ΝΣΚ/99/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΥΠ.ΠΟ. Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων. Δυνατότητα προκήρυξης θέσεων διαφόρων ειδικοτήτων σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 14 και της παρ.3 του άρθρου 21 του ν.2190/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Το Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων κατά την υλοποίηση του ειδικού επιδοτουμένου προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης, εκπαίδευσης και απασχόλησης ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ., δεν μπορεί να προκηρύξει τις αναφερόμενες στο ερώτημα θέσεις αλλά ότι αναφέρεται στο παραπάνω πρόγραμμα. Δυνατότητα του Ταμείου τούτου να προκηρύξει τις ως άνω θέσεις σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 21 του ν.2190/1994 δεν υφίσταται. Δυνατότητα του ίδιου Ταμείου να προσλάβει προσωπικό βάσει της περίπτωσης θ της παρ.2 του άρθρου 14 του ν.2190/1994 υφίσταται, όταν δεν συντρέχει η περίπτωση κα της παρ.2 του άρθρου 14 του αυτού νόμου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/82/2000
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Διορισμός προσωπικού του Δημοσίου με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Φ.Γεωργακόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Το προσωπικό που έχει προσληφθεί σε γραφεία κυβερνητικών στελεχών δυνάμει του άρθρου 33 του ν.2190/1994 δεν μπορεί να διορισθεί σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων, κατ εφαρμογήν των άρθρων 14 επ. του ν.2738/1999.
ΝΣΚ/186/2012
Δυνατότητα ή μη διορισμού, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του Ν.3448/2006, όπως συμπληρώθηκαν και ισχύουν με το άρθρο 31 του Ν. 3731/2008, των εκπαιδευτικών και του ιατρικού προσωπικού των φορέων που απαρτίζουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύναται να διοριστούν, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του Ν.3448/2006, όπως συμπληρώθηκαν και ισχύουν με το άρθρο 31 του Ν. 3731/2008, οι εκπαιδευτικοί που αναφέρονται στην περ.β’ της παρ.2 του άρθρου 14 του Ν.2190/1994. Δεν δύναται να διοριστεί, κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, το ιατρικό προσωπικό των φορέων που απαρτίζουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.) και αναφέρεται στην περ.στ’ της παρ. 2 του άρθρου 14 του Ν.2190/1994, ενώ, αντίθετα, δύναται να διοριστούν οι ειδικευμένοι ιατροί σε κενή θέση του κλάδου ιατρών του Ε.Σ.Υ., κατ’ εφαρμογή της παρ.9 του άρθρου 6 του Ν.3204/2003 υπό τους ειδικότερους στην εν λόγω διάταξη τασσόμενους όρους και προϋποθέσεις. (ομοφ.)
ΝΣΚ/426/2004
ΟΤΑ. Δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλου, που προσελήφθη, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.8 Ν 2190/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή η απόσπαση υπαλλήλου ΟΤΑ, ο οποίος κατά τη διαδικασία πρόσληψής του, έκανε χρήση της προσαυξημένης βαθμολόγησης (μοριοδότησης), ως δημότης του οικείου ΟΤΑ, και απεδέχθη να υπηρετήσει επί μία δεκαετία στη θέση για την οποία και τελικώς προσελήφθη, σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 17 παρ.8 του Ν 2190/1994.
ΝΣΚ/53/2003
Ειδικό επιστημονικό προσωπικό άρθρου 33 παρ.2 του Ν. 2190/1994. Δυνατότητα άσκησης δικηγορίας για τους πτυχιούχους νομικής ή μη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι προσλαμβανόμενοι ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό της παρ.2 του άρθρου 33 του Ν. 2190/1994 (υπάλληλοι για την στελέχωση των Γραφείων Υπουργών, Υφυπουργών και Γενικών Γραμματέων Υπουργείων) δεν κωλύονται, εφόσον είναι πτυχιούχοι νομικής, να ασκούν παράλληλα και δικηγορία χωρίς περιορισμούς. Επικουρικά δυνατή η άσκηση δικηγορίας με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/235/2010
Κατά τη νεώτερη και ειδικότερη διάταξη του άρθρου 20 του Ν. 3669/2008, ως έργα του ευρύτερου δημόσιου τομέα για την εφαρμογή του εδαφίου α΄ της παρ. 4 του ίδιου άρθρου (δηλαδή της βεβαίωσης ανεκτέλεστου υπόλοιπου εργασιών) νοούνται τα έργα που ανατίθενται από τους φορείς που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν. 2190/1994, ανεξαρτήτως αν οι φορείς αυτοί εξαιρέθηκαν του πεδίου εφαρμογής της διάταξης αυτής.
ΕΣ/ΚΠΕΔ/Τμ.1/27/2016
ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΔΗΜΟΥ-ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ:χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου …, που αφορά στην καταβολή ποσού 946,66 ευρώ στον …, υδρονομέα αυτού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για μισθοδοσία μηνός Ιουλίου 2015.(...)Σας γνωρίζουμε ότι κατά το διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν στην πρόσληψη προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 παρ. 1 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει. Δεν εμπίπτουν στην απαγόρευση της παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 οι μετακλητοί υπάλληλοι, το προσωπικό του Προέδρου της Δημοκρατίας, το προσωπικό του άρθρου 22 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, καθώς και η πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (…) Και τούτο διότι (α) εσφαλμένως υπολαμβάνεται ότι η εκτέλεση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ανεστάλη αυτοδικαίως, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, αφού η πρόσληψη υδρονομέων «ενεργείται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2190/1994» (άρθρο 211 παρ. 2 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ..) και (β) οι εκλογές της 20.9.2015 προκηρύχθηκαν στις 28.8.2015 (π.δ. 66/2015), επομένως, η απόφαση επιλογής των υδρονομέων, που είναι εκτελεστή από την έκδοσή της και εκδόθηκε και εκτελέστηκε σε προγενέστερο χρόνο, σε κάθε περίπτωση δεν ενέπιπτε στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, εσφαλμένως δε υπολαμβάνεται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ως κρίσιμος χρόνος για την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων, ο χρόνος κατά τον οποίο επιλαμβάνεται ο Γενικός Γραμματέας επί του ελέγχου νομιμότητας.(...)Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΝΣΚ/383/2007
Διορισμός κατ’ εφαρμογή του άρθρου 20 παρ.21 του Ν 2738/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Δ.Τ., ο οποίος είχε οριστεί, υπό το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς, με απόφαση του Εισαγγελέα, προσωρινός επίτροπος του μεγαλύτερου από εκείνον ενήλικου αδελφού του, δεν θεμελιώνει δικαίωμα πρόσληψης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 20 παρ.21 του Ν 2738/1999, καθόσον ο νομοθέτης με την ευεργετική αυτή ρύθμιση θέλησε να ενισχύσει τα ανήλικα παιδιά που μένουν ορφανά και από τους δύο γονείς, παρέχοντας τη δυνατότητα στον μεγαλύτερο αδελφό τους να διορίζεται εκτός σειράς στο Δημόσιο ή στα νομικά πρόσωπα της παρ.1 του άρθρου 14 του Ν 2190/1994, προκειμένου αυτός να μπορεί να αναλάβει ή και να συνεχίσει την επιτροπεία τους.
ΝΣΚ/450/2001
ΝΠΙΔ. Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Διαδικασία πρόσληψης προσωπικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος Ναι μεν η διάταξη του άρθρου 2 παρ.1 εδ.ια του Ν 2557/1997 υπερισχύει, ως ειδική, των διατάξεων του άρθρου 1 παρ.3 του Ν 2527/1997, οι οποίες επεκτάθηκαν, με το άρθρο 10 παρ.7 του Ν 2839/2000, και στα ν.π.ι.δ. της παρ.1 του άρθρου 14 του Ν 2190/1994, όμως, μετά την έναρξη της ισχύος (17-4-2001) του Συντάγματος του 1975/1986/2001, η πρόσληψη και του τακτικού προσωπικού των ν.π.ι.δ. με την επωνυμία Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) και Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΚΜΣΤ) θα ρυθμίζεται πλέον όχι από τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των ανωτέρω ν.π.ι.δ., αλλά από τον νόμο που προβλέπεται στο άρθρο 103 παρ.7 του Συντάγματος (τέτοιος νόμος σήμερα, μέχρι να εκδοθεί ο προβλεπόμενος από το Σύνταγμα νόμος, είναι ο Ν 2190/1994).
ΝΣΚ/498/2005
Κατάταξη εργαζομένων Δήμου σε προσωποπαγείς θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή κατ’ άρθρο 32 παρ.1, 2 και 3 του Ν 2508/1997 η κατάταξη σε προσωποπαγείς θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εργαζομένων σε υπηρεσίες καθαριότητας Δήμου οι οποίοι προσλήφθηκαν με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στις 3-8-1994 και 14-9-1994 έως 31-12-1994 και των οποίων οι συμβάσεις παρατάθηκαν έως 31-12-1997 με αποφάσεις του Δημάρχου.
ΝΣΚ/202/2004
Δυνατότητα ή μη εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 26 του Ν 2190/1994 περί διοικητικής αποκαταστάσεως υπαλλήλων σε στρατιωτικούς, που επικαλούνται ότι εξαναγκάσθηκαν σε αποστρατεία, λόγω διώξεων σε βάρος τους για πολιτικούς λόγους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ρυθμίσεις του Ν 2190/1994 προσιδιάζουν σε δημοσίους πολιτικούς υπαλλήλους, ως και υπαλλήλους του ευρύτερου δημοσίου τομέα και δεν έχουν εφαρμογή επί στρατιωτικών, καθόσον δεν εναρμονίζονται με την ειδική υπηρεσιακή κατάσταση στην οποία τελούν οι τελευταίοι, ως και το ειδικό νομοθετικό καθεστώς που διέπει αυτούς.