×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/458/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καθεστώς ενίσχυσης στην ιδιωτική αποθεματοποίηση οίνου και γλεύκους σταφυλιών. Εκπρόθεσμη πληρωμή δικαιούχων για λόγους διοικητικούς. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καθυστέρηση των αρμοδίων υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων να προωθήσουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ τους φακέλους οινοπαραγωγών, δικαιούχων της ενίσχυσης στην ιδιωτική αποθεματοποίηση επιτραπέζιων οίνων και ορισμένων τύπων γλεύκους σταφυλιών, με αποτέλεσμα να καταστεί εκπρόθεσμη η πληρωμή τους, αποτελεί περίπτωση ξένη προς αυτούς, στο μέτρο που οι τελευταίοι, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούσαν τις λοιπές προϋποθέσεις πληρωμής, δεν είχαν καμία δυνατότητα να επέμβουν για την ολοκλήρωση των απαιτουμένων προς πληρωμή ενεργειών και δικαιολογεί την εκπρόθεσμη πληρωμή τους για λόγους ανωτέρας βίας, με την επιφύλαξη ότι η σχετική δαπάνη ενδέχεται να εξαιρεθεί από την κοινοτική χρηματοδότηση στα πλαίσια της εκκαθάρισης των λογαριασμών του ΕΓΤΠΕ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/358/2008

Παραγωγή ξηρής σταφίδας Καν.ΕΚ 1621/99. Δυνατότητα εκμετάλλευσης με οποιοδήποτε τρόπο (ακόμα και στην οινοποίηση) του προϊόντος της νωπής διαλογής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τηρουμένων των προϋποθέσεων της ελάχιστης απόδοσης και των ελάχιστων απαιτήσεων ποιότητας του αποξηραμένου προϊόντος, επιτρέπεται οι παραγωγοί ξηρής σταφίδας να εκμεταλλεύονται με οποιοδήποτε τρόπο (ακόμα και στην οινοποίηση) το προϊόν της νωπής διαλογής, η οποία διενεργείται πριν από την αποξήρανση των σταφυλιών που προορίζονται για την παραγωγή ξηρής σταφίδας, υπό την προϋπόθεση ότι πρόκειται για ελεύθερη εμπορική εκμετάλλευση των απορριμμάτων της διαλογής του νωπού προϊόντος, και δεν γίνεται στα πλαίσια άλλου καθεστώτος στήριξης που συνεπάγεται, για τη συγκεκριμένη εμπορική διάθεση, την πληρωμή οικονομικής ενίσχυσης. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/43/2014

α) Είναι σύννομη ή μη, η σύναψη σύμβασης «ανάστροφης χρηματοδοτικής μίσθωσης» (sale and lease back) οινοποιείου- εμφιαλωτηρίου οίνου φορέα, που έχει ενταχθεί στο Μέτρο 2.1 του Ε.Π.Α.Α-Α.Υ 2000-2006 και υλοποίησε επενδυτικό σχέδιο, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί ο φορέας από συνεργαζόμενη Τράπεζα. β) Απαραίτητα παραστατικά για τη διασφάλιση της εν λόγω μορφής πώλησης και επαναμίσθωσης του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου του φορέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν είναι σύννομη η, μεταξύ του φορέα και εταιρίας χρηματοδοτικής μίσθωσης, σύναψη σύμβασης ανάστροφης χρηματοδοτικής μίσθωσης (sale and lease back) του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου του φορέα, πριν την πάροδο πενταετίας που αρχίζει από 03.08.2009 οπότε δημοσιεύθηκε η απόφαση ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου» στα πλαίσια του Μέτρου 2.1 του Ε.Π.Α.Α-Α.Υ 2000-2006 και λήγει στις 03.08.2014, τυχόν δε μεταβίβαση του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου, η οποία θα λάβει χώρα εντός του ως άνω χρονικού διαστήματος, υποχρεώνει το φορέα να επιστρέψει το σύνολο ή μέρος της ληφθείσας εκ μέρους του ενίσχυσης. (ομοφ.) β) Λόγω της απάντησης αυτής, παρέλκει η απάντηση στο δεύτερο υποερώτημα.


10526/2001

Κάθε ένταλμα πληρωμής τέτοιας αμοιβής ή αποζημίωσης θα πρέπει να συνοδεύεται, εκτός από τα γενικά δικαιολογητικά και με υπεύθυνη δήλωση των δικαιούχων, άσχετα με την ιδιότητα τους, στην οποία θα αναγράφονται ονομαστικά τα συμβούλια, τα μέλη που συμμετέχουν και η αμοιβή τον ίδιο μήνα, ώστε, η σχετική πληρωμή να εντέλλεται νόμιμα.


ΝΣΚ/193/2010

Ελληνική Αστυνομία – Δυνατότητα απευθείας ανάθεσης του έργου παροχής υπηρεσιών της διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης των ελικοπτέρων σε ιδιωτική επιχείρηση – Προϋποθέσεις – Κατεπείγουσα έκτακτη ανάγκη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δύναται να ανατεθεί, με απευθείας ανάθεση, η διοικητική και τεχνική υποστήριξη (συντήρηση) των ελικοπτέρων της Ελληνικής Αστυνομίας σε ιδιωτική επιχείρηση, ασχέτως εάν αυτή συμμετέχει σε προηγούμενη διαδικασία διαπραγμάτευσης, για λόγους έκτακτης και φανερά κατεπείγουσας ανάγκης, οφειλόμενης σε απρόβλεπτα γεγονότα, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 83 παρ. 3 περίπτ. δ΄ του Ν 2362/1995 και του άρθρου 25 περίπτ. 1γ΄ του Π.Δ. 60/2007.


ΝΣΚ/289/2001

Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Παρακράτηση ποσοστού των επιδοτήσεων από τις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι επιδοτήσεις που καταβάλλονται μέσω του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Προσανατολισμού και Εγγυήσεων ΕΓΤΠΕ - FEOGA πρέπει να καταβάλλονται στο ακέραιο χωρίς καμμία κράτηση ή μείωση, την ευθύνη δε της καταβολής στο ακέραιο της επιδότησης έχει το Δημόσιο δια της αρμοδίας υπηρεσίας του Υπ.Γεωργίας (ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ) που ενεργεί ως αρμόδιος οργανισμός πληρωμής των επιδοτήσεων στο γεωργικό τομέα. Ενόψει αυτών των παραδοχών, στις περιπτώσεις που διάφορες Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) παρακράτησαν ή παρακρατούν μέρος της επιδότησης χωρίς τη θέληση των δικαιούχων -(η συμφωνία των δικαιούχων για παρακράτηση υπέρ ΕΑΣ πρέπει να εκδηλούται εγγράφως)- η ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ, ως η αρμοδία για την καταβολή των επιδοτήσεων υπηρεσία, είναι υποχρεωμένη: α) να αναζητήσει τα παρακρατηθέντα και μη καταβληθέντα στους πραγματικούς δικαιούχους ποσά και μάλιστα εντόκως κατά τη διαδικασία που διαγράφεται στο άρθρο 28 Ν 2520/97 (ήδη άρθρο 2 παρ.5 Ν 2732/99), β) σε περίπτωση αρνήσεως της ΕΑΣ να επιστρέψει τα ως άνω ποσά, εκτός της προβλεπομένης στην ως άνω διάταξη βεβαιώσεως αυτών στην αρμόδια ΔΟΥ για τα περαιτέρω, η ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ, θα πρέπει να υποβάλλει μηνυτήρια αναφορά δια του Γενικού Διευθυντή της, στον αρμόδιο Εισαγγελέα προς ποινική διερεύνηση του θέματος και γ) να τροποποιήσει την ΚΥΑ 208189/10.11.93 κατά το μέτρο που ορίζεται σ αυτήν ότι η εντολή πληρωμής εκδίδεται στο όνομα της αντίστοιχης ΕΑΣ, με τη θέσπιση διαδικασίας έκδοσης της εντολής στο όνομα των δικαιούχων και απευθείας πίστωση των ποσών στον τραπεζικό τους λογαριασμό.


ΝΣΚ/452/2013

Δυνατότητα ή μη παραγωγικής δραστηριότητας (παραλαβή σταφυλιών ή γλεύκους, παραγωγή και εμπορία αμπελοοινικών προϊόντων) οινοποιητικών επιχειρήσεων με έδρα τη νήσο Σάμο – Πιθανές κυρώσεις κατά των υπευθύνων αυτών των επιχειρήσεων και κατά των σταφυλοπαραγωγών της Σάμου που παρέδωσαν σταφύλια ή γλεύκος σε αυτές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Οι λειτουργούσες νόμιμα ήδη δύο (2) οινοποιητικές επιχειρήσεις (επαγγελματικά εργαστήρια του άρθρου 19 παρ.1 του Ν. 3982/2011) της νήσου Σάμου, δεν μπορούν να παραλαμβάνουν σταφύλια ή γλεύκος που προέρχονται από σταφυλοπαραγωγούς της Σάμου και να παράγουν αμπελοοινικά προϊόντα, όπως αυτά ορίζονται στο Παράρτημα ΧΙβ του ενιαίου Κανονισμού ΚΟΑ (Καν. 1234/2007), τα οποία θα θέτουν στη συνέχεια σε κυκλοφορία στο εμπόριο, λόγω των απαγορεύσεων που απορρέουν από τον Α.Ν. 6085/1934 για την οινοποίηση και την εμπορία του σαμιακού οίνου, αλλά και λόγω της υποχρέωσης της Διοίκησης να συμμορφωθεί προς τις υπ’ αριθμ. 3580 και 3581/2010 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. β) Κατά των σταφυλοπαραγωγών της Σάμου και μόνο, οι οποίοι παρέδωσαν σταφύλια προς οινοποίηση στις ως άνω οινοποιητικές επιχειρήσεις της Σάμου, προβλέπεται η επιβολή προστίμου, βάσει των διατάξεων του καταστατικού της ΕΟΣ Σάμου, πλην όμως η δυνατότητα αυτή αφορά αποκλειστικά το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΟΣ Σάμου υπό τους ειδικότερα προβλεπόμενους όρους. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΤΜ.7/34/2012

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ: πληρωμή του 1ου λογαριασμού του έργου «Αποκατάσταση τομών από την ύδρευση – ασφαλτικών οδοστρωμάτων στο Τ.Δ. Ανατολικού»(...)Για τους λόγους αυτούς

Αποφαίνεται ότι το 498, οικονομικού έτους 2011, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου Δέλτα, ποσού 43.946,42 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί, λόγω λήξης του οικονομικού έτους στο οποίο αφορά.


ΝΣΚ/156/2004

Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής – εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν. 1291/2000), εκπρόθεσμη υποβολή δικαιολογητικών με επίκληση λόγων ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο, και ιδιαίτερα στο γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Η απόδειξη χρήσης του πιστοποιητικού ενίσχυσης πρέπει να προσκομίζεται στην υπηρεσία που το εξέδωσε το αργότερο σε δύο μήνες από την ημερομηνία λήξης ισχύος του για την αποδέσμευση της σχετικής εγγύησης. Η εκπρόθεσμη υποβολή δικαιολογητικών, οφειλομένη σε υπαιτιότητα της αρμόδιας υπηρεσίας, μπορεί να θεωρηθεί λόγος ανωτέρας βίας που δικαιολογεί την αποδέσμευση των εγγυητικών επιστολών.


ΝΣΚ/64/2007

Άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος από υποχρεούμενους σε συμπληρωματική άσκηση για την απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας ιατρούς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απαγόρευση της παρ.4 του άρθρου 38 του Ν 1397/1983, κατά την οποία οι ειδικευόμενοι απαγορεύεται να ασκούν οποιοδήποτε επάγγελμα και να κατέχουν οποιαδήποτε δημόσια ή ιδιωτική θέση, καταλαμβάνει και όσους υποχρεούνται, κατ’ εφαρμογήν της παρ.2 του άρθρου 10 του Ν 1821/1988, σε εξάμηνη συμπληρωματική άσκηση και συνεπώς αυτοί δεν έχουν δικαίωμα, να ασκούν, για βιοποριστικούς λόγους, κατά τη διάρκεια της άσκησης αυτής, το ιατρικό επάγγελμα. (πλειοψ.)


ΣτΕ/948/2025

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΑΣΕΠ - ΚΡΙΤΗΡΙΑ: Με την κρινόμενη αίτηση ζητείται η ακύρωση της ανωτέρω προκηρύξεως κατά το μέρος που με αυτήν εξαιρείται από τη μοριοδότηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας των υποψηφίων η πραγματική προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, εκτός εάν ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός έχει απολυθεί λόγω καταργήσεως της σχολικής μονάδας, τάξεως ή τμήματος ή λόγω καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας.(...) Τέλος, όπως ήδη εκτέθηκε, είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να επιδιώκει να ενισχύσει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στη δημόσια εκπαίδευση και, ως εκ τούτου, διαθέτουν σημαντική εμπειρία ειδικώς σε αυτήν, έχουν δε προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στο δημόσιο σχολείο, ιδίως κατά την προηγηθείσα μακρά περίοδο, κατά την οποία, λόγω σοβαρότατων δημοσιονομικών περιορισμών ήταν εξαιρετικά δυσχερής έως αδύνατη η εφαρμογή παγίου συστήματος διορισμών, και ενδεχομένως να προβλέψει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της έναντι της παρασχεθείσας στον ιδιωτικό τομέα, πλην τούτο, για τους προεκτεθέντες λόγους, δεν μπορεί να οδηγήσει σε κατ’ ουσίαν παντελή παραγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του ν. 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία. Συνεπώς, πρέπει ο λόγος ακυρώσεως, με τον οποίο προβάλλεται αντισυνταγματικότητα της περ. ζ΄ της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 και του ομοίου περιεχομένου αντίστοιχου όρου του κεφαλαίου Δ’ της προκηρύξεως, κατά το μέρος που προβλέπουν τη μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των υποψηφίων στην ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρά μόνο στις κατά τα ανωτέρω εξαιρετικές περιπτώσεις, να γίνει δεκτός. Διά ταύτα Δέχεται την αίτηση ακυρώσεως.