×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΥΠ.ΕΣ/64997/2025

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΘΕΜΑ: Οδηγίες αναφορικά με την «Παροχή κινήτρων σε εργαζομένους από Ο.Τ.Α. ορεινών και νησιωτικών περιοχών». ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 22/2025

ΣΧΕΤ.: Το άρθρο 32 του ν.4483/2017, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 349 ν.4512/2018, το άρθρο 55 ν.4735/2020, το άρθρο 26 ν.4807/2021, το άρθρο 88 ν.5003/2022, το άρθρο 34 ν.5056/2023 και το άρθρο 64 ν.5129/2024. 


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΠΝΠ/132/2023

Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της κατεπείγουσας ανάγκης ενίσχυσης της στελέχωσης των πληρωμάτων στα ασθενοφόρα των δομών του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας, των Κέντρων Υγείας και των Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων των νησιωτικών και ορεινών περιοχών της χώρας.

ΚΥΡΩΘΗΚΕ ΜΕ: Ν.5046/2023-ΦΕΚ:137/Α/29.7.2023: άρθρο 2: Κύρωση της από 5.7.2023 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της κατεπείγουσας ανάγκης ενίσχυσης της στελέχωσης των πληρωμάτων στα ασθενοφόρα των δομών του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας, των Κέντρων Υγείας και των Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων των νησιωτικών και ορεινών περιοχών της χώρας» (Α' 132)


ΝΣΚ/154/2015

Διατήρηση ή μη της υποχρέωσης δημοσίων υπαλλήλων για 10ετή υπηρέτηση σε Δ.Ο.Υ. ορεινών, νησιωτικών κ.λπ. περιοχών, κατ’ άρθρο 17 παρ. 8 του Ν. 2190/1994, σε περίπτωση αδυναμίας της Διοίκησης να τους διορίσει σε αυτές αλλά σε άλλες Δ.Ο.Υ που βρίσκονται εκτός των εν λόγω περιοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι βάσει διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π., διοριστέοι υπάλληλοι σε Δ.Ο.Υ. ορεινών, νησιωτικών ή παραμεθορίων περιοχών, που είχαν δέσμευση δεκαετούς υπηρέτησης σε αυτές βάσει του άρθρου 17 παρ. 8 του Ν. 2190/1994, εφόσον δεν διορίζονται στις Δ.Ο.Υ. αυτές, λόγω αναστολής της λειτουργίας τους και μεταφοράς των αρμοδιοτήτων τους και των οργανικών τους θέσεων σε άλλες Δ.Ο.Υ., οι οποίες βρίσκονται εκτός των ως άνω περιοχών, τότε η ως άνω δέσμευση δεν ισχύει για την υπηρέτησή τους στις, εκτός των εν λόγω περιοχών, Δ.Ο.Υ., στις οποίες τελικώς διορίζονται. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


13305/2021

Παράταση μίσθωσης περιπτέρου σύμφωνα με το άρθρο 37 του Ν. 4807/2021.


ΝΣΚ/138/2021

Διαδικασία του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής. Εάν, μετά τον ορισμό του Προέδρου της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), κατά το άρθρο 20 του ν. 4735/2020, απαιτείται, επιπροσθέτως, η διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής.(...)Διαδικασία του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής. Εάν, μετά τον ορισμό του Προέδρου της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), κατά το άρθρο 20 του ν. 4735/2020, απαιτείται, επιπροσθέτως, η διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής.


ΣΤΕ/787/2014

ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ:Για τη δημιουργία ισχυρότερων δήμων επελέγη ένα σχήμα όπου οι δήμοι αποκτούν, μέσω της αναγκαστικής συνένωσης, μεγαλύτερη περιφέρεια και πληθυσμό και νέες αρμοδιότητες, λειτουργούν με αποκεντρωτικό σύστημα, υπό την έννοια ότι ορισμένες αποφασιστικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες ανατίθενται σε όργανα των δημοτικών ή τοπικών κοινοτήτων. Από τις προπαρασκευαστικές εργασίες του ν. 3852/2010 προκύπτει ότι οι συνενώσεις έγιναν με βάση δέσμη κριτηρίων, τα οποία συνάδουν προς τα κριτήρια του άρθρου 101 παρ. 2 του Συντάγματος, ενώ ελήφθη μέριμνα ώστε να υλοποιηθεί η συνταγματική επιταγή του άρθρου 101 παρ. 4 του Συντάγματος για ειδική μεταχείριση των νησιωτικών και ορεινών περιοχών της χώρας. Τα κριτήρια αυτά είναι γενικά και αντικειμενικά και αφορούν τόσο το σύνολο των συνενώσεων όσο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε δήμου, είναι δε πρόσφορα για την επίτευξη του επιδιωκόμενου από το άρθρο 102 του Συντάγματος σκοπού της αποτελεσματικότερης και αποδοτικότερης για τους κατοίκους των νέων ο.τ.α. διοίκησης και διαχείρισης των τοπικών υποθέσεων. Εξάλλου, σύμφωνα με όσα έχουν εκτεθεί στην δέκατη σκέψη, η διάταξη του άρθρου 101 παρ. 4 του Συντάγματος δεν απευθύνει επιταγή για την δημιουργία ορεινών ο.τ.α., αλλά εναπόκειται στο νομοθέτη να επιλέξει την πλέον πρόσφορη και ενδεδειγμένη για την ανάπτυξη των ορεινών περιοχών λύση, η οποία μπορεί να είναι και η συνένωση σε ενιαίο ο.τ.α. ορεινών περιοχών με ημιορεινές ή πεδινές περιοχές.(...)Απορρίπτει την αίτηση.


ΝΣΚ/110/2021

1) Εάν ο ορισμός του Προέδρου και των δύο Αντιπροέδρων του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 4735/2020, 2) εάν έχει εφαρμογή η διάταξη του β’ εδαφίου της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν. 3148/2003, περί αυτοδίκαιης παράτασης της θητείας του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ, και 3) εάν έχει εφαρμογή στην περίπτωση του ΝΠΔΔ της ΕΛΤΕ η παράγραφος 2 του άρθρου 22 του ν. 4735/2020 περί μεταβατικής κάλυψης των θέσεων του Προέδρου και των δύο Αντιπροέδρων, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 21 του ν. 4735/2020.(...)1) O ορισμός του Προέδρου και των δύο Αντιπροέδρων του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 4735/2020 (ομόφωνα), ενώ επί του προσθέτου προβληματισμού του πρώτου ερωτήματος, δεν απαιτείται -μετά τη διαδικασία του ν. 4735/2020- περαιτέρω να τηρηθεί η διαδικασία της διατύπωσης απλής γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής, καθόσον η προσφυγή στη διαδικασία του άρθρου 49Α έχει σιωπηρώς καταργηθεί με τις διατάξεις του ν. 4735/2020 (κατά πλειοψηφία). 2) H διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν. 3148/2003 περί αυτοδίκαιης παράτασης της θητείας των μελών του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ, έχει σιωπηρώς καταργηθεί με τις διατάξεις του ν. 4735/2020, ενώ επί του προσθέτου προβληματισμού του ερωτήματος αυτού, εφαρμόζεται η αρχή της συνεχούς και αδιατάρακτης λειτουργίας της Διοίκησης, βάσει της οποίας είναι απολύτως νόμιμη η συγκρότηση και λειτουργία του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ μετά τη λήξη της θητείας τους, όσο αργεί η αντικατάστασή τους (κατά πλειοψηφία). 3) Η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 22 του ν. 4735/2020 (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 48 του ν. 4772/2021) έχει εφαρμογή στην περίπτωση του ΝΠΔΔ της ΕΛΤΕ, δεδομένου ότι με αυτήν καταργείται σιωπηρώς η διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν. 3148/2003, περί αυτοδίκαιης παράτασης μέχρι τον διορισμό των νέων μελών με απώτατο όριο το ένα έτος μετά τη λήξη της θητείας του Δ.Σ. της ΕΛΤΕ (κατά πλειοψηφία).


ΔΑΠ/Α/Φ.4.2/οικ.175617/1919/2018

Ενημερωτική εγκύκλιος σχετικά με την εφαρμογή του Ν. 4512/2018 (ΦΕΚ Α΄5_17.1.2018), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 122 του ν. 4514/2018 (ΦΕΚ Α’ 14).(ΑΔΑ:6ΣΥ04653Π8-2ΤΣ)


Φ.425.1/6/235888/1993

Στρατολογικοί Πίνακες

Ν.4961/2022-ΦΕΚ:146/Α/27.07.2022:Άρθρο 115-παρ.9: Η υπό στοιχεία Φ.425.1/6/235888/22.7.1993 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (Β’ 595), περί κατάρτισης στρατολογικών πινάκων καταργείται.

-Ν.4961/2022-ΦΕΚ:146/Α/27.07.2022:Άρθρο 116-παρ.4 (όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 113 του Ν.5003/2022-ΦΕΚ:230/Α/14.12.2022): «4. Η ισχύς των άρθρων 60, 62, της παρ. 2 του άρθρου 114, των παρ. 1, 6, 7, 8, 9 και 10 του άρθρου 115 αρχίζει την 1η.1.2023.».


Γ3β/Γ.Π.οικ.10850/2025

Ενημέρωση για το άρθρο 17 του Ν. 5129/2024 (ΦΕΚ Α’ 124) «Ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης», με τίτλο: «Ρυθμίσεις ζητημάτων των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.)» και ενέργειες για την περαιτέρω ενίσχυση των Κοι.Σ.Π.Ε. μέσω συμβάσεων ανατιθέμενων κατ’ αποκλειστικότητα και παραχώρησης χώρων του Δημοσίου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. ΑΔΑ: 9ΣΨΡ465ΦΥΟ-ΔΑΑ


ΥΠ.ΕΣ/54938/2021

Εφαρμογή των διατάξεων της έκτακτης ρύθμισης οφειλών προς τους δήμους του ν. 4764/2020, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το ν. 4807/2021.