Ζ1-1262/2007
Τύπος: Αποφάσεις
Ρύθμιση των τύπων και των όρων των συμβάσεων που συνάπτουν οι καταναλωτές με μονάδες αδυνατίσματος και γυμναστήρια.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/209/2009
Προστασία καταναλωτή – Σύμβαση παροχής υπηρεσιών κέντρων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων – Δικαίωμα καταναλωτή για καταγγελία της συμβάσεως – Άσκηση για σπουδαίο λόγο ή αναιτιολόγητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το προβλεπόμενο στο άρθρο 3 παρ. 2 της κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 14 παρ. 9 του Ν 2251/1994, όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση και τροποποίησή του από το άρθρο 18 του Ν 3587/2007, εκδοθείσας υπ’ αριθμ. Ζ1-1262/29-10-2007 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης, δικαίωμα καταγγελίας της συμβάσεως παροχής υπηρεσιών που συνάπτουν οι καταναλωτές με κέντρα αδυνατίσματος και γυμναστήρια, ενόψει του ευρύτερου ειδικού θεσμικού πλαισίου στο οποίο εντάσσεται (Δίκαιο της προστασίας του καταναλωτή) και του σκοπού τον οποίο εξυπηρετεί, ο οποίος συνίσταται στην προστασία του ασθενέστερου μέρους της συναλλαγής, που είναι εν προκειμένω ο αντισυμβαλλόμενος με τις παραπάνω επιχειρήσεις καταναλωτής, ασκείται, κατά παρέκκλιση από τις κοινές διατάξεις του Α.Κ. για την καταγγελία των διαρκών συμβάσεων ορισμένου χρόνου, αναιτιολόγητα και χωρίς την επίκληση εκ μέρους του σπουδαίου λόγου για την πρόωρη λύση της συναφθείσας σύμβασης.
Ε.2070/2022
Επιβολή φόρου ασφαλίστρων επί των ασφαλιστικών συμβάσεων που συνάπτουν Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης με ασφαλιστικές επιχειρήσεις για την ασφάλιση των μελών τους.ΑΔΑ:ΨΔΦΕ46ΜΠ3Ζ-ΡΥΝ
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/117/2024
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ - Προμήθεια μέσω μίσθωσης ενενήντα (90) αρθρωτών λεωφορείων μήκους δεκαοκτώ (18) περίπου μέτρων και διακοσίων δέκα (210) κανονικών (διαξονικών) λεωφορείων μήκους περίπου δώδεκα (12) μέτρων, καθώς και για την παροχή υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης αυτών (...) σε προσυμβατικό έλεγχο υπάγονται, μεταξύ άλλων, οι τροποποιήσεις των συμβάσεων προμηθειών που συνάπτουν οι δημόσιες επιχειρήσεις, εφόσον οι αρχικές συμβάσεις είχαν υποβληθεί σε προσυμβατικό έλεγχο και οι τροποποιήσεις των όρων των αρχικών συμβάσεων παρίστανται ουσιώδεις (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2 της παρούσας, τα υποβληθέντα προς έλεγχο σχέδια τροποποιήσεων των αρχικών συμβάσεων μίσθωσης λεωφορείων της …. Α.Ε. αφορούν στην ενεργοποίηση του όρου της παραγράφου 1.3 της 11/2020 Διακήρυξης, ο οποίος έχει περιληφθεί στην παράγραφο 1.16 των ως άνω συμβάσεων και προβλέπει τη δυνατότητα παράτασης αυτών για ένα έτος με ανάλογη αύξηση του προϋπολογισμού. Για τους λόγους αυτούς Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας τα σχέδια τροποποίησης
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ: ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/497/2021
ΝΣΚ/103/2011
Διακίνηση πετρελαιοειδών προϊόντων – Παράδοση σε τελικούς καταναλωτές – Παραστατικά διακίνησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις εγκαταστάσεις που αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 15 παρ.8 του Ν 3054/2002 δεν περιλαμβάνονται οι εγκαταστάσεις των τελικών καταναλωτών και κατά συνέπεια οι κάτοχοι των κατά το άρθρο 4 αδειών, δεν είναι υποχρεωμένοι να αναγράφουν στα παραστατικά διακίνησης που εκδίδουν κατά την παράδοση πετρελαιοειδών προς τους τελικούς καταναλωτές τις άδειες λειτουργίας των εγκαταστάσεών τους. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/432/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης για την προμήθεια Ιατρικής Γάζας, συγκεκριμένα των όρων που αφορούν τις υποχρεώσεις των προμηθευτών και τις τεχνικές προδιαγραφές. Αναφέρεται σε απαιτήσεις όπως η προσκόμιση πιστοποιητικού από κοινοποιημένο οργανισμό για τη σήμανση CE και την άδεια παραγωγής επιδεσμικού υλικού από τον ΕΟΦ, θεωρώντας ότι αυτές οι απαιτήσεις είναι παράνομες και αντιτίθενται στις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη προμήθεια διάφορων τύπων γάζας, όπως ακτινοσκιερών και υδροφίλων απορροφητικών γαζών.
ΑΕΠΠ/936/2019
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση του Πρακτικού Τεχνικής Αξιολόγησης (ΔΜΚΘ/5742/14.06.2019) της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών, με το οποίο απορρίφθηκε η τεχνική της προσφορά στο πλαίσιο της Διακήρυξης για την «Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος υγρής αποθείωσης καυσαερίων στις Μονάδες ΙΙΙ και ΙV του ατμοηλεκτρικού σταθμού Αγίου Δημητρίου». Κατηγορεί την Επιτροπή για παράβαση διαδικαστικών τύπων, εσφαλμένη κρίση ότι η προσφορά της περιελάμβανε Εμπορικές Αποκλίσεις και παράλειψη να ζητήσει διευκρινίσεις. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογίας για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του θείου από τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
ΝΣΚ/501/2004
Δημοτικές Επιχειρήσεις. Δυνατότητα παροχής εγγυήσεως από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για δάνεια που συνάπτουν δημοτικές επιχειρήσεις, τις οποίες έχουν συστήσει ή μετέχουν σ’ αυτές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υφίσταται δυνατότητα παροχής εγγυήσεως εκ μέρους των ΟΤΑ για δάνεια, που συνάπτουν οι δημοτικές επιχειρήσεις, που έχουν συστήσει ή μετέχουν σ’ αυτές, εφόσον η παροχή αυτής, κατά παραίτηση της ενστάσεως διζήσεως (άρθρο 855 ΑΚ) και του αναγωγικού δικαιώματος (άρθρο 858 ΑΚ), συνεπάγεται ισοδύναμο αποτέλεσμα προς χρηματοδότηση, η οποία δεν είναι επιτρεπτή, κατ’ άρθρο 277 παρ.8 Δ.Κ.Κ. (ομόφωνα) Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η παροχή εγγυήσεως για δάνεια που συνάπτουν οι «ιδιόμορφες» δημοτικές επιχειρήσεις ραδιοφωνίας (πλειοψ.) καθώς και για δάνεια που λαμβάνουν οι δημοτικές επιχειρήσεις από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. (ομόφωνα)
ΕΑΔΗΣΥ/412/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης και των συμβατικών τευχών, συγκεκριμένα των άρθρων 2.2.6 β’, 2.2.8.1, 2.2.9.2 Β2 α’, β’ της διακήρυξης, καθώς και των όρων του άρθρου 10 της Γενικής Συγγραφής Υποχρεώσεων και του άρθρου 5 της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η συντήρηση και επισκευή διάφορων τύπων οχημάτων, με συγκεκριμένες απαιτήσεις για τεχνική ικανότητα και οργάνωση των συνεργείων. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν τον ανταγωνισμό και παραβιάζουν τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικότητας, καθώς επιβάλλουν αδικαιολόγητους γεωγραφικούς περιορισμούς και υπερβολικές απαιτήσεις σε σχέση με το αντικείμενο της σύμβασης.
ΔΕΚ/C-385/2002
Οι διατάξεις του άρθρου 7, παράγραφος 3, της οδηγίας 93/37, περί συντoνισμoύ των διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων δημoσίων έργων, οι οποίες επιτρέπουν παρεκκλίσεις από τους κανόνες που αποσκοπούν στην εξασφάλιση της δυνατότητας ασκήσεως των αναγνωριζόμενων από τη Συνθήκη δικαιωμάτων στον τομέα των συμβάσεων δημοσίων έργων, πρέπει να ερμηνεύονται συσταλτικώς, ενώ το βάρος αποδείξεως του ότι συντρέχουν όντως οι έκτακτες περιστάσεις που δικαιολογούν την παρέκκλιση φέρει αυτός που επικαλείται τις εν λόγω διατάξεις. Από το γράμμα του άρθρου 7, παράγραφος 3, στοιχείο β΄, της εν λόγω οδηγίας, κατά το οποίο οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να συνάπτουν συμβάσεις έργων προσφεύγοντας στη διαδικασία με διαπραγμάτευση, χωρίς να προηγηθεί δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, «για τα έργα η εκτέλεση των οποίων, για λόγους τεχνικούς, καλλιτεχνικούς ή σχετικούς με την προστασία δικαιωμάτων αποκλειστικότητας, είναι δυνατόν να ανατεθεί μόνο σε συγκεκριμένο εργολήπτη», προκύπτει ότι ένα κράτος μέλος οφείλει να αποδεικνύει ότι τεχνικοί λόγοι καθιστούν αναγκαία τη σύναψη των επίμαχων συμβάσεων με τον εργολήπτη της αρχικής συμβάσεως.
απόφ.731/2017
Μεταφορά και κατανομή αρμοδιοτήτων του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014, σε οργανικές μονάδες της Διεύθυνσης Διοικητικού - Οικονομικού του Ε.Κ.Κ.Α., για τη ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την μεταφορά των αρμοδιοτήτων των ΥΔΕ .