×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/434/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προγράμματα Διμερούς Οικονομικής Συνεργασίας. Κύρωση με νόμο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά τη διάταξη του άρθρου 36 παρ.2 του Συντάγματος διεθνείς συνθήκες με αντικείμενο τα περιοριστικώς αναφερόμενα σ αυτή θέματα μεταξύ των οποίων και τα οικονομικής συνεργασίας και τα επιβαρύνοντα ατομικώς τους Ελληνες δεν έχουν ισχύ στην εσωτερική έννομη τάξη, αν δεν κυρωθούν από τη Βουλή με τυπικό νόμο. Τέτοιες συνθήκες αποτελούν και τα Προγράμματα Διμερούς Οικονομικής Συνεργασίας, που υπογράφονται με συγκεκριμένες χώρες των Βαλκανίων κατ εφαρμογή του άρθρου 3 του Ν 2996/2002 (ΦΕΚ Α’ 62) στα πλαίσια εφαρμογής του Ελληνικού Σχεδίου Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ) και συνεπώς πρέπει να κυρώνονται με τυπικό νόμο, έστω και αν προβλέπεται η κατάρτιση αυτών και παρέχεται εξουσιοδότηση για την υπογραφή τους από τον προηγηθέντα ως άνω τυπικό νόμο. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.4788/2021

Κύρωση της Συμφωνίας Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός, και της Ελβετικής Συνομοσπονδίας, αφετέρου, για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Δορυφορικής Πλοήγησης.


ΝΣΚ/235/2018

Δυνατότητα απένταξης έργων του Ελληνικού Σχεδίου Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ) από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Τα έργα που έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), στο πλαίσιο του Ελληνικού Σχεδίου Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ), βάσει διακρατικών συμφωνιών: α) με τη Δημοκρατία της Αλβανίας («Οδικός Άξονας Σαγιάδα - Κονίσπολη - Αγ.Σαράντα»), β) με το Συμβούλιο των Υπουργών της Βοσνίας και της Ερζεγοβίνης («Ανακατασκευή πτέρυγας Νοσοκομείου Κάσιντο») και γ) με τη Δημοκρατία της Σερβίας («Διαβαλκανικό Δίκτυο Οπτικών Ινών SEELIGHT» και «Κατασκευή τμήματος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου X»), έχουν καταστεί ανενεργά. Ενόψει του ότι δεν ανακύπτουν, για την εκτέλεση των ως άνω ανενεργών έργων, δεσμευτικές υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου είναι δυνατή, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης ΑΠ.32732/21-3-2018, η απένταξή τους από το ΠΔΕ (ομόφ.).


Ν.2731/1999

Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις.

Ν 4781/2021- ΦΕΚ: 31/Α/28.2.2021 άρθρο 479: Από την έναρξη της ισχύος του παρόντος καταργούνται: η) ο ν. 2731/1999 «Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 138).,

Ν.4837/2021- ΦΕΚ: 178/Α/1.10.2021 άρθρο 49 παρ.2: 2. Αποφάσεις επί αιτήσεων επιχορήγησης που υποβλήθηκαν μετά από τη θέση σε ισχύ της περ. η΄ του άρθρου 479 του ν. 4781/2021 (Α΄ 31), με την οποία καταργήθηκε ο ν. 2731/1999 (Α΄ 138), θεωρείται ότι νομίμως επέχουν θέση ειδικής έγκρισης, εφόσον οι αιτήσεις πληρούσαν τις προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999. Εκκρεμείς αιτήσεις, που υποβλήθηκαν σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο και η διεκπεραίωσή τους εκκρεμεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρείται ότι νομίμως υποβλήθηκαν και αξιολογούνται με κριτήριο την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999, ανεξαρτήτως της κατά τα ανωτέρω κατάργησής της.»


ΝΣΚ/19/2009

Φορολογικό απόρρητο και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κάμψη του φορολογικού απορρήτου επέρχεται μόνον στις περιπτώσεις που προβλέπονται από το νόμο, όπως εκείνης της παρ.5 του άρθρου 85 του Ν 2238/1994, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται κατ αρχήν χορήγηση φορολογικών στοιχείων των αντιδίκων προς τα μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και στους δικηγόρους του Δημοσίου, προκειμένου να υποστηρίζουν τα συμφέροντα του Δημοσίου σε δικαστήρια, με εξαίρεση τα μέλη εκείνα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και τους δικηγόρους του Δημοσίου που καλούνται κατά την άσκηση των καθηκόντων τους να χειρισθούν είτε ατομικώς είτε συλλογικώς φορολογικές υποθέσεις και οι οποίοι έχουν καθήκον διαφυλάξεως του απορρήτου. (πλειοψ.)


ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 288/2014

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 288/2014 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
της 25ης Φεβρουαρίου 2014
σχετικά με τη θέσπιση κανόνων σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας, όσον αφορά το υπόδειγμα για τα επιχειρησιακά προγράμματα στο πλαίσιο του στόχου «Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την απασχόληση», και σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1299/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί καθορισμού ειδικών διατάξεων για την υποστήριξη του στόχου της ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, όσον αφορά το υπόδειγμα για τα επιχειρησιακά προγράμματα στο πλαίσιο του στόχου της ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας


ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ)802/2014

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 802/2014 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 24ης Ιουλίου 2014 για την εκπόνηση υποδειγμάτων για τα εθνικά προγράμματα και τον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων του συστήματος ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ της Επιτροπής και των κρατών μελών, σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 514/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τον καθορισμό γενικών διατάξεων όσον αφορά το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και το μέσο για τη χρηματοδοτική στήριξη της αστυνομικής συνεργασίας, της πρόληψης και καταστολής της εγκληματικότητας και της διαχείρισης κρίσεων


ΝΣΚ/160/2004

Δυνατότητα λύσεως κατά νόμο, της υπ’ αρ.01/2004 συμβάσεως προμηθείας μεταξύ ΕΠΥΕΘΑ και Παντείου Πανεπιστημίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η λύση της συγκεκριμένης συμβάσεως δεν παρακωλύεται από τον νόμο, εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις ήτοι: α) Συναινούν στη λύση της έννομης σχέσεως στο σύνολό της τα συμβαλλόμενα μέρη, β) Το πρόγραμμα της προμηθείας αυτής δεν κρίνεται πρώτης προτεραιότητας για την εθνική άμυνα, με συνέπεια όχι μόνο να μην θίγεται, αλλά να εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, καθόσον θα δοθεί η δυνατότητα να προηγηθούν πλέον επείγοντα προγράμματα και γ) Το Δημόσιο δεν ζημιώνεται, αφού δεν έχει καταβληθεί η προβλεπομένη καταβλητέα κατά την υπογραφή της συμβάσεως προκαταβολή.


ΑΕΠΠ/1571/2020

Η προσφεύγουσα αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής (πρωτ. ******) και του Πρακτικού Αξιολόγησης της Επιτροπής (αρ. πρωτ. 10/29-09-2020), όπως αναφέρεται στον πρώτο λόγο της προσφυγής. Το αντικείμενο της σύμβασης, όπως ορίζεται στη Διακήρυξη, περιλαμβάνει συντονισμό εργασιών, διαχείριση, επίβλεψη και έλεγχο της πορείας εκτέλεσης του έργου «*****», διευθέτηση ζητημάτων παρακολούθησης υλοποίησης, παραλαβή πακέτων εργασίας, επίλυση διαφορών, εισήγηση αιτημάτων αλλαγών και διατήρηση κλίματος συνεργασίας μεταξύ των ομάδων. Οι υπηρεσίες ταξινομούνται στους κωδικούς CPV ***** και *****, με έμφαση στη δημιουργία θεσμικών μηχανισμών και τεχνική υποστήριξη σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα από ΕΔΕΤ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η παρεμβαίνουσα δεν πληροί τα κριτήρια καταλληλότητας λόγω έλλειψης σχετικής δραστηριότητας και εγγραφής σε επιμελητήριο.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/34/2017

Παροχή οικονομικής ενίσχυσης σε τριάντα ένα (31) κατοίκους του Δήμου, που τελούν σε οικονομική αδυναμία.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω,  η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, διότι από τα εξατομικευμένα  στοιχεία  που προσκομίζονται και επισυνάπτονται στις αιτήσεις των επιλεγέντων προσώπων, προκύπτει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει το άρθρο 202 παρ. 2 του ΚΔΚ, ήτοι η συνδρομή τωνιδιαίτερων  περιστάσεων  που,  λόγω  της  απόκλισής  τους  από  τις  συνηθισμένες  συνθήκες,  καθιστούν  αναγκαία  την επέμβαση των αρχών του Δήμου για την αντιμετώπισή τους. Και τούτο διότι πρόκειται για άτομα που ανήκουν στα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα και σε ευπαθείς ομάδες  με  οικονομικά  προβλήματα  και  προβλήματα  υγείας,  η δε οικονομική αδυναμία αυτών, αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα εκκαθαριστικά εφορίας, τα περιουσιολόγια, τις κάρτες ανεργίας, τις βεβαιώσεις αναπηρίας, τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης κ.α. Άλλωστε,  όλες  οι  αιτήσεις των δημοτών που αιτούνται την οικονομική ενίσχυση από το Δήμο συνοδεύονται από εκθέσεις κοινωνικοοικονομικής έρευνας που υπογράφονται από κοινωνικές λειτουργούς και στις οποίες γίνεται αναλυτική περιγραφή της οικονομικής και οικογενειακής κατάστασης των ατόμων και προβαίνουν αιτιολογημένα στην πρότασή τους περί της αναγκαιότητας οικονομικής στήριξης αυτών. Ως εκ τούτου, ο Δήμος αιτιολογεί πλήρως και επαρκώς την αναγκαιότητα ενίσχυσης των επιλεγέντων δημοτών του με χρηματικό βοήθημα,  η δε Κοινωνική Υπηρεσία αυτού, αποτελεί αρμόδιο φορέα προκειμένου να βεβαιώσει την κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση των δημοτών, καθώς και τις συνθήκες διαβιώσεως αυτών, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου του Επιτρόπου. 


ΝΣΚ/19/2013

Α.Ε.Ι. – Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών – Επίβλεψη υποψηφίων διδακτόρων – Ορισμός μελών της Τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής – Προϋπόθεση ή μη η κατοχή διδακτορικού διπλώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την επίβλεψη και καθοδήγηση κάθε υποψήφιου διδάκτορα, ορίζεται από τη Γ.Σ.Ε.Σ., του Τμήματος Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή αποτελούμενη από ένα (1) μέλος Δ.Ε.Π. του οικείου τμήματος της βαθμίδας του Καθηγητή, Αναπληρωτή Καθηγητή ή Επίκουρου Καθηγητή, ως επιβλέπων και άλλα δύο (2) μέλη, τα οποία μπορεί να είναι μέλη Δ.Ε.Π. του ιδίου ή άλλου τμήματος του ιδίου ή άλλου Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, αποχωρήσαντες λόγω ορίου ηλικίας Καθηγητές Α.Ε.Ι., Καθηγητές Α.Σ.Ε.Ι. ή μέλη Ε.Π. των Τ.Ε.Ι. και της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. ή Ερευνητές των βαθμίδων Α΄, Β΄ ή Γ΄ αναγνωρισμένου ερευνητικού κέντρου του εσωτερικού ή εξωτερικού, οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος. Το τυπικό προσόν της κατοχής διδακτορικού διπλώματος πρέπει να διαθέτουν μόνον οι Ερευνητές και όχι οι Καθηγητές, οι οποίοι ορίζονται νομίμως με μόνη την ιδιότητά τους.