ΝΣΚ/68/2020
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 111 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β’), μετάταξης στη Βουλή, κατόπιν αίτησής της, δικαστικής υπαλλήλου η οποία υπηρετούσε εκεί με απόσπαση κατά την 20-1-2019.(...)Δεν είναι δυνατή η μετάταξη στη Βουλή, κατόπιν αίτησής της, δικαστικής υπαλλήλου, όπου και υπηρετούσε με απόσπαση κατά την 20-1-2019, αφενός μεν διότι από τις κρίσιμες διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 4440/2016, η εφαρμογή των οποίων επεκτάθηκε και στους υπηρετούντες με απόσπαση στη Βουλή με το άρθρο 111 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β’), εξαιρούνται, μεταξύ άλλων, οι δικαστικοί υπάλληλοι, αφετέρου δε διότι, σύμφωνα με τις ειδικές ρυθμίσεις του, εκδοθέντος κατ’ επιταγή του άρθρου 92 του Συντάγματος, Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων, η Βουλή, ως θεσμικό όργανο του Κράτους, δεν περιλαμβάνεται στις υπηρεσίες στις οποίες δύνανται να μετατάσσονται δικαστικοί υπάλληλοι (ομόφωνα).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/190/2019
Εάν είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση της Βουλής η ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάταξης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 111 του Κανονισμού της, των αποσπασμένων κατά την 20-1-2019 στη Βουλή είκοσι εννέα (29) υπαλλήλων, για τις μετατάξεις των οποίων το Υπηρεσιακό Συμβούλιο για τους υπαλλήλους της Βουλής, εξέφερε θετική σύμφωνη γνώμη. (...) Ο Πρόεδρος της Βουλής και ο οικείος Υπουργός, ως όργανα που έχουν αποφασιστική αρμοδιότητα για τις μετατάξεις, κατά το άρθρο 111 του Κανονισμού της Βουλής όπως ισχύει, υποχρεούνται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία των μετατάξεων των είκοσι εννέα (29) αποσπασμένων υπαλλήλων που εκκρεμούν, για τις μετατάξεις των οποίων το Υπηρεσιακό Συμβούλιο για τους υπαλλήλους της Βουλής εξέφερε θετική σύμφωνη γνώμη, εκδίδοντας πράξεις είτε σύμφωνα με τη γνωμοδότηση είτε αντίθετα με αυτή, στη τελευταία όμως περίπτωση (της αρνητικής πράξης), θα πρέπει να παραθέσουν στην απόφασή τους ειδική αιτιολογία, η οποία θα δικαιολογεί την απόκλισή τους από τη διατυπωθείσα σύμφωνη γνώμη (πλειοψ.).
ΝΣΚ/415/2009
Αναστολή ή μη ασκήσεως του λειτουργήματος δικηγόρου διοριζόμενου σε θέση μετακλητού υπαλλήλου της Βουλής. Επιτρεπτό ή μη αποσπάσεως στη Βουλή υπαλλήλων των ΕΛ.ΤΑ., του Ο.Τ.Ε. και της Δ.Ε.Η. Α.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δικηγόρος, διοριζόμενος σε θέση μετακλητού υπαλλήλου της Βουλής, ύστερα από πρόταση πρώην Πρωθυπουργού, τελεί σε αναστολή ασκήσεως του λειτουργήματός του. β) Επιτρέπεται, υπό όρους, η απόσπαση στη Βουλή υπαλλήλων των ΕΛ.ΤΑ., του Ο.Τ.Ε. και της Δ.Ε.Η. Α.Ε.
ΝΣΚ/424/2000
Υπάλληλοι. Απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας εκτός δημοσίου τομέα και διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απόσπαση στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας που δεν υπάγεται στον δημόσιο τομέα και η περαιτέρω διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής δεν είναι νόμιμη, έστω και αν η εταιρεία ασκεί επιχείρηση κοινής ωφελείας. Μη νόμιμη στην περίπτωση αυτή και η καταβολή των αποδοχών από το Υπουργείο όπου έγινε η απόσπαση.
ΝΣΚ/370/2008
Απόσπαση υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων σε αρχή της Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων σε αρχή της Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών, βάσει των σχετικών διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β΄) και του κυρωθέντος με το Ν 3566/2007 Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών.
ΝΣΚ/21/2009
Διορισμός στη Βουλή μετακλητού υπαλλήλου και συνταξιούχου εξ ιδίου δικαιώματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετακλητός υπάλληλος της Βουλής και συνταξιούχος εξ ιδίου δικαιώματος, δεν μπορεί να διορισθεί στη Βουλή σύμφωνα με το άρθρο 39 της, από 25-6-2008, αποφάσεως της Ολομέλειας της Βουλής.
ΝΣΚ/320/2001
Απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας υπαγόμενης στον δημόσιο τομέα και διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νόμιμη η απόσπαση στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας που ανήκει στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός περιγράφεται στην παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982, και η περαιτέρω διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής, με βάση τη διάταξη του άρθρου 20 παρ.6 του Ν 2386/1996. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ΑΕ (ΔΕΠΑ ΑΕ) και η θυγατρική της Εταιρεία Διανομής Αερίου Αττικής (ΕΔΑ ΑΕ) υπάγονται στην έννοια του ευρύτερου δημόσιου τομέα που προσδιορίζουν οι παραπάνω διατάξεις.
ΔΙΔΑΔ/Φ.49Κ/1058/9372/2022
Απόσπαση υπαλλήλου σε άλλη Υπηρεσία της ίδιας παραμεθορίου περιοχής
ΝΣΚ/89/2022
Ερωτάται εάν η Βουλή των Ελλήνων, μετά την παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος (τρεισήμισι [3,5] έτη) από την υποβολή της με αριθ. πρωτ. 2549/11.2.2019 αίτησης του αποσπασμένου υπαλλήλου Χ* Π*, με την οποία ζητούσε τη μετάταξή του στη Βουλή των Ελλήνων, δύναται, νομίμως, να προβεί στην εξέταση της με αριθ. πρωτ. 4649/3.5.2022 αίτησης για τη μετάταξή του, εκλαμβάνοντάς την είτε ως συνέχεια της πρώτης, κατά τα ανωτέρω, υποβληθείσης αίτησης, είτε ως νέα αίτηση, και να ολοκληρώσει τη σχετική διαδικασία, με την έκδοση κοινής απόφασης του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων και του αρμόδιου Υπουργού, μετά τη διατύπωση σύμφωνης γνώμης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου για τους υπαλλήλους της Βουλής.(...)Η από 3.5.2022 (4649/3.5.2022) αίτηση του Χ* Π* δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως συνέχεια της από 2.11.2019 (2549/11.2.2019) αίτησης, διότι η τελευταία δεν είναι πλέον εκκρεμής, αλλά έχει σιωπηρά απορριφθεί με την παρέλευση του τριμήνου από την υποβολή της, δεδομένου ότι ο αιτών δεν άσκησε αίτηση ακύρωσης κατά της σιωπηρής απόρριψης, ενώ, εξάλλου, δεν δύναται να εξετασθεί από τα αρμόδια όργανα της Βουλής ως νέα αίτηση μετάταξης, διότι έχει λήξει η μεταβατική διάταξη του άρθρου 111 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β΄), βάσει της οποίας χορηγήθηκε η δυνατότητα για την υποβολή αίτησης μετάταξης στους αποσπασμένους υπαλλήλους της Βουλής των Ελλήνων και ο αιτών δεν έχει την ιδιότητα του αποσπασμένου υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων (ομόφωνα).
ΝΣΚ/123/2021
Εάν α) οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, που απαγορεύουν τη μετάταξη, απόσπαση ή την καθ’ οιονδήποτε τρόπο μετακίνηση υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ κατισχύουν των διατάξεων των άρθρων 21 του ν. 2946/2001 και 48 του ν. 4440/2016 που επιτρέπουν την κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, συνυπηρέτηση υπαλλήλων στην αλλοδαπή και β) αν οι ανωτέρω απαγορευτικές διατάξεις καταλαμβάνουν την περίπτωση απόσπασης της υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ Α.Θ., η οποία ήταν ήδη, κατά τη θέση σε ισχύ των ανωτέρω διατάξεων, αποσπασμένη στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στις Βρυξέλλες, λόγω συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της.(...)α) Οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 που απαγορεύουν τη μετάταξη, απόσπαση ή την καθ’ οιονδήποτε τρόπο μετακίνηση υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ και τη μη ολοκλήρωση των εκκρεμών σχετικών διαδικασιών, κατισχύουν, ως ειδικότερες, των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 2946/2001 και του άρθρου 48 του ν. 4440/2016 περί συνυπηρέτησης και β) οι ανωτέρω απαγορευτικές διατάξεις δεν καταλαμβάνουν την περίπτωση της Α.Θ., μονίμου υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, η οποία, κατά τον χρόνο θέσης σε ισχύ των διατάξεων αυτών (19-02-2021), υπηρετούσε ήδη με απόσπαση, στη Μ.Ε.Α. στις Βρυξέλλες, λόγω συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της και ο χρόνος διάρκειας της απόσπασής της ταυτίζεται με τη διάρκεια θητείας του συζύγου της.
ΝΣΚ/15/2022
Συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση θέσεων ευθύνης επιπέδου διεύθυνσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΥΨηΔ), υπαλλήλων που υπηρετούν στο Υπουργείο με απόσπαση.(...)Υπάλληλοι που υπηρετούν στο ΥΨηΔ με απόσπαση, που διενεργήθηκε κατά παρέκκλιση, βάσει των ειδικών διατάξεων του άρθρου 55 του ν. 4623/2019, δύνανται να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση θέσεων ευθύνης επιπέδου Διεύθυνσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όχι όμως υπάλληλοι που υπηρετούν στο ΥΨηΔ με απόσπαση, που διενεργήθηκε βάσει των γενικών διατάξεων του ν. 4440/2016 (κατά πλειοψηφία).