×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

1083584/732/2000

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1083584/732/2000

ΘΕΜΑ : Εκδιδόμενα φορολογικά στοιχεία , για πωλήσεις ορθοπεδικών ειδών από επιτηδευματίες , απ ' ευθείας σε ασφαλισμένους σας ( ιδιώτες ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΠΟΛ 1080/2009

Εκδιδόμενα φορολογικά στοιχεία για καταβολές αμοιβών σε ασφαλιστικούς συμβούλους και συντονιστές ασφαλιστικών συμβούλων φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν επαγγελματική εγκατάσταση και δεν είναι επιτηδευματίες από άλλη αιτία, για τις ασφαλιστικές υπηρεσίες που παρέχουν.

ΝΣΚ/262/2011

Ο.Γ.Α. – Νομιμότητα καταβολής δαπάνης νοσηλείας α) σε συμβεβλημένη ιδιωτική κλινική και β) απ’ ευθείας σε ασφαλισμένους, οι οποίοι νοσηλεύθηκαν σε μη συμβεβλημένη κλινική – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταβολή δαπάνης νοσηλείας σε συμβεβλημένη μετά του Ο.Γ.Α. κλινική, προϋποθέτει νόμιμη λειτουργία της κλινικής, ενώ η καταβολή δαπάνης απ’ ευθείας σε ασφαλισμένους, προϋποθέτει νόμιμη εισαγωγή του ασφαλισμένου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/95/1988

Δυνατότητα και τις προυποθέσεις απ ευθείας αναθέσεως προμήθειας ειδών από Επιμελητήριο


Δ.795/63/1977

Περί εξουσιοδοτήσεως Τελωνειακών Αρχών δια την απ' ευθείας υπ' αυτών ατελή παράδοσιν επιβατικών αυτοκινήτων και λοιπών ειδών εις τους αναπήρους πολέμου και λοιπάς κατηγορίας δικαιούχων αναπήρων προσώπων.

ΝΣΚ/449/2005

Απ’ ευθείας ανάθεση προμηθείας Αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων κατά τις περιπτώσεις (ια) και (ιβ) του άρθρου 73 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Είναι δυνατή η απ’ ευθείας ανάθεση Αμυντικού υλικού σε Έλληνα προμηθευτή, ο οποίος, συντρεχόντων των όρων των διατάξεων των περιπτώσεων (ια) και (ιβ) του άρθρου 73 του ΠΔ 284/1989, έχει την ικανότητα παραγωγής (κατασκευής) ειδών ή μερών αμυντικών συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, αρμοδίως και αιτιολογημένως διαπιστωθείσης, εφόσον, δια της απ’ ευθείας αναθέσεως της προμηθείας και της συμπαραγωγής του τελικού προϊόντος -έτσι ώστε να εξασφαλίζεται σε αξιόλογο βαθμό η Ελληνική Βιομηχανική συμμετοχή στην παραγωγή του- βελτιώνεται η εγχώρια τεχνολογική υποδομή της χώρας. β) Κατά την έννοια της διατάξεως (ιβ) του άρθρου 73 του ΠΔ 284/1989 η τεχνολογία κατασκευής του υλικού στην Ελλάδα πρέπει να έχει εισαχθεί, έτσι ώστε ο δέκτης της τεχνολογίας να έχει καταστεί ικανός να χρησιμοποιήσει άμεσα την εισαγομένη τεχνολογία και επιπλέον να διαθέτει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό να παραγάγει, έστω και εν μέρει, το προϊόν σύμφωνα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές.


ΝΣΚ/404/2005

Γνωμοδότηση κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, λόγω τροποποιήσεως Συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επαύξηση του αντικειμένου της προμηθείας και η ένεκα τούτου αύξηση του συμβατικού τιμήματος συνιστά απ’ ευθείας ανάθεση δυναμένη να πραγματοποιηθεί μόνον εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου (άρθρα 71 επ. ΠΔ 284/1989) και δεν συνιστά τροποποίηση της συμβάσεως κατά την έννοια του άρθρου 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989. Δεν είναι νόμιμη η ρήτρα με την οποία επιδιώκεται η καταβολή τιμήματος στον προμηθευτή, πέραν της εγκριθείσας προκαταβολής, αν δεν χωρήσει και ποιοτική παραλαβή των προμηθευομένων ειδών.


ΔΕΔ/Θεσ/317/2025

Η απόφαση 317/27-02-2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά τεσσάρων Πράξεων Επιβολής Προστίμου ΦΠΑ (άρθρου 57 παρ. 6 του Ν.5104/2024) για τα φορολογικά έτη 2018 έως 2021. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από τη Δ.Ο.Υ. Ε’ Θεσσαλονίκης λόγω μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων για πωλήσεις ειδών ιματισμού εξ αποστάσεως με αντικαταβολή, με το συνολικό καταλογιζόμενο ποσό να ανέρχεται σε 69.014,98€. Οι ισχυρισμοί της προσφεύγουσας, συμπεριλαμβανομένης της παραβίασης του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης, της εσφαλμένης νομικής βάσης προστίμων (Ν.5104/2024) και της παραγραφής του φορολογικού έτους 2018, απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι ή αναπόδεικτοι. Η απόφαση επικυρώνει τα πρόστιμα.


ΔΕΔ/Θεσ/858/2025

Η απόφαση 858/14.05.2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά των οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και προστίμου για τα φορολογικά έτη 2021 και 2022. Ο Προϊστάμενος του 1ου ΕΛ.ΚΕ. Θεσσαλονίκης είχε μειώσει τη ζημία του προσφεύγοντος (ατομική επιχείρηση λιανικού εμπορίου ειδών αλιείας) και είχε επιβάλει φόρο και πρόστιμο, διαπιστώνοντας αποκρυβείσα ύλη (μη δηλωθείσες πωλήσεις) ύψους €60.051,42 (2021) και €95.138,45 (2022) από κινήσεις τραπεζικών λογαριασμών. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος περί έλλειψης αιτιολογίας και μη νόμιμου καταλογισμού προσαύξησης περιουσίας, καθώς ο καταλογισμός αφορούσε κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα και όχι προσαύξηση περιουσίας. Συνεπώς, επιβεβαιώθηκε η φορολογική υποχρέωση (φόρος/πρόστιμο €14.626,01) για το 2022.


ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/62/2010

Μη νομίμως τέθηκαν στη διακήρυξη του διαγωνισμού τα στοιχεία «Αξιοπιστίαφήμη του κατασκευαστή, του αντιπροσώπου (θα ληφθεί υπόψη η «διαγωγή» του οχήματος και του προμη-θευτή στην Έλληνική αγορά, η οργάνωση, η εμπειρία, ο απαιτούμενος εξοπλισμός, πιστοποίηση σειράς IS09000» και « Πωλήσεις παρομοίων οχημάτων στην Έλλάδα» ως κριτήρια βαθμολόγη¬σης για την ανάθεση της σύμβασης καθόσον α) ως προς το μέρος που αναφέρονται σε πωλήσεις των υπό προμήθεια ειδών στην Έλλάδα, τα εν λόγω κριτήρια τελούν καταρχήν σε αντίθεση προς τις αρχές της ίσης μεταχείρισης των οικονομικών φορέων, απαγόρευσης των διακρίσεων και διαφάνειας, ενώ επιπλέον τα κριτήρια αυτά δεν συντελούν στην εξεύρεση της πλέον συμφέρου-σας από οικονομική άποψη προσφοράς, αλλά μπορούσαν να εκτιμηθούν από την αναθέτουσα αρχή μόνο στο πλαίσιο ελέγχου της καταλληλότητας του οικονομικού φορέα για την εκτέλεση της σύμβασης σε σχέση με τις πραγματοποιηθείσες από αυτόν κυριότερες παραδόσεις και β) ως προς τα λοιπά στοιχεία (αξιοπιστία-φήμη του κατασκευαστή, του αντιπροσώπου, η οργάνωση, η εμπειρία, ο απαιτούμενος εξοπλισμός, πιστοποίηση σειράς IS09000) αυτά αφορούν αποκλειστικά στην εξακρίβωση της καταλληλότητας των υποψηφίων οικονομικών φορέων να εκτελέσουν τη σύμβαση και ως εκ τούτου δεν αφορούν στην εξεύρεση της πλέον συμφέρουσας από οικονομικής άποψης προσφοράς. Με την 2046/2010 απόφασή του, το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανακάλεσε την προμνησθείσα Πράξη του Κλιμακίου λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΝΣΚ/54/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια ειδών από το Δημόσιο αξίας κατώτερης των 200.000 Ευρωπαϊκών Νομισματικών Μονάδων και ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.13 εδ.V του Ν.2286/95 και του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση παρά το γεγονός ότι η δαπάνη υπερβαίνει το ποσό των δρχ.4.000.000, εφ όσον υπάρχει περίπτωση επείγουσας ανάγκης που οφείλεται σε αυταπόδεικτα απρόβλεπτες καταστάσεις. Καίτοι οι όροι που διαλαμβάνονται στη σύμβαση δεν αποτελούν αντικείμενο ελέγχου νομιμότητος, επισημαίνονται τα ακόλουθα σημεία τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν α) Προσδιορισμός χρόνου παραδόσεως των ειδών, β) Κατάθεση εγγυήσεως για την καλή εκτέλεση της συμβάσεως.