ΝΣΚ/8/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιστροφή σε μέτοχο του Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων της Βουλής (Τ.Α.Υ.Β.) ποσού κρατήσεων, ως αχρεωστήτως καταβληθέντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν επιστρέφονται στον μέτοχο του Τ.Α.Υ.Β., ως αχρεωστήτως καταβληθείσες, κρατήσεις (εισφορές) που έγιναν νομίμως για την αναγνώριση προϋπηρεσίας του στον ιδιωτικό τομέα ως χρόνου ασφαλίσεως στο Τ.Α.Υ.Β.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Αριθμ. 5114/2018
Παράταση περάτωσης εκκαθάρισης του Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων Βουλής (Τ.Α.Υ.Β.).
ΝΣΚ/467/2005
Πόρος Ταμείου Αρωγής των Υπαλλήλων της Βουλής (Τ.Α.Υ.Β.), σε περίπτωση επιβολής της πειθαρχικής ποινής της «προσωρινής παύσης».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Βουλή των Ελλήνων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 περ.8 του Οργανισμού του Ταμείου Αρωγής των Υπαλλήλων της Βουλής (Τ.Α.Υ.Β.), υποχρεούται να καταβάλει στο Ταμείο αυτό, το καθαρό ποσό των μισθών και άλλων αποδοχών που θα ελάμβανε υπάλληλός της κατά το χρονικό διάστημα για το οποίο επιβλήθηκε σ’ αυτόν η πειθαρχική ποινή της «προσωρινής παύσης», εάν η τελευταία δεν του είχε επιβληθεί.
ΝΣΚ/33/2009
Είσπραξη μη γενομένων υπέρ Τ.Α.Υ.Β. κρατήσεων (εισφορών) επί των αποδοχών του, επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προσωπικού της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι μη γενόμενες κρατήσεις επί των αποδοχών του, επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προσωπικού της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, δεν υπέκυψαν στην εικοσαετή παραγραφή και μπορούν να εισπραχθούν είτε δια της παρακρατήσεως από τις αποδοχές του εν λόγω προσωπικού είτε δια καταβολής, εκ μέρους αυτού, υπολογιζόμενες, βάσει ποσοστού 4% επί των πάσης φύσεως τακτικών αποδοχών του προσωπικού αυτού που ελάμβανε κατά τον κρίσιμο χρόνο, χωρίς προσαύξηση τόκων.
ΝΣΚ/409/2008
Υπαγωγή ή μη των υπαλλήλων της Βουλής των Ελλήνων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους απασχολήσεως, μετόχων του Τ.Α.Υ.Β., στο πεδίο εφαρμογής της παρ.4 του άρθρου 10α του διέποντος το Τ.Α.Υ.Β. Οργανισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι υπάλληλοι της Βουλής των Ελλήνων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους απασχολήσεως, έχοντες την ιδιότητα μετόχου του Τ.Α.Υ.Β., εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρ.4 του άρθρου 10α του διέποντος το Τ.Α.Υ.Β. Οργανισμού και, κατά παραπομπή από την παράγραφο αυτή, της παρ.9 του άρθρου 8 του αυτού, ως άνω, Οργανισμού.
ΝΣΚ/219/2000
Καθηγητές. Αμοιβές. Κρατήσεις υπέρ του Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα έργα των μελών της Επιτροπής του Προγράμματος επισκέψεων και ξεναγήσεων, καθώς και των καθηγητών ξένων γλωσσών για τα προγράμματα επιμόρφωσης Βουλευτών και υπαλλήλων της Βουλής, δεν εμπίπτουν στην έννοια των εργασιών κατά τα άρθρα 149 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β) και 5 παρ.4 του Οργανισμού του ΤΑΥΒ. Ως εκ τούτου δε, κατ εφαρμογή των αυτών διατάξεων, και οι αμοιβές για τα έργα αυτά δεν υπόκεινται σε κρατήσεις υπέρ του ΤΑΥΒ. Οι αμοιβές αυτές, εξάλλου, δεν υπόκεινται σε κρατήσεις ούτε βάσει κάποιας άλλης διατάξεως του άρθρου 5 του Οργανισμού του ΤΑΥΒ.
ΝΣΚ/496/2005
Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Κρατήσεις – Επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθείσες – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την 1-1-1993, η ασφάλιση στο ΤΣΑΥ και στο ΤΣΜΕΔΕ είναι υποχρεωτική, για όσους υπάγονται στην ασφάλιση των ταμείων αυτών μετά την ημερομηνία αυτή και εφεξής, και στο Δημόσιο προαιρετική με την καταβολή σε αυτό του συνόλου των εισφορών από τους ασφαλισμένους. Συνεπώς για όσους υπάγονται, κατά το άρθρο 6 του Ν 2326/1940, στην ασφάλιση του ΤΣΜΕΔΕ και ασφαλίζονται μετά την 1-1-1993, η κύρια ασφάλιση στο ΤΣΜΕΔΕ είναι υποχρεωτική. Τα πρόσωπα αυτά ασφαλίζονται υποχρεωτικά στους φορείς επικουρικής ασφάλισης, ασθένειας και πρόνοιας που αντιστοιχούν στο φορέα της κύριας ασφάλισής τους, δηλαδή το ΤΣΜΕΔΕ. Μπορούν όμως τα πρόσωπα αυτά προαιρετικά με την υποβολή σχετικής δήλωσης μέσα στην προθεσμία που τάσσει ο νόμος (τρίμηνο από το διορισμό τους, ή, για όσους υπηρετούσαν κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2320/1995, εξάμηνο από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού), να επιλέξουν προαιρετικά και την ασφάλισή τους στο Δημόσιο και τους αντίστοιχους ασφαλιστικούς φορείς για επικουρική ασφάλιση καταβάλλοντας όμως το σύνολο των εισφορών. Εφόσον δεν υπέβαλαν τέτοια δήλωση για προαιρετική ασφάλισή τους και στο Δημόσιο και τον αντίστοιχο ασφαλιστικό φορέα επικουρικής ασφάλισης (Μ.Τ.Ν.) η καταβολή κρατήσεων υπέρ του προαιρετικού φορέα επικουρικής ασφάλισης (Μ.Τ.Ν.) γίνεται χωρίς νόμιμη αιτία και αναζητούνται κατά τις διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες. Η παραγραφή των αξιώσεων αυτών έναντι του Μ.Τ.Ν. είναι πενταετής, που διακόπτεται με την υποβολή σχετικής αίτησης στο Μ.Τ.Ν. και αρχίζει πάλι από την επόμενη της υποβολής της αίτησης αυτής.
ΕΣ/ΤΜ.6/489/2017
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΣ.Απαραδέκτως ζητείται «ο περιορισμός του καταλογισθέντος ποσού κατά 2.500.000 δρχ. που φέρεται ότι αποτελούν τις νόμιμες κρατήσεις και το φόρο που αναλογεί στο ποσό των 4.419.000 δρχ., καθόσον η αναζήτηση εκ μέρους του εκκαλούντος-ανακόπτοντος των φερομένων ως αχρεωστήτως καταβληθέντων φόρων και κρατήσεων αφενός υπάγεται στην αρμοδιότητα των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, αφετέρου δεν μπορεί να στραφεί κατά του εφεσίβλητου - καθ’ού Οργανισμού». Η ως άνω κρίση έχει ήδη καταστεί αμετάκλητη, καθόσον όπως προκύπτει από το δικόγραφο της αίτησης αναίρεσης κατά της ανωτέρω απόφασης, το κεφάλαιο αυτό δεν επλήγη από τον εκκαλούντα και συνεπώς δεν ανετράπη από την 2497/2015 απόφαση της Ολομέλειας. Συνεπώς, δεν μπορεί να επανεξετασθεί από το δικαστήριο τούτο και ο προβαλλόμενος λόγος πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτος.
ΤΑΕΔΥ/22693/2009
1. Κατάθεση ή αποστολή με μέριμνα των ίδιων των ασφαλισμένων των συνταξιοδοτικών πράξεων αυτών που έχουν κύριο φορέα Ασφάλισης το Ι.Κ.Α. ή άλλο φορέα κυρίας Ασφάλισης εκτός του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. 2. Ν.2676/99 άρθρο 17 παρ.1 περ. Α υποπερ. γ «Κράτηση της διαφοράς των αποδοχών όσων προάγονται ή λαμβάνουν μισθολογική προαγωγή το πρώτο δεκαπενθήμερο μετά την προαγωγή ή την απονομή του επιδόματος».— Διευκρίνιση αν ισχύει η διάταξη και για τους νέους ασφαλισμένους. 3. διευκρινήσεις για τις επιστροφές εισφορών: Α)Αποστολή από τους εκκαθαριστές προς το ΤΕΑΔΥ , της πράξης υπολογισμού του αχρεωστήτως ληφθέντος ποσού που επιστρέφεται από τον ασφαλισμένο σε κάποιες περιπτώσεις επιστροφών εισφορών. Β) Στην περίπτωση του χαρακτηρισμού κάποιου ασφαλισμένου ως παλαιού ενώ οι κρατήσεις που του γίνονταν μέχρι τώρα ήταν ως νέου παρακαλούμε τους εκκαθαριστές όπως αποστέλλουν εκτός από τις μισθοδοτικές καταστάσεις και πίνακα με την μορφή που επισυνάπτουμε. 4.Μετακλητοί υπάλληλοι και κρατήσεις. 5. Πίνακας κρατήσεων.
ΝΣΚ/164/2016
Αναζήτηση εκ μέρους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως αχρεωστήτως ληφθέντος, επιδόματος θέσεως ευθύνης που έλαβε δικηγόρος με έμμισθη εντολή, ο οποίος άσκησε σχετικώς αγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την συντελεσθείσα ήδη διακοπή της καταβολής επιδόματος θέσεως ευθύνης Γενικού Δ/ντή, κατά το άρθρο 24 του Ν. 4354/2015, που λάμβανε παρά το νόμο δικηγόρος με έμμισθη εντολή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η διοίκηση οφείλει να αναζητήσει, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες αποδοχές, τα ληφθέντα σχετικώς ποσά, πλην του ποσού που νόμιμα πρέπει αυτός να λαμβάνει, ως προσωπική διαφορά (ομόφ.).
ΕΣ/Α ΚΛΙΜΑΚΙΟ/9/2023
Με την από 16.1.2023 αίτηση του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Τομέα Βουλής των Ελλήνων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ζητείται ο καταλογισμός σε βάρος του Κωνσταντίνου Πούλιου, τέως μονίμου υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων, με το ποσό των 459.928,52 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο σύνολο των αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών (αφαιρουμένων των κρατήσεων υπέρ τρίτων) που φέρεται ότι καταβλήθηκαν σε αυτόν αχρεωστήτως (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προηγούμενες σκέψεις, ο ..πρέπει να καταλογιστεί με το ποσό των 321.949,97 ευρώ, χωρίς την επιβολή τόκων, δοθέντος ότι σε βάρος των λαβόντων δεν επιβάλλονται τόκοι, όπως προαναφέρθηκε στη σκέψη 13 της παρούσας.