ΝΣΚ/44/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα ανάθεσης της διενέργειας διαγωνισμού από την υπηρεσία NSPA του ΝΑΤΟ, για την τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη των εναέριων μέσων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.).(...)Είναι νόμιμη η ανάθεση της διενέργειας διαγωνισμού, για την ανάδειξη αναδόχου για την τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη των εναέριων μέσων του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., στην υπηρεσία του NSPA (Nato Support and Procurement Organization), κατόπιν σχετικής έγκρισης από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ομόφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/24453/0026/2020
Καθορισμός των δικαιολογητικών πληρωμής των δαπανών παροχής τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης συντήρησηςεκπαίδευσης χειριστών και τεχνικών και προμήθειας ανταλλακτικών των εναερίων μέσων της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, μέσω του Διεθνούς Οργανισμού ΝΑΤΟ Support & Procurement Organization (NSPO) και της Υπηρεσίας αυτού ΝΑΤΟ Support & Procurement Agency (NSPA).
26612 ΕΞ 2022- ΦΕΚ: 1259/Β/17.3.2022: Από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης καταργείται η υπ’ αρ. 2/24453/0026/17-09-2020 (Β’ 4171) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.
26612 ΕΞ 2022
Καθορισμός των δικαιολογητικών πληρωμής των δαπανών παροχής τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης - συντήρησης - εκπαίδευσης χειριστών και τεχνικών και προμήθειας ανταλλακτικών των εναερίων μέσων της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, μέσω της Υπηρεσίας ΝΑΤΟ Support και Procurement Agency (NSPA).
123712 ΕΞ 2022
Τροποποίηση της υπό στοιχεία. 26612 EΞ 2022/28-02-2022 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός των δικαιολογητικών πληρωμής των δαπανών παροχής τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης - συντήρησης - εκπαίδευσης χειριστών και τεχνικών και προμήθειας ανταλλακτικών των εναερίων μέσων της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, μέσω της Υπηρεσίας ΝΑΤΟ Support και Procurement Agency (NSPA)» (Β’ 1259).
2835.4/31746/2023
Μόνιμη εγκύκλιος οργάνωσης και διαχείρισης καυσίμων και λιπαντικών των επιχειρησιακών μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ΑΔΑ:Ρ4ΡΕ4653ΠΩ-1Ψ1
1329.2/16/11/2011
Έγκριση Κανονισμού Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, που αφορά την αναπροσαρμογή κοστολόγησης διάθεσης μέσων και παροχής Υπηρεσιών από το Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. σε τρίτους.
2050.3/4362/2020
Καταβολή αποζημιώσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο από άσκοπες κινητοποιήσεις μέσων – προσωπικού Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ σε επιχειρήσεις Έρευνας – Διάσωσης λόγω υπαιτιότητας πολιτών ”. ΑΔΑ: 9ΠΑΣ4653ΠΩ-ΨΙΓ
ΕλΣυν/ΚλΖ/319/2016
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Έλεγχος Nομιμότητα της 4ης τροποποίησης της σύμβασης Τ16/09 μεταξύ των Υπουργείου …. και …. και της …… … (.......) για την «Εφοδιαστική και Τεχνική Υποστήριξη των Ιπτάμενων Μέσων του Υ.Ε.ΝΑ.Ν.Π.», τα στοιχεία της οποίας υποβλήθηκαν στο Ελεγκτικό Συνέδριο στις 23.11.2016 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 74920).(...)Κατ’ ακολουθία, νομίμως υπεγράφη κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 14 του ν.4404/2016 η, υποβληθείσα με το με αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 74920/23.11.2016 έγγραφο, 4η τροποποίηση της ανωτέρω σύμβασης Τ16/09 μεταξύ ......και της ....... (.......), με αντικείμενο την «Εφοδιαστική και Τεχνική Υποστήριξη των Ιπτάμενων Μέσων του Υ.Ε.ΝΑ.Ν.Π.», αντίγραφο της οποίας τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Κλιμακίου
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/246/2021
Προμήθεια καυσίμων κίνησης Πολεμικών Πλοίων και Πλωτών Μέσων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.(....)Συνεπώς, παρά το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός της σύμβασης δεν μεταβάλλεται, η αποδοχή του νέου συντελεστή συνεπάγεται ουσιώδη υπέρ του αναδόχου μεταβολή της οικονομικής ισορροπίας της αρχικής συμφωνίας – πλαίσιο, όχι μόνο κατά τρόπο μη προβλεπόμενο σε αυτή, αλλά κατά παράβαση της ρητής πρόβλεψης της διακήρυξης (σημείο 3 των Ειδικών Όρων «Παράρτημα Γ» του διαγωνισμού) περί δεσμευτικότητας της τιμής PREMIUM που προσέφερε η ανάδοχος.Το ανωτέρω συμπέρασμα δεν ανατρέπεται από το γεγονός ότι κατά τη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε της υπογραφής της συμφωνίας – πλαίσιο δεν αναπτύχθηκε ανταγωνισμός λόγω της μοναδικότητας της κατατεθείσας εκ μέρους της αναδόχου προσφοράς, καθώς η μεταβολή της οικονομικής ισορροπίας της σύμβασης συνιστά αυτοτελή λόγο, η συνδρομή του οποίου καθιστά απαγορευτική την τροποποίηση αυτής. Πέραν τούτου, η αναθέτουσα Αρχή δεν επικαλείται συνδρομή εξαιρετικών περιστάσεων απρόοπτης μεταβολής των συνθηκών που επέφεραν μεταβολή του οικονομικού θεμελίου της αρχικής συμφωνίας, ώστε να δύναται να εξετασθεί ο τυχόν δικαιολογημένος χαρακτήρας της προτεινόμενης μεταβολής. Αντιθέτως, ο ισχυρισμός της αναδόχου ότι η ανάγκη τροποποίησης προέκυψε λόγω προφανούς παραδρομής κατά τη σύνταξη της οικονομικής της προσφοράς, ο οποίος έγινε αποδεκτός από την αναθέτουσα Αρχή, και αληθής υποτιθέμενος, ανάγεται σε λόγο που εμπίπτει στη σφαίρα της επιχειρηματικής της ευθύνης και δεν θα ήταν νοητό να συνεπάγεται την τροποποίηση δημόσιας σύμβασης εις τρόπον ώστε να συνεπάγεται την οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου.Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου Α΄ Τροποποίησης της της 12/2020 συμφωνίας - πλαίσιο μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου δια του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και της … για την προμήθεια καυσίμων κίνησης Πολεμικών Πλοίων και Πλωτών Μέσων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ..
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ(ΠΕΜΠΤΟ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)/1277/2021 ΚΑΙ ΕΣ/Α'ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/178/2022
ΕΣ/ΤΜ.4/18/2018
Υποστήριξη προγράμματος διπλογραφικού συστήματος:..Ειδικότερα, οι αναδειχθείσες από το Κλιμάκιο επάλληλες βάσεις στις οποίες ερείδεται η μη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης και αναπτύσσονται ανωτέρω διεξοδικά δεν δύνανται να ανατραπούν με τους προβαλλόμενους με την αίτηση ανάκληση λόγους, συνεκτιμωμένων των εξής: α) της ένταξης του ανωτέρω, ανατεθέντος σε ιδιώτη αντικειμένου, στα καθήκοντα του προσωπικού του Νοσοκομείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα τον Οργανισμό του ως προς το σύνολο των λογιστικών δραστηριοτήτων αυτού, β) του βαθμού κάλυψης των προβλεπόμενων οργανικών θέσεων και την ευθύνη του ίδιου του αιτούντος για την ορθολογική κατανομή του προσωπικού του και τη διευθέτηση των υπηρεσιακών αναγκών του, γ) τη συντρέχουσα υποχρέωση του Νοσοκομείου αλλά και των υπαλλήλων του για την κατάλληλη εκπαίδευση των τελευταίων για την άσκηση των νόμιμων καθηκόντων τους, δ) την ήδη εκ του νόμου προβλεπόμενη υποχρέωση ακόμα και του κατά περίπτωση αναδόχου για τη σχετική εκπαίδευση αυτών, ε) την υποχρέωση εξάντλησης όλων των μέσων για την ανταπόκριση στο ανατεθέν αντικείμενο με ίδια μέσα και για την επίλυση του επίμαχου κατ’ επανάληψη ανακύπτοντος ζητήματος διεκπεραίωσης του ανατεθέντος αντικειμένου, στ) το μακρό χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει σε σχέση με την υποχρέωση εφαρμογής του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου και ζ) την κατ’ επανάληψη διαπίστωση, ήδη από το έτος 2014, της μη νομιμότητας αντίστοιχων αναθέσεων του αιτούντος με πράξεις του Τμήματος και του Κλιμακίου. Tέλος, το Κλιμάκιο ορθώς έκρινε με την προαναφερόμενη αιτιολογία ότι η Επιτροπή του διαγωνισμού αναρμοδίως συγκροτήθηκε από τον Διοικητή του Νοσοκομείου και όχι από το Διοικητικό του Συμβούλιο (βλ. Ελ.Συν. IV Τμ. Πρ. 85/2015).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να απορριφθεί η υπό κρίση αίτηση του Γενικού Νοσοκομείου «...» για ανάκληση της 12/2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ(ΠΕΜΠΤΟ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)/1277/2021
Προμήθεια καυσίμων κίνησης Πολεμικών Πλοίων και Πλωτών Μέσων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.: Με την προσφυγή αυτή επιδιώκεται η ανάκληση της 246/2021 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(....)Τούτων δοθέντων και λαμβανομένου υπόψη α) ότι δεν υφίστανται γεγονότα που συνέβησαν κατά την εκτέλεση της σύμβασης και επηρέασαν τη βιωσιμότητά της, καθόσον το επικαλούμενο «λάθος» εχώρησε κατά την υποβολή της προσφοράς, β) ότι τα μέρη δεν επιδιώκουν την επαναδιαπραγμάτευση όρου της μεταξύ τους σύμβασης – πλαίσιο, αλλά την (απευθείας) συμφωνία (για την αποκατάσταση σφάλματος κατά τους ισχυρισμούς της αναδόχου) με στόχο τον 100πλασιασμό της τιμής PREMIUM χωρίς να υφίστανται ρήτρες αναθεώρησης και σε αντίθεση με ρητούς όρους της διακήρυξης περί ανάληψης της υποχρέωσης καταβολής των κρατήσεων από την ανάδοχο και γ) ότι ο χαρακτηρισμός της τροποποίησης ως «ουσιώδους ή μη» δεν επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των συμβαλλόμενων μερών, αλλά προσδιορίζεται με βάση τα κριτήρια που τίθενται στο άρθρο 132 παρ. 4 του ν.4412/2016, εν προκειμένω δε η αιτούμενη τροποποίηση ως επαγόμενη σημαντική οικονομική επιβάρυνση της αναθέτουσας αρχής (με την εκ μέρους της ανάληψη των νόμιμων κρατήσεων) υπέρ της αναδόχου είναι ουσιώδης κατά το κριτήριο που προβλέπεται στην περ. β΄ της παρ. 4 του ίδιου ως άνω άρθρου και νόμου, δεν δύναται η αιτούμενη αποκατάσταση του σφάλματος να αποτελέσει αντικείμενο τροποποιητικής σύμβασης. Δεν ανακαλεί την 246/2021 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/Α'ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/178/2022