×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/435/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Γεωργία. Οικονομική ενίσχυση παραγωγών που τα καλλιεργούμενα δασικά δένδρα τους καταστράφηκαν από πυρκαγιές του έτους 2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δικαιούνται κατά νόμο οικονομικών ενισχύσεων (προκαταβολών) παραγωγοί, οι οποίοι είχαν ενισχυθεί στα πλαίσια των διατάξεων του Καν.ΕΟΚ 2080/92 του Συμβουλίου, και των οποίων τα καλλιεργούμενα δασικά είδη (ακακίες, καρυδιές), καταστράφηκαν από πυρκαγιές του έτους 2000.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/265/2002

Χορήγηση ή μη οικονομικής ενισχύσεως σε καλλιεργητές καρποφόρων δασικών δένδρων, τα οποία καταστράφηκαν στην πυρκαγιά του 2000, ενόψει της εφαρμογής ως προς αυτούς του Κοινοτικού Κανονισμού 2080/92 για την ανασύσταση των δένδρων αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Κάθε δένδρο που παράγει βρώσιμους καρπούς εντάσσεται, κατά την έννοια της 423/410482/7027/β/1-12-2000 ΚΥΑ των Υπουργών Γεωργίας και Οικονομικών, στην κατηγορία των λοιπών οπωροφόρων δένδρων ανεξάρτητα εάν αυτό είναι δασικής προελεύσεως ή όχι και τυγχάνει της ανάλογης οικονομικής ενισχύσεως τόσο για την ανασύσταση όσο και για την απώλεια εισοδήματος.


ΝΣΚ/318/2004

Κοινοτικό Δίκαιο – Βιολογική Γεωργία – Χρόνος υποβολής αιτήσεων για ένταξη – Εκτέλεση συμβάσεων – Αρχές χρηστής διοικήσεως και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι συμβάσεις που υπογράφηκαν το έτος 1998 και με ημερομηνία ενάρξεως των υποχρεώσεων το έτος 1999 (έτος εντάξεως) κατόπιν αιτήσεων, τις οποίες οι παραγωγοί υπέβαλαν εντός της υπό της ισχύουσας κατά τον χρόνο αυτό Υ.Α. προβλεπομένης προθεσμίας -και υπό την αυτονόητη προϋπόθεση της προηγουμένης εκ μέρους της αρμοδίας υπηρεσίας διερευνήσεως της συνδρομής όλων των απαιτουμένων ελέγχων- είναι καθ’ όλα νόμιμες και, εφόσον οι παραγωγοί εκπληρώνουν τις εκ των συμβάσεων και του σχετικού κανονιστικού πλαισίου προβλεπόμενες υποχρεώσεις τους, αυτοί δικαιούνται τις προβλεπόμενες ενισχύσεις. Εν όψει των συγκεκριμένων περιστατικών και, κατ’ εφαρμογή των αρχών της χρηστής διοικήσεως και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου προς αυτή (διοίκηση), αλλά και προς εξυπηρέτηση των κοινοτικών και εθνικών σκοπών στους οποίους αποβλέπει το πρόγραμμα της Βιολογικής Γεωργίας και οι συμβάσεις που υπογράφηκαν στο συγκεκριμένο Νομό (Αιτωλοακαρνανίας) το έτος 1998 κατόπιν υποβολής αιτήσεων θα πρέπει να θεωρηθούν ως υπογραφείσες κατόπιν υποβολής αιτήσεως γενομένης εντός του προσδιορισθέντος από τη διοίκηση χρόνου και να αντιμετωπισθούν, όπως όλες οι υπόλοιπες συμβάσεις.


ΝΣΚ/61/2004

Κοινοτικές ενισχύσεις – Πρόωρη συνταξιοδότηση αγροτών – Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) – Αροτραίες καλλιέργειες – Τομέας αιγοπροβείου κρέατος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ενταχθέντες στο πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδοτήσεως παραγωγοί, αφής στιγμής καθένας από αυτούς εντάχθηκε στο καθεστώς αυτό οφείλουν να διακόψουν κάθε είδος εμπορική γεωργική δραστηριότητα, την οποία και δεν δικαιούνται να επαναλάβουν. Η, μετά την ένταξη των παραγωγών στο πρόγραμμα της πρόωρης συνταξιοδοτήσεως, επαναδραστηριοποίησή τους καθ’ οιονδήποτε –μη προβλεπόμενο από τις εξαιρέσεις των οικείων διατάξεων- τρόπο, δηλ. είτε δια συνεχίσεως διαχειρίσεως του συνόλου ή μέρους των παραγωγικών μονάδων που αποτελούν τη παραχωρητέα γεωργική τους εκμετάλλευση, είτε δια διαχειρίσεως νέων παραγωγικών μονάδων είναι –εν γνώσει τους- μη νόμιμη και έτσι το μεν παραβιάζονται οι όροι εντάξεώς τους στο καθεστώς της Π.Σ., το δε η στην πράξη υφισταμένη εκμετάλλευσή τους θεωρείται ως παρανόμως λειτουργούσα και μη δικαιολογούσα την υποβολή αιτήσεως στο ΟΣΔΕ και τη λήψη σχετικών ενισχύσεων, είτε αυτές αφορούν αροτραίες καλλιέργειες, είτε τον τομέα αιγοπροβείου κρέατος.


ΝΣΚ/222/2002

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Παραγωγοί ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Συνιστά δεόντως αιτιολογημένη περίπτωση ανωτέρας βίας, η μη μετακίνηση κοπαδιού του δικαιούχου σε θερινό βοσκότοπο λόγω θέσης σε καραντίνα του Νομού Χαλκιδικής κατά την περίοδο έτους 2000, στον οποίο ήταν εγκαταστημένο το κοπάδι.


ΝΣΚ/297/2002

Πρόγραμμα Βιολογικής Γεωργίας. Μη νόμιμες εντάξεις. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) 1) Όσοι παραγωγοί δεν συναινέσουν στην τροποποίηση του χρόνου έναρξης των εκ των συμβάσεων δεσμεύσεων κατά τα οριζόμενα στη Γνωμοδότηση 768/2001, διακόπτουν την εκτέλεση της σύμβασης με δική τους υπαιτιότητα και τίθενται εκτός του συγκεκριμένου πενταετούς προγράμματος βιολογικής καλλιέργειας (2000-2004). 2) Οι παραγωγοί που δεν θα δεχτούν την τροποποίηση της σύμβασης υποχρεούνται να επιστρέψουν τα ποσά που τους καταβλήθηκαν αχρεωστήτως για το 1999 κατά τη διαδικασία που προβλέπεται ειδικά στο άρθρο 28 του Ν 2520/1997 όπως ισχύει σήμερα. 3) Η αρμόδια υπηρεσία εφαρμογής του προγράμματος (Δ/νση Γεωργίας Ν.Α. Πειραιά) αφού προβεί σε όλες τις ενέργειες που προβλέπει το άρθρο 28 του Ν 2520/1997, όπως ισχύει σήμερα και αφού ελέγξει όλα τα στοιχεία των συμβάσεων που υπεγράφησαν μετά την 26η Ιουλίου 1999 θα συντάξει και υποβάλλει δια της αρμόδιας Δ/νσεως έκθεση ελέγχου προς τον Υπουργό, ο οποίος βάσει του περιεχομένου της έκθεσης ελέγχου, θα εκδόσει, εφόσον συντρέχει περίπτωση αδικαιολόγητης πληρωμής, απόφαση επιστροφής των καταβληθέντων κατά το 1999 αχρεωστήτως ποσών. Αν υφίσταται περίπτωση συμψηφισμού θα εφαρμοστεί η πρόσφατη ειδική ρύθμιση του άρθρου 23 παρ.29 του Ν 2945/2001 που αντικατέστησε την παρ.4 του άρθρου 28 του Ν 2520/1997 και η Δ/νση Γεωργίας της Ν.Α. Πειραιά, θα συμψηφίσει το αντίστοιχο ποσόν και θα κοινοποιήσει την πράξη συμψηφισμού στον υπόχρεο και στην αρμόδια ΔΟΥ αν το οφειλόμενο ποσόν βεβαιώθηκε σ αυτήν. 4) Η υποχρέωση επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών –καταβολή που έγινε με συντρέχουσα ευθύνη και των αντισυμβαλλομένων παραγωγών- επιβάλλεται στην συγκεκριμένη περίπτωση από το κοινοτικό και το εθνικό δίκαιο.


ΝΣΚ/476/2000

Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Τήρηση ή μη υποχρεώσεων αναδόχου του έργου της δωρεάν διανομής ελαιολάδου στους απόρους έτους 1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η ανάδοχος του έργου της δωρεάν διανομής ελαιολάδου περιόδου 1999 στους απόρους της χώρας εκπλήρωσε πλημμελώς το αναληφθέν έργο αφού ως την 10-3-2000 δεν είχε διανείμει τη συμφωνηθείσα ποσότητα ελαιολάδου, άρα υφίσταται πλημμέλεια ως προς την ολοκλήρωση του έργου εντός της ταχθείσης προθεσμίας. Υφίσταται όμως πλημμέλεια και ως την τελικώς διανεμηθείσα ποσότητα εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου που υπολείπεται της συμβατικώς καθορισθείσης, το δε αίτημα αναπροσαρμογής θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη και να εξεταστεί μόνο αν η ανάδοχος είχε παραλάβει από τα κέντρα παρέμβασης εμπροθέσμως κατά τα οριζόμενα στην ΚΥΑ το σύνολο της ποσότητας.


ΕλΣυν/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/3η/2015

Αίτηση για την ανάκληση της 57/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών του ως άνω Τμήματος των …… και ……, υπαλλήλων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ….., στο οποίο μεταφέρθηκαν από την εταιρεία ….. - παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου το ζήτημα σχετικά με το εάν πρέπει να συνυπολογιστεί για την καταβολή στους ως άνω αιτούντες αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988 (ΦΕΚ Α΄ 191), ο χρόνος υπηρεσίας τους στην εταιρεία (...)Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι οι με σχέση ΙΔΑΧ υπάλληλοι του Δημοσίου, που δεν έχουν υπαχθεί για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλισή του και συγχρόνως τυγχάνουν επικουρικά ασφαλισμένοι, λαμβάνουν από το Δημόσιο, κατά την αποχώρησή τους λόγω συνταξιοδότησης, αποζημίωση μειωμένη κατά 60% του ποσού της αποζημίωσης που κατά νόμο δικαιούνται σε περίπτωση απόλυσης ή καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους. Η καταβολή της αποζημίωσης αυτής προϋποθέτει τουλάχιστον ενός έτους συνεχή υπηρεσία του οικείου υπαλλήλου με σχέση ΙΔΑΧ στο Δημόσιο και ο καθορισμός του ποσού της συναρτάται προς το χρόνο της συνεχούς αυτής υπηρεσίας. Περαιτέρω, στην περίπτωση που υπάλληλοι έχουν μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας και στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα στο Δημόσιο από την …..ή τις θυγατρικές αυτής εταιρείες (…..) ή την εταιρεία ….. ως πλεονάζον τακτικό προσωπικό αυτών, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15 και 16 του           ν. 3891/2010, η υπηρεσία που παρείχαν στις εταιρείες αυτές πριν από την κατά τα ανωτέρω μεταφορά τους στο Δημόσιο λαμβάνεται υπόψη, σύμφωνα με ρητή διάταξη του άρθρου 16 παρ. 9 εδ. β΄ του ν. 3891/2010, μόνο για τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή τους στις αντίστοιχες με σχέση ΙΔΑΧ θέσεις του Δημοσίου στην οποία μεταφέρονται και δεν συνυπολογίζεται στην υπηρεσία που παρείχαν στο Δημόσιο μετά την ανωτέρω μεταφορά  για την καταβολή της αποζημίωσης του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988.(...)Η Ολομέλεια, μετά από μακρά διαλογική συζήτηση, κατά πλειοψηφία, που αποτελέστηκε από είκοσι (20) μέλη, ήτοι τους Αντιπροέδρους Φλωρεντία Καλδή, Ανδρονίκη Θεοτοκάτου, Σωτηρία Ντούνη, Γαρυφαλλιά Καλαμπαλίκη, Χρυσούλα Καραμαδούκη και Μαρία Βλαχάκη  και τους Συμβούλους Μαρία Αθανασοπούλου, Ασημίνα Σαντοριναίου, Ελένη Λυκεσά, Ευαγγελία - Ελισάβετ Koυλουμπίνη, Σταμάτιο Πουλή, Δημήτριο Πέππα, Γεωργία Τζομάκα, Αργυρώ Λεβέντη, Στυλιανό Λεντιδάκη, Χριστίνα Ρασσιά, Θεολογία Γναρδέλλη, Κωνσταντίνο Εφεντάκη, Βασιλική Σοφιανού και Αγγελική Πανουτσακοπούλου, δεν αποδέχθηκε την ως άνω εισήγηση και διατύπωσε την ακόλουθη γνώμη, με την οποία συντάχθηκε και ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας Μιχαήλ Ζυμής : Με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3891/2010 ο νομοθέτης, στο πλαίσιο της επιδιωκόμενης αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και ανάπτυξης από δημοσιονομική και επιχειρηματική άποψη του ομίλου του ….και της εταιρείας ….Α.Ε., καθόρισε τους όρους και τις προϋποθέσεις της υποχρεωτικής μεταφοράς σε οργανισμούς και υπηρεσίες του Δημοσίου του προσωπικού των ανωτέρω υπό εξυγίανση επιχειρήσεων, που κρίθηκε ότι πλεονάζει, και μεταξύ αυτών τα απορρέοντα από τη διακοπτόμενη εργασιακή σχέση του δικαιώματα που διατηρούνται και μεταφέρονται στον εκάστοτε Φορέα Υποδοχής. Από το όλο σύστημα των ρυθμίσεων που εισάγουν οι εν λόγω διατάξεις ως προς το ως άνω μεταφερόμενο πλεονάζον προσωπικό συνάγεται ότι σκοπός του νομοθέτη ήταν το εν λόγω προσωπικό να μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας στο νέο εργοδότη και με πλήρη διασφάλιση των εργασιακών του σχέσεων και ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων του. Μεταξύ δε των ουσιωδών στοιχείων της με τον ανωτέρω τρόπο μεταφερόμενης εργασιακής σχέσης που διασφαλίζονται κατά την ως άνω μεταφορά του εν λόγω προσωπικού περιλαμβάνεται και η προϋπηρεσία του, δηλαδή το σύνολο του χρόνου εργασίας του στον ….. και στις άλλες επιχειρήσεις που αναφέρει το άρθρο 2 του νόμου αυτού, η οποία συνάπτεται με τη διαμόρφωση του ύψους των αποδοχών και με τη θεμελίωση των ασφαλιστικών και των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων του. Επομένως κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων, η εργασιακή σχέση του πλεονάζοντος προσωπικού του ……. και των άλλων επιχειρήσεων που αφορούν οι ρυθμίσεις του παραπάνω νόμου μεταφέρεται στον Φορέα Υποδοχής ως υφίσταται κατά το χρόνο της μεταφοράς και ο χρόνος υπηρεσίας του στις ανωτέρω επιχειρήσεις αποτελεί πραγματική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη για όλες τις απορρέουσες απ’ αυτή συνέπειες μεταξύ των οποίων και για τον υπολογισμό της αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης και τον προσδιορισμό του ύψους της, υπαλλήλων του Δημοσίου με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, που μεταφέρθηκαν σε αυτό από την …… δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 16 του ν. 3891/2010, θα ληφθεί υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο και ο χρόνος υπηρεσίας του στην ……