ΝΣΚ/79/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ισχύς απόφασης Γενικού Γραμματέα για τη θέση σε αργία του δημάρχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας περί θέσεως σε αργία δημάρχου όταν έχει επιβληθεί κατόπιν παραπομπής του για κακούργημα με αμετάκλητο βούλευμα, ως διοικητικό μέτρο που έχει θεσπισθεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος διατηρεί την ισχύ της όταν ακολούθως εχώρησε καταδίκη με πρωτόδικη απόφαση, ακόμη και αν η εκτέλεση της ποινής αναστέλλεται με την άσκηση ενδίκου μέσου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/189/2006
Δήμαρχοι. Θέση σε αργία, κατόπιν παραπομπής, δι’ αμετακλήτου βουλεύματος, στο ακροατήριο κακουργημάτων. Διατήρηση της αργίας και μετά την έκδοση καταδικαστικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, περί θέσεως σε αργία Δημάρχου, όταν έχει επιβληθεί, κατόπιν παραπομπής του για κακούργημα με αμετάκλητο βούλευμα, ως διοικητικό μέτρο, διατηρεί την ισχύ της, όταν, ακολούθως, εχώρησε καταδίκη με δικαστική απόφαση, ακόμη και αν η εκτέλεση της ποινής αναστέλλεται με την άσκηση ενδίκου μέσου.
ΝΣΚ/36/2020
Εάν η έκδοση διαπιστωτικής διοικητικής πράξης θέσεως αιρετού τοπικής αυτοδιοίκησης σε κατάσταση αργίας, κατ’ εφαρμογή του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 236Α του ν. 3852/2010, προϋποθέτει να συνέτρεξαν άπαξ στο πρόσωπο του αιρετού η αμετάκλητη παραπομπή για κακούργημα και η επιβολή σε βάρος του περιοριστικών όρων ή προσωρινής κράτησης, χωρίς να απαιτείται να εξακολουθούν να συντρέχουν οι καταστάσεις αυτές και κατά το χρόνο έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης και, σε καταφατική περίπτωση, εάν το επιβληθέν με τη διαπιστωτική πράξη διοικητικό μέτρο της αργίας ανατρέχει και σε προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο, κατά την οποία συνέτρεξαν οι πιο πάνω καταστάσεις στο πρόσωπο του αιρετού.Η έκδοση σε βάρος αιρετού διαπιστωτικής πράξης περί θέσεώς του σε αργία, κατ’ εφαρμογή του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 236Α του ν. 3852/2010, επιβάλλεται όταν συντρέξουν άπαξ στο πρόσωπό του οι καταστάσεις που περιγράφονται στη διάταξη αυτή, ήτοι παραπομπή για κακούργημα με αμετάκλητο βούλευμα ή κλητήριο θέσπισμα με περιοριστικούς όρους ή προσωρινή κράτηση σε βάρος του που, είτε ίσχυαν κατά το χρόνο που το παραπεμπτικό βούλευμα ή το κλητήριο θέσπισμα έγιναν αμετάκλητα, είτε επιβλήθηκαν μετά την αμετάκλητη παραπομπή μέχρι τη λήξη της υποδικίας με την έκδοση είτε καταδικαστικής σε πρώτο βαθμό είτε τελεσίδικης αθωωτικής απόφασης και εφόσον ο αμετακλήτως παραπεμπόμενος κατείχε ή απέκτησε την ιδιότητα του αιρετού από το χρόνο που συνέτρεξαν οι καταστάσεις αυτές μέχρι τη λήξη της ως άνω υποδικίας. Η ισχύς του μέτρου της αργίας θα ανάγεται, είτε στο χρόνο που το παραπεμπτικό βούλευμα ή το κλητήριο θέσπισμα κατέστησαν αμετάκλητα, όταν οι περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση ίσχυαν κατά το χρόνο αυτό, είτε στο χρόνο που επιβλήθηκαν σε βάρος του παραπεμπόμενου αιρετού περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση, όταν οι τελευταίοι επιβλήθηκαν μετά το αμετάκλητο της παραπομπής και μέχρι τη λήξη της υποδικίας. Η αναδρομικότητα, όμως, της διαπιστωτικής πράξης δεν μπορεί να επεκταθεί σε προηγούμενη και ήδη λήξασα αυτοδιοικητική περίοδο, ούτε επεκτείνεται σε επακολουθούσα αυτοδιοικητική περίοδο, ώστε, στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η έκδοση νέας πράξης περί θέσεως του αιρετού σε αργία, εφόσον εξακολουθεί να ισχύει η κατάσταση της υποδικίας και κατά τη νέα αυτοδιοικητική περίοδο, με χρόνο έναρξης αυτό της ανάληψης των καθηκόντων του. Στη δε περίπτωση που συνέτρεξαν οι πιο πάνω καταστάσεις σε ορισμένο πρόσωπο προτού αυτό αποκτήσει την ιδιότητα του αιρετού, η πράξη θα ισχύσει από το χρόνο που απέκτησε το πρόσωπο αυτό την ιδιότητα του αιρετού και μέχρι τη λήξη της υποδικίας (ομόφωνα).
ΝΣΚ/332/2013
Α.Ε.Ι. – Εκλογή μελών ΔΕΠ – Μήνυση ως κώλυμα συμμετοχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα μέλη ΔΕΠ υπάγονται καταρχήν στις ειδικές γι’ αυτά διατάξεις, αλλά και συμπληρωματικά στις διατάξεις του Υ.Κ. (Ν.3528/2007). Ως προς τα κωλύματα διορισμού των μελών ΔΕΠ, ελλείψει αντίθετης ή διαφορετικής ειδικής ρύθμισης, ισχύει ο Υ.Κ. Κώλυμα διορισμού μέλους ΔΕΠ αποτελεί η καταδίκη ή η παραπομπή αυτού με τελεσίδικο βούλευμα για κακούργημα του άρθρου 8 παρ.1 Υ.Κ., καθώς και για θέση αυτού σε αργία. Η κατατεθείσα μηνυτήρια αναφορά σε βάρος μέλους ΔΕΠ δεν παρακωλύει τη συνέχιση της διαδικασίας εκλογής του στην προκηρυχθείσα θέση.
ΝΣΚ/436/2004
Δήμαρχοι. Θέση σε κατάσταση αργίας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 187 Δ.Κ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η καταδίκη Δημάρχου με οριστική απόφαση Ποινικού Δικαστηρίου, για το αδίκημα της ψευδούς βεβαίωσης (άρθρο 242 παρ.1 Ποιν. Κώδικα), παρέχει έρεισμα, κατ’ άρθρο 187 Δ.Κ.Κ., για την έκδοση διαπιστωτικής πράξεως του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας περί θέσεώς του σε αργία.
12911/2024
«Υποβολή Ερωτήματος για τη διαδικασία πρόσληψης Γενικού Γραμματέα και Ειδικών Συνεργατών Δημάρχου»
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)281/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού σε μόνιμο υπάλληλο Δήμου, ως μισθοδοσία του λόγω αυτοδίκαιης επανόδου του στην υπηρεσία, μετά από διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου, καθόσον μη νομίμως ο ανωτέρω υπάλληλος επανήλθε στην υπηρεσία, διότι εφόσον, με βούλευμα το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, αποφάνθηκε να μην παραταθεί η προσωρινή κράτησή του, αλλά να αντικατασταθεί με τους περιοριστικούς όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της περιοδικής εμφάνισής του, η αυτοδίκαιη αργία στην οποία είχε τεθεί ο υπάλληλος, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 107 του ΚΚΔΚΥ, διατηρείται και μετά την έκδοση του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α' 47/2015).
ΝΣΚ/64/2013
Ιατροί ΕΣΥ – Αίτηση παραίτησης ειδικευμένου ιατρού με βαθμό Διευθυντή – Διενέργεια Ε.Δ.Ε. – Αναστολή άσκησης των καθηκόντων του – Αργία – Αποδοχή ή μη της παραίτησής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αποδοχή της παραίτησης ειδικευμένου ιατρού του ΕΣΥ (ιατρού κλάδου ΕΣΥ) κωλύεται μόνο όταν συντρέχουν οι λόγοι, οι οποίοι περιοριστικά ορίζονται στη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 148 του Ν. 3528/2007, και συγκεκριμένα αν, κατά την υποβολή της αίτησης παραίτησης, εκκρεμεί σε βάρος του ειδικευμένου ιατρού ΕΣΥ ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ.α’ της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν. 3528/2007 ή για κακούργημα, ή έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη σε βάρος του ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή, αν ασκήθηκε ποινική ή πειθαρχική δίωξη σε βάρος του μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης, λόγοι, οι οποίοι, με βάση το δοθέν ιστορικό από την υπηρεσία, δεν συντρέχουν στη συγκεκριμένη περίπτωση. (ομοφ.)
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)19/2015
Μη νόμιμη η καταβολή εξόδων μετακίνησης στο εξωτερικό σε ειδική συνεργάτιδα Δημάρχου, καθόσον κατά παράβαση της διάταξης της παρ. 15 του άρθρου 18 του ν. 4071/2012, δεν εκδόθηκε για τη μετακίνηση της ανωτέρω, πριν από την αναχώρησή της, η σχετική εγκριτική απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλομένες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν
ΕΣ/Κλ.Τμ.1/296/2016
Αναδρομικά επιδόματος θέσης ευθύνης.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι η εντελλόμενη με τον ελεγχόμενους τίτλους πληρωμής δαπάνη είναι, μετά την ακύρωση της ... απόφασης του Δημάρχου ......, δυνάμει της ....απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ...... και, συνακόλουθα, την εξ’ υπαρχής εξαφάνισή της, μη νόμιμη. Εξάλλου, η μεταγενεστέρως εκδοθείσα .... απόφαση του ίδιου Δημάρχου, με την οποία επανατοποθετήθηκαν σε θέση Προϊσταμένου οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, δεν αίρει την ελλείπουσα νόμιμη προϋπόθεση, καθόσον αυτή, ως ατομική διοικητική πράξη, δεν έχει αναδρομική ισχύ, κατά γενική αρχή του διοικητικού δικαίου, ενώ, εν προκειμένω, δεν συντρέχει κάποια από τις προαναφερόμενες (βλ. σκέψη IΙΙ της παρούσας) εξαιρέσεις αναγνώρισης αναδρομικότητας.
ΝΣΚ/136/2005
Αρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας για τον χαρακτηρισμό περιοχής ως πυκνοδομημένης και τον καθορισμό ορίου της, όταν ο ίδιος εγκρίνει την πολεοδομική μελέτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας είναι αρμόδιος για τον χαρακτηρισμό περιοχής ως πυκνοδομημένης και τον καθορισμό ορίου της, σε περίπτωση που έχει ο ίδιος την αρμοδιότητα έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης κατ άρθρο 10 του Ν 3044/2002 (ΦΕΚ Α΄197 – Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και ρυθμίσεις άλλων θεμάτων αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ).