×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/434/2012

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2040/1992

Επειδή, όπως εκτέθηκε στην έβδομη σκέψη, η κατ’ άρθρο 30 παρ.1 του ν. 2040/1992 εισφορά προβλέφθηκε για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του Οργανισμού ... για μια σειρά υπηρεσιών, τις οποίες ο Οργανισμός αυτός προσέφερε, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.δ. 3853/1958, στους τομείς της γεωργικής παραγωγής, της μεταποίησης και της εμπορίας του βάμβακος, δηλαδή όχι μόνο προς τους παραγωγούς βάμβακος αλλά και προς τις εκκοκκιστικές επιχειρήσεις, όπως η αναιρεσείουσα. Όπως προκύπτει από την απόφαση της 20.7.1999 της Επιτροπής, ορισμένες από τις υπηρεσίες αυτές δεν ενέπιπταν στην έννοια της κατ’ άρθρο 92 της Συνθήκης κρατικής ενίσχυσης, από δε τις λοιπές η διαδικασία του άρθρου 93 παρ. 3 της Συνθήκης κινήθηκε από την Επιτροπή μόνο για τις υπηρεσίες πιστοποίησης και ελέγχου της ποιότητας του βάμβακος καθώς και για τις χρηματοδοτικές επιδοτήσεις στις μονάδες εκκόκκισης μέσω διαρθρωτικών προγραμμάτων..οι οποίες και τελικώς κρίθηκαν, αυτές καθαυτές, καθώς και ο τρόπος χρηματοδότησής τους με την ένδικη εισφορά, συμβατές με την κοινή αγορά. Εν όψει τούτων, η διασφάλιση της πρακτικής αποτελεσματικότητας της διάταξης του άρθρου 93 παρ. 3 της Συνθήκης δεν θα μπορούσε να αποτελέσει, κατά τα εκτεθέντα στην προηγούμενη σκέψη, τη νομική βάση για την επιστροφή στην αναιρεσείουσα εκκοκκιστική επιχείρηση του συνόλου της εισφοράς που είχε καταβάλει κατά το ένδικο χρονικό διάστημα για τις παρεχόμενες από τον Οργανισμό ... υπηρεσίες, παρά μόνο εκείνου του μέρους της εισφοράς που αναλογούσε στις υπηρεσίες για τις οποίες η Επιτροπή κίνησε την διαδικασία του άρθρου 93 της Συνθήκης, εφόσον το μέρος αυτό μπορούσε επαρκώς να προσδιορισθεί από την αναιρεσείουσα και να τεθεί υπό το δικαστικό έλεγχο. (...)Επομένως, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο λόγος με τον οποίο προβάλλεται ότι το εφετείο όφειλε να ελέγξει τη νομιμότητα της ένδικης εισφοράς από την άποψη του άρθρου 92 της Συνθήκης, παρά την απόφαση της 20.7.1999 της Επιτροπής με την οποία η εισφορά αυτή, ως τρόπος χρηματοδότησης κρατικών ενισχύσεων, κρίθηκε νόμιμη. 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/103/2004

Δικαιούχος της ανταποδοτικής εισφοράς που επιβάλλεται στις εκκοκιστικές επιχειρήσεις βάμβακος, μετά την κατάργηση του Οργανισμού Βάμβακος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Από της καταργήσεως του Οργανισμού Βάμβακος (29-7-2003) και εφεξής, δικαιούχος των εσόδων της ανταποδοτικής εισφοράς, που επιβάλλεται στις εκκοκιστικές επιχειρήσεις βάμβακος και κατατίθενται υπέρ του Οργανισμού Βάμβακος σε λογαριασμό, που τηρείται στην ΑΤΕ, κατά τη διάταξη του άρθρου 30 του Ν 2040/1992, είναι ο ΟΠΕΚΕΠΕ. β) Τα βεβαιωθέντα κατά τις κείμενες διατάξεις έσοδα παρελθόντων ετών, της καταργήσεως του ανωτέρω Οργανισμού από την ίδια αιτία, τα οποία συνεχίζουν να κατατίθενται στον ως άνω λογαριασμό μεταφέρονται στον Κρατικό Προϋπολογισμό και αποτελούν δημόσια έσοδα. (ομοφ.)


ΕλΣυν/Τμ.1/126/2012

Εισφορά  υπέρ ΟΑΕΔ.Από την καταβολή της ανωτέρω εισφοράς εξαιρείται ρητώς το προσωπικό που καταβάλλει την εισφορά υπέρ του κλάδου ανεργίας, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954  (ΦΕΚ 197 Α΄), όπως έχουν τροποποιηθεί με τις όμοιες της παρ. 6 του άρθρου 44 του ν. 2084/1992 (ΦΕΚ 165 Α΄) και της παρ. 9 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α΄). Περαιτέρω, με την παρ. 2 περιπτ. β΄  του άρθρου 38 του ιδίου ως άνω νόμου (ν. 3986/2011) επιβάλλεται επί των αποδοχών, προσθέτων αμοιβών και αποζημιώσεων των μισθοδοτούμενων υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ, κ.λπ. ειδική εισφορά 1% υπέρ του Ταμείου Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), για όσους υπαλλήλους είναι ασφαλισμένοι σε αυτό, ή υπέρ του ΟΑΕΔ στην περίπτωση που δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ. Από την καταβολή ωστόσο της ανωτέρω εισφοράς υπέρ του ΤΠΔΥ ή του ΟΑΕΔ, δεν προβλέπεται εξαίρεση αντίστοιχη με εκείνη που αφορά την καταβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας. Συνεπώς, η προβλεπόμενη από το άρθρο 38 παρ.2 περιπτ. β΄ του ν. 3986/2011 εισφορά υπέρ του ΤΠΔΥ ή του ΟΑΕΔ νομίμως επιβάλλεται από 1.1.2011 και επί των αποδοχών, πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων ακόμη και εκείνων που καταβάλλουν την εισφορά υπέρ του κλάδου ανεργίας, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954, όπως αυτές ακολούθως τροποποιήθηκαν.  

ΔΕΚ/C-481/2006

Δημόσιες συμβάσεις — Παράβαση του άρθρου 6, παράγραφος 3, της οδηγίας 93/36/ΕΚ — Γενικές αρχές της Συνθήκης — Αρχή της ίσης μεταχείρισης και υποχρέωση διαφάνειας — Εθνική νομοθεσία επιτρέπουσα την προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση για τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών όσον αφορά ορισμένα υλικά ιατρικής χρήσης


ΝΣΚ/111/2012

Παρακράτηση ή μη της ειδικής εισφοράς υπέρ του Ο.Α.Ε.Δ. κατ’ άρθρο 38 παρ. 2 περ. β΄ του Ν. 3986/2011, από τις αποδοχές των δικηγόρων, οι οποίοι παρέχουν τις υπηρεσίες τους με σχέση πάγιας περιοδικής έμμισθης εντολής στο δημόσιο τομέα.Η προβλεπόμενη από το άρθρο 38 παρ. 2 περίπτωση β΄ του Ν. 3986/2011 ειδική εισφορά 1% υπέρ του Ο.Α.Ε.Δ. πρέπει να παρακρατείται από τις τακτικές και πρόσθετες αποδοχές των δικηγόρων, οι οποίοι παρέχουν τις νομικές υπηρεσίες τους με σχέση έμμισθης εντολής και πάγια περιοδική αντιμισθία στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς και Ν.Π.Ι.Δ., ως μισθοδοτουμένων από τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα. (ομοφ.) 

ΕλΣυν/Τμ.1/228/2009

Από το συνδυασμό των διατάξεων αυτών (2685/1999,2/54866/0022/20.7.1999)προκύπτει ότι οι υπάλληλοι που μετακινούνται εκτός έδρας με εντολή του δημοσίου και των ν.π.δ.δ. για εκτέλεση υπηρεσίας δικαιούνται εξόδων μετακίνησης, στα οποία περιλαμβάνεται και η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης, όταν επιτρέπεται κατά τις μετακινήσεις η χρήση ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου. Για την αναγνώριση, τη νόμιμη εκκαθάριση και εντολή πληρωμής της δαπάνης αυτής απαιτείται, σύμφωνα με ρητή διάταξη της προαναφερθείσας 2/5486/0022//20.7.1999 υπουργικής απόφασης, ως απαραίτητο δικαιολογητικό, η προσκόμιση των αποδείξεων διοδίων, στις οποίες θα αναγράφεται υποχρεωτικά από τις υπηρεσίες διοδίων και η ημερομηνία διέλευσης.


ΝΣΚ/414/2013

Αρμοδιότητα ελέγχου, βεβαιώσεως και εισπράξεως της προβλεπομένης στην παρ.2 του άρθρου 3 του ν.δ. 4359/1964, όπως ισχύει, εισφοράς, μετά την κατάργηση με τον ν. 3697/2008 του ειδικού λογαριασμού «Εισφορά εξ εγγυήσεως φιαλών υγραερίου» – Εφαρμοστέες διατάξεις για την ικανοποίηση των σχετικών αξιώσεων του Δημοσίου (καταλογισμός, άσκηση αγωγών, χρόνος παραγραφής).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ελεγκτική αρμοδιότητα για την ορθή και εμπρόθεσμη απόδοση της εισφοράς του ν.δ. 4359/1964 (άρθρο 3 παρ.2) ανήκει στις αρμόδιες υπηρεσίες του πρώην Υπουργείου Εμπορίου, ήδη της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η είσπραξη της τυχόν οφειλομένης εισφοράς επιδιώκεται κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. με νόμιμο τίτλο την καταλογιστική πράξη του οργάνου, στο οποίο έχει περιέλθει η αρμοδιότητα του πρώην Υπουργού Εμπορίου προς καταλογισμό της (πλειοψ.), το δε δικαίωμα του Δημοσίου για τον καταλογισμό της τυχόν οφειλομένης εισφοράς παραγράφεται μετά είκοσι έτη από τη γένεση της σχετικής αξιώσεώς του (ομοφ.).


ΔΕΚ/T-14/1996

Κρατικές ενισχύσεις - Προσφυγή ακυρώσεως - Απόφαση περατώσεως διαδικασίας εξετάσεως που κινήθηκε βάσει του άρθρου 93, παράγραφος 2, της Συνθήκης ΕΚ - Έννοια της κρατικής ενισχύσεως κατά το άρθρο 92, παράγραφος 1, της Συνθήκης ΕΚ.(....)Λαμβανομένων υπόψη όλων των ανωτέρω, το Πρωτοδικείο συνάγει ότι η εκτίμηση της Επιτροπής, κατά την οποία η συμφωνία του 1995 δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση, στηρίζεται σε εσφαλμένη ερμηνεία του άρθρου 92, παράγραφος 1, της Συνθήκης. Συνεπώς, η απόφαση περατώσεως της διαδικασίας εξετάσεως που κινήθηκε σχετικά με τις ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στη Ferries Golfo de Vizcaya φέρει το στίγμα παραβάσεως της διατάξεως αυτής και πρέπει να ακυρωθεί.  


ΝΣΚ/30/2017

Ειδική εισφορά αλληλεγγύης ν. 3986/2011 – Υπαγωγή ή μη στην υποχρέωση καταβολής, των Ελλήνων πολιτών και των φορολογικών κατοίκων Ελλάδας, που υπάγονται στο «διεθνές» και στο «πολιτικό» προσωπικό του ΝΑΤΟ.(...)Οι υπάλληλοι του ΝΑΤΟ, που είναι Έλληνες υπήκοοι ή φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και υπάγονται στις κατηγορίες «διεθνές προσωπικό» του Οργανισμού της Συνθήκης του Βορείου Ατλαντικού και «πολιτικό προσωπικό» συμμαχικού Στρατηγείου, δεν υπόκεινται στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν. 3986/2011 για τους μισθούς και τις εν γένει αποδοχές που λαμβάνουν από το ΝΑΤΟ. Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 361/2014 γνωμοδότηση του Β΄ Τμ. ΝΣΚ.


ΔΕΔ/Αθ/548/2025

Η απόφαση 548 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών εκδόθηκε στις 6.3.2025 και αφορά ενδικοφανή προσφυγή κατά Οριστικών Πράξεων Διορθωτικού Προσδιορισμού εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, που επιβλήθηκαν από το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. στον προσφεύγοντα για διαφορά ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Το ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π. καταλόγισε εισφορά αλληλεγγύης (άρθ. 43Α ν. 4172/2013) σε μερίσματα Ναυτικών Εταιρειών που πιστώθηκαν στους λογαριασμούς του προσφεύγοντος. Η τελική απόφαση αποδέχθηκε μερικώς την προσφυγή: επικύρωσε την πράξη για το 2018 (διαφορά εισφοράς: 87.851,18 €), αλλά τροποποίησε την πράξη για το 2019, μειώνοντας τη διαφορά εισφοράς από 80.561,67 € σε 70.213,36 €, λόγω απαλλαγής από την εισφορά αλληλεγγύης για μη εισαχθέντα μερίσματα από εταιρείες που έχουν υπογράψει το Νέο Συνυποσχετικό (άρθ. 56 ν.4607/2019).


ΝΣΚ/298/2008

Εφαρμογή του καθεστώτος της πίστωσης του Φόρου υπέρ των Α.Ε.Ι., της Εισφοράς Τραπέζης, της Ειδικής Εισφοράς και του Ειδικού Τέλους στα πετρελαιοειδή προϊόντα, κατά την εισαγωγή πρώτων και βοηθητικών υλών από την εταιρεία «….….Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ορθά εφαρμόζονταν το από το άρθρο 18 παρ.1 της κυρωθείσης με νόμο από 27-8-1960 συμβάσεως μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των ιδρυτών της εταιρείας «….….Α.Ε.» προβλεπόμενο καθεστώς της πίστωσης και συνεπώς ορθά δεν συνεισπράττοντο άμεσα κατά την εισαγωγή ο Φόρος υπέρ των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, η Εισφορά Τραπέζης και τέλος η Ειδική Εισφορά και το Ειδικό Τέλος επί των πετρελαιοειδών προϊόντων.