×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/392/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρμοδιότητα κίνησης πειθαρχικής δίωξης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Πειθαρχικώς προϊστάμενος μεταταγέντος υπαλλήλου κατά το άρθρο 3 παρ.4 εδαφ.β’ περ.α’ Ν 2503/1997 για πράξεις που τελέστηκαν όταν υπηρετούσε στην προηγούμενη θέση του, είναι ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Περιφέρειας. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/47/2017

Αρμόδιο όργανο για την άσκηση της πειθαρχικής δικαιοδοσίας επί υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Κατά των υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορούν να ασκήσουν πειθαρχική δίωξη, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, από τον διορισμό του, ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης και ο προϊστάμενος Διεύθυνσης, για τους υπαλλήλους που ανήκουν στην αρμοδιότητά τους. Οι υπάλληλοι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος, λόγω παράνομης τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κωλύονται να ασκήσουν πειθαρχική δικαιοδοσία, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι των υπαλλήλων που διώκονται ποινικά στο πλαίσιο της ίδιας υπόθεσης, για πειθαρχικά παραπτώματα, που στηρίζονται στα ίδια πραγματικά περιστατικά με τα ποινικά αδικήματα για τα οποία έχει ασκηθεί ποινική δίωξη. Ανεξαρτήτως της συνδρομής του ανωτέρω κωλύματος, πειθαρχική δίωξη των ανωτέρω υπαλλήλων δύναται να ασκήσει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης.


ΝΣΚ/316/2008

Γενικοί Γραμματείς Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Πειθαρχική δικαιοδοσία επί των υπαλλήλων. Δυνατότητα τήρησης ιδιαίτερου βιβλίου πρωτοκόλλου και έκδοσης εγγράφων για το σύνολο των αρμοδιοτήτων, που ασκούνται από τις Ν.Α.α) Ο Γενικός Γραμματέας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στερείται πειθαρχικής δικαιοδοσίας επί των υπαλλήλων της. βι) Η δυνατότητα τήρησης ιδιαίτερου βιβλίου πρωτοκόλλου, από το Γενικό Γραμματέα Ν.Α. είναι συναρτημένη με την ύπαρξη πρόβλεψης στον Οργανισμό της οικείας Ν.Α., ως προς τη λειτουργία αντίστοιχου αυτοτελούς Γραφείου και τήρησης, εντεύθεν, ιδιαίτερου βιβλίου πρωτοκόλλου, και βιι) Ο Γενικός Γραμματέας Ν.Α. δεν εκδίδει, δια της αποκλειστικής υπογραφής υπ' αυτού, έγγραφα, που αφορούν τις ασκούμενες, από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αρμοδιότητες, αλλά προσυπογράφει, μόνον, τα έγγραφα, τα οποία φέρουν υπογραφή Νομάρχη ή Αντινομαρχών.

ΝΣΚ/366/2003

Αρμόδιος πειθαρχικώς προϊστάμενος για την άσκηση πειθαρχικής εξουσίας στους δημοσίους υπαλλήλους. Εντολή ενάρξεως της πειθαρχικής διαδικασίας από αναρμόδιο προϊστάμενο και εξ αυτής προκύπτουσες συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η εντολή που δόθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Γεωργίας, για διεξαγωγή έρευνας και Ε.Δ.Ε. σε βάρος υπαλλήλου υπαγομένου σε άλλον προϊστάμενο (τον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων), δόθηκε παρά μη αρμοδίου οργάνου. β) Ακυρότητα, εκ του λόγου αυτού, των πράξεων της σχετικής πειθαρχικής διαδικασίας. γ) Ανάκληση της εντολής και παραπομπή της υποθέσεως στον αρμόδιο πειθαρχικώς προϊστάμενο (Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων) για τη διενέργεια όσων ανήκουν στη δεσμία αρμοδιότητά του.


ΝΣΚ/172/2009

Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας – Μεταβίβαση άσκησης αρμοδιοτήτων του σε Προϊστάμενο Δ/νσης – Εξουσιοδότηση προς υπογραφή πράξεων κατ εντολή του – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας δύναται, κατά ρητή πρόβλεψη του άρθρου 1 παρ.2 του Ν 2503/1997, να μεταβιβάσει την άσκηση αρμοδιοτήτων του σε ιεραρχικά υποκείμενα όργανα, καθώς και να παράσχει εξουσιοδότηση, προς αυτά, για την υπογραφή πράξεων «κατ εντολήν του». Προκειμένης μεταβίβασης, αποκλειστικώς αρμόδιο, καθίσταται το όργανο προς το οποίο χωρεί η μεταβίβαση, κατ αντίθεση προς την παροχή εξουσιοδότησης για υπογραφή «κατ εντολήν του».


ΝΣΚ/45/2012

Άσκηση ή μη ποινικής και πειθαρχικής δίωξης κατά φοιτητή επί πτυχίω του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος υπέβαλε υποψηφιότητα για διορισμό σε δημόσιο διαγωνισμό πρόσληψης ειδικών φρουρών, χρησιμοποιώντας πλαστό πτυχίο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Φοιτητής, ο οποίος υπέβαλε υποψηφιότητα για διορισμό του χρησιμοποιώντας πλαστό πτυχίο, επέδειξε πειθαρχικώς ελεγκτέα συμπεριφορά, για την οποία απαιτείται η κίνηση της κατ’ αυτού νόμιμης πειθαρχικής διαδικασίας. Περαιτέρω δε ανακύπτει και υποχρέωση των αρμόδιων οργάνων του Πανεπιστημίου, να ανακοινώσουν γραπτώς στον αρμόδιο Εισαγγελέα το σύνολο των στοιχείων που διαθέτουν ή θα προκύψουν από την εξέλιξη της πειθαρχικής διαδικασίας και σχετίζονται με διάπραξη ποινικών αδικημάτων.


ΝΣΚ/390/2004

Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας. Αποσπάσεις υπαλλήλων προς εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών του γραφείου του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Γενικοί Γραμματείς των Περιφερειών δεν έχουν τη δυνατότητα, κατ’ εφαρμογή του τελευταίου εδαφίου της παρ.2 του άρθρου 3 του Ν 2503/1997, σε συνδυασμό με την παρ.3 του άρθρου 33 του Ν 1832/1989, να αποσπούν, για την εξυπηρέτηση των αναγκών των γραφείων τους, υπαλλήλους που υπηρετούν σε υπηρεσίες που εδρεύουν μεν, εντός της χωρικής αρμοδιότητας της Περιφέρειας, δεν έχουν, όμως, ενταχθεί στην οργανική και λειτουργική διάρθρωσή της, κατ’ άρθρο 1 παρ.6 του Ν 2503/1997, και ως εκ τούτου ανήκουν, οργανικώς, στα οικεία Υπουργεία.


ΝΣΚ/327/2013

Οφειλόμενες κατά νόμο ενέργειες των αρμοδίων υπηρεσιών της Βουλής μετά την περιέλευση σε αυτές, εγγράφου του Τμήματος Μηνύσεων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σερρών, με το οποίο ανακοινώθηκε η άσκηση ποινικής δίωξης κατά μετακλητού υπαλλήλου της, ενόψει των πρόσφατων τροποποιήσεων των διατάξεων του Πειθαρχικού Δικαίου και της ιδιαιτερότητας της κατηγορίας του συγκεκριμένου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Αναφορικά με την υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου περί του οποίου το έγγραφο ερώτημα, ισχύει ό,τι ισχύει και επί των μονίμων υπαλλήλων της Βουλής, πλην της μονιμότητας, και συνεπώς σε περίπτωση διάπραξης πειθαρχικού παραπτώματος εφαρμόζεται το πειθαρχικό δίκαιο, που εφαρμόζεται και στο μόνιμο προσωπικό της Βουλής, δηλαδή εφαρμόζονται οι εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις του πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων του Ν. 3528/2007 (ΦΕΚ Α΄ 26), όπως ισχύουν και αναλόγως της ακριβούς ημερομηνίας τέλεσης των αποδιδόμενων πειθαρχικών παραπτωμάτων. 2. Από τις προαναφερόμενες διατάξεις των άρθρων 110 και 114 του εφαρμοζομένου εν προκειμένω Ν. 3528/2007, προκύπτει ότι η άσκηση πειθαρχικής δίωξης, όταν υπάρχουν στοιχεία για διάπραξη πειθαρχικών παραπτωμάτων, αποτελεί υποχρέωση του πειθαρχικού οργάνου και συνεπώς τούτο πρέπει να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διαπίστωση της τέλεσης πειθαρχικών παραπτωμάτων και τη δίωξη αυτών. Ως εκ τούτου ο κατά νόμο πειθαρχικώς προϊστάμενος οφείλει, ευθύς ως λάβει γνώση της άσκησης ποινικής δίωξης κατά υπαλλήλου, του οποίου τυγχάνει πειθαρχικώς προϊστάμενος, να συλλέξει επαρκή στοιχεία από την ποινική δικογραφία μετά από αλληλογραφία με τις αρμόδιες ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές και, εφόσον κρίνει ότι βάσει αυτών δικαιολογείται η άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά του προαναφερομένου υπαλλήλου, ή να ασκήσει ο ίδιος την πειθαρχική δίωξη ή να διαβιβάσει την υπόθεση στο πειθαρχικώς ανώτερο όργανο, στην περίπτωση, που η τυχόν επιβληθησομένη ποινή ξεπερνά την αρμοδιότητά του. Στην περίπτωση δε, που ο ίδιος ο υπάλληλος παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα πειθαρχικά παραπτώματα, που αναφέρονται στην περ. ε’ της παρ.1 του άρθρου 103 του Ν. 3528/2007, μεταξύ των οποίων και η χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή εντός και εκτός υπηρεσίας, θα τεθεί αυτοδικαίως σε κατάσταση αργίας και η αρμόδια υπηρεσία θα εκδώσει περί αυτού διαπιστωτική πράξη. 3. Σε κάθε περίπτωση η αρμόδια υπηρεσία της Βουλής οφείλει με διαρκή επικοινωνία με την αρμόδια υπηρεσία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σερρών να ενημερώνεται για την εξέλιξη της υπόθεσης και να λαμβάνει γνώση των στοιχείων του φακέλου, και κυρίως των περιστατικών (π.χ. έκδοση εντάλματος προσωρινής κράτησης, αμετάκλητη παραπομπή για τα αναφερόμενα στη σχετική διάταξη ποινικά αδικήματα κ.ά.), η συνδρομή των οποίων συνιστά τις προϋποθέσεις, για τη θέση του προαναφερομένου σε αυτοδίκαιη αργία, σε εφαρμογή των περιπτώσεων α, β, και γ, της παρ.1 του άρθρου 103 του Ν. 3528/2007. 4. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 104 του Ν. 3528/2007 παρέχουν την ευχέρεια στον πειθαρχικώς προϊστάμενο, σε κατεπείγουσες περιπτώσεις και εφόσον διακυβεύεται το συμφέρον της υπηρεσίας, να εκδώσει αιτιολογημένη απόφαση, που επιδίδεται, σε αυτόν, τον οποίον αφορά, περί αναστολής της άσκησης καθηκόντων του εν λόγω υπαλλήλου, περί του οποίου, όμως πρέπει να γνωμοδοτήσει το πειθαρχικό συμβούλιο εντός τριάντα (30) ημερών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/138/2002

Επιβολή πειθαρχικής ποινής της αργίας, από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας εις βάρος Δημάρχου. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας δεσμεύεται από τη σύμφωνη γνωμοδότηση του συμβουλίου, που προβλέπεται από την παράγραφο 2 του άρθρου 185 ΔΚΚ, ως προς τη διάπραξη του πειθαρχικού αδικήματος και το είδος της πειθαρχικής ποινής που επισύρει. β) Η διακριτική του ευχέρεια εξαντλείται μόνο στη διάρκεια της επιβαλλόμενης αργίας (μέχρι τρείς μήνες, κατ άρθρο 184 παρ.2 ΔΚΚ). γ) Η επιβολή της ποινής της αργίας θα πρέπει να συντελεσθεί εντός ευλόγου χρόνου από την παροχή της σύμφωνης γνωμοδότησης του συμβουλίου και πάντως όχι πέραν του τριμήνου.


ΝΣΚ/20/2000

Δημόσιοι υπάλληλοι. Αρμοδιότητα άσκησης πειθαρχικής δίωξης κατά μονίμου υπαλλήλου της Ν.Α. Κορινθίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Χαραλαμπίδης, Πάρεδρος Δημόσιος υπάλληλος, υπηρετών σε Νομαρχία, ο οποίος μετά την ίδρυση και λειτουργία της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, δεν συμπεριελήφθη στην προβλεπόμενη από το άρθρο 115 παρ.6 του Π.Δ.30/96 διαπιστωτική πράξη του (αιρετού) Νομάρχη, υπάγεται στην πειθαρχική δικαιοδοσία του αρμοδίου Υπουργού.


ΝΣΚ/392/2010

Απαλλαγή προϊσταμένου Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας πριν τη λήξη της θητείας του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί παραιτήσεως προϊσταμένου Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας από τη θέση του αυτή πριν τη λήξη της θητείας του, ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Περιφέρειας υποβάλλει σχετικό ερώτημα προς την Επιτροπή Αξιολόγησης της παρ.1α του άρθρου 18 του Ν 3614/2007, η οποία, με σχετική αιτιολογημένη απόφασή της, παρέχει γνώμη επί της αιτήσεως συνεκτιμώντας και τις υπηρεσιακές ανάγκες.