×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/79/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη της Διοικήσεως για την εξέταση αιτήματος περί υπαγωγής σε κατάσταση πολεμικής διαθεσιμότητας μετά την απόρριψη του αρχικού σχετικού αιτήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Υπηρεσία δεν νομιμοποιείται να επανεξετάσει την δυνατότητα υπαγωγής αξιωματικού στην ειδική κατάσταση της πολεμικής διαθεσιμότητας, όταν απορρίφθηκε σχετικό αίτημα με βάση Γνωμοδότηση της ΑΣΥΕ (που καθόρισε ποσοστό αναπηρίας κατώτερο του προβλεπομένου στον νόμο για την υπαγωγή), εκτός εάν κατά την διαδικασία εξετάσεως του αρχικού αιτήματος αξιωματικού περί υπαγωγής του στην ανωτέρω ειδική κατάσταση εκδόθηκε παρανόμως διοικητική πράξη, που συνετέλεσε στην απόρριψή του, οπότε, εφόσον η Διοίκηση εκτιμήσει ότι πρέπει αυτή να ανακληθεί ως παρανόμως εκδοθείσα και ανακληθεί, υπάρχει πεδίο εξετάσεως του αιτήματος, ανατρέχοντας στον χρόνο εκδόσεως της ανακαλουμένης παράνομης πράξεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/231/2003

Υπαγωγή Αξιωματικού πολεμικής διαθεσιμότητας στις διατάξεις του Ν 1370/1944, ώστε στα τέκνα του να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της περιπτ.β’ του άρθρου 1 του ΝΔ 582/1970.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο αναφερόμενος στο ερώτημα Αξιωματικός πολεμικής διαθεσιμότητας δύναται να θεωρηθεί ότι εκπληρώνει τις τιθέμενες από τις διατάξεις του Ν 1370/1944 προϋποθέσεις, ώστε να εφαρμοσθούν στα τέκνα του οι διατάξεις της περιπτ.β’ του άρθρου 1 του ΝΔ 582/1970, περί καθ’ υπέρβαση εισαγωγής τέκνων αναπήρων και θυμάτων πολέμου στα ΑΣΕΙ – ΑΣΣΥ.


ΝΣΚ/178/2005

Εφαρμογή της υπ’ αριθμ. Φ.951.1/101/316433/31-5-2002 Κ.Υ.Α. στους αξιωματικούς πολεμικής διαθεσιμότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πολεμική διαθεσιμότης είναι μία ειδική κατηγορία, στην οποία μετατάσσονται οι αξιωματικοί των Ε.Δ. από την οποία ουδέποτε εξέρχονται ακόμα και όταν συμπληρώσουν το για τους άλλους αξιωματικούς όριο ηλικίας αποχωρήσεως από την ενεργό υπηρεσία. Σ’ αυτούς απονέμεται ειδικό μέρισμα από την ημερομηνία κατατάξεώς τους στην ειδική αυτή κατηγορία βάσει του άρθρου 22 παρ.2 του Ν 875/1979. Το μέρισμα αυτό διαφέρει από εκείνο που απονέμεται στους εξελθόντες από την ενεργό υπηρεσία. Η ανωτέρω Υπουργική απόφαση δεν αναφέρεται στους αξιωματικούς πολεμικής διαθεσιμότητας οπότε δεν μπορούν να λάβουν μέρισμα βάσει των μισθολογικών προαγωγών, όπως οι λοιποί αξιωματικοί του Ν 2838/2000.


ΝΣΚ/177/2015

Δυνατότητα αποδοχής ή μη αιτήματος επανόδου στην υπηρεσία, ανακαλούμενης της σχετικής διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης, υπαλλήλου που παραιτήθηκε, ενώ ευρίσκετο σε κατάσταση προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου που παραιτήθηκε ενώ βρισκόταν σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, δεδομένου ότι η λύση της υπαλληλικής σχέσεως αποτελεί συνέπεια των δηλώσεων παραιτήσεώς της, σε ανάκληση των οποίων, και δη αιτιολογημένη, η υπάλληλος δεν έχει προβεί. (ομοφ.)


ΝΣΚ/8/2000

Τ.Α.Ν.- Μ.Τ.Ν. Αξιωματικοί. Απαλλαγές αξιωματικών πολεμικής διαθεσιμότητας από την καταβολή τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εξερχόμενοι μέτοχοι του Τ.Α.Ν. και του Μ.Τ.Ν. αξιωματικοί πολεμικής διαθεσιμότητας (ν.875/1979, ν.148/1975), απαλλάσσονται, κατ άρθρα 15 παρ.18Βα του ΚΝΤΧ και 57 παρ.4 του ν.814/1978, του τέλους χαρτοσήμου και της αναλογούσης σ αυτό εισφοράς υπέρ ΟΓΑ για το εφάπαξ βοήθημα και το μέρισμα, τα οποία καταβάλλονται σ αυτούς κατά τις διατάξεις του ν.δ.398/1974 και του π.δ.της 21/31-10-1932 (βλ.και ν.1106/1980). Η υποχρέωση επιστροφής του τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντος τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ υφίσταται έναντι του δικαιούχου του εφάπαξ βοηθήματος ή του μερίσματος και βαρύνει: α) το Τ.Α.Ν. ή το Μ.Τ.Ν., κατά περίπτωση, εάν το παρακρατηθέν τέλος χαρτοσήμου δεν αποδόθηκε ακόμη στο Δημόσιο (αρμόδια Δ.Ο.Υ.). β) Το Δημόσιο (δια της αρμοδίας Δ.Ο.Υ.) εάν αποδόθηκε ήδη σ' αυτό.


ΝΣΚ/400/2006

Απόστρατοι αξιωματικοί Πολεμικής Αεροπορίας. Ανάκληση στην ενεργό υπηρεσία μονίμων εξ εφεδρείας αξιωματικών, που είχαν τεθεί σε υπηρεσία εδάφους κατά την διάρκεια της υπηρεσίας τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ανάκληση στην ενέργεια μονίμου εξ εφεδρείας αξ/κού πραγματώνεται με την επαναδραστηριοποίησή του στην κατάσταση, που ανήκε πριν την αποστρατεία του, και δεν μπορεί να τελεί σε άλλη κατάσταση πλην εκείνης της ενεργού υπηρεσίας, που σαφώς διαφέρει εκείνης της υπηρεσίας εδάφους. Επομένως δεν μπορεί να ανακληθεί στην ενεργό υπηρεσία.


ΝΣΚ/165/2014

Αστυνομικοί υπάλληλοι – Κατάσταση αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. σε περίπτωση προσωπικής του κράτησης σε εκτέλεση αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου – Αποδοχές αυτού για το χρονικό διάστημα που δεν εκτέλεσε υπηρεσία ένεκα της προσωπικής κράτησής του – Συντάξιμος και πραγματικός χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε περίπτωση επιβολής του αναγκαστικού μέτρου της προσωπικής κρατήσεως δυνάμει αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου, λόγω τελέσεως αδικοπραξίας εκτός υπηρεσίας, δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 15 του π.δ. 120/2008 η θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας σε κατάσταση υποχρεωτικής διαθεσιμότητας. β) Οι αποδοχές του αστυνομικού πρέπει να μειωθούν κατά 10% των αποδοχών, που αντιστοιχούν στο χρόνο της παράνομης απουσίας από την υπηρεσία κατά την προσωπική κράτησή του για χρέη από αδικοπραξία, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 α του άρθρου 36 του ν. 1481/1984. γ) Ο χρόνος που ο αστυνομικός τελούσε σε προσωπική κράτηση, δύναται να μην υπολογισθεί ως συντάξιμος, κατά τη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 36 του π.δ. 169/2007, υπό την επιφύλαξη της κρίσης της αρμόδιας για τον κανονισμό της σύνταξης υπηρεσίας. (ομοφ.) ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ 220/2014.


ΝΣΚ/501/2002

Αξιωματικοί. Ανάκληση αξιωματικού στην ενεργό υπηρεσία. Συνυπολογισμός του χρόνου υπηρεσίας αυτού ως μετακλητού υπαλλήλου στον ελάχιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό για προαγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διανυθείς σε δημοσία υπηρεσία χρόνος εν αποστρατεία αξιωματικού με ιδιότητα μετακλητού υπαλλήλου, ο οποίος λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις περιπτώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 33 Ν 1558/1985, δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, κατ άρθρο 5 παρ.1 Ν 2439/1996, για τη θεμελίωση δικαιώματος προαγωγής αξιωματικού ανακληθέντος στην ενεργό υπηρεσία, κατά την ειδική διάταξη του άρθρου 23 παρ.7 Ν 2439/96, παρά μόνο αν έχει διανυθεί μετά την ανάκληση στην ενέργεια, (συνυπολογιζομένου και του τυχόν διανυθέντος προ της αποστρατείας του χρόνου στον κατεχόμενο βαθμό).


ΝΣΚ/220/2014

Διόρθωση της 165/2014 γνωμοδότησης του Τμήματος – Αστυνομικοί υπάλληλοι – Κατάσταση αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ σε περίπτωση προσωπικής του κράτησης σε εκτέλεση αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου – Αποδοχές αυτού για το χρονικό διάστημα που δεν εκτέλεσε υπηρεσία ένεκα της προσωπικής κράτησής του – Συντάξιμος και πραγματικός χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση επιβολής του αναγκαστικού μέσου της προσωπικής κρατήσεως δυνάμει αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου, λόγω τελέσεως αδικοπραξίας εκτός υπηρεσίας, δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 15 του π.δ. 120/2008 η θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας σε κατάσταση υποχρεωτικής διαθεσιμότητας. Οι αποδοχές του αστυνομικού πρέπει να μειωθούν κατά 100% των αποδοχών που αντιστοιχούν στο χρόνο της παράνομης απουσίας από την υπηρεσία κατά την προσωπική κράτησή του για χρέη από αδικοπραξία, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 α του άρθρου 36 του ν.1481/1984. Ο χρόνος που ο αστυνομικός τελούσε σε προσωπική κράτηση, δύναται να μην υπολογισθεί ως συντάξιμος, κατά τη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 36 του π.δ. 169/2007, υπό την επιφύλαξη της κρίσης της αρμόδιας για τον κανονισμό της σύνταξης υπηρεσίας. (ομοφ.) ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 165/2014 ΓΝΩΜ. ΝΣΚ.


ΝΣΚ/220/2019

Τύχη κατάσχεσης εις χείρας τρίτου σε βάρος οφειλέτριας, επιβληθείσας πριν από την κατάθεση αίτησης περί υπαγωγής της επιχείρησης στη διαδικασία της ειδικής διαχείρισης του άρθρου 68 του ν. 4307/2014, μετά την έκδοση οριστικής απόφασης υπαγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η προβλεπόμενη στην παρ.1 του άρθρου 72 του ν. 4307/2014 αυτοδίκαιη, από τη δημοσίευση απόφασης περί υπαγωγής της επιχείρησης στην ειδική διαχείριση του άρθρου 68 του ν. 4307/2014, αναστολή μέτρων διοικητικής εκτέλεσης, δεν έχει ως έννομη συνέπεια την άρση της κατάσχεσης που επιβλήθηκε εις βάρος της εταιρείας, σε χρόνο πριν από τη δημοσίευση της παραπάνω απόφασης, και βέβαια ούτε σε χρόνο πριν από την κατάθεση της αίτησης περί υπαγωγής της επιχείρησης σε ειδική διαχείριση (ομόφ.). β) Η δημοσίευση της οριστικής απόφασης υπαγωγής δεν συνεπάγεται την αναστολή των κατασχέσεων εις χείρας τρίτου, που επιβλήθηκαν, κατ’ άρθρο 30 παρ.3 του ΚΕΔΕ, σε χρόνο πριν από τη δημοσίευση της απόφασης αυτής, ούτε και εκείνων που το αντικείμενό τους είναι μελλοντικές χρηματικές απαιτήσεις από την ίδια έννομη σχέση (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια, κατόπιν της υπ’ αριθ. 206/2018 γνωμοδότησης του Β΄ Τμήματος ΝΣΚ.


ΝΣΚ/253/2014

Πιστωτικά Ιδρύματα – Ανάκληση άδειας – Ειδική εκκαθάριση – Συμψηφισμός.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στην ειδική εκκαθάριση πιστωτικών ιδρυμάτων των οποίων έχει ανακληθεί η άδεια λειτουργίας εφαρμόζεται αναλόγως το άρθρο 36 του ν. 3588/2007 (Πτωχευτικός Κώδικας) και συνεπώς το δικαίωμα του Δημοσίου για συμψηφισμό ανταπαίτησής του, προς αντίστοιχη απαίτηση του οφειλέτη του πιστωτικού ιδρύματος, εξακολουθεί μεν να ισχύει και μετά την θέση αυτού υπό ειδική εκκαθάριση, αρκεί οι προϋποθέσεις του συμψηφισμού να συνέτρεξαν πριν από την ημερομηνία που το πιστωτικό ίδρυμα τέθηκε υπό ειδική εκκαθάριση. (ομοφ.)