ΝΣΚ/63/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/489/2002
Αιγιαλός. Απευθείας παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού στους έχοντες παρακείμενο οικόπεδο χωρίς κτιριακή υποδομή και για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η, κατ' εφαρμογή της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001, δυνατότητα παραχώρησης δικαιώματος χρήσεως αιγιαλού σε ιδιώτες, άνευ δημοπρασίας, προς εξυπηρέτηση του κοινού, δεν αναιρείται σε περίπτωση μη υπάρξεως κτιριακής υποδομής στο όμορο του αιγιαλού ακίνητο μόνον εφόσον η αρμόδια για την παραχώρηση αρχή διαπιστώσει προϋφιστάμενη κατά την υποβολή της αιτήσεως παραχωρήσεως άσκηση από τον παραχωρησιούχο προσωπικώς επί του ομόρου ακινήτου νόμιμης οικονομικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας που μπορεί να ενταχθεί στην έννοια του κέντρου αναψυχής. Η απευθείας αυτή παραχώρηση γίνεται κατά νόμο για ένα έτος και δεν μπορεί να ισχύσει για μικρότερο χρονικό διάστημα.
ΝΣΚ/369/2008
Καταβολή μισθώματος για την εκτέλεση επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση μεταβίβασης πλοίου που εκτελεί επιδοτούμενα δρομολόγια, δικαιούχος του μισθώματος για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μεταβίβασης του πλοίου και της υπογραφής της σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με τον νέο ανάδοχο-πλοιοκτήτη, είναι ο νέος πλοιοκτήτης του πλοίου που εκτέλεσε το δρομολόγιο.
ΕλΣυν.Κλ.Ζ/24/2017
Σύμβαση ανάθεσης υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών:Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναθέτουσα αρχή είχε ενεργοποιήσει εντός συντόμου χρονικού διαστήματος τους μηχανισμούς ανοιχτής συμμετοχής πλοιοκτητών στις υπό ανάθεση γραμμές (πρόσκληση για σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εκμετάλλευσης και μειοδοτικό διαγωνισμό), καθώς και ότι ο αρχικώς προκηρυχθείς διαγωνισμός απέβη άγονος ως προς την εν λόγω δρομολογιακή γραμμή, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, από τον έλεγχο όλων των στοιχείων που υποβλήθηκαν σε αυτό, η Αναθέτουσα Αρχή προέβη στις προβλεπόμενες από το άρθρο όγδοο του ν.2932/2001 ενέργειες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες των εξυπηρετούμενων περιοχών, για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του επαναληπτικού διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής σύμβασης, το πλοίο δε που επελέγη πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο και την προκήρυξη απαιτήσεις ασφαλείας (σχετ. και το 2252.1.20/1840/17/11.1.2017 διαβιβαστικό έγγραφο του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά συνέπεια, νομίμως συνήφθη η ελεγχόμενη σύμβαση.
ΝΣΚ/51/2014
Δυνατότητα ή μη χορήγησης παράτασης για χρονικό διάστημα μικρότερο της τριετίας, για αντικατάσταση συμβατικού πλοίου με άλλο ανώτερης κατηγορίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Βάσει της διάταξης του άρθρου 221 του ν. 4072/2012 είναι δυνατή και για χρονικό διάστημα μικρότερο της τριετίας, η χορήγηση παράτασης του χρόνου για την εκπλήρωση της συμβατικής της υποχρεώσεως, καθώς και της χρονικής διάρκειας της σύμβασης και, επομένως, είναι δυνατή η χορήγηση παράτασης στην αιτούσα ανάδοχο εταιρεία για ένα μόνον έτος. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛ.Ε/542/2021
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ …», εκτιμώμενης αξίας 9.274.193,55 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. (11.500.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) και συμβατικής δαπάνης 9.039.775,05 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. (11.209.321,06 ευρώ με Φ.Π.Α.).(....)Εξάλλου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το χρονικό διάστημα που παρεμβλήθηκε από την εκδήλωση των ως άνω έντονων καιρικών φαινομένων (Δεκέμβριος 2019) έως την ολοκλήρωση της ανάθεσης του ελεγχόμενου έργου (Ιούνιος 2021) παρίσταται εν προκειμένω δικαιολογημένο και εύλογο και, συνεπώς, είναι νόμιμη η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση διακήρυξης, με απευθείας πρόσκληση εργοληπτικών επιχειρήσεων(....)Τέλος, επιτρεπτώς η Αναθέτουσα Αρχή προσέφυγε στην εν λόγω διαδικασία ανάθεσης, λαμβάνοντας, περαιτέρω υπόψη ότι η πρόσκληση συμμετοχής στη διαδικασία απευθύνθηκε σε ικανό αριθμό οικονομικών φορέων (12), γεγονός που επέτρεψε την ανάπτυξη ανταγωνισμού σε ικανοποιητικό βαθμό, και ότι το ελεγχόμενο έργο ανατέθηκε σε μικρότερο χρονικό διάστημα από αυτό που θα απαιτείτο, σύμφωνα και με τα διδάγματα της κοινής πείρας, σε περίπτωση διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/83/2019
Υπηρεσία θαλάσσιας ενδομεταφοράς...Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναθέτουσα αρχή ενεργοποίησε εγκαίρως τους μηχανισμούς ανοιχτής συμμετοχής πλοιοκτητών για την εξυπηρέτηση των γραμμών του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (πρόσκληση για σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εκμετάλλευσης και μειοδοτικό διαγωνισμό), το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι η αναθέτουσα αρχή προέβη στις προβλεπόμενες από το άρθρο όγδοο του ν.2932/2001 ενέργειες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες των εξυπηρετούμενων περιοχών, για το χρονικό διάστημα μέχρι 31.10.2019, το πλοίο δε που επελέγη πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο και τη διακήρυξη απαιτήσεις ασφαλείας (σχετ. και το .....2019 διαβιβαστικό έγγραφο του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά συνέπεια, νομίμως συνήφθη η ελεγχόμενη σύμβαση (Ε.Σ. Ζ′ Κλιμ. 57, 101, 122/2018), αντίγραφο της οποίας τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.
ΝΣΚ/265/2015
Δυνατότητα ή μη της αναθέτουσας αρχής, μετά τη σύναψη συμβάσεως συντηρήσεως του συστήματος Ν –VIS, ετήσιας διάρκειας, κατ' ενάσκηση δικαιώματος προαιρέσεως, να συνάψει νέα σύμβαση συντηρήσεως με την ίδια ανάδοχο εταιρεία είτε κατ' εκ νέου ενάσκηση του δικαιώματος προαιρέσεως είτε με άλλο νόμιμο τρόπο.(...)Η αναθέτουσα αρχή έχει τη δυνατότητα, κατά την ουσιαστική της χρήση και εκτίμηση του δημοσίου συμφέροντος, να συνάψει σύμβαση συντηρήσεως με την ανάδοχο εταιρεία, στο πλαίσιο του ασκηθέντος δικαιώματος προαιρέσεως, που δεν έχει εξαντληθεί, για το εναπομείναν χρονικό διάστημα των τεσσάρων ετών ή για μέρος αυτού. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/122/2019
Παροχή υπηρεσίας θαλάσσιας ενδομεταφοράς...Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναθέτουσα αρχή είχε ενεργοποιήσει εντός σύντομου χρονικού διαστήματος τους μηχανισμούς ανοιχτής συμμετοχής πλοιοκτητών στις υπό ανάθεση γραμμές (πρόσκληση για σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εκμετάλλευσης και μειοδοτικό διαγωνισμό), το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, από τον έλεγχο όλων των στοιχείων που υποβλήθηκαν σε αυτό, συνάγεται ότι η Αναθέτουσα Αρχή προέβη στις προβλεπόμενες από το άρθρο όγδοο του ν.2932/2001 ενέργειες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες των εξυπηρετούμενων περιοχών, για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανοικτού διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής σύμβασης, το δε πλοίο που επελέγη πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο και τη διακήρυξη απαιτήσεις ασφαλείας (σχετ. και το 2252.1.20/22052/18/22.3.2018 διαβιβαστικό έγγραφο του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά συνέπεια, νομίμως συνήφθη η ελεγχόμενη σύμβαση.
ΝΣΚ/82/2021
Αναδρομική ή μη ισχύς, των αποφάσεων με τις οποίες εγκρίνεται, δυνάμει της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας, η καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, και σε θετική περίπτωση ποιο είναι το χρονικό όριο αναδρομικότητάς τους, η ημερομηνία σύναψης της συμβάσεως ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001 ή η ημερομηνία κατάθεσης της προβλεπόμενης αίτησης μετά των σχετικών δικαιολογητικών εκ μέρους του ενδιαφερομένου για μείωση των λιμενικών δικαιωμάτων της ως άνω κ.υ.α..(...)Οι αποφάσεις της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που εκδίδονται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων για την εφαρμογή της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» και την καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία τους που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, καταλαμβάνουν όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η εφαρμογή τους δεν αρχίζει από το χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου (ομόφωνα).
Ελσυν/Τμ 7/58/2009
Πληρωμή 1ου λογαριασμού του έργου «Κατασκευή τοιχίου σε Γυμνάσιο - Λύκειο». Μη νόμιμη η προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης κατ' εφαρμογή του άρθρου 9 του π.δ. 171/1987, καθόσον μεταξύ της απόφασης περί απευθείας ανάθεσης και της υπογραφής της σχετικής σύμβασης μεσολάβησε χρονικό διάστημα πέντε μηνών και ως εκ τούτου εξέλιπε η ανάγκη άμεσης εκτέλεσης του έργου για την αποτροπή κινδύνου πλημμυρών που προκλήθηκε μετά τις πυρκαγιές του Αυγούστου και συνεπώς ήταν δυνατή η διενέργεια τακτικού διαγωνισμού. Όμοια η 59/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος