ΝΣΚ/9/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα χρήσης από το δημόσιο της μελέτης κατασκευής μουσείου με τη δημοπράτηση της κατασκευής του παρά τη μη πλήρη εξόφληση του μελετητή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εκ μέρους της υπηρεσίας χρήση της μελέτης του έργου «Πολυκεντρικό Μουσείο Βεργίνας-Κεντρικό Μουσειακό Κτίριο» με τη δημοπράτηση της κατασκευής του δεν συνιστά παράνομη πράξη, η δε υπηρεσία νομιμοποιείται να χρησιμοποιήσει την ανωτέρω μελέτη στο πλαίσιο της διαδικασίας δημοπράτησης του έργου και να υπογράψει τη σύμβαση κατασκευής του, έστω και αν δεν έχει καταβληθεί στο μελετητή το σύνολο της αμοιβής του. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/146/2002
Διαδικασία ανάθεσης μελέτης κατασκευής δημόσιου έργου από το Δημόσιο και Δημόσιες Επιχειρήσεις και καθορισμός της αμοιβής του μελετητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης από το Δημόσιο ή τις Δημόσιες Επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθηθεί η αναφερόμενη στο άρθρο 11 του Ν 716/77 διαδικασία, αυτή πρέπει να γίνει σε μελετητή που έχει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και η αμοιβή καθορίζεται βάσει των διατάξεων περί ελαχίστων ορίων της αμοιβής των μελετητών. β) Αν η σχετική σύμβαση υπογράφηκε με εργολάβο κατασκευής δημόσιων έργων, αλλά η μελέτη εκπονήθηκε από μελετητή που είχε τα νόμιμα προσόντα είναι δυνατό να ελεγχθεί η μελέτη και αν είναι ορθή, η σχετική αμοιβή μπορεί να καταβληθεί βάσει των διατάξεων περί αδικαιολόγητου πλουτισμού.
ΝΣΚ/161/2009
Νομιμοποίηση ή μη του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας - Θράκης για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών.Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης, ως Ν.Π.Δ.Δ., μπορεί να συνάψει Προγραμματική Σύμβαση, ως τρίτος συμβαλλόμενος, με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών, καθ' όσον το αντικείμενό της εμπίπτει με τους εκ του νόμου καταστατικούς του σκοπούς, πλην όμως δεν νομιμοποιείται να υπογράψει την Προγραμματική αυτή Σύμβαση αντί του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο πρέπει να συμμετέχει ως συμβαλλόμενο σ' αυτή.
ΝΣΚ/161/2009
Νομιμοποίηση ή μη του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας - Θράκης για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών. Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης, ως Ν.Π.Δ.Δ., μπορεί να συνάψει Προγραμματική Σύμβαση, ως τρίτος συμβαλλόμενος, με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών, καθ' όσον το αντικείμενό της εμπίπτει με τους εκ του νόμου καταστατικούς του σκοπούς, πλην όμως δεν νομιμοποιείται να υπογράψει την Προγραμματική αυτή Σύμβαση αντί του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο πρέπει να συμμετέχει ως συμβαλλόμενο σ' αυτή.
ΝΣΚ/415/2002
Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Αλ. Σούτζου. Μίσθωση έργου. Βεβαίωση κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εκ μέρους του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Αλ. Σούτζου (ΕΠΜΑΣ)» ανάθεση σε ζωγράφο της αναλύσεως και μελέτης έργων τέχνης καλλιτεχνών της Επτανησιακής Σχολής μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεως μισθώσεως έργου, χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)
11882/2022
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8462/17-11-2016 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Ακρόπολης "Θερινό και χειμερινό ωράριο λειτουργίας και αντίτιμο εισόδου στο Μουσείο Ακρόπολης" (Β’ 4048).
7838/2024
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8462/17.11.2016 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Ακρόπολης «Θερινό και χειμερινό ωράριο λειτουργίας και αντίτιμο εισόδου στο Μουσείο Ακρόπολης» (Β’ 4048).
ΣτΕ/419/2008
ΠΕΡΙΛΗΨΗ:Μελέτες κτιριακών έργων. Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 1418/1984 που αφορούν την τήρηση ενδικοφανούς διαδικασίας κατά την επίλυση των σχετικών διαφορών. Κάθε εκπονούμενο στάδιο της μελέτης αποτελεί εξειδίκευση του ενιαίου σχηματισμού. Αν η ανάθεση αφορά στην εκπόνηση της προμελέτης του κτιριακού έργου, το ποσό της αμοιβής του μελετητή προσαυξάνεται κατά το προβλεπόμενο ποσοστό. Η πρόσθετη αμοιβή δεν αποτελεί αποζημίωση του μελετητή λόγω μη ανάθεσης και των λοιπών σταδίων της μελέτης. Παραγραφή χρηματικών αξιώσεων κατά νπδδ και έναρξη ή διακοπή αυτής.
Ν.4968/2022
Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης της Αθήνας, του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης και του Ινστιτούτου Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού του Ντελαγουέρ, σχετικά με την επιστροφή στην Ελλάδα, ιδιωτικής συλλογής εκατόν εξήντα μίας (161) αρχαιοτήτων του Κυκλαδικού Πολιτισμού, ευρισκόμενης στη Νέα Υόρκη και την έκθεση αυτής στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης.
ΝΣΚ/465/2007
Πριν από τη δημοπράτηση έργου, που έχει καταταγεί στις κατηγορίες του άρθρου 3 του Ν 1650/1986, όπως ισχύει, απαιτείται να έχει εκδοθεί η κατ’ άρθρο 4 αυτού απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Τέτοια, όμως, απόφαση δεν απαιτείται να έχει εκδοθεί και πριν από την ανάθεση ή έγκριση της τεχνικής μελέτης του έργου.
ΝΣΚ/132/2012
Μουσείο Μπενάκη – Νομικό και φορολογικό καθεστώς – Εξομοίωση αυτού με Κρατικό Μουσείο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Το Μουσείο Μπενάκη απολαμβάνει, με τον ιδρυτικό του νόμο, απαλλαγής από κάθε φόρο, τέλος ή δασμό, μη κωλυομένης, όμως, της δια τυπικού νόμου κατάργησης των ανωτέρω απαλλαγών, ως ενδεικτικώς, έχει, ήδη συμβεί με το άρθρο 12 παρ.1 του Ν.3842/2010 και του άρθρου 29 παρ.1 περ.ιβ’ του ανωτέρω νόμου. (πλειοψ.) β) Οι προαναφερθείσες απαλλαγές, καθώς και η ανάληψη κάλυψης μέρους των λειτουργικών δαπανών και της μισθοδοσίας του προσωπικού, δεν συνεπάγεται την εξομοίωση του Μουσείου Μπενάκη με Κρατικό Μουσείο. (ομοφ.)