×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/48/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μετατάξεις Εφέδρων Αξιωματικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στο άρθρο 9 του ΑΝ 833/1937 επιτρέπονται οι μετατάξεις Εφέδρων Αξιωματικών από το ένα Όπλο ή Σώμα σε άλλο εν καιρώ πολέμου, εν καιρώ ειρήνης μόνο κατόπιν μετεκπαιδεύσεως στην ειδικότητα του προς μετάταξη Όπλου ή Σώματος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/342/2005

Δυνατότητα ή μη μετατάξεως ΕΠ.ΟΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι μετατάξεις του στρατιωτικού προσωπικού, σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς, επιτρέπονται μόνον στις περιπτώσεις εκείνες, που προβλέπονται ρητώς στον νόμο και εφόσον πληρούνται οι κατά περίπτωση προϋποθέσεις. Στις διατάξεις περί ΕΠ.ΟΠ. δεν υπάρχει ρύθμιση περί μετατάξεως του στρατιωτικού προσωπικού της κατηγορίας αυτής. Επομένως δεν επιτρέπεται μετάταξη ΕΠ.ΟΠ., αλλά μόνον τοποθέτησή του σε μονάδες και υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων, κατόπιν μονιμοποιήσεως μετά την πάροδο 7ετούς παραμονής του στο στράτευμα από την κατάταξη.


ΝΣΚ/212/2007

Ανάκτηση μετοχικής σχέσεως με το ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ αξιωματικών ειδικής μονιμότητας του Ν 324/1976.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αξιωματικοί ειδικής μονιμότητας του Ν 324/1976 και του ΠΔ 424/1977 (=χειριστές ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού), οι οποίοι, μετά την αποστρατεία τους, ανακλήθηκαν στην ενεργό υπηρεσία σύμφωνα με τις διατάξεις του ΑΝ 833/1937 και του ΝΔ 1400/1973 και εν συνεχεία διατηρήθηκαν στην ενεργό υπηρεσία με βάση τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.8 του Ν 324/1976, που προστέθηκε με το άρθρο 9 του Ν 2984/2002, ανακτούν τη μετοχική τους σχέση με το ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ, από της επομένης της ανακλήσεώς τους στην ενεργό υπηρεσία και ανεξαρτήτως λήψεως ή μη του εφάπαξ βοηθήματος κατά την αποστρατεία τους και την συνεπεία αυτής διακοπή της μετοχικής τους σχέσεως.


ΝΣΚ/152/2010

Δυνατότητα ανάκλησης από την εφεδρεία κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων, κατ’ άρθρο 53 παρ. 1 του ΑΝ 833/1937, ως προσώπου ειδικής μορφώσεως, εφέδρου αξιωματικού που είναι εγγεγραμμένος στην εφεδρεία άλλου κλάδου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 53 παρ. 1 Α.Ν. 833/1937, είναι δυνατή η ανάκληση από την εφεδρεία του Κλάδου Ξηράς των Ενόπλων Δυνάμεων, ως προσώπου ειδικής μορφώσεως, ασχολούμενου εις διαφόρους επιστημονικούς ή τεχνικούς κλάδους, εφέδρου αξιωματικού που είναι εγγεγραμμένος στην εφεδρεία άλλου Κλάδου, αφού προηγηθεί η μεταφορά του στον εν λόγω Κλάδο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 7 της Υ.Α. Φ.429.1/5/150045/18-1-2006, η οποία εφαρμόζεται κατά την ρητή πρόβλεψη της διάταξης του άρθρου 4 παρ. 1 του Ν 3421/2005, ελλείψει ειδικής ρυθμίσεως και στους Εφέδρους Αξιωματικούς. Προϋπόθεση όμως για την εφαρμογή της ανωτέρω διατάξεως είναι η αιτιολόγηση από την ενδιαφερόμενη Στρατιωτική Υπηρεσία αφενός των εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών που συντρέχουν και επιβάλουν την εν λόγω ανάκληση, αφετέρου της εξειδίκευσης σε επιστημονικό τομέα και της επαγγελματικής πείρας του αιτούντος την ανάκληση προσώπου.


ΝΣΚ/222/2015

Έκδοση και επίδοση φύλλων επίταξης στους υπόχρεους να στελεχώσουν τις μονάδες Πολιτικής Άμυνας κατά τον καιρό της ειρήνης, μετά την ισχύ του ν. 4325/2015.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι νόμιμη, μετά την ισχύ του ν. 4325/2015, η έκδοση και επίδοση Φύλλων Επίταξης κατά τον καιρό της ειρήνης στους προς τούτο υπόχρεους πολίτες, ώστε αυτοί α) να συγκροτήσουν τις εκ του νόμου προβλεπόμενες Μονάδες Πολιτικής Άμυνας εν όψει εξωτερικής απειλής και β) να εκπαιδευτούν σχετικά με τα καθήκοντά τους στην πολιτική άμυνα, σύμφωνα με το πρόγραμμα εκπαίδευσης, που εκπονείται από την Ελληνική Αστυνομία και το Πυροσβεστικό Σώμα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/421/2005

Επίταξη – Αναγκαστική μίσθωση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η επίταξη των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», καθώς και των υπηρεσιών του αναγκαιούντος προσωπικού σε περίπτωση πολέμου, κρίσεων και ταχύτατα εξελισσομένων καταστάσεων που απαιτούν άμεση κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίες καταστάσεις μπορεί να εξελιχθούν σε πολεμικά γεγονότα. Εν καιρώ ειρήνης, η ανάγκη των Ενόπλων Δυνάμεων για την εξυπηρέτηση των εθνικών σχεδίων δύναται να γίνει στο πλαίσιο των όρων και προϋποθέσεων της συμβάσεως αναπτύξεως του νέου διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας που κυρώθηκε με το Ν 2338/1995.


ΣΤΕ 2597/2011

Μετάταξη υπαλλήλων:Επειδή, στο άρθρο 102 παρ. 1 περίοδος δ΄ του Συντάγματος ορίζεται ότι «Με νόμο μπορεί να ανατίθεται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης η άσκηση αρμοδιοτήτων που συνιστούν αποστολή του Κράτους», στο δε άρθρο 77 παρ. 1 περίοδος ε του Ν. 2910/2001 ότι, «Για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ανωτέρω εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Νομάρχη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Με βάση την τελευταία αυτή διάταξη εκδόθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση του Νομάρχη …, με την οποία διαπιστώθηκε η μετάταξη των εκκαλούντων από το Υπουργείο Ανάπτυξης του οποίου ήταν υπάλληλοι στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση …, κατά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα και βαθμό, από 2.5.2001, η απόφαση δε αυτή δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. τ. Ν.Π.Δ.Δ. 280/14.11.2001). Με τα δεδομένα αυτά, επιτρεπτώς ανατέθηκε στον οικείο Νομάρχη η αρμοδιότητα εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξεως για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων και συνεπώς αρμοδίως εν προκειμένω εκδόθηκε η διαπιστωτική πράξη περί αυτοδικαίας μετατάξεως των εκκαλούντων από τον Νομάρχη … (βλ. ΣτΕ 4237/2005 7μ.). Ως εκ τούτου, όσα αντίθετα ισχυρίζονται με την κρινόμενη έφεση οι εκκαλούντες είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.


ΣΤΕ 2562/2011

Μετάταξη υπαλλήλων:Επειδή, στο άρθρο 102 παρ. 1 περίοδος δ΄ του Συντάγματος ορίζεται ότι «Με νόμο μπορεί να ανατίθεται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης η άσκηση αρμοδιοτήτων που συνιστούν αποστολή του Κράτους», στο δε άρθρο 77 παρ. 1 περίοδος ε του Ν. 2910/2001 ότι, «Για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ανωτέρω εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Νομάρχη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Με βάση την τελευταία αυτή διάταξη εκδόθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση του Νομάρχη …, με την οποία διαπιστώθηκε η μετάταξη των εκκαλούντων από το Υπουργείο Ανάπτυξης του οποίου ήταν υπάλληλοι στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση …, κατά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα και βαθμό, από 2.5.2001, η απόφαση δε αυτή δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. τ. Ν.Π.Δ.Δ. 309/11.12.2001). Με τα δεδομένα αυτά, επιτρεπτώς ανατέθηκε στον οικείο Νομάρχη η αρμοδιότητα εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξεως για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων και συνεπώς αρμοδίως εν προκειμένω εκδόθηκε η διαπιστωτική πράξη περί αυτοδικαίας μετατάξεως των εκκαλούντων από τον Νομάρχη ... (βλ. ΣτΕ 4237/2005 7μ.). Ως εκ τούτου, όσα αντίθετα ισχυρίζονται με την κρινόμενη έφεση οι εκκαλούντες είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.


ΕλΣυν.Κλ.1/71/2016

Μετατάξεις:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε το Κλιμάκιο κρίνει ότι, από τα ανωτέρω στοιχεία εκτιμώμενα σε συνδυασμό μεταξύ τους, προκύπτει η κατά κύρια απασχόληση υπερδιετής εμπειρία του φερόμενου ως δικαιούχου του επίμαχου χρηματικού εντάλματος στην άσκηση των καθηκόντων της θέσης στην οποία ζητείται η μετάταξη. Και τούτο, διότι κατά τα οριζόμενα ανωτέρω, επιρροή στην εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 77 και 217 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. ασκεί το πραγματικό γεγονός της κύριας απασχόλησης στα επίμαχα καθήκοντα του χειριστή μηχανημάτων έργων και όχι η τήρηση ή μη της νομιμότητας της διαδικασίας για την απόκτηση της σχετικής εμπειρίας. Κατόπιν τούτου, και δεδομένου ότι ο εν λόγω υπάλληλος του Δήμου .., κατείχε την προβλεπόμενη άδεια μηχανοδηγού – χειριστή (π.δ. 31/1990) μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων, ο προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας τυγχάνει απορριπτέος ως αβάσιμος, περαιτέρω δε, νομίμως διενεργήθηκε η επίμαχη μετάταξη μονίμου υπαλλήλου του Δήμου .. στον ίδιο Δήμο με αντίστοιχη μεταφορά της θέσης που κατείχε ο μετατασσόμενος, κατ’ επίκληση των άρθρων 77 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.  και 33 και 35 του ν. 4024/2011.


ΝΣΚ/185/2005

Προσόντα και δικαιολογητικά για την πρόσληψη αστυνομικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την πρόσληψη αξιωματικών ειδικών καθηκόντων δεν πρέπει να συμμετέχει ως υποψήφιος για τη θέση του χημικού τοξικολόγου πτυχιούχος Ιατρικής Βιοχημείας (ήτοι κάτοχος βασικού τίτλου σπουδών διάφορου του ζητουμένου με την προκήρυξη), ανεξάρτητα της υποβολής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο του πτυχίου που ζητείται με την προκήρυξη, καθόσον για την ως άνω ειδικότητα η μεταπτυχιακή εξειδίκευση είναι περαιτέρω αιτούμενο προσόν. Περαιτέρω, για την πρόσληψη αξιωματικών ειδικών καθηκόντων, δεν δύναται να ληφθούν υπόψη, ως βεβαιώσεις προϋπηρεσίας στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, βεβαιώσεις ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων περί της απασχόλησης ή της συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα ή επιστημονικές ενασχολήσεις ή περί της άμισθης απασχόλησης στα πλαίσια εκπόνησης ιατρικής διατριβής, καθόσον το περιεχόμενο αυτών είναι αόριστο και δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ανωτέρω σχετικών διατάξεων του ΠΔ 373/2002 και της εν λόγω προκήρυξης διαγωνισμού του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ.


ΝΣΚ/94/2019

Εάν ως εμπειρία για μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας κατά τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 77 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007, θεωρείται και εκείνη που αποκτήθηκε στον ιδιωτικό τομέα. (...) Για τη μετάταξη μόνιμου υπαλλήλου του Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, που κατέχει οργανική θέση του κλάδου ΥΕ16 Εργατών Καθαριότητας, στον κλάδο ΔΕ Τεχνιτών Ξυλουργών του ιδίου Ο.Τ.Α., κατά τις διατάξεις των άρθρων 77 παρ. 1 και 217 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007), με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατέχει, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 5 του άρθρου 35 του ν. 4024/2011, δύναται να ληφθεί υπόψη η επικαλούμενη εμπειρία που απέκτησε στον ιδιωτικό τομέα με τα προσκομισθέντα και προβλεπόμενα στο άρθρο 26 του π.δ/τος 50/2001 αποδεικτικά μέσα, εφόσον από αυτά αποδεικνύεται τουλάχιστον διετής αποκλειστική ενασχόληση του εν λόγω υπαλλήλου στη συγκεκριμένη ειδικότητα (ομόφ.).