ΝΣΚ/42/1983
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αποζημίωση αποχωρούντος λόγω 35ετούς υπηρεσίας υπαλλήλου Εμπορικού Επιμελητηρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/407/2005
Αποζημίωση δημοσίου υπαλλήλου λόγω μη χορηγήσεως κανονικής άδειας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Ο δημόσιος υπάλληλος, στον οποίο δεν χορηγήθηκε η κανονική άδεια για λόγους εξαιρετικών υπηρεσιακών αναγκών δικαιούται αποζημιώσεως ίσης προς τις αποδοχές ενός μηνός για κάθε έτος για το οποίο δεν του χορηγήθηκε η άδεια, όταν είναι αδύνατη για λόγους αντικειμενικούς (λύση της υπαλληλικής σχέσεως λόγω συμπληρώσεως 35ετούς υπηρεσίας) η χορήγηση το επόμενο έτος (ομοφ.).
ΝΣΚ/395/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Αποχώρηση. Τριακονταπενταετία. Όριο ηλικίας. Αποχώρηση μέλους από συλλογικό όργανο λόγω συνταξιοδοτήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ. Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος. α) Αποχώρηση υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών, με πρεσβευτικό βαθμό. Συμπλήρωση χρόνου 35ετούς πραγματικής και συντάξιμης υπηρεσίας και ορίου ηλικίας στο ίδιο ημερολογιακό έτος. β) Χρόνος λήξεως της θητείας στο Συμβούλιο Επιθεώρησης του υπαλλήλου που αποχωρεί λόγω συντάξεως.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/213/2019
Αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης:Σύμφωνα, ωστόσο, με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 197 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και της παραγράφου 2 του άρθρου 49 του π.δ. 410/1988, η παραμονή της ως άνω υπαλλήλου στην υπηρεσία ήταν επιτρεπτή μετά και τη συμπλήρωση του 65 έτους της ηλικίας της, δοθέντος ότι δεν συμπλήρωνε τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό ενσήμων (4.500) για τη λήψη έστω μειωμένης σύνταξης. Ωστόσο, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η παραμονή της αυτή στην υπηρεσία ήταν επιτρεπτή μόνο μέχρι τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, που, όπως προκύπτει από την 785/12.5.2017 απόφαση απονομής σύνταξης του ΕΦΚΑ, συντελέστηκε στις 28.7.2015, και όχι μέχρι τη συμπλήρωση του 70ου έτους της ηλικίας της. Ως εκ τούτου, μετά την άνω ημερομηνία η εργασιακή της σχέση θα έπρεπε να λυθεί αυτοδικαίως με την έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης του αρμόδιου για την πρόσληψη οργάνου. Το γεγονός αυτό, πέραν των τυχόν άλλων συνεπειών, επηρεάζει και τη νομιμότητα της ελεγχόμενης δαπάνης, αφού το ύψος της οφειλόμενης αποζημίωσης απόλυσης προσδιορίζεται με βάση τις καταβαλλόμενες τακτικές αποδοχές, κατά τον τελευταίο μήνα απασχόλησης, και συναρτάται επίσης με τους συνολικούς μήνες νόμιμης απασχόλησης. Κατά συνέπεια και για το λόγο αυτό, μη νομίμως εκκαθαρίζεται στην υπάλληλο αποζημίωση απόλυσης, η οποία υπολογίζεται με βάση τις τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα απασχόλησής της (Δεκέμβριος 2016) και για χρόνο υπηρεσίας δεκαπέντε (15) ετών, εννέα (9) μηνών και είκοσι πέντε (25) ημερών. Ωστόσο, αβάσιμος και απορριπτέος τυγχάνει ο δεύτερος προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας, σύμφωνα με τον οποίο η καταβαλλόμενη αποζημίωση απόλυσης θα πρέπει να συμψηφιστεί με τις αποδοχές που έλαβε η πρώην υπάλληλος κατά το χρονικό διάστημα από 23.7.2013 έως 17.7.2014, κατά το οποίο τελούσε υπό καθεστώς διαθεσιμότητας. Και τούτο δοθέντος ότι αυτό δεν προβλέπεται από καμία διάταξη νόμου, αφού με την περίπτωση 4.α.ι της υποπαραγράφου Ζ2 του ν. 4093/2012, όπως τροποποιήθηκε, εισάγεται ειδική ρύθμιση και θεσπίζεται ειδική περίπτωση αποζημίωσης απόλυσης, λόγω κατάργησης θέσης, στην περίπτωση μη μεταφοράς του υπαλλήλου που τέθηκε σε καθεστώς διαθεσιμότητας σε άλλη θέση και λύσης της εργασιακής του σχέσης, που αποδίδεται και τους μόνιμους υπαλλήλους, για τον υπολογισμό του ύψους της οποίας γίνεται κατά τα λοιπά παραπομπή στις ρυθμίσεις του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988 και ως προς την οποία αποκλειστικά επιβλήθηκε η υποχρέωση συμψηφισμού με τις ληφθείσες αποδοχές διαθεσιμότητας. Αν δε ο νομοθέτης επιθυμούσε τον συμψηφισμό των αποδοχών διαθεσιμότητας, ο χρόνος της οποίας θεωρείται, άλλωστε, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 39 του ν. 4369/2016, όπως τροποποιήθηκε, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, με την αποζημίωση απόλυσης, κατά το χρόνο οριστικής αποχώρησης του υπαλλήλου από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης, θα έπρεπε να το θεσπίσει ρητά.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/225/2017
Αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης-Παραγραφή.(..) Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η σχετική αξίωση της ανωτέρω υπαλλήλου για λήψη της επίμαχης αποζημίωσης, η οποία γεννήθηκε από την επομένη της ημερομηνίας αποχώρησής της από την υπηρεσία (30.9.2012), δεν είχε υποπέσει, κατά την ημερομηνία ενταλματοποίησης της οικείας δαπάνης (2.5.2017), στην πενταετή παραγραφή της παραγράφου 1 του άρθρου 48 του ν.δ. 496/1974, το οποίο τυγχάνει, εν προκειμένω, εφαρμοστέο... Συνακόλουθα, η εντελλόμενη δαπάνη είναι κανονική και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
Ν.Δ. 5/1926
Περί ιδρύσεως Εθνικής Ελληνικής Επιτροπής Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου Ε.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε.
Π.Δ.452/1985
Οργάνωση των Υπηρεσιών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Φωκίδος.
1592/325Α./1973
Περί οργανώσεως των Υπηρεσιών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λασιθίου.
ΚΙ 121/1977
Περί οργανώσεως των Υπηρεσιών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Βοιωτίας.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)159/2015
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 10.804,61 ευρώ από Νοσηλευτική Μονάδα Γενικού Νοσοκομείου σε πρώην μόνιμη υπάλληλο του Νοσοκομείου, ως αποζημίωσής της, λόγω αποχώρησής της από την υπηρεσία, σύμφωνα με το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988, καθόσον η φερόμενη ως δικαιούχος δε δικαιούται την προβλεπόμενη από το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 αποζημίωση, αφού κατά την αποχώρησή της από την υπηρεσία, είχε ήδη μονιμοποιηθεί σε θέση υπαλλήλου δημοσίου δικαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2738/1999, με συνέπεια να μην τελεί πλέον σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και να έχει διακοπεί κάθε δεσμός της με το νομικό καθεστώς του π.δ. 410/1988.
ΝΣΚ/55/2001
Επιμελητήρια. Εκπτωση από τη θέση μέλους του ΔΣ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1 και 3 του Ν 2081/92 και 9 του Ν 936/79, όπως αυτός ισχύει, προκύπτει, ότι έκπτωση από της θέσεως, ως μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Επιμελητηρίου, επέρχεται μόνο μετά την απώλεια της ιδιότητας ως μέλους του Επιμελητηρίου, η οποία συντελείται μετά από οριστική, κατά νόμο, απόφαση της Διοικητικής Επιτροπής, με την οποία (απόφαση) βεβαιώνεται ότι το μέλος τούτο, επί τριετία, δεν πραγματοποίησε εξαγωγές.