×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/451/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προμήθεια αγαθών ή εκτέλεση εργασιών επισκευών ακινήτου από το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας. Δυνατότητα ή μη εφαρμογής των διατάξεων περί προμηθειών του δημοσίου τομέα και κατασκευής δημοσίων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τις προμήθειες αγαθών ή για την εκτέλεση εργασιών επισκευής ακινήτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας δεν εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις του Ελληνικού Δικαίου (Ν 2268/1995 και ΠΔ 118/2007, Ν 3669/2008 κ.λπ.), αλλά μόνο το νομικό πλαίσιο που προσδιορίζεται από τις ειδικές περί του Ινστιτούτου διατάξεις.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.4505/2017

Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών και άλλες διατάξεις.


ΝΣΚ/449/2009

Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας. Διευθυντής. Αρμόδιο όργανο άσκησης πειθαρχικής επ’ αυτού εξουσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδιο όργανο άσκησης πειθαρχικής εξουσίας επί του Διευθυντού του εν Βενετία Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών δεν είναι, κατ’ άρθρ. 6, παρ. 3 του Οργανισμού ΥΠΕΞ, ο Πρέσβης της Ελλάδας στη Ρώμη, αλλά το, κατά τις διατάξεις του συμπληρωματικά εφαρμοζόμενου Υπαλληλικού Κώδικα, και επιφυλασσομένης της, κατ’ άρθρ. 117 παρ. 4 στοιχ. α, τούτου, ειδικής περίπτωσης άσκησης πειθαρχικής εξουσίας από τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 157 τούτου, κατόπιν σχετικής από κοινού παραπομπής σ’ αυτό για την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου, κατά το άρθρο 123 παρ. 2 του ίδιου Κώδικα, από τους εποπτεύοντες το εν λόγω Ινστιτούτο Υπουργούς Εξωτερικών και Παιδείας.


ΝΣΚ/19/2008

Αρμοδιότητα των υπηρεσιών του Υπουργείου Εξωτερικών για διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στο Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ειδικά για τα εποπτευόμενα από το Υπουργείο Εξωτερικών νομικά πρόσωπα, στα οποία περιλαμβάνεται και το Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, με βάση τη νεώτερη και ειδική διάταξη του Οργανισμού του ΥΠΕΞ, ο ετήσιος τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης γίνεται από τον Γενικό Επιθεωρητή του Υπουργείου Εξωτερικών.


ΝΣΚ/177/2013

Δυνατότητα ή μη απονομής μεταπτυχιακών τίτλων από το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (Μ.Α.Ι.Χ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων δεν αποτελεί κατά νόμο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και ως εκ τούτου δεν μπορεί να χορηγεί μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών. (ομοφ.)


ΕΣ/ΤΜ.6/1322/2019

Εκτέλεση έργου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Τμήμα κρίνει τα ακόλουθα: Ενόψει του ότι ο ως άνω Ιερός Ναός χαρακτηρισθείς αρμοδίως ως μνημείο, δεν ανήκει, κατά τα αναφερόμενα στην ένδικη αίτηση, στην κυριότητα της αιτούσας, ούτε από άλλα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι αυτή ορίστηκε φορέας υλοποίησης του επίμαχου έργου, απαιτείτο η σύναψη προγραμματικής σύμβασης, κατά το άρθρο 100 παρ. 5 του ν. 3852/2010, με τη συμμετοχή της ιδίας και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Άλλωστε με  την ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ/ΔΑΒΜΜ/ΤΜΒΜΜ/342088/33111/2629/626/4.7.2018 απόφαση του Τμήματος Μελετών Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού, που περιλαμβάνεται στα στοιχεία του φακέλου, εγκρίθηκε, σύμφωνα με την κατατεθείσα προμελέτη, η μερική ανακατασκευή της στέγης (εκτός της περιοχής του τρούλου) του Ιερού Ναού και όχι η υλοποίηση του επίμαχου έργου από την Περιφέρεια ..., ενώ στην τεχνική περιγραφή της οικείας μελέτης του έργου περιλαμβάνονται, πέραν των εργασιών ανακατασκευής της στέγης και εργασίες στον τρούλο του Ιερού Ναού. Επομένως, αβασίμως προβάλλει η αιτούσα ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν υποχρεωτική, πριν από τη διεξαγωγή της εν λόγω διαγωνιστικής διαδικασίας, η σύναψη προγραμματικής σύμβασης κατά τις διατάξεις του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας ... και του Ιερού Ναού. Εξάλλου, με την επικαλούμενη από την αιτούσα 144/2018 πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν κρίθηκε ότι η σύναψη της προγραμματικής σύμβασης του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 δεν απαιτείται να προηγείται της διαγωνιστικής διαδικασίας, πλην όμως πράγματι με αυτήν ελέγχθηκαν ταυτόχρονα τα υποβληθέντα σχέδια της προγραμματικής και της οικείας εκτελεστικής σύμβασης.


ΝΣΚ/210/2009

ΕΛΚΕΘΕ – Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας – Προκήρυξη θέσης Διευθυντή – Λόγος αποκλεισμού υποψηφίου – Δικαιολογητικά – Υποβολή ανάτυπων δημοσιεύσεων σε ηλεκτρονική μορφή και όχι σε έντυπη μορφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η μη υποβολή από υποψήφιο ανάτυπων δημοσιεύσεων σε έντυπη μορφή και η υποβολή τους σε ηλεκτρονική μορφή αποτελεί λόγο αποκλεισμού του υποψήφιου αυτού από τη διαδικασία της επιλογής για την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.), που προκηρύχθηκε με την 19033 (ΦΟΡ) 1202/27-3-2008 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης.


ΝΣΚ/256/2009

Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού. Μετατροπή του σε Ειδικό Ερευνητικό Ινστιτούτο του Ν 1514/1985. Εκκρεμότητα έκδοσης ΠΔ για τα θέματα του προσωπικού. Ένταξη ή μη των εργαζομένων επιστημόνων σε βαθμίδες ερευνητών του Ν 1514/1985. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μέχρι να εκδοθεί το προβλεπόμενο από τις διατάξεις των άρθρων 25 και 31 παρ. 6 του Ν 1514/1985 Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα ρυθμίζει τα θέματα υπαγωγής του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού στις ρυθμίσεις του Ν 1514/1985 κ.λπ., το Ινστιτούτο θα εξακολουθεί να διέπεται από τις διατάξεις του ιδρυτικού του διατάγματος. Επομένως και όλα τα σχετικά με το προσωπικό του ζητήματα, θα συνεχίσουν να ρυθμίζονται από τις διατάξεις αυτές, με αποτέλεσμα το επιστημονικό προσωπικό να μη μπορεί να ενταχθεί σε βαθμίδες ερευνητών του Ν 1514/1985.


ΝΣΚ/269/2011

ΑΕΙ – Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) – Ανάρτηση πράξεων στο Διαδίκτυο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας και Υπολογιστών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΠΙΣΕΥ ΕΜΠ) αποτελεί βάσει του νομοθετικού πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας του, Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο, ήτοι ΝΠΙΔ εκτός Δημοσίου Τομέα, κοινωφελούς ενδιαφέροντος, προσανατολισμένο στην έρευνα, συνδεδεμένο με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας. Ενόψει της ρητής εξαίρεσης των ΕΠΙ από το Δημόσιο Τομέα, όπως έχει, έως σήμερα, οριοθετηθεί, της δυνητικής και όχι τακτικής επιχορήγησης του ΕΠΙΣΕΥ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, του ότι το Δημόσιο δεν είναι κύριος, έμμεσα ή άμεσα του Ινστιτούτου, ανεξαρτήτως της ασκούμενης εποπτείας από το Υπουργείο Παιδείας, όπως αυτή ασκείται σε πληθώρα φορέων και δραστηριοτήτων, χωρίς αυτές να καθίστανται δημόσιες ή κρατικές, του ότι το Ινστιτούτο δεν διαθέτει μετοχές ή μερίδια, αλλά και του ότι η Διοίκησή του δεν διορίζεται εμμέσως ή αμέσως από το Δημόσιο ή από άλλα νομικά πρόσωπα του δημοσίου τομέα, επομένως δεν εμπίπτει στο Δημόσιο ή Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, οι διατάξεις του Ν 3861/2010 δεν εφαρμόζονται στην περίπτωση του ΕΠΙΣΕΥ, το οποίο ως εκ τούτου δεν υποχρεούται σε ανάρτηση των πράξεών του στο Διαδίκτυο σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία.


ΝΣΚ/136/2021

Δυνατότητα μετατροπής του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών (ΙΓΕ) σε ν.π.ι.δ. και ανάληψη αρμοδιοτήτων του «Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού- Δήμητρα».(...)Το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (ΙΓΕ), μπορεί να μετατραπεί από νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.), χωρίς τούτο να έρχεται σε αντίθεση με τη βούληση της διαθέτιδας Ι.Σ., υπό τον όρο όμως, ότι θα τεθεί υπό κρατική εποπτεία και ότι η διατεθείσα από την Ι.Σ. κοινωφελής περιουσία την οποία αυτό θα διαχειρίζεται να υφίσταται ως διακεκριμένη ομάδα περιουσίας με αυτοτελή διαχείριση (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 227/2018 Γνωμοδότησης του Α΄ Τμήματος.(


ΝΣΚ/342/2002

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συλλογικό εισηγητικό όργανο. Συγκρότηση και σύνθεση αυτού κατ άρθρο 25 παρ.10 του Ν 1566/1985.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στο συλλογικό όργανο που θα εισηγηθεί στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά την έκδοση της υπ αριθ. 1489/2001 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και σε συμμόρφωση προς αυτή, τον διοριστέο υποψήφιο για την πλήρωση της προκηρυχθείσας θέσης μονίμου Παρέδρου ειδικότητας Θεολόγου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που κατείχε ο Αθ. Νίκας, θα μετέχουν το Συντονιστικό Συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τα μέλη του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης αυτού. β) Δεν είναι νόμιμη η συγκρότηση τριμελούς ή πενταμελούς Επιτροπής, στην οποία θα μετέχουν καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές των ΑΕΙ, χωρίς δικαίωμα ψήφου, προκειμένου να εισηγηθεί στο προαναφερόμενο συλλογικό όργανο σχετικά με το ως άνω θέμα.