ΝΣΚ/92/2018
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Δυνατότητα ανάκλησης της από το 2001 πράξης μετάταξης υπαλλήλου από κλάδο σε κλάδο μετά την διαπίστωση ότι δεν συνέτρεχαν οι κατά νόμον προϋποθέσεις για να χωρήσει η εν λόγω μετάταξη.Η ανάκληση της κατά το ιστορικό του ερωτήματος μετάταξης υπαλλήλου από κλάδο σε κλάδο διέπεται από το άρθρ. 20 παρ.2 του Υ.Κ., οι δε προϋποθέσεις ανάκλησης που τάσσει το εν λόγω άρθρο δεν προκύπτει ότι συντρέχουν στην προκείμενη περίπτωση (ομόφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/130/2018
Δυνατότητα ανάκλησης της από 2009 πράξης μετάταξης υπαλλήλου από κλάδο ΤΕ σε κλάδο ΠΕ, μετά τη διαπίστωση ότι δεν συνέτρεχαν οι κατά νόμον προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της μετάταξης.Η ανάκληση της κατά το ιστορικό του ερωτήματος μετάταξης υπαλλήλου από κλάδο ΤΕ σε κλάδο ΠΕ διέπεται από τις διατάξεις του Υ.Κ., άρθρο 20 παρ.2 και, καταρχήν, δεν μπορεί να γίνει λόγω παρόδου διετίας, εκτός εάν κριθεί από την αρμόδια υπηρεσία ότι η υπάλληλος προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε στην παρανομία της μετάταξής της (ομοφ.).
ΕΣ/Τ1/192/2007
Προσωρινά καθήκοντα Προϊσταμένων Διεύθυνσης και Τμήματος. Μη νόμιμη άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένων Διεύθυνσης και Τμήματος, για χρονικό διάστημα πέραν του μήνα από την κένωση των οικείων θέσεων καθόσον έπρεπε να χωρήσει επιλογή Προϊσταμένων από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/2/2020
Καταβολή διαφοράς μισθοδοσίας υπαλλήλου...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως διενεργήθηκε η ως άνω υπηρεσιακή μεταβολή της μετάταξης του υπαλλήλου, καθόσον κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείτο για τον κλάδο στον οποίο αιτήθηκε να μεταταγεί. Δοθέντος δε ότι ήταν μεν ο μοναδικός υπάλληλος που υπηρετούσε στον κλάδο των Καθαριστών, πλην η μοναδική οργανική θέση του Κλάδου ΔΕ Ηλεκτρολόγων ήταν κενή, ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της υπηρεσίας του η εκτίμηση της προτεραιότητας των υπηρεσιακών αναγκών και συνακόλουθα η σκοπιμότητα της επίμαχης μετακίνησης, πέραν του ότι η σχετική απαγόρευση μετάταξης προβλέπεται κατά τον Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. μόνο σε περιπτώσεις μετάταξης από Ο.Τ.Α. σε Ο.Τ.Α., η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω. Μειοψήφισε ο Πάρεδρος Κωνσταντίνος Δήμου, κατά την άποψη του οποίου στις περιπτώσεις όπου η μετάταξη του εργαζομένου σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία έχει ως συνέπεια και τη μετακίνησή του σε διαφορετικό κλάδο, η υπηρεσιακή αυτή μεταβολή θα πρέπει να διέπεται υπό τις αυτές οργανωτικές αρχές, που δεν επιτρέπουν την υποστελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών και τη διενέργεια μετάταξης του μοναδικού υπαλλήλου που υπηρετεί στον κλάδο προέλευσης, σε κάθε δε περίπτωση θα πρέπει να αιτιολογείται ειδικά στη σχετική απόφαση η επιτακτική ανάγκη μετακίνησης του εργαζομένου και η επιλογή της υπηρεσίας να πληρώσει μέσω της διαδικασίας αυτής και όχι με άλλη διαδικασία (π.χ. νέα πρόσληψη) τις υπάρχουσες κενές οργανικές θέσεις. Η γνώμη όμως αυτή δεν εκράτησε.
ΝΣΚ/335/2007
Προϋποθέσεις χορηγήσεως επιδόματος πληροφορικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από της δημοσιεύσεως του Ν 3205/2003 δεν δικαιούνται του επιδόματος πληροφορικής οι μη διαθέτοντες σωρευτικώς τις προϋποθέσεις του άρθρου 8Α παρ.8 του νόμου αυτού, η Υπηρεσία μπορεί, προκειμένης χορηγήσεως του επιδόματος, να επανεξετάσει τα κριτήρια μετάταξης του υπαλλήλου σε κλάδο πληροφορικής, η κατοχή βασικού τίτλου σπουδών εκ των αναφερομένων στο άρθρο 6 παρ.1 του ΠΔ 50/2001 είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση του επιδόματος (πλειοψ.), η περικοπή του επιδόματος δεν μπορεί να γίνει αναδρομικώς.
ΝΣΚ/74/2010
Δυνατότητα ανάκλησης μετάταξης δημοσίου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το αίτημα της υπαλλήλου Θ.Τ. για την ανάκληση της υπ’ αριθμ. 41716/31-0802009 (Γ-695) Κοινής Υπουργικής Απόφασης περί μετάταξης αυτής από τον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας δεν μπορεί να γίνει δεκτό, καθόσον ο λόγος τον οποίο επικαλείται σχετικά με το ότι με την μετάταξή της ευελπιστούσε να μετατεθεί στην Δ.Ο.Υ. Αμφιλοχίας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού η μετάταξή της αφορούσε αποκλειστικά τις Υπηρεσίες του τ. ΥΠ.ΕΘ.Ο., στις οποίες ουδέποτε συμπεριλαμβάνοντο οι Δ.Ο.Υ.
ΝΣΚ/304/2017
Ανάκληση κ.υ.α. περί μετάταξης και απόφασης πρόσληψης υπαλλήλου ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μετά το θάνατο αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί στην ανάκληση της κοινής υπουργικής απόφασης μετάταξης και απόφασης πρόσληψης υπαλλήλου ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, χωρίς να αποτελεί κώλυμα το γεγονός ότι η υπαλληλική σχέση του υπαλλήλου έχει λυθεί λόγω θανάτου του, προ της έκδοσης πράξης ανάκλησης της απόφασης πρόσληψης (και μετάταξής) του, ύστερα από προηγούμενο έλεγχο περί του εάν αποτέλεσε καθοριστικό στοιχείο για την επιλογή και τον διορισμό του υπαλλήλου στη θέση ο γενικός βαθμός του πτυχίου του, όπως αυτός προέκυπτε από τον καθ’ ομολογία του παραποιημένο από τον ίδιο τίτλο σπουδών, που κατέθεσε ως δικαιολογητικό στη διαγωνιστική διαδικασία (ομόφ.).
ΝΣΚ/75/2014
Αίτηση μετάταξης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από τον κλάδο ΥΕ Επιμελητών σε ανώτερο κλάδο με βάση την ισοτιμία τίτλου σπουδών που έχει καταθέσει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δύναται να γίνει δεκτή η από 4-3-2013 αίτηση του υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Κ.Ν. κλάδου ΥΕ, με την οποία ζητάει τη μετάταξή του σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, παρά το γεγονός ότι δεν έχει αποφοιτήσει από το Λύκειο και ελλείπουν τρία χρόνια φοίτησής του σε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως άλλωστε δέχεται τούτο και το αρμόδιο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αφού ήδη έχει κριθεί η ισοτιμία του πτυχίου του ιδιωτικής σχολής κινηματογράφου του Τμήματος Εικονοληπτών- Φωτογράφων με απόφαση του αρμόδιου φορέα Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. προς τον τίτλο Ανώτερης Εκπαίδευσης και επομένως είναι δυνατή η μετάταξη του υπαλλήλου αυτού στην κατηγορία ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εφόσον στον Οργανισμό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ο κλάδος αυτός υφίσταται και είναι ανοικτός σε όλα τα πτυχία ή διπλώματα, κατά τα οριζόμενα στο «Προσοντολόγιο», όπως ισχύει.
ΝΣΚ/165/2015
Δυνατότητα ή μη μετάταξης υπαλλήλου της Κ.Υ. του Υπουργείου Υγείας του κλάδου ΠΕ Ιατρών, σε κενή οργανική θέση του κλάδου Ιατρών Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ. – Όριο ηλικίας.Ο αναφερόμενος υπάλληλος Π.Κ. δεν δικαιούται να μεταταχθεί στο κλάδο ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ., λόγω του ότι κατά την ημερομηνία της υποβολής της σχετικής αίτησης είχε υπερβεί το ανώτατο ηλικιακό όριο των 50 ετών, που προβλέπεται για την ένταξη στον εν λόγω κλάδο. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/398/2012
Δυνατότητα ή μη επανόδου στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου, μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι κατά νόμον δυνατή, η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή, με την προϋπόθεση ότι θα υποβάλλει αίτηση και δη σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από τη λήξη της θητείας του. Αν δεν υπάρχει κενή θέση ο υπάλληλος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/201/2020
Διαδικασία και αρμόδιο όργανο εξέτασης αίτησης μετάταξης.:α) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είναι αρμόδιο να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» (κατά πλειοψηφία). β) Προκειμένου να εξετασθεί αίτηση μόνιμης υπαλλήλου της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» για μετάταξή της από τον κλάδο Διοικητικού-Οικονομικού της ΠΕ κατηγορίας στον κλάδο Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού της ίδιας κατηγορίας της παραπάνω ανεξάρτητης αρχής με επίκληση των διατάξεων του άρθρου 69 του υπαλληλικού κώδικα (ν.3528/2007), πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 73 του υπαλληλικού κώδικα, όπως ισχύει, και αρμόδιο όργανο είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» (κατά πλειοψηφία).