×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/74/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ανάκλησης μετάταξης δημοσίου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το αίτημα της υπαλλήλου Θ.Τ. για την ανάκληση της υπ’ αριθμ. 41716/31-0802009 (Γ-695) Κοινής Υπουργικής Απόφασης περί μετάταξης αυτής από τον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας δεν μπορεί να γίνει δεκτό, καθόσον ο λόγος τον οποίο επικαλείται σχετικά με το ότι με την μετάταξή της ευελπιστούσε να μετατεθεί στην Δ.Ο.Υ. Αμφιλοχίας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού η μετάταξή της αφορούσε αποκλειστικά τις Υπηρεσίες του τ. ΥΠ.ΕΘ.Ο., στις οποίες ουδέποτε συμπεριλαμβάνοντο οι Δ.Ο.Υ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/130/2002

ΕΟΤ. Ανάκληση απόφασης μετάταξης υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επιτρέπεται η ανάκληση, κατόπιν αιτήσεως της μετατασσομένης, της Φ.21/4984/27-9-2001 κοινής απόφασης των Υπουργών ΕΣΔΔΑ, Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, με την οποία υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μετατάχθηκε από τον ΕΟΤ στο ΙΚΑ με την ίδια σχέση εργασίας σε συνιστώμενη με την απόφαση προσωρινή προσωποπαγή θέση του κλάδου ΤΕ Νοσηλευτικής-Μαιευτικής και στη συνέχεια η μετάταξή της σε άλλο φορέα με την ίδια σχέση εργασίας και σε κλάδο κατηγορίας ΤΕ, συναφή με τα καθήκοντα που ασκούσε πριν τη μετάταξη.


ΝΣΚ/163/2016

Δυνατότητα της Διοίκησης να ανακαλέσει παράνομη μετάταξη υπαλλήλου από τον Ε.Ο.Τ. στο Δημόσιο, μετά τη λύση της υπαλληλικής σχέσης του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι επιτρεπτή η ανάκληση της παράνομης πράξης μετάταξης του υπαλλήλου του ερωτήματος, επειδή εκδόθηκε με βάση μη γνήσιο τίτλο σπουδών που αυτός υπέβαλε, η δε διαπίστωση της μη γνησιότητας του τίτλου είχε προηγηθεί της αποχώρησης του υπαλλήλου από την υπηρεσία, χωρίς να ασκεί έννομη επιρροή το γεγονός ότι έχει ήδη μεσολαβήσει η λύση της υπαλληλικής σχέσης του λόγω διαθεσιμότητας. (ομοφ). Όταν η Διοίκηση διαπιστώσει ότι η έκδοση της πράξης μετάταξης είναι παράνομη, διότι προκλήθηκε δολίως με την εκ μέρους του υπαλλήλου υποβολή, ως δικαιολογητικού για τη μετάταξή του, μη γνήσιου τίτλου σπουδών, η ανάκληση της πράξης μετάταξης είναι υποχρεωτική για τη διοίκηση και δεν ανήκει στη διακριτική της ευχέρεια (πλειοψ). Οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν υποχρέωση να ανακοινώσουν χωρίς χρονοτριβή στον αρμόδιο εισαγγελέα ο,τιδήποτε πληροφορούνται, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, για αξιόποινες πράξεις που διώκονται αυτεπαγγέλτως (ομοφ.) Παραπομπή στην Ολομέλεια για το δεύτερο ερώτημα η γνώμη επί του οποίου εκδόθηκε κατά πλειοψηφία --ΑΠΟΔΕΚΤΗ ως προς το 1ο και 3ο ερώτημα. -- Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 280/2016 Γνωμ. Α΄Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/280/2016

Αν είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση, η αναδρομική ανάκληση της πράξης μετάταξης και, περαιτέρω, δεσμευτική η αναδρομική αναζήτηση των αποδοχών, που καταβλήθηκαν σε υπάλληλο με δόλια συμπεριφορά. (...)Είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση α) η αναδρομική ανάκληση πράξης μετάταξης υπαλλήλου στον Ε.Ο.Τ., που έγινε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 του ν. 3613/2007 και β) η αναδρομική αναζήτηση των αποδοχών που του καταβλήθηκαν από της μετατάξεώς του, έως την λύση της υπαλληλικής σχέσης του, επειδή η μετάταξη προκλήθηκε δόλια από τον ενδιαφερόμενο με την υποβολή, εκ μέρους του μη γνήσιου τίτλου σπουδών, ως δικαιολογητικού για την μετάταξή του (πλειοψ.). Παραπομπή με την υπ’ αριθ. 163/2016 Γνωμ.(Τμ.Β΄) ΝΣΚ


ΝΣΚ/255/2016

Διορισμός υπαλλήλου σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή (νήσο Λέρο), με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 10 της παρ. 14 του ν. 3051/2002. Δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης λόγω προβλημάτων υγείας, τα οποία δεν αντιμετωπίζονται στη νήσο Λέρο.(...)Υπάλληλος που διορίζεται, μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 14 του ν. 3051/2002, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που διορίστηκε μέχρι να συμπληρωθεί η προβλεπόμενη δεκαετία. Κατ’ εξαίρεση, μπορεί να αποσπαστεί, μετατεθεί ή μεταταχθεί, προ της παρόδου της δεκαετίας, όταν συντρέχει στο πρόσωπό του κάποια από τις ρητά προσδιοριζόμενες στο νόμο εξαιρέσεις, αλλά και εξαιρετικά σοβαρός λόγος υγείας, όπως δυσίατο νόσημα (εκ των αναφερομένων στην απόφαση Υ1/Γ.Π./οικ.16884/2001 του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας), το οποίο παρουσιάστηκε ή διαπιστώθηκε για πρώτη φορά μετά τον διορισμό του υπαλλήλου και δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί στην περιοχή που υπηρετεί ο υπάλληλος, ούτε και με χρήση των προβλεπόμενων στον Υπαλληλικό Κώδικα αναρρωτικών αδειών. Η ικανοποίηση του αιτήματος μετάθεσης, μετάταξης ή απόσπασης για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους υγείας, δεν αναιρεί την υποχρέωση του υπαλλήλου να συμπληρώσει τη δεκαετία, εάν και όταν αρθούν οι λόγοι αυτοί. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/14/2019

Εάν πρέπει να επανέλθει στην υπηρεσία υπάλληλος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, προκειμένου, εν συνεχεία, να του ασκηθεί πειθαρχική δίωξη, μετά την έκδοση πρυτανικών πράξεων, με τις οποίες ανακλήθηκε η πράξη αποδοχής παραίτησής του, καθώς και η πράξη μετάταξής του σε ανώτερη κατηγορία, επειδή εν γνώσει του κατέθεσε μη γνήσιο τίτλο σπουδών και προκάλεσε ή υποβοήθησε δολίως τη μη νόμιμη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία.(..)Υπάλληλος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας πρέπει να επανέλθει στην υπηρεσία του, προκειμένου να του ασκηθεί εν συνεχεία πειθαρχική δίωξη, μετά τη νόμιμη έκδοση πρυτανικών πράξεων, με τις οποίες αφενός ανακλήθηκε η πράξη αποδοχής παραίτησης του εν λόγω υπαλλήλου, καθώς και η πράξη μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία, αφετέρου αυτός επανήλθε σε οργανική θέση κατηγορίας ΔΕ κλάδου Διοικητικού-Λογιστικού, ήτοι στη θέση που κατείχε πριν τη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, επειδή εν γνώσει του κατέθεσε μη γνήσιο τίτλο σπουδών και προκάλεσε ή υποβοήθησε δολίως τη μη νόμιμη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία.


ΝΣΚ/369/2011

Δυνατότητα απόσπασης ή μετάταξης υπαλλήλου του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών εκλεγέντος στο αξίωμα του προέδρου του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μόνιμος υπάλληλος του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών, ο οποίος εκλέχθηκε στο αξίωμα του προέδρου του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας, μπορεί να μετατεθεί ή αποσπαστεί, μετά από αίτησή του, κατ’ εφαρμογή της παρ.7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010, στα διοικητικά όρια του δήμου στον οποίο έχει εκλεγεί, χωρίς να υποχρεούται να παραμείνει στο Κ.Ε.Π. της τοποθέτησής του τουλάχιστον για μια πενταετία, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 16 του Ν. 3448/2006. (ομοφ.)


ΝΣΚ/89/2022

Ερωτάται εάν η Βουλή των Ελλήνων, μετά την παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος (τρεισήμισι [3,5] έτη) από την υποβολή της με αριθ. πρωτ. 2549/11.2.2019 αίτησης του αποσπασμένου υπαλλήλου Χ* Π*, με την οποία ζητούσε τη μετάταξή του στη Βουλή των Ελλήνων, δύναται, νομίμως, να προβεί στην εξέταση της με αριθ. πρωτ. 4649/3.5.2022 αίτησης για τη μετάταξή του, εκλαμβάνοντάς την είτε ως συνέχεια της πρώτης, κατά τα ανωτέρω, υποβληθείσης αίτησης, είτε ως νέα αίτηση, και να ολοκληρώσει τη σχετική διαδικασία, με την έκδοση κοινής απόφασης του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων και του αρμόδιου Υπουργού, μετά τη διατύπωση σύμφωνης γνώμης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου για τους υπαλλήλους της Βουλής.(...)Η από 3.5.2022 (4649/3.5.2022) αίτηση του Χ* Π* δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως συνέχεια της από 2.11.2019 (2549/11.2.2019) αίτησης, διότι η τελευταία δεν είναι πλέον εκκρεμής, αλλά έχει σιωπηρά απορριφθεί με την παρέλευση του τριμήνου από την υποβολή της, δεδομένου ότι ο αιτών δεν άσκησε αίτηση ακύρωσης κατά της σιωπηρής απόρριψης, ενώ, εξάλλου, δεν δύναται να εξετασθεί από τα αρμόδια όργανα της Βουλής ως νέα αίτηση μετάταξης, διότι έχει λήξει η μεταβατική διάταξη του άρθρου 111 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β΄), βάσει της οποίας χορηγήθηκε η δυνατότητα για την υποβολή αίτησης μετάταξης στους αποσπασμένους υπαλλήλους της Βουλής των Ελλήνων και ο αιτών δεν έχει την ιδιότητα του αποσπασμένου υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων (ομόφωνα).


ΝΣΚ/201/2020

Διαδικασία και αρμόδιο όργανο εξέτασης αίτησης μετάταξης.:α) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είναι αρμόδιο να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» (κατά πλειοψηφία). β) Προκειμένου να εξετασθεί αίτηση μόνιμης υπαλλήλου της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» για μετάταξή της από τον κλάδο Διοικητικού-Οικονομικού της ΠΕ κατηγορίας στον κλάδο Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού της ίδιας κατηγορίας της παραπάνω ανεξάρτητης αρχής με επίκληση των διατάξεων του άρθρου 69 του υπαλληλικού κώδικα (ν.3528/2007), πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 73 του υπαλληλικού κώδικα, όπως ισχύει, και αρμόδιο όργανο είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» (κατά πλειοψηφία).


ΕΣ/ΤΜ.1/156/2018

Μετάταξή σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας.Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι: α) Σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 2 ανωτέρω, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο πρώτος λόγος διαφωνίας, διότι πρόκειται για περίπτωση μετάταξης με μεταφορά θέσης, σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία υπαλλήλου που κατέχει προσωποπαγή θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Συνεπώς, χωρίς, κατά τις ισχύουσες κατά το χρόνο της μετάταξης, διατάξεις, να απαιτείται δέσμευση κενής θέσης μόνιμου προσωπικού, η μετάταξη με μεταφορά θέσης, ελλείψει κενής θέσης, ενέχει αποχώρηση του υπαλλήλου από την αρχική θέση και συνακόλουθα κατάργηση της θέσης του ως προσωποπαγούς, και ταυτόχρονη πρόσληψη του υπαλλήλου στη νέα θέση, με σύσταση της προσωποπαγούς θέσης που του αντιστοιχεί, όπως ορθά συντελέστηκε εν προκειμένω. β) Σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 3 ανωτέρω, ο δεύτερος λόγος διαφωνίας είναι βάσιμος. Τούτο διότι, πριν από τη μετάταξη και κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4354/2015, ο φερόμενος ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος είχε επανακαταταχθεί στο 5ο ΜΚ της κατηγορίας ΥΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανερχόταν στο ποσό των 952,00 ευρώ. Μετά τη μετάταξή του στην κατηγορία ΔΕ, ο ως άνω υπάλληλος δεν μπορούσε να συνυπολογίσει το χρόνο προϋπηρεσίας που διανύθηκε στην κατηγορία ΥΕ, χωρίς να εκτελεί καθήκοντα ανάλογης φύσης και προσόντων από αντίστοιχη θέση, δεδομένου ότι τον τίτλο σπουδών ΥΕ, κατ’ επίκληση του οποίου υλοποιήθηκε η μετάταξή του, τον απέκτησε μόλις στις 29.6.2017 (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 319, 271/2017, 108/2016, 13/2016, 87/2015, 200/2014, κ.α.). Επομένως, έπρεπε να καταταγεί στο μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας ΔΕ, ο βασικός μισθός του οποίου αντιστοιχεί ή προσεγγίζει το βασικό μισθό που λάμβανε πριν τη μετάταξη, δηλαδή στο 3ο ΜΚ ΔΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 978,00 ευρώ και όχι στο 5ο  ΜΚ, στο οποίο κατετάγη. Για το λόγο αυτό, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, διότι αντιστοιχεί στη διαφορά αποδοχών μεταξύ του 5ου ΜΚ της ΥΕ κατηγορίας και του 5ου ΜΚ της ΔΕ κατηγορίας, αντί του 3ου ΜΚ της ΔΕ κατηγορίας.


ΝΣΚ/75/2014

Αίτηση μετάταξης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από τον κλάδο ΥΕ Επιμελητών σε ανώτερο κλάδο με βάση την ισοτιμία τίτλου σπουδών που έχει καταθέσει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δύναται να γίνει δεκτή η από 4-3-2013 αίτηση του υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Κ.Ν. κλάδου ΥΕ, με την οποία ζητάει τη μετάταξή του σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, παρά το γεγονός ότι δεν έχει αποφοιτήσει από το Λύκειο και ελλείπουν τρία χρόνια φοίτησής του σε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως άλλωστε δέχεται τούτο και το αρμόδιο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αφού ήδη έχει κριθεί η ισοτιμία του πτυχίου του ιδιωτικής σχολής κινηματογράφου του Τμήματος Εικονοληπτών- Φωτογράφων με απόφαση του αρμόδιου φορέα Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. προς τον τίτλο Ανώτερης Εκπαίδευσης και επομένως είναι δυνατή η μετάταξη του υπαλλήλου αυτού στην κατηγορία ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εφόσον στον Οργανισμό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ο κλάδος αυτός υφίσταται και είναι ανοικτός σε όλα τα πτυχία ή διπλώματα, κατά τα οριζόμενα στο «Προσοντολόγιο», όπως ισχύει.