ΝΣΚ/87/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εξέταση αίτησης μετάταξης υπαλλήλου - Μεταβολή του νομοθετικού καθεστώτος, μετά την υποβολή της αίτησης και τη χορήγηση θετικής γνώμης από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και πριν την έκδοση της τελικής πράξης - Εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς(...)Κατά γενική αρχή του διοικητικού δικαίου η νομιμότητα της διοικητικής πράξης ή παράλειψης, εφόσον δεν ορίζεται ή δεν συνάγεται άλλο από το νόμο, κρίνεται σύμφωνα με το νομικό καθεστώς που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης ή συντέλεσης της παράλειψης. Συνεπώς, σε περίπτωση μεταβολής του νομοθετικού καθεστώτος, μετά την υποβολή αίτησης μετάταξης και τη χορήγηση θετικής γνώμης από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, αλλά πριν την έκδοση της τελικής πράξης, εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς είναι το ισχύον κατά το χρόνο έκδοσης της τελικής πράξης, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση προβλέπει τουλάχιστον καλή γνώση ξένης γλώσσας (πλειοψ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/314/2016
Συμμόρφωση της Διοίκησης με ακυρωτική δικαστική απόφαση. Ζητήματα σχετικά με το εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς.(...) Η Διοίκηση υποχρεούται σε άμεση συμμόρφωση με το περιεχόμενο δικαστικής απόφασης, με την οποία ακυρώθηκε παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας, διότι δεν χωρεί αναστολή της εκτέλεσής της. Επειδή η ακυρωθείσα παράλειψη αφορά στη δημοσίευση διοικητικής πράξης (απόφασης μετάταξης υπαλλήλου), δεν δύναται να εφαρμοστούν οι νομοθετικές διατάξεις που διέπουν την έκδοση της πράξης και τέθηκαν σε ισχύ μετά την υπογραφή της, ακόμη και εάν έχουν αναδρομική ισχύ, εφόσον αφορούν προγενέστερο της ακυρωθείσας παράλειψης, στάδιο έκδοσης της πράξης. Εάν η εκτέλεση της πράξης συνεπάγεται δημοσιονομική δαπάνη, απαιτείται για τη δημοσίευσή της, η έκδοση από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία, πράξης ανάληψης της σχετικής με τη δαπάνη υποχρέωσης (ομοφ.)
ΝΣΚ/202/2008
Αίτηση μετατάξεως υπαλλήλου. Εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Όταν από την υποβολή αιτήσεως μετατάξεως υπαλλήλου μέχρι την έκδοση της πράξεως μεταβληθεί το νομοθετικό καθεστώς ως προς τη δυνατότητα ή μη της μετατάξεως, ο εύλογος για τη Διοίκηση χρόνος για την εφαρμογή του προϊσχύσαντος ή του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κρίνεται από τις εκάστοτε ειδικές περιστάσεις. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/18/2017
Μετάταξη υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ. - Συνέπειες ανακλήσεως της αιτήσεως για μετάταξη από τον υπάλληλο.:H δεύτερη αίτηση - ανάκληση της αρχικής αιτήσεως του υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ. διακόπτει την διαδικασία μετάταξης σε θέση της ίδιας κατηγορίας που έχει ξεκινήσει, εφόσον υποβλήθηκε πριν την έκδοση της τελικής απόφασης του Υπουργού με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική πράξη της μετάταξης. Η ανάκληση της αιτήσεως από τον εργαζόμενο, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καταχρηστική, ενόψει του δεδομένου πραγματικού. H Υπηρεσία δεν μπορεί να μετατάξει αυτεπαγγέλτως τον εν λόγω εργαζόμενο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε θέση της ίδιας κατηγορίας κατ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 69 παράγ. 1 του ν. 3528/07. H διαδικασία μετάταξης σε θέση ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, διακόπτεται με την ανάκληση της αιτήσεως του ενδιαφερομένου που κίνησε τη διαδικασία μετατάξεως, καθόσον έλαβε χώρα πριν την έκδοση της τελικής υπουργικής απόφασης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/201/2020
Διαδικασία και αρμόδιο όργανο εξέτασης αίτησης μετάταξης.:α) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είναι αρμόδιο να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» (κατά πλειοψηφία). β) Προκειμένου να εξετασθεί αίτηση μόνιμης υπαλλήλου της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» για μετάταξή της από τον κλάδο Διοικητικού-Οικονομικού της ΠΕ κατηγορίας στον κλάδο Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού της ίδιας κατηγορίας της παραπάνω ανεξάρτητης αρχής με επίκληση των διατάξεων του άρθρου 69 του υπαλληλικού κώδικα (ν.3528/2007), πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 73 του υπαλληλικού κώδικα, όπως ισχύει, και αρμόδιο όργανο είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/158/2006
Εφαρμοστέο νομικό καθεστώς κατά το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 για τις κατατάξεις πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ σε ΑΕΙ ενόψει της νομοθετικής μεταβολής που επήλθε με το Ν 3404/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει του ότι με τις νεότερες διατάξεις και ειδικά για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2005-2006, αφενός ορίσθηκε νέα προθεσμία, μεταγενέστερη της παλαιάς, για την υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών κατάταξης, αφετέρου προβλέφθηκαν μεταβατικές διατάξεις για συγκεκριμένα θέματα της διαδικασίας κατάταξης, ώστε να μην αιφνιδιάζονται οι υποψήφιοι, στους οποίους δόθηκε η δυνατότητα να υποβάλλουν νέα αίτηση σε άλλο ΑΕΙ της επιλογής τους, από αυτό που είχαν υποβάλει την αρχική τους αίτηση, εφόσον έκριναν ότι οι νέες ρυθμίσεις καθιστούσαν δυσχερέστερη την κατάταξή τους στο ΑΕΙ της αρχικής τους επιλογής, κρίνεται ότι και για το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 ισχύει το νέο νομοθετικό καθεστώς του Ν 3404/2005.
ΝΣΚ/159/2006
Εφαρμοστέο νομικό καθεστώς κατά το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 για τις κατατάξεις πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ σε ΑΕΙ ενόψει της νομοθετικής μεταβολής που επήλθε με το Ν 3404/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει του ότι με τις νεότερες διατάξεις και ειδικά για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2005-2006, αφενός ορίσθηκε νέα προθεσμία, μεταγενέστερη της παλαιάς, για την υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών κατάταξης, αφετέρου προβλέφθηκαν μεταβατικές διατάξεις για συγκεκριμένα θέματα της διαδικασίας κατάταξης, ώστε να μην αιφνιδιάζονται οι υποψήφιοι, στους οποίους δόθηκε η δυνατότητα να υποβάλλουν νέα αίτηση σε άλλο ΑΕΙ της επιλογής τους, από αυτό που είχαν υποβάλει την αρχική τους αίτηση, εφόσον έκριναν ότι οι νέες ρυθμίσεις καθιστούσαν δυσχερέστερη την κατάταξή τους στο ΑΕΙ της αρχικής τους επιλογής, κρίνεται ότι και για το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 ισχύει το νέο νομοθετικό καθεστώς του Ν 3404/2005.
ΝΣΚ/130/2018
Δυνατότητα ανάκλησης της από 2009 πράξης μετάταξης υπαλλήλου από κλάδο ΤΕ σε κλάδο ΠΕ, μετά τη διαπίστωση ότι δεν συνέτρεχαν οι κατά νόμον προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της μετάταξης.Η ανάκληση της κατά το ιστορικό του ερωτήματος μετάταξης υπαλλήλου από κλάδο ΤΕ σε κλάδο ΠΕ διέπεται από τις διατάξεις του Υ.Κ., άρθρο 20 παρ.2 και, καταρχήν, δεν μπορεί να γίνει λόγω παρόδου διετίας, εκτός εάν κριθεί από την αρμόδια υπηρεσία ότι η υπάλληλος προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε στην παρανομία της μετάταξής της (ομοφ.).
ΝΣΚ/44/2018
Εξέταση αίτησης μετάταξης υπαλλήλου, μετά την έκδοση ακυρωτικής δικαστικής απόφασης - Εφαρμοστέο νομικό πλαίσιο. Η υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε ακυρωτική απόφαση, συνεπάγεται την υποχρέωση εξέτασης του αιτήματος μετάταξης υπαλλήλου, βάσει της παρ. 4 του άρθρου 30 του ν. 3614/2007, όπως το πρώτο εδάφιό της αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 παρ. 5 του ν. 3752/2009, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις κατά τον χρόνο στον οποίο ανάγονται οι ενέργειες συμμόρφωσης. Η διοίκηση έχει την υποχρέωση να εξετάσει το αίτημα της μετάταξης, ασκώντας τη διακριτική της ευχέρεια μόνο ως προς την ικανοποίηση του αιτήματος, το οποίο δεν έχει υποχρέωση να αποδεχτεί, ούτε εκ του ισχύοντος κατά το χρόνο έκδοσης της ακυρωθείσας πράξεως νομικού πλαισίου, ούτε εκ της ακυρωτικής δικαστικής απόφασης.Ωστόσο υφίσταται η υποχρέωση να αιτιολογήσει την κρίση της, και ως προς την ύπαρξη, αλλά και ως προς τη δυνατότητα εξασφάλισης ή μη της απαιτούμενης πίστωσης για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάταξης, με βάση τα πραγματικά δημοσιονομικά δεδομένα και τις ισχύουσες κατά τον κρίσιμο χρόνο διατάξεις (ομοφ.)
ΝΣΚ/50/2021
Εάν είναι νόμιμη η χορήγηση σε υπάλληλο Καταστήματος Κράτησης (Κ.Κ.), των αιτηθέντων από αυτόν εγγράφων, που αφορούν στα δικαιολογητικά τα οποία προσκόμισε ο επιλεγείς συνυποψήφιός του για τη θέση μετάταξης άλλου κλάδου του ιδίου Κ.Κ., στην πράξη μετάταξης αυτού, και το ΦΕΚ δημοσίευσής της και περαιτέρω των εγγράφων, τα οποία αυτεπαγγέλτως αναζήτησε το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης από άλλη αρμόδια Υπηρεσία, προς διαμόρφωση της κρίσης του.(....)Η Υπηρεσία δύναται νόμιμα να χορηγήσει σε υπάλληλο Καταστήματος Κράτησης (Κ.Κ.), αφενός τα αιτηθέντα από αυτόν έγγραφα, που αφορούν στα δικαιολογητικά τα οποία προσκόμισε ο επιλεγείς συνυποψήφιός του για τη θέση μετάταξης άλλου κλάδου του ιδίου Κ.Κ. και στην πράξη μετάταξης αυτού, καθώς και το ΦΕΚ δημοσίευσής της και αφετέρου τα έγγραφα, τα οποία αυτεπαγγέλτως αναζήτησε το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης από άλλη αρμόδια Υπηρεσία, προς διαμόρφωση της κρίσης του (ομόφωνα).
ΝΣΚ/114/2024
Eρωτάται: α) Αν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 463 παρ. 8 του ν. 4957/2022, η αίτηση μετακίνησης του Α.Σ., μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) στη βαθμίδα Καθηγητή, από το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου προς το Ε.Μ.Π., η οποία έχει υποβληθεί πριν από τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου, θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς και β) αν, σε περίπτωση έγκρισης από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Σ.Η.Μ.Μ.Υ.) του Ιδρύματος ως υπηρεσίας υποδοχής, της πιο πάνω αίτησης, η μετακίνηση, που θα λάβει χώρα, θα επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς την ανωτέρω Σχολή. (...) α) Η αίτηση του Α.Σ. θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς, δηλαδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 5 του ν. 4009/2011, όπως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με το άρθρο 485 παρ. α΄ του ν. 4957/2022. β) Η ενδεχόμενη έγκριση της αίτησης αυτής δεν πρόκειται να επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς τη Σχολή υποδοχής.