ΝΣΚ/172/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δήμοι. Υποχρέωση ή μη του Δήμου Ροδίων να καλέσει για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας, μονιμοποιηθείσα υπάλληλο στην οποία δεν επιδόθηκε ο διορισμός, μετά από παρέλευση 15ετίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Δήμος Ροδίων δεν υποχρεούται να καλέσει για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας πρώην έκτακτη υπάλληλο, η οποία μονιμοποιήθηκε δυνάμει του Ν 1476/1984 (ΦΕΚ 212/13-11-1985, τ.ΝΠΔΔ) αλλά δεν προσήλθε να αναλάβει υπηρεσία, λόγω μεταναστεύσεώς της, ούτε της επιδόθηκε ο διορισμός, αφού δεν είχε ενημερωθεί η Υπηρεσία για τη νέα της διεύθυνση, αλλά ούτε και ανακλήθηκε, λόγω του ότι τεκμαίρεται η κοινοποίηση του διορισμού προς τον διοικούμενο (άρθρο 24 παρ.1 Ν 1188/1981) καθώς και η γνώση της πράξης επειδή παρήλθε μακρύς χρόνος και υπήρχε εύλογο ενδιαφέρον του διοικούμενου για την έκδοση της πράξης διορισμού. Η Υπηρεσία οφείλει να ανακαλέσει τον διορισμό τώρα, έστω και μετά παρέλευση 15ετίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/92/2006
Διορισμός δημοσίου υπαλλήλου - Προθεσμία ορκωμοσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εάν η Διοίκηση δεν επιδίδει στον ενδιαφερόμενο έγγραφο περί του διορισμού του, δια του οποίου να του τάσσει και την προβλεπόμενη προθεσμία προς ορκωμοσία, σύμφωνα με τις παρ.1 και 2 του άρθρου 17 του Υ.Κ., τότε εφαρμογή έχει η διάταξη της παρ.3 του άρθρου τούτου. Επομένως η προθεσμία ορκωμοσίας του ενδιαφερομένου και αναλήψεως υπηρεσίας αρχίζει από την πάροδο της τριακοστής ημέρας από την δημοσίευση της πράξεως διορισμού, οπότε θεωρείται ότι έχει κοινοποιηθεί η τελευταία, ότι μετά δε την πάροδο αυτής της, κατά πλάσμα δικαίου, αρξαμένης προθεσμίας ορκωμοσίας δεν είναι πλέον δυνατόν να χωρήσει η τελευταία ώστε να καταρτισθεί η υπαλληλική σχέση.
ΝΣΚ/108/2008
Απαγόρευση υποβολής υποψηφιότητας επί μία διετία για ιατρούς που κρίνονται διοριστέοι και δεν αποδέχονται τον διορισμό. Έννοια «διοριστέου». Χρονικό σημείο ενάρξεως της διετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διετία, πριν από την παρέλευση της οποίας απαγορεύεται να υποβάλει υποψηφιότητα ο «διοριστέος» και μη αποδεχόμενος τον διορισμό του ιατρός, αρχίζει από της παρελεύσεως της 20ήμερης προθεσμίας, από της παραλαβής του εγγράφου, με το οποίο του ανακοινώνεται ο διορισμός. «Διοριστέος» δε, κατά την έννοια της παρ.5 του άρθρου 23 του Ν 2519/1997 είναι ο ιατρός στον οποίο έχει ανακοινωθεί η απόφαση διορισμού, η υπαλληλική του σχέση όμως δεν έχει καταρτισθεί, επειδή δεν έχει προσέλθει, προκειμένου να ορκισθεί και να αναλάβει υπηρεσία.
ΝΣΚ/97/2011
Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτική δικαστική απόφαση – Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου.Ο διορισμός υπαλλήλου σε εκτέλεση αμετάκλητης ακυρωτικής απόφασης του Διοικητικού Δικαστηρίου. Η Διοίκηση οφείλει να διορίσει αυτόν αναδρομικά από τότε που παραλείφθηκε ο διορισμός του και συγκεκριμένα από την ημερομηνία διορισμού των λοιπών επιτυχόντων του σχετικού πίνακα με όλες τις συνακόλουθες έννομες συνέπειες, μεταξύ των οποίων τόσο αυτές που αφορούν στην υπηρεσιακή του κατάσταση και εξέλιξη όσο και εκείνες που αφορούν στην αναδρομική καταβολή των αποδοχών, τις οποίες δεν εισέπραξε και που θα είχε εισπράξει αν είχε αναλάβει πράγματι υπηρεσία από την ημερομηνία του αναδρομικού διορισμού.
ΝΣΚ/330/2004
Ορκωμοσία και ανάληψη καθηκόντων μέλους Ε.Π. του Τ.Ε.Ι. Λάρισας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Μπορεί να ορκισθεί και να αναλάβει καθήκοντα ως μέλους Ε.Π. του Τ.Ε.Ι. Λάρισας ο κ. Ζ. που διορίστηκε με την Ε5/1608/2001 Υ.Α., με ταυτόχρονη αναστολή άσκησης των καθηκόντων του στο Τ.Ε.Ι. λόγω απόκτησης της ιδιότητας του Προέδρου του ΠΕΣΥ Θεσσαλίας την 30-5-02, διότι η μη έγκαιρη ορκωμοσία του δεν οφείλεται σε δική του υπαιτιότητα.
ΝΣΚ/322/2000
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Υπάλληλοι. Ανάκληση διορισμού υπαλλήλου. Ασυμβίβαστο. Παράβαση καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι απαγορεύσεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 32 του Ν.2683/1999 (Υ.Κ.) έχουν ουσιαστικά την έννοια ασυμβιβάστου με ορισμένα έργα ή ιδιότητες, τα οποία δεν είναι δυνατό να εξακολουθούν να ασκούνται από τον διοριζόμενο υπάλληλο ή να ασκηθούν το πρώτο μετά το διορισμό του. Συνεπώς ο διορισμός της υπαλλήλου έγινε νόμιμα και δεν συντρέχει λόγος ανακλήσεως. β) Αντικειμενικά συντρέχουν τα στοιχεία του παραπτώματος της παράβασης του υπαλληλικού καθήκοντος, γιατί δεν δήλωσε στην υπηρεσία ότι απέβαλε την ιδιότητα του ομορρύθμου εταίρου πλην όμως η κρίση περί του ότι η παράλειψη αυτή οφείλεται σε υπαίτια συμπεριφορά (δόλο ή αμέλεια) και είναι καταλογιστή (έλλειψη συγγνωστής πλάνης) ανήκει στο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο.
ΝΣΚ/105/2009
Δυνατότητα μετακίνησης ή απόσπασης δημοσίων υπαλλήλων για την στελέχωση Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας, πριν την παρέλευση του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στην υπηρεσία τοποθέτησής τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι δυνατή η μετακίνηση δημοσίων υπαλλήλων από υπηρεσία παραμεθορίου περιοχής Περιφέρειας, στην οποία έχουν μεταταχθεί, σύμφωνα με το άρθρο 72 του Ν 3528/2007, σε Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της αυτής Περιφέρειας, σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν 3614/2007, πριν την παρέλευση του χρονικού διαστήματος της δεκαετίας το οποίο ορίζεται ως απαιτούμενος ελάχιστος χρόνος παραμονής στην υπηρεσία μετάταξης. β) Δεν είναι δυνατή η απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων σε Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Ν 3614/2007, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ιδίου νόμου, πριν την παρέλευση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν αναλάβει υποχρέωση να παραμείνουν στον τόπο διορισμού ή στην υπηρεσία τοποθέτησής τους, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΝΣΚ/366/2004
Ανάκληση παράνομου διορισμού πυροσβεστικής υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση δεν δύναται να ανακαλέσει παράνομο διορισμό πυροσβεστικής υπαλλήλου μετά την παρέλευση διετίας από την δημοσίευση από την σχετική πράξη διορισμού, εάν από τα στοιχεία της υποθέσεως δεν δύναται να αποδειχθεί με επάρκεια ότι η διορισθείσα προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία της Διοικήσεως.
ΝΣΚ/448/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Παράταση προθεσμίας για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατ αρχήν η κατ άρθρο 17 παρ.2 εδ.δ του Ν.2683/1999 αίτηση παρατάσεως της 30νθήμερης προθεσμίας προς ορκωμοσία υπαλλήλου είναι απορριπτέα ως υποβληθείσα μετά τη λήξη της αρχικής προθεσμίας, επικαλούμενος λόγος παρατάσεως και συγκεκριμένα η συμβατική δέσμευση του διορισθέντος υπαλλήλου με άλλον εργοδότη, δεν εκτιμάται ως εξαιρετικός. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/250/2003
Διατήρηση στην υπηρεσία υπεραρίθμου υπαλλήλου ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του αποφασίζοντος οργάνου να διατηρήσει στην υπηρεσία υπάλληλο ΟΤΑ, του οποίου ο διορισμός ακυρώθηκε με απόφαση του ΣτΕ, εάν υπηρετεί επί πολύ χρόνο (ένδεκα χρόνια) και θεωρείται απαραίτητος για την εύρυθμη λειτουργία του ΟΤΑ.
ΝΣΚ/254/2009
Διαγωνισμός για μόνιμο προσωπικό της Κ.Ο.Α. Ρητή μη αποδοχή του διορισμού από τον υπάλληλο. Δημοσίευση της απόφασης ανάκλησης του διορισμού. Δυνατότητα ή μη μεταγενέστερης ανάκλησης από τον υπάλληλο της μη αποδοχής και διορισμού του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο υπάλληλος, ο οποίος δεν αποδέχθηκε, με ρητή δήλωσή του, το διορισμό στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δεν μπορεί, μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης ανάκλησης του διορισμού του, να ανακαλέσει τη δήλωση περί μη αποδοχής του διορισμού και να διορισθεί υπάλληλος σ’ αυτή.