×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/74/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κρατικές Προμήθειες - Υποκατάσταση αναδόχου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η υπεισέλευση άλλου αναδόχου σε συμβατική σχέση μεταξύ αρχικής αναδόχου και Δημοσίου, εφόσον από τις σχετικές διατάξεις δεν προβλέπεται τοιαύτη δυνατότητα. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/322/2002

Προμήθειες. Σύμβαση προμήθειας των Ενόπλων Δυνάμεων - Τροποποίηση. Υποκατάσταση προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι νόμιμη η υπεισέλευση νομικού προσώπου στα δικαιώματα και υποχρεώσεις συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, όταν η υπεισέλευση αυτή έγινε λόγω συγχωνεύσεως της αρχικής προμηθεύτριας (αλλοδαπής εταιρείας) με άλλη εταιρεία και υπό την προϋπόθεση ότι το Ελληνικό Δημόσιο συγκατατίθεται στη συνέχιση εκτελέσεως της συμβάσεως από το νέο εταιρικό σχήμα.


ΝΣΚ/12/2001

Κρατικές Προμήθειες. Επιστροφή εγγύησης προκαταβολής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 28 παρ.3 και 25 παρ.8 του Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου, προκύπτει ότι δεν είναι δυνατή η επιστροφή της εγγυήσεως προκαταβολής στον Προμηθευτή, πριν από την πραγματική ποιοτική και ποσοτική παραλαβή και την εκκαθάριση των εκατέρωθεν αξιώσεων των συμβαλλομένων μερών.


ΝΣΚ/369/2002

Κρατικές Προμήθειες. Κατακυρωτική απόφαση. Τροποποίηση, συμπλήρωση κατακυρωτικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την έκδοση της κατακυρωτικής Υπουργικής Απόφασης, είναι δυνατή η τροποποίηση αυτής για την προμήθεια επί πλέον ποσότητας, από τον αυτό προμηθευτή, μόνον, εφόσον υφίστατο ρητή, περί τούτου, πρόβλεψη στην οικεία διακήρυξη.


ΝΣΚ/14/2013

Κρατικές Προμήθειες – Δημόσιος διαγωνισμός – Απόρριψη ή μη προσφοράς συμμετέχοντος υποψηφίου αναδόχου λόγω ανακολουθίας σε στοιχείο της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς του – Διευκρινίσεις κατ’ άρθρο 12 του Π.Δ. 118/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στα πλαίσια της αρχής της χρηστής διοίκησης, κατά τη διαδικασία σύναψης των δημοσίων συμβάσεων, ήτοι και κατά τη διάρκεια διεξαγωγής σχετικού διαγωνισμού, είναι δυνατή μετά την κατάθεση των προσφορών και η υποβολή διορθωτικών στοιχείων τυχόν γραφικών ή αριθμητικών σφαλμάτων της προσφοράς, οφειλόμενων σε παραδρομή και συνεπώς η νομότυπα παρασχεθείσα, διευκρίνιση-διόρθωση εκ παραδρομής σφάλματος της οικονομικής προσφοράς υποψηφίου αναδόχου και δη σε σημείο, του οποίου η αναγραφή δεν απαιτείται από τους όρους της προκήρυξης, όπως συμβαίνει και στην εξεταζόμενη περίπτωση, δεν συνιστά λόγο απόρριψης της προσφοράς. (ομοφ.)


ΝΣΚ/465/2000

Αθλητισμός. Υποκατάσταση αναδόχου του έργου "Ανάπτυξη και ποιοτική αναβάθμιση του Σταδίου Γ.ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ στην περιοχή Ν.Φαλήρου".(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί να εγκριθεί η υποκατάσταση της ανώνυμης εταιρείας "ΑΛΤΕ ΑΤΕ" αρχικής αναδόχου του έργου "Ανάπτυξη και ποιοτική αναβάθμιση του Σταδίου Γ.Καραϊσκάκης στην περιοχή Ν.Φαλήρου" από την ανώνυμη εταιρεία "Στάδιο Γ.Καραϊσκάκης Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης", εάν η Προϊσταμένη Αρχή κρίνει ότι η προτεινόμενη προς υποκατάσταση εταιρεία έχει τα προσόντα που απαιτεί η διακήρυξη και παρέχει, κατά την κρίση αυτής (Προϊσταμένης Αρχής), τα απαραίτητα εχέγγυα για την κατασκευή του έργου και ειδικότερα ότι εξασφαλίζει με προηγούμενη πρόσθετη έγκυρη συμφωνία την υποχρεωτική σύμπραξη της αρχικής αναδόχου "ΑΛΤΕ ΑΤΕ" για το σκοπό αυτό (εκτέλεση του άνω έργου) και ότι υπάρχουν στο πρόσωπο αυτής τα προσόντα που απαιτήθηκαν για την ανάληψη του έργου ως και τα απαραίτητα εχέγγυα για την κατασκευή του έργου.


ΝΣΚ/263/2014

Υποκατάσταση αναδόχου δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η συμφωνία μεταξύ του αναδόχου έργου με άλλη εργοληπτική εταιρεία για την εκτέλεση μέρους του έργου, η οποία δεν εγκρίθηκε από τον κύριο ή φορέα του έργου, συνιστά μη νόμιμη υποκατάσταση του αναδόχου (ομοφ.).


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/2497/2020

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:ζητείται η αναθεώρηση της 1911/2020 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία απορρίφθηκε η από 3.8.2020 προσφυγή του Δήμου … για την ανάκληση της 503/2020 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με την πράξη αυτή κρίθηκε ότι κωλύεται η σύναψη, μεταξύ του προσφεύγοντος Δήμου και της εταιρείας «… ΑΤΕ», της τροποποιητικής σύμβασης του έργου: «Προσθήκη αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο 1ο Δημοτικό Σχολείο … (… & …, …)», για την υποκατάσταση, στην εκτέλεση της ως άνω σύμβασης, της αρχικής αναδόχου εταιρείας «… ΑΒΕΤΕ» από την εταιρεία «… ΑΤΕ».(....)Όπως δε αναφέρεται στην οικεία αιτιολογική έκθεση, η δυνατότητα υποκατάστασης συνεπεία εταιρικής αναδιάρθρωσης ανταποκρίνεται στις σύγχρονες και δυναμικά εξελισσόμενες εταιρικές μορφές των οικονομικών φορέων, ενώ ταυτόχρονα περιλαμβάνει τα εχέγγυα ώστε να μην ερμηνευτεί ως ένα γενικό άνοιγμα των συμβάσεων σε φορείς που δεν έλαβαν μέρος στην αρχική διαδικασία ανάθεσης και δεν έχουν υπαχθεί σε διαδικασία αξιολόγησης. Η στενή επομένως  ερμηνεία των διατάξεων αυτών επιβάλλεται όχι μόνο εκ του εξαιρετικού τους χαρακτήρα, δοθέντος με αυτές εισάγεται παρέκκλιση από τη συνήθη εξέλιξη της εκτέλεσης δημόσιας σύμβασης σύμφωνα με το αποτέλεσμα της προηγηθείσας διαγωνιστικής διαδικασίας, αλλά ευθέως εκ του νόμου, ο οποίος ρητά και υπό την ως άνω επιφύλαξη χαρακτηρίζει ουσιώδη τροποποίηση την υποκατάσταση του αρχικού αναδόχου σε περιπτώσεις διαφορετικές από τις προβλεπόμενες(....)η υποκατάσταση της αρχικής αναδόχου εταιρείας «… ΑΒΕΤΕ» από τη μητρική της εταιρεία «… ΑΤΕ» αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 132 παρ. 1 περ. δ΄ υποπερ. ββ΄ του ν. 4412/2016, καθώς και στις αρχές της ίσης μεταχείρισης, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της διαφάνειας κατά την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων, μεταξύ άλλων, με την αιτιολογία ότι  η επίμαχη υποκατάσταση δεν επιχειρείται λόγω διαδοχής του αρχικού αναδόχου που οφείλεται σε εταιρική αναδιάρθρωση, καθόσον δεν μεταβλήθηκε η νομική μορφή ή η εταιρική σύνθεση της αρχικής αναδόχου, ούτε μεταβιβάστηκε η εν γένει άσκηση της σχετικής δραστηριότητάς της στη μητρική της εταιρεία, αντιθέτως, στην υποκατάστατη εταιρεία μεταβιβάστηκε η συνέχιση της  εκτέλεσης μιας και μόνο σύμβασης.(....)Μη συντρεχούσης δε της προϋπόθεσης της εταιρικής αναδιάρθρωσης, η επιχειρούμενη υποκατάσταση του αρχικού αναδόχου από άλλη εταιρεία συνιστά τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, που δεν επιτρέπεται να διενεργηθεί χωρίς νέα διαδικασία  σύναψης σύμβασης (σκέψη 7). Για τον λόγο αυτόν και η διαπιστωθείσα πλημμέλεια είναι ουσιώδης, πλήττουσα την αντικειμενική ακεραιότητα της διαδικασίας, δοθέντος ότι η αναθέτουσα αρχή όφειλε να αναζητήσει ανάδοχο μέσω του ανταγωνισμού που θα διασφάλιζε η νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης.Απορρίπτει την προσφυγή αναθεώρησης.


ΝΣΚ/440/2002

Κρατικές Προμήθειες. Υπαγωγή της Ανώνυμης Εταιρίας Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων ΤΕΟ ΑΕ στον Ν 2286/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τον συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 15 παρ.3 του Ν 2938/2001 και του άρθρου 5 παρ.8 του Ν 2229/1994 προκύπτει ότι η ως άνω Ανώνυμη Εταιρία, η οποία αποτελεί, κατά νόμο, δημόσια επιχείρηση πλην, όμως, λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και διέπεται από τις ειδικές διατάξεις του ιδρυτικού της νόμου και του ΚΝ 2190/1920, δεν υπάγεται στις διατάξεις του Ν 2286/1995 για τις προμήθειες, παρά μόνο στις σχετικές για τις προμήθειες διατάξεις του ΠΔ 370/1995, με τις οποίες έγινε προσαρμογή της Ελλ. Νομοθεσίας με την Οδηγία 93/36/ΕΕ.


ΝΣΚ/93/2011

Κρατικές Προμήθειες - Δέσμευση υπηρεσίας ή μη από απόφαση διοικητικού δικαστηρίου περί επιβολής διοικητικών κυρώσεων σε βάρος προμηθευτή - Δυνατότητα ή μη μονομερούς επιβολής προστίμων παρά τη συμφωνηθείσα προσφυγή σε διεθνή διαιτησία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, δεν έχει κριθεί στα πλαίσια αναιρετικού ελέγχου από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ούτε υπάρχει, επί του παρόντος, σχετική νομολογία του ως άνω ανωτάτου δικαστηρίου και, ως εκ τούτου, η απόφαση αυτή του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών δεν μπορεί να λειτουργεί δεσμευτικά για την υπηρεσία στην ερευνώμενη σύμβαση. 2) Το Ελληνικό Δημόσιο - αγοραστής νομίμως, σύμφωνα με το εφαρμοστέο νομικό πλαίσιο που διέπει τις σχετικές συμβάσεις και αφού ακολουθήσει της συμβατική προβλεπόμενη διαδικασία για το ειδικότερο θέμα της επιβολής των ποινικών ρητρών, μπορεί να προχωρήσει μονομερώς στην έκδοση πράξης επιβολής προστίμων σε βάρος του προμηθευτού, χωρίς να απαιτείται να έχει προηγουμένως επιχειρήσει επίλυση των διαφορών με συμφωνία, και, μόνο σε περίπτωση αποτυχίας, υποχρεωτική προσφυγή στη διαιτησία. (ομοφ.)


ΝΣΚ/435/2009

Υποκατάσταση προμηθευτή, μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού, κατά το στάδιο εκτέλεσης της σύμβασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν δύναται να αποδεχθεί την, δυνάμει της από 4-6-2008 συμφωνίας μεταξύ της «……….ΕΠΕ» και της «….……ΑΕ» θυγατρικής της, υπεισέλευση της τελευταίας στα δικαιώματα και υποχρεώσεις της πρώτης που απορρέουν από την από 28-3-2008 σύμβαση προμήθειας αναισθησιολογικών υλικών μετά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αυτής. (πλειοψ.)