×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/53/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εκτέλεση δημοσίου έργου από ένωση εταιρειών – Έκπτωση αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Επί συνδρομής προϋποθέσεων κήρυξης εκπτώτου του αναδόχου, η έκπτωση αυτή και οι, κατά την κρίση της υπηρεσίας πρόσθετες κυρώσεις, θα επιβληθούν στην ένωση των εταιρειών και στις επί μέρους εταιρείες που την απαρτίζουν, χωρίς δυνατότητα εξαίρεσης καμίας εξ αυτών. β) Με την απόφαση κηρύξεως εκπτώτου της αναδόχου Ενώσεως Εταιρειών ορίζεται προθεσμία σ’ αυτήν είκοσι ημερών από την επίδοσή της, για την παραλαβή των υλικών της, τα οποία ήδη είχε παραδώσει στην Διοίκηση, στα πλαίσια της, κατ’ αρχήν εκτέλεσης της Σύμβασης, μετά την πάροδο της οποίας, ο φορέας έχει την δυνατότητα, κατά την κρίση του, να τα εκποιήσει ή να τα καταστρέψει, μη παρεχομένης δυνατότητας παρακράτησης του παραδοθέντος εξοπλισμού, έστω και αν αυτός είναι χρήσιμος στην Υπηρεσία. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/345/2014

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Λόγοι καταγγελίας διοικητικής συμβάσεως και κηρύξεως εκπτώτου της αναδόχου από την Υπηρεσία – Διερεύνηση ενδεχομένης τελέσεως ποινικού αδικήματος από την ανάδοχο ανώνυμο εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Συντρέχουν λόγοι καταγγελίας της συμβάσεως και κηρύξεως εκπτώτου της αναδόχου από την Υπηρεσία. 2) Ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να απευθύνει στον Εισαγγελέα αίτηση ποινικής διώξεως. 3) Οι υπάλληλοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλουν να προβούν σε ανακοίνωση κατ’ άρθρο 37 Κ.Ποιν.Δ.


ΝΣΚ/13/2000

Ένοπλες Δυνάμεις. Προμήθειες. Επιβολή προστίμου εκπρόθεσμης παράδοσης υλικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Α.Χαρλαύτης, Πάρεδρος Η πάροδος μακρού χρόνου από τότε που όφειλε ο προμηθευτής να παραδώσει τα υπό προμήθεια υλικά και η μη κήρυξη αυτού ως εκπτώτου, μολονότι συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις εκπτώσεως, δεν καθιστούν νόμιμη την απόφαση της Υπηρεσίας περί επιβολής προστίμου εκπρόθεσμης παράδοσης.


ΝΣΚ/198/2004

Σύμβαση προμήθειας. Ακύρωση Υπουργικής απόφασης περί κηρύξεως της προμηθεύτριας ως έκπτωτης. Ενέργειες Διοίκησης συμμόρφωσης προς την δικαστική απόφαση του Διοικ. Εφ.Αθηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση συμμορφούμενη με το ακυρωτικό αποτέλεσμα της υπ’ αριθ. 2739/2003 απόφασης του Διοικ. Εφ.Αθηνών δεσμεύεται από το ακυρωτικό της αποτέλεσμα και τις σχετικές της κρίσεις και υποχρεούται να εκδώσει νέα διοικητική πράξη με τη νόμιμη διαδικασία αποφεύγοντας τις νομικές πλημμέλειες. Αρμόδιο όργανο κατ’ άρθρο 38 ΠΔ 394/96 για την κήρυξη της προμηθεύτριας ως εκπτώτου είναι η επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού καθώς και για την κλήση αυτής προκειμένου να εκθέσει τις απόψεις της επί των αποδιδομένων κατ’ αυτής αιτιάσεων σχετικά με την αθέτηση των συμβατικών της υποχρεώσεων. Επειδή έληξε η ετήσια θητεία της ανωτέρω επιτροπής επιβάλλεται να γίνει νέα συγκρότηση αυτής.


ΝΣΚ/278/2007

Κρατικές Προμήθειες α) Κήρυξη προμηθευτή ως εκπτώτου, β) ενεργοποίηση όρου συμβάσεως περί εξαιρέσεως του προμηθευτή από την συντήρηση των υλικών, γ) με διαπραγμάτευση (απ ευθείας ανάθεση) της συντηρήσεως τεχνικού εξοπλισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Είναι κατά νόμο δυνατή η κήρυξη προμηθευτή ως εκπτώτου στην περίπτωση μη ορθής συντήρησης του παρασχεθέντος εξοπλισμού, στα πλαίσια εκκρεμούσης συμβάσεως με νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένη πράξη του αρμοδίου οργάνου μετά τη γνωμοδότηση του επίσης αρμοδίου συλλογικού οργάνου, εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της διατάξεως του άρθρου 34 του ΠΔ 394/1996. Η συνδρομή των προϋποθέσεων αυτών και ειδικότερα η παράβαση των συμβατικών υποχρεώσεων της προμηθεύτριας, αποδεικνυομένη κατά τον προσήκοντα και προβλεπόμενο από τη σύμβαση τρόπο, αποτελεί ουσιαστική κυριαρχική κρίση της αρμόδιας υπηρεσίας. β) Εφ’ όσον υπάρχει σχετικός συμβατικός όρος που παρέχει δυνατότητα να εξαιρεί ο αγοραστής (Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας – Α.Ε.Α.) τη συντήρηση του αγορασθέντος εξοπλισμού, χωρίς οποιοδήποτε περιορισμό ή προϋπόθεση, τούτο είναι δυνατόν, στην σχετική πράξη όμως, πρέπει να διαλαμβάνεται σχετική αιτιολογία, ώστε να αποφευχθεί τυχόν προσβολή της πράξεως αυτής για υπέρβαση των άκρων ορίων της παρεχόμενης διακριτικής ευχέρειας. γ) Η συντήρηση του εξοπλισμού δύναται να ανατεθεί με διαπραγμάτευση (απ’ ευθείας ανάθεση) χωρίς την προηγουμένη δημοσίευση προκηρύξεως μόνον εφ’ όσον με ειδικώς, επαρκώς και εμπεριστατωμένως αιτιολογημένη πράξη του αρμοδίου οργάνου της αναθέτουσας αρχής, μετά από γνωμοδότηση του αρμοδίου συλλογικού οργάνου, προτείνονται λόγοι κατεπείγουσας ανάγκης, που οφείλονται σε γεγονότα απρόβλεπτα και τα οποία σε καμιά περίπτωση δεν οφείλονται σε ενέργειες για τις οποίες ευθύνεται αυτή (αρμόδια υπηρεσία – αναθέτουσα αρχή), το οποίο και πρέπει να τονίζεται προσηκόντως. Τέτοιους δε λόγους μπορούν να αποτελέσουν η ανώμαλη εξέλιξη του μέρους της συμβάσεως, όσον αφορά στη συντήρηση του κρίσιμου εξοπλισμού, με τις συνέπειες της κηρύξεως εκπτώτου της προμηθεύτριας ή της εξαιρέσεως του έργου της συντηρήσεως, σε συνδυασμό με την επιτακτική ανάγκη λειτουργίας του όλου συστήματος για την έκδοση των διαβατηρίων και μάλιστα εντός των χρονικών πλαισίων των υποχρεώσεων της χώρας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην τήρηση συγκεκριμένων ποιοτικών δεδομένων.


ΝΣΚ/313/2002

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Παραλαβή υλικών με επιβολή ποινικών ρητρών λόγω μη επιτεύξεως του δηλωθέντος ποσοστού Ελληνικής Προστιθέμενης Αξίας. Έκπτωση προμηθευτή – προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η παραλαβή υλικών Ενόπλων Δυνάμεων με επιβολή ποινικών ρητρών λόγω μη επιτεύξεως του δηλωθέντος από τον προμηθευτή ποσοστού Ελληνικής Προστιθέμενης Αξίας. (πλειοψ.) Κήρυξη προμηθευτή εκπτώτου λόγω μη παραδόσεως του συμβατικού υλικού. Επανάληψη διαγωνισμού και έντοκη επιστροφή της ληφθείσης προκαταβολής. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/1296/2019

Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Υφυπουργού με την οποία απορρίφθηκε ο φάκελος κατακύρωσής της και αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος μια ανταγωνίστρια ένωση εταιρειών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υπηρεσία του «Συμβούλου Υποστήριξης» στο πλαίσιο συμβατικών υποχρεώσεων της αιτούσας ως εταίρου του Στρατηγικού Έργου, με σκοπό την υποστήριξη εργασιών της Μακροπεριφερειακής Στρατηγικής. Η σύμβαση είχε αρχική διάρκεια 2 έτη με δυνατότητα παράτασης έως 3 έτη, και η συνολική προϋπολογισθείσα αξία της ανερχόταν σε €362.903,22 άνευ ΦΠΑ.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/771/2019

«Παροχή υπηρεσιών σίτισης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου (Ν. Σάμου)»(...)Κατά της απόφασης αυτής η δεύτερη μειοδότρια ένωση εταιρειών «… Α.Ε. – … Α.Ε.» άσκησε προσφυγή ενώπιον της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (Α.Ε.Π.Π.), ζητώντας την ακύρωση αυτής κατά το μέρος, με το οποίο αναδείχθηκε προσωρινή μειοδότρια η ένωση εταιρειών «… Α.Ξ.Ε.Ε. – … & Σια Ε.Ε. – … Ο.Ε. – … Ε.Π.Ε.», καθώς και τον αποκλεισμό της τελευταίας από το διαγωνισμό προβάλλοντας αιτιάσεις που αφορούσαν στην απόδειξη της απαιτούμενης από τη διακήρυξη τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας της προσωρινής αναδόχου, ελλείψεις στα δικαιολογητικά συμμετοχής που αυτή είχε υποβάλει, αλλά και στην τέλεση επαγγελματικού παραπτώματος από εταιρεία-μέλος αυτής. Με την 519/13.5.2019 απόφαση της Α.Ε.Π.Π. έγινε δεκτή η προσφυγή της ένωσης εταιρειών «… Α.Ε. – … Α.Ε.»(...)Σε συμμόρφωση με την ως άνω απόφαση της Α.Ε.Π.Π. η Α.Σ.Δ.Υ.Σ. με την Φ.600.163/47/413783/Σ.1022/24.5.2019 απόφασή της απέρριψε την προσφορά της ένωσης εταιρειών «… Α.Ξ.Ε.Ε. – … & Σια Ε.Ε. – … Ο.Ε. – … Ε.Π.Ε.» και ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο για την ανάθεση της υπηρεσίας στο Κ.Υ.Τ. Σάμου την ένωση εταιρειών «… Α.Ε. – … Α.Ε.»(...)Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης


ΝΣΚ/47/2001

Κρατικές Προμήθειες. Νόμιμες προϋποθέσεις έκπτωσης προμηθευτή του ΙΚΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ. Κηπουρός, Πάρεδρος Υποχρεωτική η έκπτωση, κατά το άρθρο 34 παρ.2 του ΠΔ 394/1996, προμηθευτή του ΙΚΑ και όταν αυτός παρέδωσε τα είδη μέσα στη συμβατική προθεσμία, αλλά απορρίφθηκε η παραλαβή τους, ως αντισυμβατικών από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής. Η υποχρεωτικότητα της έκπτωσης γι αυτή την περίπτωση ισχύει ακόμη και αν η απόρριψη παραλαβής έχει νομικά ελαττώματα αιτιολογίας δυνάμενα να στηρίξουν την ακύρωσή της για παραβίαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας. Δεν είναι νόμιμη η δια της αποφάσεως της έκπτωσης απαλλαγή καθ ολοκληρίαν του έκπτωτου προμηθευτή από οποιεσδήποτε νόμιμες κυρώσεις προβλεπόμενες επί εκπτώσεως. Αρνηση του έκπτωτου προμηθευτή να παραλάβει, μετά την έκπτωση, τα απορριφθέντα είδη που είχε παραδώσει και νόμιμοι τρόποι αντιμετώπισής της.


ΝΣΚ/179/2006

Κήρυξη ή μη ως εκπτώτου της ΕΛΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ενόψει του ότι η επίμαχη σύμβαση είχε λήξει την 2-4-2004, είχε αποπληρωθεί το συμβατικό τίμημα και είχαν αποδεσμευθεί οι σχετικές εγγυήσεις, δεν συντρέχουν λόγοι για την κήρυξη της ΕΛΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΕ ως εκπτώτου, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 34 ΠΔ 394/1996.


ΝΣΚ/103/2000

Αναγκαστική απαλλοτρίωση. Δυνατότητα κηρύξεως αναγκαστικής απαλλοτριώσεως για δημόσια ωφέλεια ακινήτων για την οποία το Σ.τ.Ε. είχε ακυρώσει τη σιωπηρή άρνηση της Διοικήσεως για αποχαρακτηρισμό τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ακύρωση σιωπηρής άρνησης Διοίκησης για αποχαρακτηρισμό ιδιοκτησιών ως αθλητικών χώρων. Η Διοίκηση μπορεί να προβεί, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, σε αναγκαστική απαλλοτρίωση για δημόσια ωφέλεια ακινήτων εκ των άνω που είναι αναγκαία για την υλοποίηση της ωφελείας αυτής (κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων). Η αιτιολογία για την κήρυξη τοιαύτης απαλλοτριώσεως πρέπει να είναι ειδική και πλήρης και να αποδεικνύεται από αυτή η πραγματική πρόθεση και δυνατότητα της Διοίκησης για τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης αυτής.