×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

2810/2023

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταγγελία κατά Δήμου για παραβίαση προσωπικών δεδομένων στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και μη ικανοποίηση δικαιώματος διαγραφής


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΠΟΦΑΣΗ 15/2025

Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Καταγγελία κατά Δήμου για παράνομη δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων (...)Βάσει των ανωτέρω, η Αρχή αποφασίζει ομόφωνα ότι πρέπει να επιβληθεί στον καταγγελλόμενο ως υπεύθυνο επεξεργασίας η αναφερόμενη στο διατακτικό διοικητική κύρωση, η οποία κρίνεται ανάλογη με τη βαρύτητα της παράβασης.


ΝΣΚ/141/2021

Αν είναι νόμιμες: α) η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.3 του ν. 4485/2017, των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, με τις οποίες χορηγούνται βραβεία ή υποτροφίες στους δικαιούχους, στην περίπτωση που οι αποφάσεις αυτές περιέχουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή/και ειδικές κατηγορίες δεδομένων οι δε δικαιούχοι δεν συναινούν στη δημοσιοποίησή τους και β) η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ από το Τμήμα Φοιτητικής Μέριμνας του ΕΜΠ των ανωτέρω αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, οι οποίες κατά νόμο (άρθρο 14 παρ.3 του ν. 4485/2017) αναρτώνται από το Πρυτανικό Συμβούλιο στον διαδικτυακό τόπο του Ιδρύματος(...)α) Είναι νόμιμη η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου του ΕΜΠ, με τις οποίες χορηγούνται βραβεία ή υποτροφίες στους δικαιούχους, στην περίπτωση που οι αποφάσεις αυτές περιέχουν τα απλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, ακόμη και στην περίπτωση που οι δικαιούχοι δεν συναινούν στη δημοσιοποίησή τους, διότι η ανάρτηση είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας καθώς και για τη συμμόρφωσή του με έννομη υποχρέωσή του και β) δεν είναι νόμιμη η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, στις οποίες περιλαμβάνονται οι συγκεκριμένες ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων, ενώ η ανάρτηση των αποφάσεων αυτών στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου είναι νόμιμη με την ειδικότερη, επιπλέον, προϋπόθεση ότι οι ειδικές κατηγορίες δεδομένων θα απαλειφθούν, καθόσον δεν δικαιολογείται παρέκκλιση από την απαγόρευση επεξεργασίας αυτών των κατηγοριών δεδομένων (ομόφωνα).


ΝΣΚ/60/2023

Προϋποθέσεις έκταση και μορφές ικανοποίησης του δικαιώματος πρόσβασης υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ υποψηφίων στην διαδικασία επιλογής προϊσταμένων, επί θητεία, Γενικών Διευθυντών και αντίστοιχη υποχρέωση των υπηρεσιών του Φορέα να χορηγήσουν τα ζητούμενα στοιχεία από τον σχετικό φάκελο που αφορούν τη διαδικασία αυτή. Υποχρέωση ή μη ενημέρωσης των τρίτων υποκειμένων των προσωπικών δεδομένων και παροχή ή μη συναίνεσης αυτών.(...)Α) Για την χορήγηση των ζητούμενων στοιχείων αρκεί η ύπαρξη ευλόγου ενδιαφέροντος που, υπό τα δεδομένα του ερωτήματος, συντρέχει εν προκειμένω στο πρόσωπο των αιτούντων, οι οποίοι διαθέτουν το εύλογο ενδιαφέρον, για την λήψη αντιγράφων των δικαιολογητικών που προσκόμισαν οι επιλεγέντες συνυποψήφιοί τους και των πρακτικών των συνεντεύξεων που δόθηκαν στα πλαίσια της διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων, επί θητεία, Γενικών Διευθυντών, μη απαιτουμένης της συνδρομής εννόμου συμφέροντος (ομόφωνα). Β) Η χορήγηση των ζητουμένων στοιχείων αφορά και στους υποψηφίους που έχουν λάβει, από τους αιτούντες, λιγότερα μόρια στον τελικό πίνακα κατάταξης (κατά πλειοψηφία). Γ) Η ικανοποίηση του δικαιώματος πρόσβασης θα γίνει με χορήγηση από την ερωτώσα Υπηρεσία αντιγράφων των ζητουμένων στοιχείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 παράγραφος 4 περίπτωση β΄ του ν. 2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας) και όχι με επιτόπια μελέτη των σχετικών εγγράφων στο κατάστημά της (ομόφωνα). Δ) Ανεξαρτήτως της υποχρέωσης συμμόρφωσης σε εισαγγελική παραγγελία και παρά το ότι η συγκεκριμένη εισαγγελική παραγγελία εκτιμάται, ως μη δεσμευτική, εξαιτίας της μη επαρκούς αιτιολογίας αυτής, η Διοίκηση του Φορέα, έχει κατά νόμον υποχρέωση, να χορηγήσει αντίγραφα των ζητούμενων στοιχείων, τηρώντας τις ανωτέρω υπό Γ) διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και του ΓΚΠΠΔ της ΕΕ (ομόφωνα). Ε) Η ερωτώσα Υπηρεσία, χορηγώντας τα ζητούμενα στοιχεία, υποχρεούται να προβεί σε ενημέρωση των υποκειμένων των προσωπικών δεδομένων, χωρίς, όμως, να ζητηθεί η συναίνεσή τους, ούσης άνευ εννόμου σημασίας οιασδήποτε εναντίωσής τους (ομόφωνα).


ΑΠΟΦΑΣΗ 26/2024

Εξέταση καταγγελίας κατά εταιρείας παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος και Δήμου για μη ικανοποίηση δικαιωμάτων του υποκειμένου


ΝΣΚ/138/2010

Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης χορήγησης αντιγράφων διοικητικών εγγράφων - Υπεράσπιση του αιτούντος ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου και της ποινικής δικαστικής αρχής - Προστασία προσωπικών δεδομένων τρίτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση οφείλει να χορηγήσει στον ενδιαφερόμενο, με δαπάνες του, αντίγραφα εγγράφων και βεβαιώσεων που σχετίζονται άμεσα με τις αποδιδόμενες σε βάρος του κατηγορίες και αφορούν τις φερόμενες ως παράνομες πράξεις ή παραλείψεις του για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο ανωτέρω υπηρετούσε στην ΔΕΛ/ΑΕΑ, εκτός αν με νεότερη συμπληρωματική αίτησή του ο ανωτέρω εξειδικεύσει το έννομο συμφέρον του για το μετέπειτα διάστημα. Προηγούμενη ενημέρωση τρίτων για την γνωστοποίηση οικονομικών προσωπικών δεδομένων τους.


ΝΣΚ/39/2016

Επιτρεπτό ή μη της χορήγησης αντιγράφου πορισματικής έκθεσης σε υπόθεση μεσεγγυημένης εχθρικής περιουσίας, στην περίπτωση που ο αιτών υπέβαλε την καταγγελία επί της οποίας εξεδόθη τελικά το πόρισμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το πόρισμα του Οικονομικού Επιθεωρητή Π.Κ. περιέχει πληροφορίες σχετικές με μεσεγγυημένη εχθρική περιουσία, η χορήγηση των οποίων προσκρούει στο απόρρητο των διατάξεων Π.Δ. 28/2015 άρθρ. 7 παρ. 1 περ. γ', Ν. 3566/2007 άρθρ. 19 παρ. 2 και Ν. 3649/2008 άρθρ. 3 παρ. 4 εδ. β', συνεπώς εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 3 του άρθρου 1 Π.Δ. 28/2015. Τούτο, ανεξαρτήτως αν στη συνέχεια ανακύπτει θέμα εφαρμογής των περί προσωπικών δεδομένων διατάξεων του Π.Δ. 28/2015. Ο αιτών, ωστόσο, δικαιούται, ως καταγγέλλων, να λάβει γνώση του αποτελέσματος της διεξαχθείσας επί της καταγγελίας του έρευνας, όχι όμως άνευ άλλου τινός και στη λήψη αντιγράφου του πορίσματος, το οποίο μπορεί να χορηγηθεί μόνο με τη συνδρομή των προϋποθέσεων του Ν 2472/2007 (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/204/2019

Αμοιβή για την προετοιμασία εφαρμογής Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων..:Με δεδομένα τα ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες που ανατέθηκαν είναι εξειδικευμένες, καθόσον αφορούν στην υποχρεωτική από 25.5.2018 προσαρμογή της λειτουργίας του Δήμου στο νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων και προϋποθέτουν ειδικές γνώσεις, τις οποίες, όπως ρητά αναφέρεται στην Τεχνική Περιγραφή των υπό ανάθεση υπηρεσιών, δεν διαθέτει κάποιος υπάλληλος του Δήμου. Τις γνώσεις αυτές αποδεικνύεται ότι κατέχει η ως άνω δικηγόρος, αφού σύμφωνα με την από 20.5.2018 βεβαίωση του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών, αυτή παρακολούθησε σεμινάριο 100 ωρών με αντικείμενο την προστασία των προσωπικών δεδομένων και τα καθήκοντα του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (βλ.Ε.Σ. Πρ. ΚΠΕΔ στο παρόν Τμήμα 11/2019). Περαιτέρω δεν τίθεται θέμα εκπρόθεσμης διεκπε-ραίωσης της σχετικής διαδικασίας, καθόσον η συμμόρφωση του Δήμου, καθώς και κάθε άλλου φορέα, προς τις απαιτήσεις του νέου Κανονισμού, που ισχύει ήδη από τις 25.5.2018, συνιστά διαρκή υποχρέωση, για την οποία αυτός οφείλει να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες το δυνατόν συντομότερο.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί. 


ΝΣΚ/427/2009

Νομιμότητα άρνησης υπαλλήλων ΥΠΕΞ ως προς την λήψη εξουσιοδότησης για άσκηση καθηκόντων χειρισμού διαβαθμισμένου υλικού και πληροφοριών, κατ’ επίκληση της προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών δικαιούται κατά νόμο να προβεί σε συλλογή και επεξεργασία προσωπικών και δη ευαίσθητων δεδομένων υπαλλήλων της, εφόσον τούτο είναι αναγκαίο για την ανάθεση σ’ αυτούς υπηρεσιακών καθηκόντων, στα πλαίσια των οποίων θα χειρίζονται διαβαθμισμένο υλικό και πληροφορίες, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεσή τους και χωρίς να υποχρεούται να ενημερώσει την Αρχή ή να ζητήσει την προηγούμενη άδειά της, με την προϋπόθεση ότι η συλλογή και επεξεργασία αυτή θα γίνουν με τους όρους και τις προϋποθέσεις των άρθρων 4 και 7Α παρ. 1 του Ν 2472/1977. Η εκ των προτέρων άρνηση ορισμένων υπαλλήλων να αναλάβουν την άσκηση των καθηκόντων αυτών, με την επίκληση γενικώς της προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων, και δη των ευαίσθητων, δεν είναι νόμιμη κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του Υ.Κ.


ΝΣΚ/252/2010

Δικαίωμα γνώσης και λήψης φωτοαντιγράφων, γραπτών δοκιμίων υποψηφίων, πινάκων αναλυτικής βαθμολογίας και πινάκων ορθών απαντήσεων σε διαγωνισμό για την πλήρωση κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κάθε υποψήφιος σε διαγωνισμό για την πλήρωση κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων έχει δικαίωμα γνώσης και λήψης φωτοαντιγράφων με δαπάνη του, υπό την προϋπόθεση ότι δεν βλάπτεται το πρωτότυπο: α) των γραπτών δοκιμίων των προηγουμένων αυτού στην κατάταξη συνυποψηφίων, επιτυχόντων και μη, σε προθεσμία είκοσι ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού, εφόσον προβάλλει και έχει το αναφερόμενο στις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.2 περίπτ.ε του Ν 2472/1997 έννομο συμφέρον. Πριν την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών, η Διοίκηση έχει υποχρέωση, κατά την παρ.3 του άρθρου 1 του Ν 2472/1997, να ενημερώσει σχετικά το υποκείμενο των προσωπικών δεδομένων. (πλειοψ.) β) Των γραπτών δοκιμίων του ιδίου, εφόσον προβάλλει και έχει εύλογο ενδιαφέρον, σε προθεσμία είκοσι ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού. γ) Αποσπασμάτων των πινάκων αναλυτικής βαθμολογίας των προηγουμένων αυτού στην κατάταξη συνυποψηφίων, επιτυχόντων και μη, εφόσον προβάλλει και έχει το ως άνω έννομο συμφέρον. Στην περίπτωση αυτή, πριν την άσκηση του δικαιώματος αυτού, η Διοίκηση έχει υποχρέωση, κατά την παρ.3 του άρθρου 1 του Ν 2472/1997, να ενημερώσει σχετικά το υποκείμενο των προσωπικών δεδομένων, και δ) των πινάκων ορθών απαντήσεων, εφόσον προβάλλει και έχει εύλογο ενδιαφέρον. (ομοφ.)


ΝΣΚ/183/2012

Δυνατότητα ή μη καταγγελίας της διετούς σύμβασης εργασίας εκπαιδευτικού κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, εφόσον έχει λήξει ο ένας χρόνος της προστασίας της μητρότητας (ένας χρόνος μετά τη γέννηση του παιδιού) και εφόσον η καταγγελία από τον εργοδότη έχει κατατεθεί πριν την 31η Αυγούστου σχολικού έτους, που διανύεται η περίοδος προστασίας της μητρότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταγγελία εκ μέρους του εργοδότη της διετούς συμβάσεως εργασίας ορισμένου χρόνου που ασκείται κατά τη διάρκεια προστασίας της μητρότητας είναι απολύτως άκυρη. Νόμιμη είναι μόνο η καταγγελία που ασκείται μετά τη λήξη της προστασίας της μητρότητας και το δικαίωμα της άσκησης της οποίας έχει ανασταλεί κατά τη διάρκεια αυτής της προστασίας, η οποία είναι δυνατή αμέσως μετά τη λήξη αυτή, οπότε ενεργοποιείται και πάλι το δικαίωμα του εργοδότη προς καταγγελία, συνεπώς και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, τηρουμένων των διατάξεων του άρθρου 30 παρ.2 του Ν.682/1977, επαγομένης οποτεδήποτε ασκηθεί από την επανενεργοποίηση του σχετικού δικαιώματος, τα έννομα αποτελέσματά της κατά τη λήξη του σχολικού έτους. (ομοφ.)