×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/9/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έννοια των αιρετών και μετακλητών θέσεων της διάταξης του άρθρου 6 παρ.4 του ν. 4024/2011 – Προϋποθέσεις για να θεωρηθεί η υπηρεσία σε τέτοιες θέσεις ως άσκηση καθηκόντων διευθυντή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στην έννοια της κατ’ άρθρο 6 παρ.4 του ν. 4024/2011 αιρετής θέσης εμπίπτει η θέση που καταλαμβάνει δημόσιος υπάλληλος κατόπιν εκλογής, με την οποία εκφράζεται η λαϊκή βούληση, στη δε έννοια της μετακλητής εκείνη που μπορεί να καταληφθεί από μετακλητό υπάλληλο, κατά το άρθρο 103 παρ.5 του Συντάγματος. Ο χρόνος υπηρεσίας σε αιρετή ή μετακλητή θέση, κατά το άρθρο 6 παρ.4 του ως άνω νόμου, μπορεί να θεωρηθεί ως χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου Διεύθυνσης, υπό την προϋπόθεση ότι στη θέση αυτή ασκούνται καθήκοντα που ομοιάζουν ουσιωδώς με εκείνα του Διευθυντή ή κατά τη κοινή πείρα και λογική με την άσκησή τους ο υπάλληλος αποκτά τουλάχιστον ανάλογη εμπειρία με τον Διευθυντή. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/97/2018

Έννοια «κύριας θέσης», της οποίας τα καθήκοντα αναστέλλονται, κατ’ άρθρο 53 παρ. 4 π.δ. 63/2005, λόγω του διορισμού του φορέα της σε θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα - Δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας πλήρωσης της θέσης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης οργανικής μονάδας, η οποία κενώθηκε με το διορισμό του φορέα της σε θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα.Ως «κύρια θέση», για την αναστολή της άσκησης καθηκόντων του φορέα της, ο οποίος διορίστηκε μετακλητός Ειδικός Γραμματέας, κατά την έννοια της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 53 του π.δ. 63/2005, νοείται η οργανική θέση, που κατείχε ο υπάλληλος προ της επιλογής και τοποθέτησής του ως Προϊσταμένου Διεύθυνσης οργανικής μονάδας επί θητεία, που αποτέλεσε τυπικό προσόν του ως άνω διορισμού του. Δεδομένου δε ότι έληξε η ενιαύσια θητεία του υπαλλήλου ως Προϊσταμένου Διεύθυνσης, νόμιμα κινείται η διαδικασία για την πλήρωση της θέσης αυτής (ομόφ.).


ΝΣΚ/27/2014

Νοσοκομειακοί ιατροί του Ε.Σ.Υ. – Παραίτηση ιατρού από τη θέση Συντονιστή Διευθυντή – Έννοια της «αποχώρησης για οποιονδήποτε λόγο».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στην έννοια της «αποχώρησης για οποιονδήποτε λόγο», όπως αυτή διατυπώνεται στην παράγραφο Ζ του άρθρου 4 του ν. 3754/2009, εμπίπτει και η οικειοθελής παραίτηση ιατρού από τη θέση και τον ρόλο του Συντονιστή Διευθυντή, ένεκα μεταγενέστερου του χρόνου ενάρξεως ισχύος του νόμου διορισμού του σε άλλη θέση (Επιμελητή Α΄) και σε άλλη υπηρεσιακή μονάδα του Ε.Σ.Υ. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/50/2019

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Με δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι τα καθήκοντα του Διευθυντή της Διοικητικής και Οικονομικής Υπηρεσίας της ΔΕΥΑ ..... ουδόλως συνδέονται με τα καθήκοντα του Γραφείου Γραμματείας Διοίκησης αυτής, όπως αυτά περιγράφονται στον ως άνω Οργανισμό, και ότι στην άσκηση των καθηκόντων της θέσης του Διευθυντή περιλαμβάνεται και η εισήγηση προς το Δ.Σ. των ζητημάτων αρμοδιότητάς του, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την παράλληλη άσκηση και των καθηκόντων του γραμματέα, μη νομίμως ο ανωτέρω υπάλληλος συνέχισε και μετά την τοποθέτησή του ως Διευθυντή να ασκεί και τα καθήκοντα του Γραμματέα του Δ.Σ. Ομοίως αβασίμως προβάλλεται ότι στον Κανονισμό οργάνωσης και λειτουργίας της ΔΕΥΑ δεν προβλέπεται η ανάθεση των καθηκόντων της γραμματειακής υποστήριξης σε υπάλληλο συγκεκριμένης κατηγορίας και συγκεκριμένης θέσεως, αφού προβλέπεται ρητά μία (1) θέση ΠΕ Γραμματέα Διοικητικού Συμβουλίου και Διεύθυνσης. Εντούτοις λαμβανομένου υπόψη ότι ο ανωτέρω υπάλληλος εκτελούσε χρέη γραμματέα του Δ.Σ. της Επιχείρησης ήδη από το έτος 1997 καθώς και ότι η σχετική οργανική θέση είναι κενή, απαιτεί δε υπάλληλο Κλάδου ΠΕ, η μη αντικατάστασή του από τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑ δεν έγινε με πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι ο ανωτέρω υπάλληλος μπορούσε να ασκεί παράλληλα τα καθήκοντα και των δύο θέσεων.


ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)221/2014

ΑΠΟΔΟΧΕΣ - ΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε Γενικό Διευθυντή ΔΕΥΑ, καθόσον η κατάταξη του ανωτέρω στον βαθμό Α΄ έγινε κατά παράβαση της  διάταξης του άρθρου 28 του ν. 4024/2011, που από 1.1.2013 σύμφωνα με τον ν. 4093/2012 εφαρμόζεται στις δημοτικές επιχειρήσεις, δεδομένου ότι βάσει της συνολικής προϋπηρεσίας του, η οποία ήταν μικρότερη από είκοσι ένα (21) έτη, έπρεπε να είχε καταταγεί στο Βαθμό Γ΄. Το άρθρο 10 παρ.5 του ν.4024/2011 εντάσσεται στο νέο σύστημα βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων και ως εκ τούτου αφορά νέες προαγωγές σε θέση Γενικού Διευθυντή και όχι την κατάταξη των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων στην ως άνω θέση, για τους οποίους λαμβάνεται ειδική πρόνοια από την παρ.1 τελευταίο εδάφιο του άρθ.28 ν.4024/2011


ΝΣΚ/252/2013

Συμμόρφωση της Διοίκησης προς την υπ’ αρ. 2039/2013 απόφαση του ΣτΕ – Αναδρομική τοποθέτηση Γενικού Διευθυντή – Λήξη θητείας – Πειθαρχική ποινή οριστικής παύσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στην υποχρέωση συμμόρφωσης που απορρέει για τη Διοίκηση από την υπ’ αρ. 2039/2013 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (Τμήμα Γ΄), δεν συμπεριλαμβάνεται η ειδικότερη υποχρέωση ν’ αποδεχτεί ή ν’ αναγνωρίσει η Διοίκηση ότι ο Γ.Μ. εξακολούθησε, και μετά τη λήξη της τριετούς θητείας της τοποθέτησής του, στις 4-2-2009 και εφεξής, ν’ ασκεί καθήκοντα Γενικού Διευθυντή. Επιπλέον, δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της οικείας ρύθμισης για την αποδοχή από τη Διοίκηση, πλασματικώς και για το παρελθόν, της εξακολούθησης άσκησης των εν λόγω καθηκόντων. (πλειοψ.) β) Ο χρόνος εκτέλεσης της πειθαρχικής απόφασης προσωρινής παύσης του Γ.Μ. δεν θεωρείται χρόνος άσκησης από αυτόν καθηκόντων Γενικού Διευθυντή, ενόσω ισχύει και δεν ανατραπεί δικαστικώς η πειθαρχική απόφαση. Από την κοινοποίηση στον Γ.Μ. της πειθαρχικής απόφασης οριστικής παύσης, ήτοι από 4-5-2012, τελεί αυτός σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας που διαρκεί εωσότου επέλθει ένας από τους νόμιμους τρόπους λήξης της. Στο χρονικό διάστημα ισχύος της αργίας διατηρούνται όλες οι νομικές της συνέπειες, στις οποίες περιλαμβάνεται και το ανεπίτρεπτο ασκήσεως ή αναλήψεως από τον Γ.Μ. καθηκόντων Γενικού Διευθυντή. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 287/13.


ΕλΣυν.Τμ.1/347/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ.Μετατάξεις:Νομίμως μετατάχθηκε η .., μόνιμη υπάλληλος κλάδου ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού από τον Δήμο .. στον Δήμο .., με μεταφορά της προσωποπαγούς θέσης που κατείχε, διότι δεν υπήρχε αντίστοιχη κενή οργανική θέση, κατ’ επίκληση του άρθρου 78 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. και του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011.


ΝΣΚ/6/2018

Ασφάλιση υπαλλήλου σε Ασφαλιστικό Οργανισμό των Η.Π.Α. πριν την 1η/1/1993 – Δυνατότητα να ληφθεί υπόψη ο χρόνος αυτής ως χρόνος ασφάλισης στο Δημόσιο, προκειμένου να χαρακτηριστεί ο υπάλληλος ως «παλαιός ασφαλισμένος», κατά την έννοια της διάταξης της παρ.5 του άρθρου 5 του ν. 2320/1995. Υπάλληλος ασφαλισμένη σε οργανισμό κύριας ασφάλισης (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) στις 23/12/1991, ήτοι πριν από την 1η/1/1993, χαρακτηρίζεται εξ αυτού και μόνον ως «παλαιά ασφαλισμένη», κατά την έννοια της παρ.5 του άρθρου 5 του ν. 2320/1995, με τις συνέπειες που ο χαρακτηρισμός αυτός συνεπάγεται, και ασχέτως του συνυπολογισμού ή μη του προγενέστερου χρόνου ασφάλισής της σε Ασφαλιστικό Οργανισμό των Η.Π.Α. (ομόφ.)


ΝΣΚ/272/2000

ΕΣΥ. Ιατροί. Προϋποθέσεις και προσόντα για την θέση του Γενικού Διευθυντή Δημόσιας Υγείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Σκουτέρης, Νομικός Σύμβουλος Η διάταξη της παρ.5 του δεύτερου άρθρου με τίτλο "Μεταβατικές διατάξεις" του ν.2683/99 που προβλέπει την δυνατότητα προαγωγής εντός 6 μηνών, των προϊσταμένων Γεν. Διευθύνσεων δεν έχει εφαρμογή για την επιλογή του Γενικού Διευθυντή Δημόσιας Υγείας. Ο υπηρετών Γεν.Διευθυντής Υγείας θα κριθεί βάσει των διατάξεων των άρθρων 4 και 6 του ν.2519/97 για την ένταξή του στον κλάδο ιατρών δημόσιας υγείας και στη συνέχεια θα μπορεί να κριθεί από το κατά νόμο προβλεπόμενο Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο για την θέση Γεν.Διευθυντή Δημόσιας Υγείας.


ΝΣΚ/45/2016

Προσμέτρηση πλεονάζοντος χρόνου σε υπάλληλο προαγόμενο, κατά τις διατάξεις του ν. 4024/2011. Υπάλληλος η οποία κατατάχθηκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4024/2011, στο βαθμό Β΄ και της προσμετρήθηκε πλεονάζων χρόνος στο βαθμό αυτό και στη συνέχεια προαχθείσα έλαβε το βαθμό Α΄, ορθώς κατατάχθηκε στο βασικό μισθό του βαθμού Α΄, χωρίς την προσμέτρηση πλεονάζοντος χρόνου στο βαθμό αυτό (ομοφ.).


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/167/2014

Μη νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου Δήμου από την κατηγορία ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας στην κατηγορία ΤΕ-Διοικητικού Λογιστικού, καθόσον η μετάταξη του ανωτέρω δεν είναι νόμιμη, διότι δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς, από τον ενδιαφεόμενο φορέα, η αναγκαιότητα προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226/2011), ήτοι της υπηρεσιακής ανάγκης για αύξηση των οργανικών θέσεων της εν λόγω κατηγορίας, δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή της μετάταξης, πραγματοποιείται χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία υποδοχής, αλλά με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος. Περαιτέρω, ο μεταταγείς υπάλληλος δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που ήταν αναγκαίος για τον κλάδο στον οποίο μετατάχθηκε (άρθρα 12 και 13 του π.δ. 50/2001). Ως χρόνος έναρξης της οκταετίας του άρθρου 76 του ν.3584/2007, λαμβάνεται αποκλειστικά η ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου και όχι ο χρόνος τυχόν προηγούμενης μετάταξης αυτού σε κατηγορία κατώτερη των προσόντων του.

Δεν ανακλήθηκε με την ΕλΣυν.Τμ.1/12/2015