ΑΕΠΠ/1079/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα, με την προδικαστική προσφυγή της, αίτησε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής υπ’ αριθμ. 17/1009/8.7.2020, ειδικότερα στο μέρος όπου έγινε δεκτή η οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας και αναδείχθηκε αυτή ως προσωρινή ανάδοχος για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια 28 πετρελαιοκίνητων ημιφορτηγών αυτοκινήτων διπλής καμπίνας (DoubleCab) 4Χ4 και 2 εννιαθέσιων πολυμορφικών επιβατικών οχημάτων τύπου Van, για τις ανάγκες της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας, με συνολικό προϋπολογισμό 906.451,61€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα επέμενε ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας ήταν εσφαλμένη στον υπολογισμό του ΦΠΑ επί του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, γεγονός που δεν δικαιολογούσε την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/75/2022
Το αντικείμενο της σύμβασης διακρίνεται σε δύο ομάδες : Ομάδα A - Συντήρηση και επισκευή Λεωφορείων - Φορτηγών -Ημιφορτηγών-Επιβατικών κ.λ.π. Ομάδα Β - Συντήρηση και επισκευή Μηχανημάτων Έργου, Σαρώθρων και Αγροτικών Μηχανημάτων του Δήμου
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/122/2024
Προμήθεια τριών ημιφορτηγών 4Χ4 αγροτικού τύπου και ενός ημιφορτηγού 3,5 ΤΝ ανατρεπόμενο (...) Από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει αρμοδιότητα διενέργειας ελέγχου νομιμότητας των συμβάσεων προμηθειών που προτίθενται να συνάψουν, πλην άλλων, και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, εφόσον η προϋπολογιζόμενη δαπάνη, άνευ ΦΠΑ, υπερβαίνει το ποσό των 300.000,00 ευρώ. Τούτο δε, στον βαθμό που δεν προκύπτει ότι ο ελεγχόμενος φορέας έχει προβεί σε τεχνητή κατάτμηση του αντικειμένου της ανάθεσης, με σκοπό την αποφυγή του προσυμβατικού ελέγχου.(...) Για τους λόγους αυτούς Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν για έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου τα στοιχεία της διαδικασίας ανάθεσης και το σχέδιο σύμβασης
ΕΑΔΗΣΥ/1631/2023
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία κρίθηκε νόμιμη και παραδεκτή η τεχνική προσφορά της αντιφερούσας εταιρείας «…» και βαθμολογήθηκε η δική της τεχνική προσφορά για τα Τμήματα 3 και 4 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ημιφορτηγών οχημάτων ανοικτού τύπου 4Χ4 για τις ανάγκες της τεχνικής υπηρεσίας και της Υπηρεσίας Πρασίνου. Ιδιαίτερα, στοιχειοθετεί ότι η αντιφέρουσα εταιρεία δεν υπέβαλε πλήρη τεχνική προσφορά, αλλά μόνο τεχνικά φυλλάδια, που αφήνουν απροσδιόριστο τον τύπο των οχημάτων (μονή/διπλή καμπίνα), παραβιάζοντας τις προδιαγραφές της διακήρυξης και την αρχή της ίσης μεταχείρισης.
ΑΕΠΠ/337/2019
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από τον προσφεύγοντα εναντίον της ΑΝΩΤΕΡΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και της παρεμβαίνουσας εταιρείας «…Ο.Ε.», ζητώντας τον αποκλεισμό της τελευταίας από τον διαγωνισμό για την προμήθεια νωπών οπωροκηπευτικών (εκτιμώμενης αξίας 140.000€ χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επέμενε ότι η παρεμβαίνουσα δεν προσέφερε έγκαιρα αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας, υποβλήθηκαν μη έγκυρα πιστοποιητικά (Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και ΓΕΜΗ), και ότι ο εκ των εταίρων της είχε κηρυχθεί έκπτωτος σε προηγούμενη διαδικασία. Ζητήθηκε, επομένως, η ακύρωση της κατακυρωτικής απόφασης και η απόρριψη της προσφοράς της εταιρείας αυτής.
ΕΑΔΗΣΥ/864/2024
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα είχε αιτηθεί την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής (υπ’ αρ. …/2024, ΑΔΑ: …), η οποία περιλαμβανόταν στο πρακτικό της συνεδρίασης της 5ης Μαρτίου 2024, κατά το μέρος που έκρινε αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την '...' (δεν αναφέρεται συγκεκριμένος τίτλος), με προϋπολογισμό 674.226,48€ (χωρίς ΦΠΑ) και ΦΠΑ 161.814,35€, και αναφέρονταν σε υπηρεσίες σε συγκεκριμένη συνεδρίαση της Επιτροπής του άρθρου 11 παρ. 1, π.δ. 71/2020 (ΦΕΚ 166 Α’/31-08-2020). Η προσφεύγουσα επέμενε ότι η παρεμβαίνουσα είχε υποβάλει εγγυητική επιστολή μικρότερης διάρκειας από την απαιτούμενη και ιδιωτικά έγγραφα χωρίς επικύρωση ή υπεύθυνη δήλωση, ζητώντας τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία.
ΑΕΠΠ/829/2021
Η προσφυγή ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας με την οποία κατακυρώθηκε στην παρεμβαίνουσα εταιρεία η προμήθεια 20 τυποποιημένων ασθενοφόρων οχημάτων (Ambulance) προνοσοκομειακής φροντίδας, 4Χ4, DIESEL, αξίας 1.289.400,00€ (συνολικά 1.598.856,00€ με ΦΠΑ). Αιτιολογείται ότι η κατακύρωση έγινε παρά το γεγονός ότι τα υποβληθέντα δικαιολογητικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας της παρεμβαίνουσας και της συμμαχούσας εταιρείας της δεν κάλυπταν τον χρόνο υποβολής της προσφοράς, παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης και τις διατάξεις του ν. 4412/2016. Ειδικότερα, η προσφυγή επικεντρώνεται στην έλλειψη επαρκών στοιχείων που να αποδεικνύουν τη μη συνδρομή λόγων αποκλεισμού κατά την ημερομηνία υποβολής της προσφοράς, όπως απαιτείται για τη διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας της διαδικασίας.
ΑΕΠΠ/62/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης 370/11-12-2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αγίου Δημητρίου, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά 43/2017 και 45/2017 της Επιτροπής Διαγωνισμού. Αποφασίστηκε η αποδοχή της προσφοράς μιας ένωσης φυσικών προσώπων ως νομίμου συμμετέχοντα στον Ηλεκτρονικό Ανοικτό Διαγωνισμό για την υπηρεσία «Συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων» (περίοδος 2017-2018, προϋπολογισμός 84.850,58€). Η προσφυγή στηρίζεται στην παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης, ιδιαίτερα τη μη νόμιμη χρονοσήμανση της ψηφιακής υπογραφής και την έλλειψη αναγραφής της συμμετοχής των μελών της ένωσης σε ποσοστό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επισκευή επιβατικών οχημάτων και ημιφορτηγών ≤3,5 τόνων (Ομάδα 1), με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή.
ΑΕΠΠ/1630/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής με την οποία απορρίφθηκε η δική της προσφορά και έγινε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας, η οποία κηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης που προκηρύχθηκε με τον ανοικτό διαγωνισμό ήταν η προμήθεια αντιδραστηρίων και αναλωσίμων για αυτόματους βιοχημικούς αναλυτές, με συνοδό εξοπλισμό για τις ανάγκες του νοσοκομείου. Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανερχόταν στα 95.501,50 € (χωρίς ΦΠΑ), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Η προσφεύγουσα επέμενε ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν παράνομη, καθώς υπέβαλε όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ενώ η Eπιτροπή δεν έλαβε υπόψη της ότι το περιεχόμενο της σχετικής δήλωσης που δεν υπέβαλε προέκυπτε από άλλα δικαιολογητικά που είχαν υποβληθεί. Παράλληλα, αμφισβήτησε τη συμμόρφωση της προσφοράς της παρεμβαίνουσας με τις τεχνικές προδιαγραφές του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/721/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής, ζητούσε την ακύρωση των προδιαγραφών 5 και 10, καθώς και την τροποποίηση των προδιαγραφών 7, 8, 9, 23, 24, 25 και 27 της διακήρυξης ανοικτού διαγωνισμού υπ’ αριθμ. 12391/19-06-2018. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια αντιδραστηρίων μικροβιολογικών εξετάσεων (χημικών αντιδραστηρίων) για αυτόματα συστήματα ουροανάλυσης, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 195.411,43 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επέμενε ότι οι προϋποθέσεις της διακήρυξης ευνοούσαν μόνο τα προϊόντα της παρεμβαίνουσας εταιρείας και περιορίζαν άδικα τον ανταγωνισμό. Απαιτούσε τροποποιήσεις που θα επέτρεπαν σε περισσότερες εταιρείες να συμμετάσχουν, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα και την αξιοπιστία των υπηρεσιών.
ΑΕΠΠ/413/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης υπ’ αριθμ. 23/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας ως προσωρινή ανάδοχος για την υπηρεσία «ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ». Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών δημοτικής συγκοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων του κόστους παροχής λεωφορείων, οδηγών, διοικητικού προσωπικού, καθώς και άλλων δαπανών όπως καύσιμα, συντήρηση και έλεγχοι ΚΤΕΟ. Η προσφεύγουσα επέμενε σε ουσιώδεις ελλείψεις στα δικαιολογητικά και την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας, όπως η μη πληρότητα συμβάσεων, η μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. EURO IV) και η μη έγκυρη εγγυητική επιστολή.