση απόσπασης υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό την ισχύ του νέου Υπαλληλικού Κώδικα (Ν 3528/2007), αρμόδιος πειθαρχικώς προϊστάμενος του υπαλλήλου είναι (με την επιφύλαξη της παρ. 4 του άρθρου 117 που αναφέρεται στην πειθαρχική εξουσία του Υπουργού Εσωτερικών για παραπτώματα υπαλλήλων που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση των πολιτών) ο προϊστάμενος της οργανικής του θέσης, ενώ αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο στην ως άνω περίπτωση είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο της υπηρεσίας στην οποία υπηρετεί με απόσπαση, εφόσον το παράπτωμά του σχετίζεται με τα καθήκοντα της θέσης στην οποία υπηρετεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/319/2011
Προαγωγές υπαλλήλων κατ’ εκλογήν – Κρίσεις – Αναβολή ή μη κρίσης πειθαρχικώς διωκόμενου υπαλλήλου – Αναδρομική προαγωγή ή μη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Το Ανώτατο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Α.Υ.Σ.) έχει τη δυνατότητα, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 92 του Υ.Κ. να αναβάλει, με αιτιολογημένη απόφασή του, την κρίση του πειθαρχικώς διωκόμενου υπαλλήλου. Στην περίπτωση αυτή θα κρίνει τους λοιπούς υπαλλήλους, που πληρούν τα τυπικά προσόντα προαγωγής στο βαθμό του ΠΥΒ΄, για την πλήρωση όλων των κενών οργανικών θέσεων που καθορίζονται με το ερώτημα του Υπουργού. (ομοφ.) β) Εφόσον η κατηγορία αποδειχθεί αβάσιμη και ο τελεσίδικα απαλλαγείς υπάλληλος κριθεί σε μεταγενέστερο υπηρεσιακό συμβούλιο προακτέος, θα προαχθεί αναδρομικά, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 92 παρ. 3 του Υ.Κ., από το χρόνο που προήχθησαν οι λοιποί συνάδελφοί του. (ομοφ.) γ) Η υποβολή του ερωτήματος του Υπουργού και συνεπώς η νέα κρίση του τελεσίδικα απαλλαγέντος της κατηγορίας υπαλλήλου παρεμποδίζεται έως τη δημιουργία κενής οργανικής θέσης στο βαθμό του ΠΥΒ΄, που κρίνεται αναγκαίο να πληρωθεί. (ομοφ.)
ΝΣΚ/217/2000
Λιμενικό Σώμα. Πειθαρχικώς προϊστάμενος πολιτικών υπαλλήλων Επισκευαστικής Βάσης Λ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πειθαρχικώς προϊστάμενος των πολιτικών υπαλλήλων, που υπηρετούν στην Επισκευαστική Βάση Λιμενικού Σώματος είναι ο προϊστάμενος αυτής ανώτερος αξιωματικός.
ΕλΣυν.Κλ1(ΚΠΕ)/288/2016
ΑΠΟΔΟΧΕΣ(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, νομίμως ο φερόμενος ως δικαιούχος τοποθετήθηκε, με την 62/6792/11.4.2014 απόφαση του Δημάρχου …-….., ως Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του οικείου Δήμου, καθόσον το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, καίτοι εξέφρασε αμφιβολίες ως προς τη συνδρομή, στο πρόσωπο του ως άνω υπαλλήλου, ορισμένων εκ των απαιτούμενων από το νόμο προσόντων για την κατάληψη της εν λόγω θέσης έκρινε, εν τέλει, ότι αυτός πληρούσε τις νόμιμες προϋποθέσεις για την επιλογή του ως Προϊσταμένου. Περαιτέρω, νομίμως το ως άνω Συμβούλιο προσμέτρησε και μοριοδότησε, ως χρόνο υπηρεσίας σε θέση Προϊσταμένου Τμήματος, το χρόνο υπηρεσίας του προαναφερθέντος υπαλλήλου ως Προϊσταμένου του Τμήματος Δημοτικής Αστυνομίας της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου ...., αφού, κατά το χρόνο τοποθέτησής του στη θέση αυτή, ο Ο.Ε.Υ. του Δήμου…., όριζε ότι, σε περίπτωση ανυπαρξίας υπαλλήλου του κλάδου ΤΕ, μπορούσε να επιλεγεί, για τη στελέχωση της ανωτέρω θέσης, υπάλληλος του κλάδου ΔΕ, στον οποίο ανήκε ο φερόμενος ως δικαιούχος, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου
ΝΣΚ/454/2006
Αρμοδιότητα για την εξέταση της ένστασης διόρθωσης της έκθεσης αξιολόγησης αποσπασμένου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο για την εξέταση της ένστασης αποσπασμένου υπαλλήλου κατά της έκθεσης αξιολόγησής του είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο της υπηρεσίας στην οποία αυτός έχει αποσπαστεί.
ΝΣΚ/327/2013
Οφειλόμενες κατά νόμο ενέργειες των αρμοδίων υπηρεσιών της Βουλής μετά την περιέλευση σε αυτές, εγγράφου του Τμήματος Μηνύσεων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σερρών, με το οποίο ανακοινώθηκε η άσκηση ποινικής δίωξης κατά μετακλητού υπαλλήλου της, ενόψει των πρόσφατων τροποποιήσεων των διατάξεων του Πειθαρχικού Δικαίου και της ιδιαιτερότητας της κατηγορίας του συγκεκριμένου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Αναφορικά με την υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου περί του οποίου το έγγραφο ερώτημα, ισχύει ό,τι ισχύει και επί των μονίμων υπαλλήλων της Βουλής, πλην της μονιμότητας, και συνεπώς σε περίπτωση διάπραξης πειθαρχικού παραπτώματος εφαρμόζεται το πειθαρχικό δίκαιο, που εφαρμόζεται και στο μόνιμο προσωπικό της Βουλής, δηλαδή εφαρμόζονται οι εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις του πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων του Ν. 3528/2007 (ΦΕΚ Α΄ 26), όπως ισχύουν και αναλόγως της ακριβούς ημερομηνίας τέλεσης των αποδιδόμενων πειθαρχικών παραπτωμάτων. 2. Από τις προαναφερόμενες διατάξεις των άρθρων 110 και 114 του εφαρμοζομένου εν προκειμένω Ν. 3528/2007, προκύπτει ότι η άσκηση πειθαρχικής δίωξης, όταν υπάρχουν στοιχεία για διάπραξη πειθαρχικών παραπτωμάτων, αποτελεί υποχρέωση του πειθαρχικού οργάνου και συνεπώς τούτο πρέπει να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διαπίστωση της τέλεσης πειθαρχικών παραπτωμάτων και τη δίωξη αυτών. Ως εκ τούτου ο κατά νόμο πειθαρχικώς προϊστάμενος οφείλει, ευθύς ως λάβει γνώση της άσκησης ποινικής δίωξης κατά υπαλλήλου, του οποίου τυγχάνει πειθαρχικώς προϊστάμενος, να συλλέξει επαρκή στοιχεία από την ποινική δικογραφία μετά από αλληλογραφία με τις αρμόδιες ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές και, εφόσον κρίνει ότι βάσει αυτών δικαιολογείται η άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά του προαναφερομένου υπαλλήλου, ή να ασκήσει ο ίδιος την πειθαρχική δίωξη ή να διαβιβάσει την υπόθεση στο πειθαρχικώς ανώτερο όργανο, στην περίπτωση, που η τυχόν επιβληθησομένη ποινή ξεπερνά την αρμοδιότητά του. Στην περίπτωση δε, που ο ίδιος ο υπάλληλος παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα πειθαρχικά παραπτώματα, που αναφέρονται στην περ. ε’ της παρ.1 του άρθρου 103 του Ν. 3528/2007, μεταξύ των οποίων και η χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή εντός και εκτός υπηρεσίας, θα τεθεί αυτοδικαίως σε κατάσταση αργίας και η αρμόδια υπηρεσία θα εκδώσει περί αυτού διαπιστωτική πράξη. 3. Σε κάθε περίπτωση η αρμόδια υπηρεσία της Βουλής οφείλει με διαρκή επικοινωνία με την αρμόδια υπηρεσία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σερρών να ενημερώνεται για την εξέλιξη της υπόθεσης και να λαμβάνει γνώση των στοιχείων του φακέλου, και κυρίως των περιστατικών (π.χ. έκδοση εντάλματος προσωρινής κράτησης, αμετάκλητη παραπομπή για τα αναφερόμενα στη σχετική διάταξη ποινικά αδικήματα κ.ά.), η συνδρομή των οποίων συνιστά τις προϋποθέσεις, για τη θέση του προαναφερομένου σε αυτοδίκαιη αργία, σε εφαρμογή των περιπτώσεων α, β, και γ, της παρ.1 του άρθρου 103 του Ν. 3528/2007. 4. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 104 του Ν. 3528/2007 παρέχουν την ευχέρεια στον πειθαρχικώς προϊστάμενο, σε κατεπείγουσες περιπτώσεις και εφόσον διακυβεύεται το συμφέρον της υπηρεσίας, να εκδώσει αιτιολογημένη απόφαση, που επιδίδεται, σε αυτόν, τον οποίον αφορά, περί αναστολής της άσκησης καθηκόντων του εν λόγω υπαλλήλου, περί του οποίου, όμως πρέπει να γνωμοδοτήσει το πειθαρχικό συμβούλιο εντός τριάντα (30) ημερών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/392/2004
Αρμοδιότητα κίνησης πειθαρχικής δίωξης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πειθαρχικώς προϊστάμενος μεταταγέντος υπαλλήλου κατά το άρθρο 3 παρ.4 εδαφ.β’ περ.α’ Ν 2503/1997 για πράξεις που τελέστηκαν όταν υπηρετούσε στην προηγούμενη θέση του, είναι ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Περιφέρειας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/204/2003
Αφαίρεση από το προσωπικό μητρώο δικαστικής υπαλλήλου υπηρεσιακής έκθεσης αξιολόγησης, της οποίας την διαγραφή διέταξε εξ ολοκλήρου το υπηρεσιακό συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Υπηρεσία πρέπει να αφαιρέσει από το προσωπικό μητρώο δικαστικής υπαλλήλου υπηρεσιακή έκθεση αξιολογήσεως, της οποίας την εξ ολοκλήρου διαγραφή διέταξε το οικείο Δικαστικό (Υπηρεσιακό) Συμβούλιο, εφ’ όσον το Συμβούλιο αυτό δεν προχώρησε στην βαθμολόγηση της εν λόγω υπαλλήλου στα επί μέρους κριτήρια.
ΝΣΚ/47/2017
Αρμόδιο όργανο για την άσκηση της πειθαρχικής δικαιοδοσίας επί υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Κατά των υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορούν να ασκήσουν πειθαρχική δίωξη, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, από τον διορισμό του, ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης και ο προϊστάμενος Διεύθυνσης, για τους υπαλλήλους που ανήκουν στην αρμοδιότητά τους. Οι υπάλληλοι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος, λόγω παράνομης τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κωλύονται να ασκήσουν πειθαρχική δικαιοδοσία, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι των υπαλλήλων που διώκονται ποινικά στο πλαίσιο της ίδιας υπόθεσης, για πειθαρχικά παραπτώματα, που στηρίζονται στα ίδια πραγματικά περιστατικά με τα ποινικά αδικήματα για τα οποία έχει ασκηθεί ποινική δίωξη. Ανεξαρτήτως της συνδρομής του ανωτέρω κωλύματος, πειθαρχική δίωξη των ανωτέρω υπαλλήλων δύναται να ασκήσει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης.
ΝΣΚ/299/2014
Δυνατότητα ή μη παραιτήσεως υπαλλήλου σε περίπτωση πειθαρχικής δίωξης εις βάρος του – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 148 παρ.2 του Υ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α) Δύναται, μετά την έκδοση απόφασης από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό- Υπηρεσιακό Συμβούλιο του οικείου φορέα, με την οποία επιβλήθηκε στον πειθαρχικώς διωκόμενο υπάλληλο η πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης τριών μηνών με πλήρη στέρηση των αποδοχών, λόγω αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων και την, κατόπιν υποβολής της προβλεπόμενης από το νόμο ένστασης εκ μέρους του ανωτέρω υπαλλήλου, ακύρωση της ως άνω απόφασης από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο για παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας και αναπομπή της υπόθεσης στο προαναφερθέν Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, να επιβληθεί στον εν λόγω υπάλληλο, κατά την εκ νέου εκδίκασή της στο Συμβούλιο αυτό, η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης, χωρίς να επέρχεται η κατά τις διατάξεις της παρ.5 του άρθρου 141 του Ν. 3528/2007 ανεπίτρεπτη χειροτέρευση της θέσης του. (πλειοψ.) Β) Η Διοίκηση επιβάλλεται να προβαίνει και σε ουσιαστική εκτίμηση κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης, σύμφωνα με όσα αναπτύσσονται στο σκεπτικό της παρούσας, προκειμένου να αποφανθεί για την αποδοχή ή μη των εκάστοτε υποβαλλομένων, κατά τη διάρκεια της πειθαρχικής εκκρεμοδικίας ενώπιον του αρμοδίου Πειθαρχικού- Υπηρεσιακού Συμβουλίου, για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης, αιτήσεων παραίτησης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/71/2021
α) Εάν είναι επιτρεπτή από το νόμο η τέλεση ιερατικών καθηκόντων, κατόπιν χειροτονίας κατά τις αρχές της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος και κάλυψης σχετικής οργανικής θέσης, μισθοδοτούμενης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέσης, παράλληλα με την κατοχή οργανικής θέσης δημοσίου, και ειδικότερα τελωνειακού, υπαλλήλου και β) εάν η κατά τα άνω τέλεση ιερατικών καθηκόντων θεωρείται επάγγελμα και, σε καταφατική περίπτωση, εάν απαιτείται χορήγηση άδειας στον υπάλληλο για την άσκησή τους, κατόπιν γνωμοδότησης από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.(...)α) Δεν απαγορεύεται από το Σύνταγμα και το νόμο η χειροτονία και τέλεση από δημόσιο υπάλληλο ιερατικών καθηκόντων, κατά τις αρχές της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος, με κάλυψη οργανικής (εφημεριακής) θέσης, μισθοδοτούμενης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, παράλληλα με την κατοχή της οργανικής του θέσης στο Δημόσιο, με την έννοια ότι η παραπάνω παράλληλη απασχόληση δεν εμπίπτει στην έννοια της κατοχής δεύτερης θέσης στον δημόσιο τομέα (ομόφωνα). β) Δεν υφίσταται, από της πλευράς του Κράτους, ασυμβίβαστο και άρα επιτρέπεται η άσκηση ιερατικών καθηκόντων από τον τελωνειακό, ειδικότερα, υπάλληλο, κατόπιν της χειροτονίας του και της κάλυψης σχετικής οργανικής θέσης, το τυχόν δε, από της πλευράς της Εκκλησίας, ασυμβίβαστο της ιδιότητας του κληρικού με την ιδιότητα του τελωνειακού υπαλλήλου δεν αναιρεί την κατά το Σύνταγμα και τους νόμους υποχρέωση εκτέλεσης από τον τελευταίο του συνόλου των καθηκόντων που συνάπτονται με τη θέση του, ακόμη και εκείνων που κρίνονται από την Εκκλησία ασυμβίβαστα προς την ιδιότητα του κληρικού (κατά πλειοψηφία). γ) Η κατά τα άνω τέλεση ιερατικών καθηκόντων δεν θεωρείται επάγγελμα, για την άσκηση του οποίου θα απαιτείτο η παροχή στον υπάλληλο άδειας κατόπιν σύμφωνης γνωμοδότησης από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (κατά πλειοψηφία).