×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Β2/61/2651/1983

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1405/1983
ΦΕΚ: 769/Β/30.12.1983

Καταβολή των εισφορών για την αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας των Δημοσίων Υπαλλήλων και υπαλλήλων Ο.Τ.Α.,Ν.Π.Δ.Δ. και Οργανισμών ως χρόνου ασφάλισης στα Ασφαλιστικά ταμεία κύριας ασφάλισης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 85 του Α.Ν.1854/51 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 4 του νόμου 1405/83


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/140/2006

Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 39 του Ν 2084/1992 περί επιλογής φορέων κύριας και επικουρικής ασφάλισης, ασφάλισης ασθένειας και εφάπαξ παροχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 39 του Ν 2084/1992 στην παράγραφο 2, όπως αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του Ν 2556/1997 και του άρθρου 75 του Ν 2676/1999 όπου προστέθηκε το τελευταίο εδάφιο στην παράγραφο 2 του Ν 2084/1992, προκύπτει ότι στους ασφαλισμένους που λόγω ιδιότητας και μισθωτής απασχόλησης υπάγονται σε δύο φορείς κύριας ασφάλισης, δύνανται να επιλέξουν τον έναν από αυτούς φορέα ασφάλισης ως υποχρεωτική ασφάλιση, αλλά και να υπαχθούν και στον άλλο, προαιρετικά, καταβάλλοντας το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου. Όσον αφορά το φορέα ασφάλισης που έχει επιλεγεί ως υποχρεωτική ασφάλιση, τα άτομα αυτά είναι υποχρεωμένα να υπαχθούν και «στους φορείς ασθένειας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας που αντιστοιχούν στο συνταξιοδοτικό φορέα κύριας ασφάλισης επιλογής τους», όπως ορίζεται ρητώς στη διάταξη του 4ου εδαφίου της παρ.2 του άρθρου 39 του Ν 2084/1992. Η προαναφερθείσα διάταξη αναφέρεται αποκλειστικά στον φορέα ασφάλισης που έχει επιλεγεί ως υποχρεωτική ασφάλιση. Από το γράμμα του νόμου δεν αποσαφηνίζεται όμως, αν οι ασφαλισμένοι που δύνανται να υπαχθούν και σε άλλο φορέα ασφάλισης προαιρετικά, αν είναι υποχρεωμένοι να ασφαλιστούν σωρευτικά και στο ταμείο κύριας ασφάλισης, και στο ταμείο επικουρικής, και στο ταμείο προνοίας, και στο ταμείο ασθένειας του επιλεγέντος ως προαιρετικού φορέα ασφάλισης. Εντάσσοντας τη διάταξη αυτή στο σύνολο του συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης όπως διαμορφώθηκε με το Ν 2084/1992, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόθεση του νομοθέτη να ανατρέψει την αρνητική εξέλιξη του συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης (εισηγητική έκθεση στο σχέδιο νόμου «οργανωτική και λειτουργική αναδιάρθρωση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και άλλες διατάξεις», Ε.Δ.Κ.Α. 1999 σελ. 50) θεωρούμε ότι η βούληση του νομοθέτη, καθιερώνοντας το καθεστώς προαιρετικής ασφάλισης, ήταν να ενισχύσει μεν όσο το δυνατόν τους φορείς ασφάλισης, αλλά και να προσδώσει στους ασφαλισμένους πιο ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση του ασφαλιστικού καθεστώτος τους. Θεωρούμε λοιπόν ότι δεν είναι υποχρεωτική η υπαγωγή των ασφαλισμένων αυτών και στους φορείς ασθένειας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας που αντιστοιχούν στο συνταξιοδοτικό φορέα της προαιρετικής ασφάλισης, αλλά η υπαγωγή τους σε αυτούς εναπόκειται στη διακριτική τους ευχέρεια. Η ευχέρεια όμως αυτή των ασφαλισμένων δεν είναι απεριόριστη. Η ίδια διάταξη ορίζει ότι «τα πρόσωπα αυτά δύνανται να ασφαλιστούν προαιρετικά και σε περισσότερους του ενός φορείς, αν αυτό προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία…». Κατά συνέπεια η ευχέρεια των ασφαλισμένων οριοθετείται και συγκεκριμενοποιείται από τις κείμενες καταστατικές διατάξεις των εκάστοτε ασφαλιστικών οργανισμών. Από τη συρροή των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 39 Ν 2084/1992 και της πρώτης παραγράφου του άρθρου 2 του α.ν. 580/1945 προκύπτει ότι η δυνατότητα στους ασφαλισμένους να επιλέξουν προαιρετική ασφάλιση στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης αυτοτελώς, χωρίς να έχουν επιλέξει προαιρετική ασφάλιση στα αντίστοιχα ταμεία της κύριας. Ο νομοθέτης αναφέρεται περιοριστικά και ειδικότερα στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης, όχι όμως και πρόνοιας. Κατά συνέπεια καθότι δεν υπάρχει ρητή πρόβλεψη, φρονούμε ότι δεν παρέχεται το δικαίωμα υπαγωγής στους ασφαλισμένους, στη προαιρετική ασφάλιση των ταμείων πρόνοιας αυτοτελώς.


ΝΣΚ/375/2010

Διαδοχική Ασφάλιση – Αναγνώριση χρόνου δημόσιας υπηρεσίας από ασφαλισμένους του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του ΟΓΑ με καταβολή των προβλεπόμενων εισφορών (δηλ. με εξαγορά).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι δημόσιοι υπάλληλοι που διορίσθηκαν πριν την 1-1-1983 στο Δημόσιο και αποχώρησαν απ’ αυτό χωρίς να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, μπορούν, κατ’ εφαρμογή των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν 1405/1983, να αναγνωρίσουν, με καταβολή των προβλεπόμενων εισφορών (δηλ. με εξαγορά), το χρόνο της δημόσιας αυτής υπηρεσίας τους, σε οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης, στον οποίο ασφαλίσθηκαν μετά τη λύση της δημοσιοϋπαλληλικής τους σχέσης και, ειδικότερα, στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών, που συστάθηκε με το Ν 2458/1997 και λειτουργεί ως αυτοτελής Κλάδος στον ΟΓΑ από 1-1-1998, έστω δηλαδή και εάν, στη προκείμενη περίπτωση, ο χρόνος της δημόσιας αυτής υπηρεσίας, έχει διανυθεί πριν από την έναρξη της λειτουργίας του εν λόγω Κλάδου στον ΟΓΑ. Ενόψει δε του ότι ο ΟΓΑ υπάγεται στην εποπτεία του Υπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων (και ήδη Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης), το ποσό της εισφοράς αναγνώρισης θα καθορισθεί κατά τον ενιαίο τρόπο που προβλέπει η διάταξη της παρ.2 του άρθρου 4 του Ν 1405/1983 και η κατ’ εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσα υπ’ αριθ. Β2/61/2651/21-12-1983 υπουργική απόφαση.


ΝΣΚ/41/2002

Ασφαλιστικά Ταμεία. Προαιρετική ασφάλιση στον κλάδο Πρόνοιας του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Φαρμακευτικών Εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τις καταστατικές διατάξεις του Ταμείου δεν προβλέπεται δυνατότητα συνέχισης της προαιρετικής ασφάλισης στον κλάδο Πρόνοιας των ασφαλισμένων στο ΤΕΑΥΦΕ. Οι σχετικές διατάξεις, εξ άλλου, της παρ.1 του άρθρου 10 του Ν 1539/85, έχουν εφαρμογή αποκλειστικά μόνο για την συμπλήρωση των γενικών προϋποθέσεων συνταξιοδότησης και, ως στενώς ερμηνευτέες, δεν έχουν ανάλογη εφαρμογή και στον κλάδο Πρόνοιας του ΤΕΑΥΦΕ.


IKA/E33/200/2013

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση Κοινής Υπουργικής Απόφασης αναφορικά με τον συμψηφισμό οφειλών δήμων προς το Ελληνικό Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία. ΣΧΕΤ.: α) Η υπ’ αριθμ. 66/16.10.2012 Εγκύκλιος της Δ/νσης Ασφάλισης–Εσόδων. β) Το υπ’ αριθμ. Ε33/931/21.12.2012 Έγγραφο της Δ/νσης Ασφάλισης–Εσόδων. γ) Η υπ’ αριθμ. 47497/18.12.2012 Κ.Υ.Α.

ΝΣΚ/31/2002

Ταμεία Ασφαλιστικά. Τοπικά όρια της ασφαλιστικής αρμοδιότητας του ΤΕΑΥΕΚ σε σχέση με τις ρυθμίσεις του Ν 2539/1997 (Συγκρότηση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την δημιουργία νέων διοικητικών ορίων των Δήμων, με τον Ν 2539/97, επέρχεται αυτοδικαίως και διεύρυνση της ασφαλιστικής αρμοδιότητας του ΤΕΑΥΕΚ, ως αρμόδιου ασφαλιστικού φορέα υποχρεωτικής ασφάλισης των υπαγομένων σ αυτόν, κατά τις καταστατικές του διατάξεις, υπαλλήλων και υπηρετών των εν λόγω Δήμων.


ΝΣΚ/234/2008

Ασφαλιστικό καθεστώς των Εφέδρων εξ Εφέδρων ή κατ απονομή Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Έφεδροι εξ Εφέδρων και οι κατ απονομή Αξιωματικοί, που έχουν καταταγεί μετά την 1-1-1993 και δεν έχουν ασφαλιστεί προγενέστερα σε κάποιο φορέα κύριας ασφάλισης μέχρι την 31-12-1992, ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο ΙΚΑ, εφόσον δεν καλύπτονται ασφαλιστικά από άλλο Ταμείο, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 18 του Ν 2084/1992, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 5 του Ν 2320/1995.


94570/2023

Νομιμοποίηση χρόνου ασφάλισης έως 31.12.2016 στον π. Κλάδο Πρόσθετης Ασφάλισης και στον π. Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του π. ΟΓΑ. ΑΔΑ:9Β8146ΜΑΠΣ-ΛΚΒ


Δ.15/Δ/49714/1949/2021

Διαδικασία καταβολής εισφοράς στον e-ΕΦΚΑ για την αναγνώριση του οφειλόμενου χρόνου πρόσθετης ασφάλισης στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του πρώην ΟΓΑ.


ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 7/2015

Αναγνώριση χρόνου Δημόσιας Υπηρεσίας ασφαλισμένων του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του ΟΓΑ (ΑΔΑ:6ΗΠΜ4691ΩΔ-0ΣΟ )


Εγκ.Ι.Κ.Α.8/1996

Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης βάσει των διατάξεων του άρθρου 41 του Α.Ν. 1846/51 στον τελευταίο ασφ/κό φορέα με προσμέτρηση και χρόνου ασφάλισης σε προηγούμενους ασφ/κούς Οργανισμούς