ΣΤΕ 2786/2007
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Μεταφορά μαθητών:.Επειδή, ενόψει του ότι, όπως προεκτέθηκε σε προηγούμενη σκέψη, είναι νόμιμος ο όρος της διακήρυξης, κατά τον οποίο για την εκτέλεση της ένδικης υπηρεσίας απαιτείται στόλος ογδόντα λεωφορείων, και, λαμβανομένου υπόψη ότι ο αιτών, όπως ισχυρίζεται, διαθέτει ένα λεωφορείο, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι με δεδομένο τον κατά τα ανωτέρω απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων, η αναθέτουσα αρχή δεν εφάρμοσε ορθά το μαθηματικό τύπο που προβλέπεται στο άρθρο 9 της ΚΥΑ ΙΒ/6071/26.8.1998, και ότι, ως εκ τούτου, προϋπολόγισε δαπάνη μεγαλύτερη της πραγματικής αξίας της υπηρεσίας. Ομοίως, τέλος, αλυσιτελής καθίσταται και ο λόγος ότι η διαφορά των 1.219.857,03 Ευρώ μεταξύ της πραγματικής αξίας της υπηρεσίας (η οποία, κατά τον αιτούντα, ανέρχεται στο ποσό των 1.904.039,50 Ευρώ) και της προϋπολογισθείσας δαπάνης (2.176.037,38 Ευρώ) συνιστά έμμεση κρατική ενίσχυση προς την υπέρ ης η ανάθεση εταιρία, η οποία αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 87 επ. του ενοποιημένου κειμένου της Συνθήκης περί ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (πρώην άρθρα 92 επόμ. της Συνθήκης). Τούτο δε, ανεξαρτήτως του ότι ο λόγος αυτός είναι απαράδεκτος και διότι οι διατάξεις του εν λόγω άρθρου δεν είναι, κατ’ αρχήν, δεκτικές άμεσης εφαρμογής από το Δικαστήριο, αλλά εφαρμόζονται με πρωτοβουλία και ευθύνη της Επιτροπής, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 88 (πρώην 93) της Συνθήκης ...Επειδή, επομένως, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/233/2015
Υπάλληλοι Πυροσβεστικού Σώματος – Συμμόρφωση της Διοικήσεως σε απόφαση του Σ.τ.Ε. που εκδόθηκε επί υπαλληλικής προσφυγής – Χρόνος από τον οποίο αρχίζει η επαναφορά σε κατάσταση της ενέργειας υπαλλήλου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που είχε αποταχθεί από την υπηρεσία – Μισθολογικές και συνταξιοδοτικές συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την αμετάκλητη αθώωση πρώην πυροσβέστη από το ποινικό δικαστήριο και την απαλλαγή του από τις αποδοθείσες σ’ αυτόν πειθαρχικές κατηγορίες από το Συμβούλιο της Επικρατείας, α) η επαναφορά του στην υπηρεσία ανατρέχει στον χρόνο της απόταξής του από το Πυροσβεστικό Σώμα, και β) ο χρόνος της καταγνωσθείσας ποινής που εκτίθηκε θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, για τα μισθολογικά θέματα, η δε αναγνώριση αυτής της υπηρεσίας ως συντάξιμης, ανήκει στην αρμοδιότητα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/42/2008
Αναγνώριση του χρόνου απασχολήσεως εκπαιδευτικού, κατά τη διάρκεια της άνευ αποδοχών αδείας του στην Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων - ΑΘΗΝΑ 2004 Α.Ε., ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η υπηρεσία που προσέφερε ο Γ.Μ., εκπαιδευτικός σε ξένο σχολείο, στην Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων - ΑΘΗΝΑ 2004 Α.Ε., κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε άδεια άνευ αποδοχών, δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, καθόσον ο χρόνος απασχολήσεως στην ανωτέρω εταιρεία αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, όπως ρητά προκύπτει από τη διάταξη του άρθρου 2 του Ν 2598/1998, μόνο για τους υπαλλήλους εκείνους που έχουν αποσπαστεί από υπηρεσία του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή από ν.π.ι.δ. το οποίο εποπτεύεται από το Υπουργείο Πολιτισμού ή τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Περαιτέρω, και από τις διατάξεις του Ν 682/1977, στις διατάξεις του οποίου υπάγονται και οι Έλληνες εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε ξένα σχολεία, σε συνδυασμό με τη διάταξη του άρθρου 15 του Ν 3205/2003, προκύπτει ότι ο ως άνω χρόνος απασχολήσεως του ανωτέρω εκπαιδευτικού στην «ΑΘΗΝΑ 2004» δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στη μισθολογική του εξέλιξη.
ΕΣ/ΤΜ.5/1640/2019
Με την ένδικη αίτηση, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 5 του ν. 3943/2011 και 12 του ν. 3213/2003, o Γενικóς Επίτροπος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί να καταλογιστεί υπέρ του Δημοσίου ο καθ’ ου η αίτηση, πρώην τελωνειακός υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών και ήδη πολιτικός συνταξιούχος του Δημοσίου, με το ποσό των εκατόν τριών χιλιάδων οκτώ ευρώ (103.008,00), διότι, σύμφωνα με την ΕΜΠ ... έκθεση ελέγχου της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του και ειδικότερα επειδή δεν αποδείχθηκε ότι το ανωτέρω ποσό προήλθε από τις νόμιμες και εμφανείς πηγές των εισοδημάτων του.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή και, από το αιτούμενο προς καταλογισμό ποσό των 103.008,05 ευρώ, να αφαιρεθεί το συνολικό ποσό των 64.256,16 ευρώ
ΝΣΚ/180/2008
Υπολογισμός του χρόνου φοίτησης εκπαιδευτικού στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης για τη μονιμοποίηση και τη βαθμολογική εξέλιξη αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο χρόνος φοίτησης της εκπαιδευτικού Α.Π. στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για τη μονιμοποίηση και τη βαθμολογική της εξέλιξη, καθόσον ναι μεν ο χρόνος αυτός θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, πλην, όμως, για την αξιολόγησή της προκειμένου αυτή να μονιμοποιηθεί και να εξελιχθεί βαθμολογικά, θα πρέπει να έχει τον απαιτούμενο από τις οικείες διατάξεις χρόνο υπηρεσίας σε σχολική μονάδα. Αντίθετη εκδοχή θα οδηγούσε σε προνομιακή μεταχείριση αυτής έναντι των συναδέλφων της χωρίς να συντρέχει δικαιολογητικός προς τούτο λόγος, καθόσον η εκπαίδευση που παρέχεται στη Σχολή δεν είναι συναφής με το έργο του εκπαιδευτικού. Προφανές είναι ότι ο προαναφερόμενος χρόνος, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, θα ληφθεί υπόψη για τη μισθολογική εξέλιξη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/194/2003
Μισθολογική προαγωγή σε στρατιωτικούς. Προσμέτρηση χρόνου σπουδών ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, για την, κατά τις διατάξεις του Ν 3016/2002, απονομή της μισθολογικής προαγωγής στους τελειοφοίτους κατά τον χρόνο κατατάξεως, προσμετρείται ο ελάχιστος απαιτούμενος, σύμφωνα με τον Οργανισμό της κάθε Σχολής, χρόνος φοιτήσεως για την απόκτηση της ιδιότητας του τελειοφοίτου.
ΝΣΚ/172/2001
Δήμοι. Υποχρέωση ή μη του Δήμου Ροδίων να καλέσει για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας, μονιμοποιηθείσα υπάλληλο στην οποία δεν επιδόθηκε ο διορισμός, μετά από παρέλευση 15ετίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Δήμος Ροδίων δεν υποχρεούται να καλέσει για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας πρώην έκτακτη υπάλληλο, η οποία μονιμοποιήθηκε δυνάμει του Ν 1476/1984 (ΦΕΚ 212/13-11-1985, τ.ΝΠΔΔ) αλλά δεν προσήλθε να αναλάβει υπηρεσία, λόγω μεταναστεύσεώς της, ούτε της επιδόθηκε ο διορισμός, αφού δεν είχε ενημερωθεί η Υπηρεσία για τη νέα της διεύθυνση, αλλά ούτε και ανακλήθηκε, λόγω του ότι τεκμαίρεται η κοινοποίηση του διορισμού προς τον διοικούμενο (άρθρο 24 παρ.1 Ν 1188/1981) καθώς και η γνώση της πράξης επειδή παρήλθε μακρύς χρόνος και υπήρχε εύλογο ενδιαφέρον του διοικούμενου για την έκδοση της πράξης διορισμού. Η Υπηρεσία οφείλει να ανακαλέσει τον διορισμό τώρα, έστω και μετά παρέλευση 15ετίας.
ΣτΕ ΕΑ 842/2010
ΣΤΕ . Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων .Διακήρυξη . Διαγωνισμός. Ανάθεση . (...) Επειδή, ο αιτών, ο οποίος δεν υπέβαλε προσφορά στον επίδικο διαγωνισμό, είχε προβάλει με την ένσταση και την προσφυγή του και επαναλαμβάνει με την υπό κρίσιν αίτηση ότι (α) o όρος της διακηρύξεως κατά τον οποίο «η χρονική διάρκεια της παροχής της υπηρεσίας είναι ενός έτους μέχρι του ποσού των 1.717.500 ευρώ ή όποιο εκ των δύο επέλθει πρώτο» είναι αόριστος, διότι «ο κηρυχθησόμενος ανάδοχος δεν θα γνωρίζει πότε θα συμπληρωθεί το ποσό, με το οποίο θα κατακυρωθεί ο διαγωνισμός ώστε να σταματήσει την παροχή της υπηρεσίας καθαριότητας» και (β) ο προϋπολογισμός της διακηρύξεως, υπό την εκδοχή ότι αφορά σε σύμβαση ετήσιας διάρκειας, δεν καλύπτει το ελάχιστο εργατικό κόστος για την εξασφάλιση των εν λόγω υπηρεσιών καθαριότητας, το οποίο, κατά τους αναλυτικούς υπολογισμούς του αιτούντος, ανέρχεται σε 2.138.728 ευρώ, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή νόμιμης προσφοράς..Επειδή, ο αιτών προέβαλε, επίσης, ... ότι (γ) δεν είναι σαφής ο απαιτούμενος, κατά τη διακήρυξη, αριθμός εργατοωρών ανά εβδομάδα για την παροχή της υπό ανάθεση υπηρεσίας, διότι στο οικείο μέρος της διακηρύξεως αναφέρονται δύο διαφορετικοί αριθμοί, ενώ, εξάλλου, (δ) είναι εσφαλμένος ο καθορισμός του αριθμού των απασχολουμένων ατόμων σε 62 εργαζομένους καθημερινά, διότι δεν συνυπολογίζεται ότι απαιτούνται 6 άτομα επιπλέον...Επειδή, ενόψει των ως άνω απαντήσεων της Διοικήσεως στις προβληθείσες με την προσφυγή του αιτούντος αιτιάσεις, των οποίων απαντήσεων ο αιτών είχε, κατά τα προεκτεθέντα, λάβει γνώση προ της λήξεως της προθεσμίας υποβολής των προσφορών, οι ανωτέρω, προβαλλόμενες με την υπό κρίσιν αίτηση ασάφειες ή πλημμέλειες όρων της διακηρύξεως (διευκρίνιση των οποίων μπορούσαν, πάντως, να ζητήσουν οι ενδιαφερόμενοι να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό,) δεν καθιστούσαν, εν πάση περιπτώσει, ανέφικτη ή ουσιωδώς δυσχερή την υπό επιφύλαξη συμμετοχή του αιτούντος στον επίδικο διαγωνισμό με την υποβολή προσφοράς σύμφωνης προς τους όρους της διακηρύξεως. Με τα δεδομένα αυτά, η υπό κρίσιν αίτηση πρέπει να απορριφθεί.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/459/2025
Η Απόφαση 459/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αίτηση αναίρεσης κατά της 1250/2021 απόφασης του Δευτέρου Τμήματος, η οποία είχε γίνει εν μέρει δεκτή. Η αίτηση αναίρεσης στρέφεται κατά του καταλογισμού ποσού 208.125,29 ευρώ (111.410,31 ευρώ ως έλλειμμα πλέον προσαυξήσεων) σε βάρος του αναιρεσείοντος, ως πρώην Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κιλκίς. Το έλλειμμα προκλήθηκε κατά την εκτέλεση συγκεκριμένων έργων (όπως η διαμόρφωση πλατείας Άνω Θεοδωρακίων). Επειδή διαπιστώθηκε ότι εκκρεμούν ενώπιον της Ολομέλειας πέντε άλλες σχετικές υποθέσεις που αφορούν το ίδιο έλλειμμα, και προς αποτροπή έκδοσης αντιφατικών αποφάσεων, το δικαστήριο ανέβαλε την συζήτηση της ένδικης αίτησης και όρισε νέα δικάσιμο την 4η Ιουνίου 2025, προκειμένου να εκδικασθούν όλες οι υποθέσεις υπό ενιαία σύνθεση.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/785/2025
Η απόφαση 0785/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την ανακοπή πρώην υπαλλήλου του Συνδέσμου Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ξάνθης κατά της 8/30.1.2019 πράξης ταμειακής βεβαίωσης. Η βεβαίωση αφορούσε καταλογισμό 166.516,16 ευρώ, ποσό που αντιστοιχούσε σε αχρεωστήτως ληφθείσες αποδοχές, επειδή ο διορισμός του ανακόπτοντος ανακλήθηκε λόγω πλαστότητας του τίτλου σπουδών του. Το Δικαστήριο απέρριψε την ανακοπή κατά του ατομικού ειδοποιητηρίου (ως μη εκτελεστό έγγραφο), αλλά έκανε δεκτή την ανακοπή κατά της ταμειακής βεβαίωσης, κρίνοντας ότι αυτή ήταν μη νόμιμη. Ο λόγος ήταν ότι η προηγούμενη καταλογιστική απόφαση (161/1317/4.9.2018) δεν είχε κοινοποιηθεί στον ανακόπτοντα, στερώντας του τη δυνατότητα να ασκήσει έφεση και να αμφισβητήσει το βάσιμο της οφειλής, παραβιάζοντας έτσι το δικαίωμα δικαστικής προστασίας. Ως εκ τούτου, η πράξη βεβαίωσης ακυρώθηκε.
ΝΣΚ/74/2012
Είναι νόμιμη η συγκρότηση των πρωτοβαθμίων επιτροπών παραλαβής υλικών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με Πρόεδρο έχοντα βαθμό Δ΄ κατά το άρθρο 28 του Ν. 4024/2011, έχοντα συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας τουλάχιστον 14 έτη, εάν πρόκειται για κατηγορία ΠΕ ή βαθμό Γ΄ με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας τουλάχιστον 16 έτη, εάν πρόκειται για κατηγορία ΤΕ. Σε περίπτωση που ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας είναι άνω των 14 ετών για κατηγορία ΠΕ και μέχρι 21 έτη ή άνω των 16 ετών για κατηγορία και μέχρι 23 έτη για κατηγορία ΤΕ, τότε ο Πρόεδρος των επιτροπών αυτών μπορεί να κατέχει και τον Γ΄ βαθμό. (ομοφ.)