×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/445/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δικαστικοί λειτουργοί. Διορισμός.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι δικαστικοί λειτουργοί που παύονται οριστικά λόγω ανεπάρκειας σύμφωνα με το άρθρο 60 παρ.2 εδ.β του Κ.Ο.Δ.Κ.Δ.Λ. μπορούν να διορισθούν ως διοικητικοί υπάλληλοι χωρίς διαγωνισμό κατ ανάλογη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του άρθρου 108 Κ.Ο.Δ.Κ.Δ.Λ., και υπό τον όρο ότι πληρούν τις διαλαμβανόμενες στο άρθρο αυτό προϋποθέσεις.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/476/2001

Δικαστικοί λειτουργοί. Συμμετοχή στα Συμβούλια Ιδιοκτησίας Δασών και τις Επιτροπές Επιλύσεως Δασικών Αμφισβητήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με βάση τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 89 παρ.1-3 του Σ., όπως αναθεωρήθηκε προσφάτως, σε συνδυασμό προς την διάταξη του άρθρου 118 παρ.4 του ίδιου Σ., η σε Συμβούλια ή Επιτροπές συμμετοχή Δικαστικών Λειτουργών θα εξακολουθήσει να ισχύει μέχρις εκδόσεως του προβλεπομένου από το άρθρο 118 παρ.4 του Σ. νόμου ή σε κάθε περίπτωση μέχρι 31-12-2001. Δυνατή κατά ταύτα είναι η συμμετοχή Δικαστικών Λειτουργών στα Συμβούλια και τις Επιτροπές, που προβλέπονται από τα άρθρα 8 και 10 του Ν 998/1979.


ΝΣΚ/242/2002

Όρια ηλικίας διορισμού στο Δημόσιο των αναφερομένων στο άρθρο 7 παρ.4 Ν 1339/83, όπως τροποποιηθέν ισχύει, προσώπων, μετά την έναρξη ισχύος του Ν 2683/99.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 7 παρ.4 του Ν 1339/83, όπως σήμερα ισχύει, ως εισάγουσα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού στο Δημόσιο για συγκεκριμένες κατηγορίες προσώπων, εξακολουθεί ισχύουσα και μετά την έναρξη ισχύος του Ν 2683/99 και συνεπώς τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 παρ.4 του Ν 1339/83 πρόσωπα επιτρέπεται κατά νόμον να διορισθούν ως διοικητικοί υπάλληλοι ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, έστω και αν έχουν υπερβεί το οριζόμενο στις διατάξεις του Ν 2683/99 ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, όχι όμως και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας, όπως τούτο ορίζεται στις διατάξεις του Ν 2683/99.


ΝΣΚ/417/2004

Διορισμός στο Δημόσιο κατ’ άρθρο 19 Ν 1911/1990 αδελφού εφέδρου Σμηνία, που σκοτώθηκε σε τροχαίο ατύχημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι στενοί συγγενείς αποβιωσάντων κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής αξιωματικών, ανθυπασπιστών, υπαξιωματικών, οπλιτών πενταετούς υποχρεώσεως, εφέδρων αξ/κών, μονίμων ή επί συμβάσει υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δύνανται να διορισθούν ως μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι στο Δημόσιο (Υπουργείο Εθν. Άμυνας). Ο θάνατος εφέδρου Σμηνία, που επέβαινε, ως εξοδούχος, σε ΙΧ αυτοκίνητο μετά την έξοδό του από την στρατιωτική μονάδα, στην οποία υπηρετούσε, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι προκλήθηκε σε χρόνο, που τελούσε σε διατεταγμένη υπηρεσία και ένεκα αυτής. Κατά συνέπεια, το αίτημα του αδελφού του, ως άνω, υπαξ/κού περί διορισμού του στο Δημόσιο εκτιμάται ως νόμω αβάσιμο.


ΝΣΚ/204/2001

Ιδιωτικοί δασοφύλακες - Ιδιωτικοί φύλακες θήρας - Επόπτες πρασίνου. Διορισμός-πρόσληψη. Καθήκοντα αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ενόψει των οριζομένων στις διατάξεις των άρθρων 183 παρ.2, 187 παρ.2, 267 παρ.3, 289, 290 του ΝΔ 86/1969, των άρθρων 36 παρ.3, 38, 39, 40 και 41 του μεταγενεστέρου Ν 1845/1989, όπως τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν με το άρθρο 58 του Ν 2637/1998, του ΠΔ 242/1993, σε συνδυασμό προς τις διατάξεις του Κωδ. Ποιν. Δικονομίας των άρθρων 33, 34, 37, 40, 42, 243, 257, 275 : α) Είναι δυνατή και σήμερα η πρόσληψη ιδιωτικών δασοφυλάκων από ιδιοκτήμονες μη δημοσίων δασών, όχι όμως με βάση την δασική νομοθεσία και την εκεί διαγραφομένη διαδικασία, αλλά κατ εφαρμογή των διατάξεων του Αστικού Δικαίου και της εργατικής νομοθεσίας. Οι ανωτέρω δεν δύναται να ασκούν (προ) ανακριτικά καθήκοντα, ούτε περιορισμένα, αλλά το έργο τους θα περιορίζεται στην παροχή απλής συνδρομής στη δασική υπηρεσία κατά την εκτέλεση των καθηκόντων της. (ομόφωνα) β) Επόπτες πρασίνου δεν υπάρχει κατά νόμο δυνατότητα να διορισθούν και να ασκήσουν οποιαδήποτε καθήκοντα, ένεκα μη εκδόσεως του προβλεπομένου, από το άρθρο 187 ΝΔ 86/1969, Π. Δ/τος. (ομόφωνα) γ) Ιδιωτικοί φύλακες θήρας, είναι δυνατόν και σήμερα να διορισθούν - προσληφθούν από Κυνηγετικές Οργανώσεις ή ιδιόκτητες ιδιωτικών εκτάσεων. Αυτοί δύνανται να ασκούν τα ρητώς αναφερόμενα στις κείμενες διατάξεις καθήκοντα. Δεν δύνανται, όμως να ασκούν πλήρη (προ) ανακριτικά καθήκοντα ούτε να χαρακτηρισθούν ως ειδικοί (προ) ανακριτικοί υπάλληλοι. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/321/2005

Τουριστικά λεωφορεία. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση μεταβίβασης τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης αιτία θανάτου του φυσικού προσώπου στο οποίο είχε χορηγηθεί η άδεια κυκλοφορίας αυτού, κατά την οποία το όριο ηλικίας του λεωφορείου και, ως εκ τούτου, και η ισχύς της αρχικής άδειας κυκλοφορίας έληξαν μετά την ημερομηνία επαγωγής και πριν την εκπνοή των οριζομένων στο άρθρο 1847 Α.Κ. προθεσμιών αποποιήσεως της κληρονομίας, οι κληρονόμοι δικαιούνται να ζητήσουν, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 παρ.2γ του Ν 711/1977, όπως τροποποιήθηκε με το Ν 2446/1996, σε συνδυασμό με την παρ.3 της κ.υ.α. Τ/932/28-2-1997, εντός ενός έτους από τη λήξη των προθεσμιών αποποιήσεως, την έγκριση της αντικατάστασης του λεωφορείου και εντός δύο ετών από τη χορήγηση της έγκρισης να ολοκληρώσουν την ταξινόμηση του νέου λεωφορείου με την έκδοση άδειας κυκλοφορίας. Στην περίπτωση αυτή δεν θεμελιώνεται δικαίωμα αντικατάστασης της άδειας κυκλοφορίας του κληρονομηθέντος λεωφορείου με την έκδοση νέας άδειας στο όνομά τους, καθόσον το τουριστικό λεωφορείο μετά τη λήξη του ορίου ηλικίας του απαγορεύεται να κυκλοφορεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο και η άδειά του ανακαλείται οριστικά. Η προθεσμία για την άσκηση του δικαιώματος αντικατάστασης τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης μετά τη λήξη του ορίου ηλικίας του με την υποβολή αίτησης προς τη διοίκηση από τους κληρονόμους του φυσικού προσώπου στο οποίο είχε χορηγηθεί η άδεια κυκλοφορίας του αναστέλλεται, στην περίπτωση που οι κληρονόμοι επικαλεστούν και προσκομίσουν στο αρμόδιο διοικητικό όργανο στοιχεία, από τα οποία αποδεικνύεται ότι κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας και μέχρι την υποβολή της αίτησης βρίσκονταν σε κατάσταση αδυναμίας επιμέλειας των υποθέσεών τους, κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα, λαμβανομένου υπόψη ότι προκειμένου για τους ανηλίκους δικαιούχους οι λόγοι ανωτέρας βίας πρέπει να συντρέχουν στο πρόσωπο του έχοντος τη γονική μέριμνα αυτών.


ΝΣΚ/329/2005

Προϋποθέσεις ένταξης εκπαιδευτικών σε ενιαίους πίνακες αναπληρωτών του Ν 3255/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Η προϋπηρεσία που έχει προσφερθεί σε ένα κλάδο δεν προσμετράται για την ένταξή του σε ενιαίο πίνακα αναπληρωτών του Ν 3255/2004 άλλου κλάδου. Β) 1. Δεν είναι νόμιμη η πρόσληψη ως αναπληρωτών ή και ο διορισμός τους ως μονίμων εκπαιδευτικών κατόχων πτυχίου ωδείου που δεν έχουν λάβει βαθμολογική βάση σε διενεργηθέντα διαγωνισμό παρά μόνον αν έχουν προσληφθεί νομίμως σε μουσικά σχολεία. 2. Μη νόμιμη η πρόσληψη ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων πτυχιούχων ωδείου που πέτυχαν τη βαθμολογική βάση σε παλαιότερους διαγωνισμούς (1992-1995) των οποίων η ισχύς έχει προ πολλού λήξει. α) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με προϋπηρεσία που πέτυχαν την βαθμολογική βάση σε προγενέστερο διαγωνισμό (έτους 1992, 1995 ή του ΑΣΕΠ) εντάσσονται στους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών της παρ.2α, περ.β και της παρ.4 του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 μόνον εφόσον η προϋπηρεσία αυτών είχε κτηθεί κατόπιν νομίμου προσλήψεως. β) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί χωρίς προηγούμενη συμμετοχή τους σε σχετικό διαγωνισμό δεν εντάσσονται στους ανωτέρω πίνακες αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό του Ν 3255/2004, εκτός εάν η προϋπηρεσία τους αυτή είχε κτηθεί κατόπιν νομίμου προσλήψεώς τους σε μουσικά σχολεία, σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθ. 3345/2-9-1988 σχετικής υπουργικής αποφάσεως και με την προϋπόθεση ότι έχουν τα απαιτούμενα από το νόμο τυπικά προσόντα του κλάδου. γ) Δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν στο σχετικό πίνακα του Ν 3255/2004 μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με 30 μήνες προϋπηρεσία μέχρι 30-6-2004, εφόσον επιτύχουν τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό, ο οποίος θα διενεργηθεί μέχρι και το έτος 2007-2008, που είναι η καταληκτική ημερομηνία για το διορισμό των εκπαιδευτικών αυτών, διότι σύμφωνα με τα προαναφερθέντα η 30μηνη προϋπηρεσία τους δεν έχει νομίμως αποκτηθεί, αφού δεν ήταν και στο παρελθόν επιτυχόντες σε διαγωνισμό του κλάδου ΠΕ16. δ) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου χωρίς απολυτήριο Λυκείου, δεν μπορούν να ενταχθούν στον πίνακα αναπληρωτών κλάδου ΠΕ16 για μόνιμο διορισμό, διότι δεν διαθέτουν το τυπικό προσόν για ένταξή τους σε κλάδο ΠΕ. ε) Μπορεί, κατά τη γνώμη του Τμήματος, να προσμετρηθεί για εγγραφή στους αντίστοιχους πίνακες και μόνιμο διορισμό τους η προϋπηρεσία μουσικών κατόχων πτυχίων ωδείου που εργάσθηκαν ως εμπειροτέχνες σε μουσικά σχολεία, μόνον εάν έχουν προσληφθεί ως εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία αυτά κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω σχετικής υπουργικής αποφάσεως, με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι διαθέτουν τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου, προκειμένου να διορισθούν στον κλάδο ΠΕ16. Στις περιπτώσεις, όμως, που αυτοί εργάσθηκαν στα μουσικά σχολεία ως έκτακτοι συνεργάτες, αυτοί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής τους στους πίνακες αυτούς και περαιτέρω διορισμού τους στον κλάδο ΠΕ16 Μουσικών του ΥΠΕΠΘ. Γ) Η παρασχεθείσα προϋπηρεσία ωρομισθίων εκπαιδευτικών, καθ’ υπέρβαση του νομίμου ωραρίου τους (11 ωρών εβδομαδιαίως) και μέχρι συμπληρώσεως του υποχρεωτικού ωραρίου νεοδιόριστου εκπαιδευτικού του οικείου κλάδου, που αποδεικνύεται από τις σχετικές βεβαιώσεις των Δ/νσεων Εκπαίδευσης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη για την ένταξή τους στους πίνακες αναπληρωτών του Ν 3255/2004 α) για πρόσληψη αναπληρωτών (άρθρο 6 παρ.5), β) για μόνιμο διορισμό (άρθρο 6 παρ.2α, περ.ββ΄) και γ) για μόνιμο διορισμό - περίπτωση τριαντάμηνης προϋπηρεσίας (άρθρο 6 παρ.4). Δ) Δεν εντάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 όσοι δεν έχουν αποδεχθεί το διορισμό τους σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών καθώς και όσοι έχουν παραιτηθεί μέσα στο πρώτο έτος από το διορισμό τους. Ε) Υποψήφιοι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 138 του Ν 2725/1999, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση για μόνιμο διορισμό κατόπιν προσκλήσεως για το σχολικό έτος 2004-2005 δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για μόνιμο διορισμό το σχολικό έτος 2005-2006 κατ’ εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 7 του Ν 3027/2002.