Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΑΔΗΣΥ/5035/2018
Ζητήματα που άπτονται του χρόνου έκδοσης και ισχύος των δικαιολογητικών που προσκομίζονται από τον προσωρινό ανάδοχο (δικαιολογητικών κατακύρωσης) για την απόδειξη της μη συνδρομής των λόγων αποκλεισμού.(ΑΔΑ:6ΔΛΚΟΞΤΒ-ΟΥΨ)
ΥΠ.ΕΣ.56048/2018
Ζητήματα που άπτονται του χρόνου έκδοσης και ισχύος των δικαιολογητικών που προσκομίζονται από τον προσωρινό ανάδοχο (δικαιολογητικών κατακύρωσης) για την απόδειξη της μη συνδρομής των λόγων αποκλεισμού.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/768/2019
Συντήρηση και επισκευή οχημάτων του Δήμου...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (σκ. 4), το Τμήμα κρίνει τα εξής:Η διαδικασία ανάθεσης του τμήματος 4 του διαγωνισμού διέπεται από τις διατάξεις της παρ. 12 του άρθρου 80 του ν. 4412/2016, που προστέθηκε με το άρθρο 43 παρ. 7 περ. αδ΄ του ν. 4605/2019, λαμβάνοντας υπόψη ότι στους όρους της διακήρυξης δεν προβλέπεται ειδικός όρος για τον χρόνο έκδοσης και ισχύος των δικαιολογητικών κατακύρωσης, και καθώς και ότι κατά τον χρόνο δημοσίευσης του ν. 4605/2019 (1.4.2019) δεν είχε παρέλεθει η προθεσμία προσκόμισης των δικαιολογητικών κατακύρωσης ως προς το τμήμα 4, αφού η σχετική διαδικασία είχε ματαιωθεί εν αναμονεί της έκδοσης της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών επί της από 27.2.2019 αίτησης αναστολής της εταιρείας .... Συνεπώς, η αναθέτουσα αρχή θα έπρεπε να είχε καλέσει, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 1 και 2 του ν. 4412/2016, την εταιρεία ... ΙΚΕ να υποβάλλει επικαιροποιημένα τα δικαιολογητικά κατακύρωσης για την απόδειξη των περιπτώσεων Β.1.α, Β.1.β, Β.1.δ, Β.2, Β.4.2, Β.5 και Β.6 του όρου 2.2.9.2 της διακήρυξης, κατά τις διακρίσεις της παρ. 12 του άρθρου 80 του ν. 4412/2016. Ενόψει αυτών και για λόγους οικονομίας της διαδικασίας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβάλει την οριστική κρίση του, προκειμένου να κληθεί η ανάδοχος εταιρεία ...., από τα αρμόδια όργανα της αναθέτουσας αρχής, να προσκομίσει τα ως άνω επικαιροποιημένα δικαιολογητικά. Εφόσον δε αυτά κριθούν πλήρη και σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης από την Επιτροπή του διαγωνισμού και εκδοθεί, ακολούθως, νέα κατακυρωτική απόφαση από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου, η οποία θα κοινοποιηθεί και στους λοιπούς συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, να υποβληθούν όλα τα ως άνω έγγραφα ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου, μαζί με νέα βεβαίωση του αρμοδίου οργάνου του Δήμου ότι δεν εκκρεμούν προσφυγές, ενστάσεις ή ένδικα βοηθήματα κατά της τελευταίας.Περαιτέρω, προκειμένου να σχηματίσει ασφαλή κρίση ως προς την πλήρωση του όρου 2.2.6.1 της διακήρυξης από την ανάδοχο εταιρεία, το Κλιμάκιο πρέπει να αναβάλει την οριστική του κρίση για να προσκομιστούν από την αναθέτουσα αρχή το .... έγγραφο του Τμήματος Προμηθειών και το .... έγγραφο της Επιτροπής, καθώς και οι από 26.7.2019 έγγραφες διευκρινίσεις της αναδόχου εταιρείας, μαζί με τα συνυποβληθέντα συμπληρωματικά στοιχεία εκτέλεσης προηγούμενων συμβάσεων. Σε περίπτωση δε που τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στα δικαιολογητικά της αναδόχου που έχουν υποβληθεί για έλεγχο στο παρόν Κλιμάκιο με το 48071/11.10.2019 έγγραφο του Αντιδημάρχου ... (αρ. πρωτ. Ε.Σ. ....), να γίνει σχετική βεβαίωση από την αναθέτουσα αρχή.
ΣΤΕ/ΕΑ/37/2019
Παροχή υπηρεσιών...Με τα δεδομένα αυτά, πιθανολογείται ότι, εφ’ όσον ο αναθέτων φορέας παρέλειψε να ζητήσει από την παρεμβαίνουσα να συμπληρώσει την έλλειψη των υποβληθέντων δικαιολογητικών κατακύρωσης, όπως προβλέπεται στην παρ. Β.3.4 της διακήρυξης, νομίμως έλαβε υπ’ όψιν το ως άνω μεταγενεστέρως προσκομισθέν από την παρεμβαίνουσα δικαιολογητικό, το οποίο, σε κάθε περίπτωση, έφερε ημερομηνία προγενέστερη τόσο της ημερομηνίας υποβολής των δικαιολογητικών κατακύρωσης, όσο και της ημερομηνίας διενέργειας του διαγωνισμού, η δε διάρκεια ισχύος του κάλυπτε τον ως άνω κρίσιμο κατά τη διακήρυξη χρόνο [τον χρόνο, δηλαδή, της διενέργειας του διαγωνισμού]. Τούτο διότι, κατά την έννοια του ως άνω όρου της διακηρύξεως, ερμηνευομένου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 103 του ν.4412/2016, στο οποίο ο όρος αυτός παραπέμπει, πιθανολογείται ότι η κλήση του αναδειχθέντος προσωρινού μειοδότη για την συμπλήρωση τυχόν ελλείψεων των υποβληθέντων δικαιολογητικών κατακύρωσης είναι υποχρεωτική, σε περίπτωση κατά την οποία οι ελλείψεις αυτές οδηγούν στη ματαίωση της κατακυρώσεως σε αυτόν του αποτελέσματος του διαγωνισμού. Μολονότι δε η συμπλήρωση ή διευκρίνιση υποβληθέντων δικαιολογητικών προϋποθέτει, κατ’ αρχήν, σχετική κλήση εκ μέρους των αρμοδίων οργάνων του διαγωνισμού, πιθανολογείται ότι, σε περίπτωση κατά την οποία, όπως εν προκειμένω, ο αναθέτων φορέας παραλείπει την υποχρέωσή του να καλέσει την προσωρινή ανάδοχο να συμπληρώσει τα ελλείποντα δικαιολογητικά κατακύρωσης και δεδομένου ότι, κατά την ανωτέρω δοθείσα ερμηνεία των όρων της διακηρύξεως, δεν θα μπορούσε να προβεί στην απόρριψη του φακέλου των δικαιολογητικών κατακύρωσης λόγω ελλείψεων, πριν καλέσει την προσωρινή ανάδοχο για τη συμπλήρωση των ελλείψεων αυτών, νομίμως λαμβάνει υπ' όψιν δικαιολογητικά, τα οποία προσκομίζονται από την προσωρινή ανάδοχο με υπόμνημα που κατατίθεται για την αντίκρουση προδικαστικής προσφυγής συνδιαγωνιζομένου οικονομικού φορέα που βάλλει κατά της αποδοχής του φακέλου των υποβληθέντων δικαιολογητικών κατακύρωσης και τα οποία [δικαιολογητικά] έχουν εκδοθεί σε χρόνο προγενέστερο του χρόνου ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης, ανάγονται δε στον κρίσιμο κατά τη διακήρυξη χρόνο για την απόδειξη της συνδρομής της συγκεκριμένης προϋποθέσεως συμμετοχής στον διαγωνισμό (πρβλ. Ε.Α. 268/2016). Εξ άλλου, η αιτούσα δεν προβάλλει ειδικούς ισχυρισμούς για την αμφισβήτηση της εμπεριεχομένης στο έγγραφο των απόψεων του αναθέτοντος φορέα κρίσεως περί της επάρκειας του εν λόγω μεταγενεστέρως υποβληθέντος πιστοποιητικού για την απόδειξη της ασφαλιστικής ενημερότητας της εταιρείας «.....», όπως θα μπορούσε να κάνει με την κατάθεση υπομνήματος προ της συζητήσεως της αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων (βλ. Ε.Α. 298/2016, 107/2016, 108/2014 κ.ά). Συνεπώς, δεν πιθανολογείται σοβαρά ότι η απόρριψη της προδικαστικής προσφυγής της αιτούσης, με την αιτιολογία που παρατίθεται στο έγγραφο των απόψεων του αναθέτοντος φορέα, εχώρησε κατά παράβαση των σχετικών όρων της διακηρύξεως. Κατόπιν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να γίνει δεκτή η παρέμβαση.
ΑΕΠΠ/1123/2019
Η προσφεύγουσα ζητά με την προδικαστική προσφυγή να γίνει δεκτή η προσφυγή της και να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. 24/2019 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της δημοτικής επιχείρησης, η οποία εγκρίνει και αποδέχεται το πρακτικό της επιτροπής διενέργειας και αξιολόγησης προσφορών για τον ανοικτό διαγωνισμό. Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά ανάδειξη αναδόχου για την υπηρεσία «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΧΩΡΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ….. ΚΑΙ …..» με συνολικό προϋπολογισμό 148.800,00 € και διάρκεια ενός έτους. Η προσφυγή ασκείται λόγω μη εμπρόθεσμης υποβολής δικαιολογητικών από τον προσωρινό ανάδοχο και σε σχέση με τη διαδικασία έκδοσης της προσβαλλόμενης απόφασης.
ΑΕΠΠ/119/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης που επικύρωσε το Πρακτικό Ελέγχου Δικαιολογητικών Κατακύρωσης και κατέκυρωσε τη σύμβαση στην εταιρία «...», ισχυριζόμενη παραβίασης των όρων της διαγωνιστικής διαδικασίας λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δικαιολογητικών από τον προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Επισκευή-συντήρηση-αναβάθμιση ΗΛΜ εγκαταστάσεων Σχολικών Κτιρίων... έτους 2019» με προϋπολογισμένη αξία 806.451,61 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στη νομιμότητα της παρατάσεως για υποβολή δικαιολογητικών και στην απόρριψη αρχικών εκπρόθεσμων υποβολών, θεωρώντας ότι η τελική αποδοχή τους έγινε σε παράβαση των όρων της διακήρυξης (άρθρα 4, 9, 23) και του νόμου (Ν.4412/2016, Ν.4690/2020). Επιπλέον, αμφισβητεί την επαρκή αιτιολόγηση για την καθυστέρηση και ασκεί κριτική στη διαδικασία λόγω έλλειψης νέας πρόσκλησης για υποβολή δικαιολογητικών μετά την παράταση.
ΝΣΚ/308/2003
Σύναψη συμβάσεως παροχής υπηρεσιών με διαπραγμάτευση – βελτίωση οικονομικών και τεχνικών προσφορών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί διαδικασίας αναθέσεως συμβάσεως με διαπραγμάτευση κατόπιν δημοσίευσης προκήρυξης, εφόσον υφίσταται σχετική πρόβλεψη στην πράξη πρόσκλησης προς υποβολή προσφορών, επιτρέπεται η συνέχιση της διαπραγμάτευσης με τον ανακηρυχθέντα προσωρινό ανάδοχο προς βελτίωση της οικονομικής και τεχνικής προσφοράς του. Η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου αποκλείει την συνέχιση της διαπραγμάτευσης με τους λοιπούς υποψηφίους, οι οποίοι θεωρούνται αποκλεισθέντες. Η αναθέτουσα αρχή δύναται, να ζητήσει την υποβολή νέων βελτιωμένων και κατάλληλων οικονομικών και τεχνικών προσφορών από όλους τους υποψηφίους, εάν η επιτροπή αξιολόγησης εισηγηθεί ότι οι υποβληθείσες προσφορές δεν είναι κατάλληλες ή συμφέρουσες για το Δημόσιο.
ΝΣΚ/156/2000
ΟΤΑ. Προμήθειες. Έξοδα δημοσίευσης διακήρυξης επαναληπτικής δημοπρασίας, η οποία αποβαίνει άγονη και ακολουθεί απευθείας ανάθεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένης απευθείας ανάθεσης, για προμήθειες και εργασίες των ΟΤΑ, κατόπιν προηγηθείσης άγονης επαναληπτικής δημοπρασίας (διαγωνισμού), τα σχετικά έξοδα δημοσιεύσεων, κηρυκείων κλπ, βαρύνουν τον ΟΤΑ και όχι τον κατ' ανάθεση ανάδοχο.
ΑΕΠΠ/611/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που εγκρίνει το Ενιαίο Πρακτικό Κατακύρωσης και αναδεικνύει τον παρεμβαίνοντα ως προσωρινό ανάδοχο για 165 τελικά σημεία διανομής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών αγοράς χρόνου στάθμευσης μέσω τερματικών συσκευών σε περιοχές ελεγχόμενης στάθμευσης στον Δήμο (όπως αναφέρεται), με προϋπολογισμό 620.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Οι λόγοι της προσφυγής περιλαμβάνουν έλλειψη δήλωσης χρόνου ισχύος της προσφοράς, έλλειψη ειδικής αιτιολόγησης για τον εμπιστευτικό χαρακτηρισμό πληροφοριών, εσφαλμένη εφαρμογή του άρθρου 102 του Ν.4412/2016 και ελλείψεις στο Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/159/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 398/2020 του αναθέτοντος φορέα, με την οποία κατακυρώθηκε στον κ. *** η προμήθεια του διαγωνισμού για τη προμήθεια σωλήνων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια σωλήνων με προϋπολογιζόμενη αξία 60.039 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα επικαλείται παραβιάσεις των όρων της διακήρυξης, ιδίως ως προς την έλλειψη απαιτούμενων δικαιολογητικών κατακύρωσης από τον προσωρινό ανάδοχο, όπως αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας και υπεύθυνη δήλωση για την απουσία λόγων αποκλεισμού, παραβιάζοντας τις αρχές της ισότητας και διαφάνειας.