×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/43/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ανέλκυση ναυαγίου από πλειοδότη μετά από δημόσιο διαγωνισμό εκποίησής του σύμφωνα με το Ν 2881/2001 και απαιτήσεις του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο πλειοδότης σε δημόσιο διαγωνισμό εκποίησης ναυαγίου αποκτά τούτο ελεύθερο από απαιτήσεις του Ν.Α.Τ. και σε περίπτωση διαγραφής του πλοίου από το νηολόγιο δεν απαιτείται το σχετικό πιστοποιητικό του άρθρου 88 παρ.5 του ΚΝ 792/1978.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/409/2003

Μεταβίβαση κυριότητας επί ναυαγίου κατόπιν δημόσιου πλειστηριασμού.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Για την περιέλευση του ναυαγίου στον υπερθεματιστή και την καταχώριση της σχετικής πράξης στο νηολόγιο, δεν απαιτείται η προσκόμιση του πιστοποιητικού του άρθρου 88 παρ.5 του ΚΝ 792/1978 και το πλοίο αποκτάται ελεύθερο από το βάρος των οφειλών του πρώην πλοιοκτήτη προς το Ν.Α.Τ. Μετά ταύτα για κάθε μεταβίβαση απαιτείται προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού σχετικά με οφειλές μόνον του νέου πλοιοκτήτη, που δημιουργήθηκαν μετά την απόκτηση του πλοίου.


ΝΣΚ/242/2009

Ναυάγιο – Διαδικασία ανελκύσεως και απομακρύνσεως του πλοίου – Νηολόγιο – Εγγραπτέες πράξεις κτήσεως κυριότητας ναυαγίου με βάση τις διατάξεις του Ν 2881/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με δεδομένο ότι δεν έλαβε χώρα κατακύρωση των αποτελεσμάτων πλειοδοτικού ή μειοδοτικού διαγωνισμού για το επίμαχο πλοίο, δεν μπορεί να γίνει λόγος για έκδοση και καταχώριση στο νηολόγιο περιλήψεως κατακυρωτικής εκθέσεως, ακόμα και υπό την, αποκρουόμενη πάντως εκδοχή ότι εγγραπτέα στο νηολόγιο πράξη αποτελεί και η περίληψη κατακυρωτικής εκθέσεως κατόπιν διαγωνισμού διενεργηθέντος με βάση τις διατάξεις της κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 6 του Ν 2881/2001 εκδοθείσης υπ’ αριθμ. 2123/35/2001 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1438) αποφάσεως του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, καθόσον εν προκειμένω τέτοιος διαγωνισμός δεν διενεργήθηκε, η δε καταρτισθείσα σύμβαση δεν συνιστά περίληψη κατακυρωτικής εκθέσεως και η ίδια (η σύμβαση) δεν αποτελεί εγγραπτέα στο νηολόγιο πράξη, αλλ’ ούτε είναι ικανή να προσπορίσει κυριότητα του πλοίου σε τρίτον, αφού εκτός των άλλων πλημμελειών περί την κατάρτισή της, συνιστά σύμβαση έργου και όχι μεταβιβαστική της κυριότητας του πλοίου. Συνακολούθως προς ταύτα, το ζήτημα αν απαιτείται πρακτικό γνωμοδοτήσεως της Επιτροπής του άρθρου 9 παρ. 7 του Ν 2881/2001, για την μεταβίβαση κυριότητας πλοίου κατά τις διατάξεις του Ν 2881/2001 και την εγκυρότητα της καταχωρίσεώς της στο νηολόγιο, παρίσταται αλυσιτελές.


ΝΣΚ/38/2022

Ερωτάται εάν: (α) ως «πρόσκληση», που προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 2881/2001, νοείται αποκλειστικά η «αρχική», δηλαδή αυτή που απευθύνεται στον κύριο και επιδίδεται στους δανειστές, οι οποίοι αναγράφονται, κατά τον χρόνο τούτο, στα δημόσια βιβλία (νηολόγιο, ναυτικό υποθηκολόγιο, βιβλίο κατασχέσεων) ή, αντίθετα, όμοια πρόσκληση πρέπει να επιδίδεται και στους δανειστές που έχουν εγγραφεί στα ίδια δημόσια βιβλία μεταγενέστερα και, ιδιαίτερα, αν έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά το οποίο δεν κατέστη δυνατή η απομάκρυνση του ναυαγίου ή του επικινδύνου-επιβλαβούς πλοίου, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες στο ίδιο νόμο διαδικασίες, και (β) η χορήγηση, κατ' εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του αυτού ως άνω νόμου, άδειας απόπλου σε πλοίο, στο οποίο εφαρμόζονται οι διατάξεις του εν λόγω νόμου, προς λιμένα είτε αλλοδαπής, είτε ημεδαπής (είτε με ίδια μέσα είτε ρυμουλκούμενου) για οποιονδήποτε λόγο (ακόμη και για διάλυση αυτού), είναι δυνατή σε περίπτωση επιβολής απαγόρευσης απόπλου, ως μέτρου διοικητικού καταναγκασμού για την εξόφληση διοικητικού προστίμου, κατά το άρθρο 8 του ιδίου νόμου και τα άρθρα 45 και 157 του ν.δ. 187/1973 (ΚΔΝΔ).(...)α) Ως «πρόσκληση», που προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 2881/2001, νοείται αποκλειστικά και μόνον η προβλεπόμενη στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 2 και 3 παρ. 2 του ν. 2881/2001, η οποία απευθύνεται προς τον κύριο και επιδίδεται σε αυτόν και στους δανειστές τους αναγραφόμενους κατά τον χρόνο εκείνο στα δημόσια βιβλία (νηολόγιο, ναυτικό υποθηκολόγιο, βιβλίο κατασχέσεων κ.λ.π.), ενώ οι εγγραφόμενοι μεταγενέστερα νέοι δανειστές, στους οποίους δεν έχει επιδοθεί η πρόσκληση αυτή, έχουν τη δυνατότητα, ως έχοντες έννομο συμφέρον, κατ’ άρθρο 2 παρ. 8 του ν. 2881/2001, να προβούν στις απαραίτητες, για την προάσπιση των συμφερόντων τους νόμιμες ενέργειες, σε οποιοδήποτε στάδιο των προσδιοριζόμενων στον ίδιο νόμο διαδικασιών και μέχρι την κατακύρωση του σχετικού διαγωνισμού εκποίησης του ναυαγίου ή επικίνδυνου και επιβλαβούς πλοίου, καθόσον πληρούνται και ως προς αυτούς οι απαιτήσεις δημοσιότητας. Συνακόλουθα οι επιμελείς, τουλάχιστον, δανειστές ενημερώνονται για τον πιθανό απόπλου του ναυαγίου ή του επικίνδυνου/επιβλαβούς πλοίου (αυτοδυνάμως ή ρυμουλκούμενου), ακόμη και για διάλυσή του (κατά πλειοψηφία). β) Η χορήγηση, κατ' εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.2881/2001, άδειας απόπλου (είτε με ίδια μέσα, είτε ρυμουλκούμενου), για οποιονδήποτε λόγο (ακόμη και για διάλυση αυτού), είναι δυνατή, παρά την προβλεπόμενη στο άρθρο 8 του ν. 2881/2001 και στα άρθρα 45 και 157 του ν.δ.187/1973 (ΚΔΝΔ) επιβολή απαγόρευσης απόπλου, ως μέτρου διοικητικού καταναγκασμού για την εξόφληση επιβληθέντος διοικητικού προστίμου (ομόφωνα). Αναπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθμ. 55/2020 γνωμοδότησης του Δ΄ Τμήματος, για την οποία ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ζήτησε την έκδοση γνωμοδότησης της Ολομέλειας του ΝΣΚ, στα ερωτήματα που αναφέρονται στην αρχή της, λόγω της σπουδαιότητας και της οριζοντίου εφαρμογής των θεμάτων που τίθενται με αυτά.


ΝΣΚ/55/2020

α) Ποια υπηρεσία ή ποιος φορέας έχει την αρμοδιότητα για τη συγκρότηση της γνωμοδοτικής Επιτροπής του άρθρου 9 παρ. 7 του ν. 2881/2001, όσον αφορά στο λιμάνι του Πειραιά. β) Ποια υπηρεσία ή ποιος φορέας ασκεί τις αρμοδιότητες για την εκποίηση, κατά τα προβλεπόμενα στον ν.2881/2001, είτε ναυαγίου που έχει εντοπισθεί και χαρτογραφηθεί έως και την 24-06-2016, είτε μη χαρτογραφημένου ναυαγίου, ή επικίνδυνου και επιβλαβούς πλοίου πριν ή μετά την 24-06-2016. γ) Αν είναι νόμιμη η χορήγηση, κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.2881/2001, άδειας απόπλου πλοίου προς λιμένα είτε αλλοδαπής είτε ημεδαπής, παρά τα επιβληθέντα σε αυτό βάρη και υπό ποιες προϋποθέσεις.α) Η Ο.Λ.Π. Α.Ε., ως εταιρία κοινής ωφέλειας που ανήκε στο δημόσιο τομέα, ήταν αρμόδια για τη συγκρότηση της γνωμοδοτικής Επιτροπής του άρθρου 9 παρ. 7 του ν.2881/2001 στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την πλήρη ιδιωτικοποίησή της με την από 24-06-2016 σύμβαση που κυρώθηκε με το ν. 4404/2016. Από το χρονικό αυτό σημείο και μετά, η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στη Δημόσια Αρχή Λιμένων (ομόφωνα). β) Οι αρμοδιότητες για την εκποίηση ναυαγίου ή επικίνδυνου και επιβλαβούς πλοίου κατά τα προβλεπόμενα στον ν.2881/2001 αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά, είτε πρόκειται για ναυάγιο που έχει εντοπισθεί και χαρτογραφηθεί έως και την 24-06-2016, είτε πρόκειται για οποιοδήποτε μη χαρτογραφημένο ναυάγιο ή επικίνδυνο και επιβλαβές πλοίο πριν ή μετά την 24-06-2016, ανήκουν στη Δημόσια Αρχή Λιμένων (ομόφωνα). γ) Η χορήγηση, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.2881/2001, άδειας απόπλου (είτε με ίδια μέσα είτε ρυμουλκούμενου) για οποιονδήποτε λόγο (ακόμη και για διάλυση αυτού) προς λιμένα είτε αλλοδαπής είτε ημεδαπής σε πλοίο, του οποίου η απομάκρυνση από το λιμάνι, όπου βρίσκεται, έχει κριθεί επιβεβλημένη κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν.2881/2001, είναι νόμιμη παρά τα επιβληθέντα σε αυτό βάρη, εφόσον έχουν τηρηθεί οι απαιτούμενες διατυπώσεις δημοσιότητας, εφόσον, δηλαδή, η πρόσκληση που απευθύνεται προς τον κύριο ή τον αντιπρόσωπό του έχει επιδοθεί με δικαστικό επιμελητή και προς τους δανειστές που αναγράφονται στο ναυτικό υποθηκολόγιο ή στο βιβλίο κατασχέσεων του λιμένα νηολόγησης και, αν πρόκειται για ναυάγιο αλλοδαπού πλοίου, στους δανειστές που αναγράφονται στο βιβλίο της Λιμενικής Αρχής του λιμένα όπου βρίσκεται το ναυάγιο, προς ενημέρωσή τους με τον τρόπο αυτό και για το σκοπό απόπλου (ομόφωνα).


ΑΕΠΠ/792/2018

Η απόφαση 792/2018 της ΕΑΔΗΣΥ αφορά τρεις προδικαστικές προσφυγές οικονομικών φορέων σχετικά με δημόσιο ηλεκτρονικό διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης 'Προμήθειας, Εγκατάστασης, Λειτουργίας και Συντήρησης Συστήματος Τροφοδοσίας Οξυγόνου με μονάδα παραγωγής οξυγόνου για ιατρική χρήση'. Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της διακήρυξης λόγω παραβιάσεων κανονιστικών ρυθμίσεων, ελλιπών προϋπολογισμών και μη τήρησης αρχής αναλογικότητας. Ειδικότερα, επικεντρώνονται στον περιορισμό του αντικειμένου μόνο στην Κύρια Πηγή, στον μη συνυπολογισμό κόστους 10ετούς συντήρησης και σε απαιτήσεις πιστοποιήσεων. Η ΑΕΠΠ απορρίπτει δύο προσφυγές και δέχεται εν μέρει την τρίτη, ακυρώνοντας τον όρο για τη συντήρηση και αναπέμποντας τη διακήρυξη για διόρθωση.


ΝΣΚ/222/2006

Δυνατότητα εκμισθώσεως εκ μέρους του Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) καταστήματος για συναφή επιχείρηση προς άλλο μισθωτή του ιδίου Ταμείου στο αυτό κτίριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ταμείο Εθνικού Στόλου δεν κωλύεται εκ του νόμου να εκμισθώσει κατάστημα ιδιοκτησίας του στον πλειοδότη σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει ως αναψυκτήριο – snack bar, εκ του γεγονότος ότι με παλαιότερο μισθωτήριο συμβόλαιο έχει εκμισθώσει άλλο κατάστημά του στο ίδιο κτίριο ως παραδοσιακό καφενείο, δεδομένου ότι η εκμίσθωση αυτή δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 575 Α.Κ. και του άρθρου 1 του Ν 146/1914 περί αθεμίτου ανταγωνισμού, εφόσον ο ανωτέρω πλειοδότης αναδείχθηκε με σχετικό διαγωνισμό σύμφωνα με το νόμο και συνεπώς δεν υπήρχε πρόθεση ανταγωνισμού εκ μέρους του Ταμείου αλλά ούτε και σχετικός δεσμευτικός όρος στο παλαιό μισθωτήριο συμβόλαιο.


ΝΣΚ/347/2011

Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο – Αναπροσαρμογή/ αύξηση συντάξεων – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 44 παρ.1 του Ν. 3986/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τις διατάξεις του άρθρου 44 παρ.1 του Ν. 3986/2011 καταργείται κάθε διάταξη που προβλέπει αναπροσαρμογή ή αύξηση (ποσοτική ή ποσοστιαία) των συντάξεων και βοηθημάτων του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (Ν.Α.Τ.), όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί την 31-12-2010 ανά συνταξιοδοτική κατηγορία, με βάση τις κείμενες διατάξεις και τα ληπτέα υπόψη στοιχεία της βάσεως υπολογισμού τους, όπως είναι η διάταξη του άρθρου 23α παρ.1, περ.α’ του ΚΝ 792/1978 (=ΠΔ 913/1978), όπως αυτό ίσχυε μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 13 του Ν. 3075/2002 και τη συμπλήρωσή του με το άρθρο 28 παρ.1 του Ν. 3450/2006 και δεν καταργούνται διατάξεις της νομοθεσίας του ίδιου, ως άνω, Ταμείου που προβλέπουν την δια της καταβολής προσθέτων ασφαλιστικών εισφορών ή δι’ εξαγοράς χρόνου ασφαλίσεως υπαγωγή συνταξιούχων σε άλλη συνταξιοδοτική κατηγορία και την εξ αυτού του λόγου συνεπαγομένη αναπροσαρμογή/ αύξηση των συντάξεών τους, όπως είναι οι υπόλοιπες, ενδεικτικώς αναφερόμενες στο κείμενο του ερωτήματος, διατάξεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/222/2008

Δυνατότητα εκποίησης ή μη ακινήτου του Μ.Τ.Π.Υ., βάσει της διατάξεως του άρθρου 18 παρ.1 του Ν 3044/2002, σε αλλοδαπό Δημόσιο, χωρίς διαγωνισμό, με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) έχει τη δυνατότητα, με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, να εκποιήσει, βάσει της διατάξεως του άρθρου 18 παρ.1 του Ν 3044/2002, χωρίς διαγωνισμό, το επί της οδού Δορυλαίου οικόπεδο, εκτάσεως 480,66 τ.μ., ιδιοκτησίας του, σε αλλοδαπό Δημόσιο, για την εξυπηρέτηση υπηρεσιών διπλωματικής του αποστολής, με το οποίο έγινε και η πώληση, δυνάμει του υπ’ αριθμ.13737/27-9-2002 συμβολαίου της Συμβολαιογράφου Αθηνών Ν.Γ., του ακινήτου του, επιφάνειας 12.973 τ.μ.


ΑΕΠΠ/1378/2020

Η προδικαστική προσφυγή των εταιρειών αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε τις προσφορές τους στον ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια ασκών συλλογής αίματος και παραγώγων του, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 99.956,40€. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε τη προμήθεια ειδικών ασκών για συλλογή και επεξεργασία αίματος, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές όπως διπλοί και τριπλοί ασκοί με δορυφορικούς ασκούς, συστήματα τετραπλών ασκών, και απαιτήσεις για στεγανότητα, ασφάλεια, και αποστείρωση. Οι προσφεύγουσες ισχυρίστηκαν ότι οι προφερόμενες από αυτές λύσεις πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης και ότι η απόρριψη των προσφορών τους ήταν αυθαίρετη και παράνομη.


ΑΕΠΠ/138/2019

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που αφορά τον ηλεκτρονικό, ανοικτό, δημόσιο διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για την προμήθεια ερπυστριοφόρου μηχανήματος. Ισχυρίζεται ότι η αποδεκτή προσφορά της εταιρείας «.....................» δεν πληρούσε τις απαιτήσεις τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, καθώς δεν είχε προηγούμενες πωλήσεις παρόμοιων μηχανημάτων. Παράλληλα, επικαλείται παράβαση αρχής ενιαίου μέτρου κρίσης, καθώς άλλη εταιρεία απορρίφθηκε με το αιτιολογικό του ισολογισμού της με ζημίες, ενώ η ανάδοχος είχε παρόμοιους ισολογισμούς.