ΝΣΚ/443/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Οργανισμός κοινής ωφελείας ή μη η ανώνυμη εταιρεία ΟΣΚ ΑΕ, εν τη εννοία του άρθρου 3 του ΑΝ 35/1967, αντικατασταθέντος με το άρθρο 1 του Ν 543/1977. Δυνατότητα παραχώρησης της χρήσης ή κυριότητας στον ΟΣΚ δημοσίων ακινήτων για ανέγερση σχολικών κτιρίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ανώνυμη εταιρεία «Ο.Σ.Κ. Α.Ε.» αποτελεί οργανισμό κοινής ωφέλειας κατά την έννοια των διατάξεων του ΑΝ 35/1967, άρθρ. 3, όπως έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 1 του Ν 543/1977, και μπορούν να εφαρμοσθούν και ως προς αυτόν τον οργανισμό οι εν λόγω διατάξεις, αναφορικά με την παραχώρηση δικαιωμάτων επί ακινήτων, σύμφωνα με τις εκεί αναφερόμενες ειδικώτερες προϋποθέσεις. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/345/2006
Αποζημίωση λόγω συνταξιοδοτήσεως εργαζομένων στην εταιρεία «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία», που προέρχονται από την Ε.Β.Ο. Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τις αναγκαστικού δικαίου διατάξεις του άρθρου 2 παρ.2 ΑΝ 173/1967 και 1 παρ.1, 2 ΝΔ 618/1970 τέθηκε ανώτατο όριο αποζημιώσεως λόγω συνταξιοδοτήσεως στους εργαζομένους των επιχειρήσεων κοινής ωφελείας. Τέτοια επιχείρηση ήταν η Ε.Β.Ο. Α.Ε. αλλά και η εταιρεία «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία», οπότε το αίτημα των εργαζομένων της, που προέρχονται από την Ε.Β.Ο. Α.Ε., να τους καταβάλλεται, όταν συνταξιοδοτούνται, η αποζημίωση του Ν 2112/1920 δεν είναι νόμιμο.
ΝΣΚ/76/2011
Μισθολογικό καθεστώς προσωπικού Ο.Σ.Κ. Α.Ε.1) Το μισθολογικό καθεστώς των υπαλλήλων του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, που υπηρετούσαν σ αυτόν κατά τον χρόνο μετατροπής του Οργανισμού σε ανώνυμη εταιρεία, διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.7α του Ν 2703/1999. 2) Οι υπηρετούντες στον ανωτέρω Οργανισμό δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής διέπονται ομοίως από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.7α του Ν 2703/1999.
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)181/2015
ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΑ. ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Οργανισμό σε ανώνυμη εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης κτιρίων του, δυνάμει σύμβασης, καθόσον η ανωτέρω σύμβαση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 35 παρ. 1 του ν. 4129/2013 (ΦΕΚ Α΄ 52/2013), δεν υποβλήθηκε σε προηγούμενο της σύναψής της έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού η επίμαχη σύμβαση αποτελεί τμήμα ενός ενιαίου μείζονος αντικειμένου, που αφορούσε στην παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων του ν.π.δ.δ. σε όλη την Ελλάδα και για τα οποία η οικονομική αξία υπερβαίνει το χρηματικό όριο υπαγωγής στον προσυμβατικό έλεγχο.
ΝΣΚ/4/2003
«Ειδική θεώρηση εισόδου» για τις ανανεώσεις αδειών διαμονής αλλοδαπών για μεταβολή κατηγορίας εργασίας, για αλλαγή εργοδότη κλπ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5, 8 παρ.1 και 2, 10, 19, 20, 23, 25, 35 και 37 του Ν 2910/2001 είναι αναγκαία η παροχή «ειδικής θεώρησης εισόδου» για τους αλλοδαπούς, οι οποίοι μετά τη λήξη της χρονικής ισχύος της αρχικής τους άδειας διαμονής επιθυμούν τη μεταβολή «κατηγορίας» εργασίας και γενικότερα να εργασθούν μετά την αποπεράτωση ή διακοπή των σπουδών ή τη λήξη ισχύος άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους. Αντιθέτως, στην περίπτωση μεταβολής εργοδότη, στο πλαίσιο απασχόλησης σε εταιρείες του ΑΝ 89/1967 δεν απαιτείται «ειδική θεώρηση εισόδου».
ΕΣ/ΤΜ.6/3800/2014
Σχέδιο σύμβασης πώλησης του 100% των μετοχών της «…Α.Ε.»(...) Σε κάθε δε περίπτωση, η ελεγχόμενη διαδικασία δεν μπορεί να θεωρηθεί πλημμελής για τον υποθετικό και μόνο λόγο ότι οι εν λόγω μεταβολές-εξειδικεύσεις του δημοπρατούμενου ακινήτου πιθανόν να λειτούργησαν αποτρεπτικά για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού, δεδομένου ότι από τους τέσσερις προεπιλεγέντες, αν και όλοι γνώριζαν πλήρως τις εν λόγω μεταβολές-εξειδικεύσεις, μόνο η ανάδοχος εταιρεία παρέμεινε μέχρι τέλους στο διαγωνισμό και υπέβαλε δεσμευτική προσφορά.Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την αίτηση και τις παρεμβάσεις του Ελληνικού Δημοσίου και των εταιρειών «…Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων» και «..I S.A.».Απορρίπτει τις λοιπές παρεμβάσεις.Ανακαλεί την 197/2014 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΔΕΚ/C-18/2001
Μια ανώνυμη εταιρία, η οποία ιδρύθηκε, ανήκει και διοικείται από έναν οργανισμό τοπικής αυτοδιοικήσεως ανταποκρίνεται σε ανάγκη γενικού συμφέροντος, υπό την έννοια του άρθρου 1, στοιχείο β_, δεύτερο εδάφιο, της οδηγίας 92/50/ΕΟΚ, για τον συντονισμό των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών, αν της παρέχονται υπηρεσίες μελέτης και κατασκευής που αποσκοπούν στην προώθηση της αναπτύξεως βιομηχανικών ή εμπορικών δραστηριοτήτων επί του εδάφους του εν λόγω οργανισμού με την κατασκευή εγκαταστάσεων προς εκμίσθωση σε επιχειρήσεις. Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν πράγματι να θεωρηθούν ότι ανταποκρίνονται σε ανάγκες γενικού συμφέροντος στο μέτρο που μπορούν να δώσουν ώθηση στο εμπόριο καθώς και στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του οικείου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης, δεδομένου ότι η εγκατάσταση επιχειρήσεων στο έδαφος ενός δήμου έχει συχνά ευνοϊκές επιπτώσεις για τον δήμο αυτό όσον αφορά τη δημιουργία θέσεων, την αύξηση των φορολογικών εσόδων καθώς και τη βελτίωση της προσφοράς και της ζητήσεως αγαθών και υπηρεσιών.
ΝΣΚ/200/2016
Διαχείριση και επένδυση κεφαλαίων και χρηματικών διαθεσίμων των κοινωφελών ιδρυμάτων και κεφαλαίων αυτοτελούς διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα αυτοτελή κοινωφελή ιδρύματα και τα κεφάλαια αυτοτελούς διαχείρισης υποχρεούνται να καταθέτουν τα χρηματικά διαθέσιμά τους σε πιστωτικά ιδρύματα μόνο της ημεδαπής και όχι της αλλοδαπής, εκτός αν ορίζεται άλλως από τον διαθέτη, δωρητή ή στην συστατική τους πράξη. Επιπλέον, δεν δύνανται να επενδύουν τα χρηματικά ποσά, που προέρχονται από τις περιουσίες τους, πέραν των ακινήτων και των τραπεζικών καταθέσεων και σε άλλες μορφές επενδύσεων, όπως ομόλογα ή έντοκα γραμμάτια, ή άλλο τίτλο δανεισμού που εκδίδει ή εγγυάται το δημόσιο, σε μετοχές, σε ομολογιακά δάνεια, σε πολύτιμα μέταλλα κ.ά., εκτός αν ορίζεται άλλως από τον διαθέτη ή δωρητή, ή στην συστατική τους πράξη. Τέλος, όταν προβλέπεται από τη συστατική πράξη η τον οργανισμό των ανωτέρω ιδρυμάτων η επένδυση διαθεσίμων σε χρεόγραφα, μετοχές ή άλλες κινητές αξίες, τότε αυτή επιτρέπεται να γίνεται κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση της αρμόδιας Αρχής, αλλά απλή γνωστοποίηση σε αυτήν (πλειοψ.) -- ΣΥΝΑΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΥΠ. ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΜΕΤΑΡ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)182/2015
Υπηρεσίες φύλαξης:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Οργανισμό σε ανώνυμη εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων του, σε εκτέλεση σύμβασης, καθόσον: α) μη νομίμως αποτέλεσε νομική βάση για τη σύναψη της ανωτέρω σύμβασης παροχής υπηρεσιών η διάταξη του άρθρου 25 παρ. 4 περ. β΄ του π.δ. 60/2007, προεχόντως για το λόγο ότι η διάταξη αυτή δεν τυγχάνει εφαρμογής, σύμφωνα με το άρθρο 20 του ίδιου π.δ., στις περιπτώσεις δημοσίων συμβάσεων με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών του Παραρτήματος IIΒ, όπως εν προκειμένω οι ανατεθείσες υπηρεσίες φύλαξης και β) μη νομίμως ανατέθηκαν οι ανωτέρω υπηρεσίες με την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς τη δημοσίευση προκήρυξης, διότι δεν προκύπτει ότι συντρέχει οποιαδήποτε προϋπόθεση του άρθρου 133 παρ. 3 εδ. στ΄ του ν. 4270/2014 (ΦΕΚ Α΄ 143/2014), δεδομένου ότι, ανεξαρτήτως του αν η διάταξη αυτή εφαρμόζεται στα ν.π.δ.δ., σε κάθε περίπτωση, οι ανατεθείσες υπηρεσίες φύλαξης δεν αποτελούν παρόμοιες υπηρεσίες στο πλαίσιο συνέχισης ή συμπλήρωσης της αρχικής σύμβασης, αλλά αντικείμενο μιας νέας σύμβασης.
ΑΕΠΠ/595/2018
Η προδικαστική προσφυγή, με ΓΑΚ-ΑΕΠΠ 610/3-7-2018, υποβλήθηκε από ανώνυμη εταιρεία κατά του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι ο Ηλεκτρονικός Τακτικός Ανοικτός Διαγωνισμός για την προμήθεια «ΟΞΥΓΟΝΟ (Ιατρικά αέρια)» CPV: 24111900-4, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 84.262,00 € χωρίς ΦΠΑ, για την κάλυψη των αναγκών του ΓΝ Τρικάλων. Η προσφεύγουσα αιτείται: α) να οριστεί η υποχρέωση των υποψηφίων προμηθευτών να διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ) για το ιατρικό πρωτοξείδιο του αζώτου και το ιατρικό οξυγόνο (υγρό και αέριο), την οποία θα καταθέτουν με την προσφορά τους· β) σε περίπτωση που κριθεί νόμιμη η υποβολή προσφοράς από υποψηφίους χωρίς άδεια κυκλοφορίας ΕΟΦ, οι προσφορές να αξιολογούνται με κριτήριο τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής, λαμβάνοντας υπόψη αν οι συμμετέχοντες διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας· γ) να απαλειφθεί η υποχρέωση του προμηθευτή να γεμίζει τις φιάλες ιατρικών αερίων–φαρμάκων του Νοσοκομείου ανεξαρτήτως της άδειας κυκλοφορίας του, και σε περίπτωση που οι φιάλες του Νοσοκομείου δεν επαρκούν, ο προμηθευτής να εκμισθώνει δικές του φιάλες (περιέκτες) ανεξαρτήτως της άδειας κυκλοφορίας του.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)164/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών μηνός Αυγούστου 2013 σε υπαλλήλους Δήμου, λόγω μετάταξής τους σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, ήτοι από τον κλάδο ΥΕ Εργατών στον κλάδο ΔΕ Προσωπικού Η/Υ και από τον κλάδο ΥΕ Εργατών Καθαριότητας στον κλάδο ΔΕ Οδηγών Αυτοκινήτων, αντίστοιχα, καθόσον, ενώ: α) οι μετατάξεις των υπαλλήλων ΟΤΑ εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, έστω και αν αυτή δεν παραπέμπει ρητώς στις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, και β) μετά την αναδρομική τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 68 του ν. 4002/2011, δεν απαιτείται έγκριση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 σε περίπτωση μετάταξης υπαλλήλου εντός της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, περαιτέρω, δε όλες οι προβλεπόμενες στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου (ΦΕΚ Β΄ 1860/22.8.2011) οργανικές θέσεις των κατηγοριών ΔΕ Προσωπικού Η/Υ και Οδηγών Αυτοκινήτων ήταν καλυμμένες κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα και η κάλυψη θέσεων με την εξαιρετική αυτή διαδικασία, που προβλέπεται στο άρθρο 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, προϋποθέτει ότι αιτιολογείται επαρκώς από τον ενδιαφερόμενο φορέα η ανάγκη προσφυγής στη διαδικασία αυτή, δεδομένου ότι τούτο επιβάλλεται τόσο για λόγους διαφάνειας, όσο και για τη διασφάλιση της επίτευξης του σκοπού της ρύθμισης, που συνίσταται στην βέλτιστη αξιοποίηση του υπηρετούντος προσωπικού για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών αναγκών των δημοσίων φορέων, ούτε στην σχετική ανακοίνωση του Δήμου, ούτε στις οικείες αποφάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου διαλαμβάνεται κάποια αιτιολογία, αναφορικά με τις υπηρεσιακές ανάγκες που καθιστούν απαραίτητη την κρινόμενη αύξηση των οργανικών θέσεων των συγκεκριμένων κατηγοριών.(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)