×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/492/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Γάμος. Άδεια τέλεσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιβάλλεται, από ρητή διάταξη νόμου, η υποχρέωση αναγραφής, στη χορηγούμενη άδεια γάμου, (θρησκευτικού ή πολιτικού), συγκεκριμένου ιερού ναού ή δημαρχείου ή κοινοτικού καταστήματος, όπου και θα τελεσθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/285/2003

Πολιτικός γάμος στην αλλοδαπή πριν το 1982. Υποστατό ή μη του γάμου αυτού με βάση τις διατάξεις του Ν. 1250/1982, σε περίπτωση τέλεσης άλλου εγκύρου γάμου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο τελεσθείς στην αλλοδαπή ανυπόστατος γάμος δεν καθίσταται έγκυρος, με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 1250/82, αν έχει μετά από αυτόν τελεσθεί έγκυρος γάμος. Τα τέκνα που γεννήθηκαν στο γάμο αυτό θεωρούνται γνήσια, κατ’ άρθρον 1382 ΑΚ.


ΝΣΚ/203/2008

Χρόνος χορήγησης άδειας γάμου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η προβλεπόμενη από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας άδεια γάμου των μισθωτών πρέπει να ζητείται, κατ αρχήν, κατά το χρόνο τέλεσης του γάμου και, πάντως, εντός ευλόγου χρόνου από την τέλεσή του, οπότε η χορήγησή της είναι υποχρεωτική. Το εύλογο ή μη του χρόνου κρίνεται κατά συγκεκριμένη εκάστοτε περίπτωση.


ΝΣΚ/327/2003

Τέλεση πολιτικών γάμων σε χώρο ξενοδοχείου. Η ανηλικότητα αλλοδαπού ως κώλυμα τέλεσης γάμου, εφόσον δεν υφίσταται σχετική απαγόρευση κατά το δίκαιο της ιθαγένειάς του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Μετά την έκδοση της πάγιας και μόνιμου χαρακτήρα πράξης του Δημάρχου για τον ορισμό αίθουσας τέλεσης των πολιτικών γάμων, δεν είναι δυνατός ο ορισμός χώρου ξενοδοχείου, ως ειδικού τόπου παράλληλης τέλεσης πολιτικών γάμων. β) Σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ.1 εδαφ.α’ ΑΚ και ανεξαρτήτως του τόπου τέλεσης του γάμου, εφόσον κατά το αλλοδαπό δίκαιο της ιθαγένειας του ενός των μελλονύμφων ή συζύγων, δεν τάσσεται, ως ουσιαστική προϋπόθεση, η ενηλικότητα, το δίκαιο τούτο, ως ευνοϊκότερο για την εγκυρότητα του γάμου, θα εφαρμοστεί και για τον έτερο των συζύγων. Ως εκ τούτου δεν ανακύπτει θέμα κωλύματος τέλεσης γάμου ή αμφισβήτησης του κύρους του.


ΝΣΚ/388/2005

Επώνυμο που πρέπει να αναγραφεί στην άδεια παραμονής αλλοδαπής μετά την λύση του γάμου της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το αναγραφόμενο επώνυμο στο διαβατήριο αλλοδαπής, το οποίο, νομίμως, κατά το δίκαιο της χώρας της, απέκτησε, λόγω του γάμου της με Έλληνα, πριν την είσοδό τους στην Ελλάδα, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ως στοιχείο της ταυτότητάς της, έστω και αν ο γάμος αυτός λύθηκε, αργότερα, κατ’ εφαρμογή του ημεδαπού δικαίου (δικαίου της τελευταίας κατά διάρκεια του γάμου κοινής συνήθους διαμονής) και, συνεπώς, το επώνυμο αυτό πρέπει να αναγραφεί στην άδεια παραμονής της.


ΝΣΚ/78/2009

Γάμος πολιτικός. Μελλόνυμφος αλλοδαπός, ο οποίος υπέβαλε αίτηση χορήγησης ασύλου. Δυνατότητα ή μη υποβολής υπεύθυνης δήλωσης για τη μη συνδρομή κωλύματος τέλεσής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένης τέλεσης πολιτικού γάμου, στον οποίο ο ένας των μελλονύμφων είναι αλλοδαπός, ο οποίος υπέβαλε αίτηση παροχής ασύλου, η πρόβλεψη του άρθρου 1 παρ.3 περίπτ.δ του Π.Δ/τος 391/1982, στο πλαίσιο χορήγησης της οικείας άδειας, προς προσκομιδή βεβαίωσης της οικείας Προξενικής ή άλλης αρμόδιας περί μη συνδρομής σχετικού κωλύματος, δεν είναι δυνατόν να υποκατασταθεί δι υποβολής αντίστοιχου περιεχομένου υπεύθυνης δήλωσης.


ΝΣΚ/60/2021

Χορήγηση ή μη άδειας από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ) για την έναρξη εργασιών αποκατάστασης νεότερου μνημείου.(...)Για την έναρξη εργασιών αποκατάστασης του Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου στο Αίγιο, Π.Ε. Αχαΐας, ιδιοκτησίας της Ιεράς Μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, κηρυγμένου νεότερου μνημείου, δεν απαιτείται επιπλέον άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ομόφωνα).


ΝΣΚ/39/2010

Υποστατό ή μη των θρησκευτικών γάμων που τελέσθηκαν στην Αλβανία πριν το 1929 και έως το 1967, μεταξύ προσώπων από τα οποία το ένα τουλάχιστον είχε την ελληνική ιθαγένεια. Κτήση ή μη της ελληνικής ιθαγένειας από τα τέκνα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Θρησκευτικοί γάμοι τελεσθέντες στην Αλβανία κατά το τυπικό και σύμφωνα με τους κανόνες της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας, κατά τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα, μεταξύ προσώπων από τα οποία το ένα τουλάχιστον είχε την ελληνική ιθαγένεια, θεωρούνται υποστατοί για την ελληνική έννομη τάξη, ανεξαρτήτως του εάν ο θρησκευτικός γάμος αναγνωριζόταν ή γινόταν ανεκτός στη χώρα αυτή. Απόδειξη τέλεσης τέτοιων γάμων, ενώπιον της διοίκησης, με ληξιαρχική πράξη συντεταγμένη κατά τις οικείες διατάξεις. Στο πλαίσιο του άρθρου 15 του Ν 344/1976, δυνατότητα σύνταξης ληξιαρχικής πράξης με βάση τελεσίδικη δικαστική απόφαση, η οποία δύναται να εκδοθεί, σε περίπτωση συνδρομής των αντιστοίχως απαιτουμένων προϋποθέσεων, και κατά τα άρθρα 782 και 70 ΚΠολΔ. Αποδεικτική ισχύς της ληξιαρχικής πράξης. Η διαπίστωση ελληνικής ιθαγένειας στο πρόσωπο τέκνων, προϋποθέτει την εκ μέρους της καθ’ ύλην αρμόδιας υπηρεσίας διαπίστωση της συνδρομής του συνόλου των προϋποθέσεων, οι οποίες απαιτούνται από τις οικείες διατάξεις, περιλαμβανομένης της ελληνικής ιθαγένειας του ή των γονέων από τους οποίους οι ενδιαφερόμενοι προβάλλουν ότι έλκουν το σχετικό δικαίωμα, καθώς η απόδειξη τέλεσης θρησκευτικού γάμου δεν συνιστά απόδειξη ή τεκμήριο ελληνικής ιθαγένειας.


ΝΣΚ/155/2008

Άδεια διαμονής σε υπήκοο τρίτης χώρας, σύζυγο πολίτη Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απόδειξη τέλεσης του γάμου, ο οποίος έγινε στην Ισπανική Πρεσβεία στην Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η προσκόμιση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης, αντί ληξιαρχικής πράξης γάμου, που θα έπρεπε να είχε συνταγεί από Ελληνική Αρχή, προκειμένου να χορηγηθεί δελτίο διαμονής, κατ’ άρθρο 61 του Ν 3386/2005, σε υπήκοο Κένυας, ο οποίος συνήψε γάμο, δι’ αντιπροσώπου, με Ισπανίδα υπήκοο, στο προξενείο της Ισπανίας στην Αθήνα.


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ/ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1212/2020

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με την ένδικη αίτηση ζητείται η αναθεώρηση της 123/2020 απόφασης του VI Τμήματος. Με την απόφαση αυτή απορρίφθηκε, ως εκπροθέσμως ασκηθείσα, αίτηση ανάκλησης κατά της  39/2019 πράξης του αναπληρωτή Επιτρόπου στον Νομό Κοζάνης, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της αιτούσας, του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Ενοριακού Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Διλόφου Βοΐου Κοζάνης για την υλοποίηση του έργου «Αποκατάσταση Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Διλόφου», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 450.000 ευρώ, με ΦΠΑ.(....)Με δεδομένα αυτά, τόσο το Υπουργείο Πολιτισμού όσο και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Διλόφου έχουν εγκρίνει το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης. Περαιτέρω, δοθέντος ότι το εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο, που έχει την κυριότητα και νομή του προς αποκατάσταση ναού, δεν διαθέτει οικονομικοτεχνικά μέσα ούτε καν διοικητικό προσωπικό, ευλόγως η συμμετοχή του περιορίζεται στον ορισμό εκπροσώπου στην επιτροπή παρακολούθησης του έργου, χωρίς η περιορισμένη αυτή σύμπραξη να προσδίδει, εξ αυτού και μόνο του λόγου, ακυρότητα στην υπό κατάρτιση προγραμματική σύμβαση. Τέλος, εφόσον με τις προγραμματικές συμβάσεις επιδιώκεται ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός για την υλοποίηση ενός έργου, υπηρεσίας ή μελέτης και όχι η υλοποίηση καθεαυτή, δεν απαιτείται ούτε άλλωστε προβλέπεται στο ελάχιστο περιεχόμενό τους (βλ. άρθρο 100 του ως άνω ν. 3852/2010) η προηγούμενη έκδοση οικοδομικής αδείας για το προς εκτέλεση έργο. Αναθεωρεί την 123/2029 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Ανακαλεί την 39/2019 πράξη του αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Νομό Κοζάνης.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Ενοριακού Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Διλόφου Βοΐου Κοζάνης.


ΝΣΚ/320/2004

Χορήγηση άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας του θρησκευτικού βουδιστικού μνημείου «Στούπα» εκ μέρους του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η «Στούπα» ως θρησκευτικό μνημείο της βουδιστικής θρησκείας και ως χώρος λατρείας κατά την έννοια της θρησκείας αυτής, εμπίπτει στην κατά νόμον (ΑΝ 1363/1938, ΒΔ 20-5/2-6-1939) έννοια του Ναού και συνεπώς απαιτείται η εκ μέρους του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων χορήγηση άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας της ως ναού ή ευκτηρίου οίκου, αναλόγως του αριθμού των πιστών τις λατρευτικές ανάγκες των οποίων αυτή θα εξυπηρετεί (πλειοψ.).