Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1105/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής Διαγωνισμού που απορρίπτει την προσφορά του στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών καθαρισμού κτιρίων του Γενικού Νοσοκομείου και των σχετικών μονάδων υγείας, διάρκειας ενός έτους με δυνατότητα παράτασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά καθαριστικές υπηρεσίες για τις υγειονομικές μονάδες και δομές, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.909.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφυγή θεμελιώνεται στην άρνηση της Επιτροπής να δεχτεί την προσφορά λόγω μη υποβολής του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ) σε μορφή .xml, παρά την υποβολή του σε μορφή .pdf.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/277/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής της, επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που απορρίπτει την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια γάλακτος και τροφίμων για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών προσώπων του για το έτος 2017. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά συνολικά έξι τμήματα (7Α, 7Β, 12Α, 12Β, 17 και 18) με συνολικό προυπολογισμό 317.368,75 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, που καλύπτουν ποικίλα τρόφιμα. Ο κύριος ισχυρισμός είναι ότι η απόρριψη της προσφοράς βασίστηκε σε λανθασμένη ερμηνεία της υποχρεωτικής υποβολής του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ) σε μορφή XML, ενώ η διακήρυξη ήταν αμφίσημη και το έντυπο είχε υποβληθεί σε μορφή PDF με ψηφιακή υπογραφή.


ΕλΣυνΤμ.6/1334/2018

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ..ζητείται, παραδεκτώς, η ανάκληση της 223/2018 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις (υπό παρ. ΙΙ) της παρούσας, το Κλιμάκιο ορθώς ερμήνευσε τον νόμο και την διακήρυξη, και πρέπει για το λόγο αυτό ν΄ απορριφθούν οι περί του αντιθέτου ισχυρισμοί του αιτούντος και της παρεμβαίνουσας. Ειδικότερα από τους ανωτέρω όρους της διακήρυξης δεν δύναται να συναχθεί με σαφήνεια εάν είναι υποχρεωτική από τον οικονομικό φορέα και μάλιστα με την ποινή του αποκλεισμού του από τον διαγωνισμό, η υποβολή του ΕΕΕΣ και σε άλλo τύπο αρχείου από αυτόν του pdf, ήτοι και σε αρχείο xml. Και τούτο αφ’ενός λόγω του, ρητώς αναφερομένου, επικουρικού χαρακτήρα του τύπου αυτού αρχείων, όπως προαναφέρθηκε, αλλά και λόγω του ότι η Επιτροπή Διαγωνισμού αξιολογεί το ΕΕΕΠ με την χρήση οποιουδήποτε εκ των δύο τύπων αρχείων. Και ναι μεν το άρθρο 2.4.3.1. της διακήρυξης απαιτεί την υποβολή του ΕΕΕΣ και σε αρχείο xml, όμως το ίδιο άρθρο απαιτεί την υποβολή αμφοτέρων των τύπων αρχείων ψηφιακά και φυσικά υπογεγραμμένων από τον οικονομικό φορέα, κάτι που είναι τεχνικά και φυσικά αδύνατον για τα αρχεία xml, όπως προαναφέρθηκε, ώστε τελικά, ενόψει και του άρθρου 2.4.2.5 της διακήρυξης που απαιτεί την υποβολή των δικαιολογητικών σε μορφή αρχείων τύπου pdf, ευλόγως να θεωρήσει ο υποψήφιος οικονομικός φορέας, που υποβάλλει τα δικαιολογητικά της προσφοράς του για τον διαγωνισμό, ότι η υποχρέωση υποβολής του ΕΕΕΣ σε αρχείο xml αποσκοπεί αποκλειστικά στην διευκόλυνση των υπηρεσιών του Δήμου ... και ότι πάντως η έλλειψή του, εν όψει και της υποβολής ψηφιακά υπογεγραμμένου ΕΕΕΣ σε αρχείο pdf, δεν δύναται να οδηγήσει στην απόρριψη της τεχνικής προσφοράς του ως απαράδεκτης.(...)Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να απορριφθούν η αίτηση ανακλήσεως και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση και να μην ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη. ..Δεν ανακαλεί την 223/2018 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,


ΕλΣυνΚλ.Στ/223/2018

Προμήθεια γάλακτος και τροφίμων:Ενόψει των ανωτέρω πραγματικών δεδομένων και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι  ο αποκλεισμός των ατομικών επιχειρήσεων "..." και "..." από τη διαδικασία σύναψης της ελεγχόμενης σύμβασης προμήθειας με την αιτιολογία ότι δεν υπέβαλαν, κατά παράβαση των όρων της διακήρυξης, το Ε.Ε.Ε.Σ. σε μορφή αρχείου .xml,  δεν είναι νόμιμος, καθόσον, σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, υποχρέωση υποβολής του ανωτέρω εντύπου υπό την συγκεκριμένη μορφή αρχείου δεν βρίσκει έρεισμα στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία. Έρεισμα δε για την συγκεκριμένη υποχρέωση δε δύναται να παράσχουν ούτε οι όροι της διακήρυξης του διαγωνισμού λόγω της αμφισημίας αυτών, δυνάμενης να δημιουργήσει σύγχυση στους διαγωνιζόμενους σχετικά με την πραγματική έννοια της υποχρεωτικής υποβολής του εντύπου τόσο σε .xml όσο και σε .pdf μορφή. Ειδικότερα, αν και στο άρθρο 2.2.9. παρ. 2.2.9.1 αυτής [βλ. όμοια ρύθμιση και στο άρθρο 2.4.3 παρ. 2.4.3.1. στοιχ. (1)] απαιτείται από τον οικονομικό φορέα η υποβολή με τα λοιπά δικαιολογητικά συμμετοχής του και του Ε.Ε.Ε.Σ. σε αρχείο τόσο υπό την μορφή .xml όσο και υπό την μορφή .pdf υπογεγραμμένο- δυνατότητα που παρέχεται μόνο από αρχείο μορφής .pdf  και όχι και από εκείνο μορφής .xml, διότι το τελευταίο δεν είναι αναγνώσιμο ούτε δύναται να υπογραφεί, διότι αποτελεί ηλεκτρονικό κώδικα-, ωστόσο αμέσως παρακάτω (στοιχ. στ΄) ορίζεται ότι η αξιολόγηση του Ε.Ε.Ε.Σ. θα γίνει από την αρμόδια επιτροπή είτε με την μία είτε με την άλλη μορφή και όχι και στις δύο μορφές αυτού, ενώ επιπρόσθετα και στο προπαρατεθέν άρθρο 2.4.2. παρ. 2.4.2.5. αναφέρεται ρητά ότι τα δικαιολογητικά συμμετοχής υποβάλλονται ηλεκτρονικά σε μορφή αρχείων τύπου .pdf. H κατά τα ανωτέρω αμφισημία των σχετικών όρων της διακήρυξης δεν δύναται να αποβεί εις βάρος των διαγωνιζομένων γενικώς και ειδικότερα εις βάρος των δύο ως άνω αποκλεισθεισών  ατομικών επιχειρήσεων (βλ. ανωτέρω σκ. ΙΙΙ. v.) και συνεπώς, η κατακύρωση, με την 305/5.6.2018 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, των ειδών των Τμημάτων της Μελέτης 1 (υποτμήμα Α΄και Β΄),3, 6,7 (υποτμήμα Α΄και Β΄),9, 12 (υποτμήμα Α΄και Β΄), 14 και 19 (υποτμήμα Α΄και Β΄)- για τα οποία υπέβαλαν προσφορές οι επιχειρήσεις "..." και "..."-, στους αναδόχους που αναφέρονται ανωτέρω πάσχει, διότι μη νομίμως αποκλείστηκαν από την ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία οι δύο ως άνω ατομικές επιχειρήσεις.

Δεν ανακλήθηκε με την ΕλΣυνΤμ.6/1334/2018


ΑΕΠΠ/367/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 460/23.12.2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίπτει την προσφορά της για τον δημόσιο διαγωνισμό με τίτλο 'Προμήθεια ειδών κρεοπωλείου για τις ανάγκες του Δήμου και του νομικού του προσώπου για τα έτη 2020, 2021 και 2022'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων κρεοπωλείου με προϋπολογισμό 298.725,69 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή θεμελιώνεται στην άρνηση της αναθέτουσας αρχής να δεχτεί την φορολογική ενημερότητα της προσφεύγουσας και την μη υποβολή πιστοποιητικού ISO 22000:2018, παρόλο που η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι πληρούσε τους όρους σύμφωνα με τις διαθέσιμες νομοθετικές ρυθμίσεις και τις μεταβατικές διατάξεις.


ΑΕΠΠ/1372/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια εξοπλισμού βιοχημικού εργαστηρίου (τμήμα 3). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια εξοπλισμού για βιοχημικά εργαστήρια, με προϋπολογισμένη δαπάνη 358.490,57€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή στηρίζεται σε τρεις κύριους λόγους: (1) η απόρριψη για έλλειψη συγκεκριμένης δέσμευσης σύμφωνα με τον όρο 1.7 της διακήρυξης, (2) η μη υποβολή του ΕΕΕΣ σε μορφή XML, και (3) η έλλειψη δήλωσης για τον χρόνο ισχύος της προσφοράς. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι αιτιάσεις αυτές βασίζονται σε απαιτήσεις που δεν προβλέπονται ρητά στη διακήρυξη, παραβιάζοντας τις αρχές της τυπικότητας και της ίσης μεταχείρισης.


ΑΕΠΠ/1107/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρία επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Παξών, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τη σύμβαση προμήθειας φορητής μονάδας αφαλάτωσης θαλασσινού νερού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία μονάδας παραγωγής 80 m³ πόσιμου νερού ημερησίως για το νησί των Αντιπαξών, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων επεξεργασίας, την εκπαίδευση χρήσης και τη συντήρηση για ένα έτος. Η προσφυγή θεμελιώνεται στην άρνηση της αρμόδιας επιτροπής να δεχθεί τα πιστοποιητικά ISO της εταιρίας, τα οποία καλύπτουν εννοιολογικά τους απαιτούμενους τομείς σύμφωνα με τη διακήρυξη, παρόλο που δεν υπάρχει απόλυτη λεκτική ταύτιση.


ΑΕΠΠ/404/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αιτήθηκε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκε η οικονομική της προσφορά και αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Παροχή Υπηρεσιών Φύλαξης των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου/κήπου» για 12 μήνες, με εκτιμώμενη αξία 320.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή βασίστηκε στην άρνηση της αναθέτουσας αρχής να δεχτεί τον τρόπο υπολογισμού του κόστους κατασκηνώσεων και της αποζημίωσης αδείας, ο οποίος δεν ακολουθούσε τους όρους της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/335/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία επικύρωνε την απόρριψη της προσφοράς της στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια ιατρικών προμηθειών (CPV .........). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθειες ιατρικού χαρακτήρα με προϋπολογισμένη δαπάνη 952.280,57 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς της έγινε κατά παράβαση των διατάξεων της διακήρυξης και των αρχών του δικαίου των δημοσίων συμβάσεων, καθώς αποκλείστηκε λόγω υποβολής του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (Ε.Ε.Ε.Σ.) μόνο σε μορφή PDF και όχι και σε XML, παρά το γεγονός ότι η υποβολή μιας μόνο μορφής θεωρείται επαρκής και η απαίτηση για υποβολή και των δύο μορφών είναι δυσανάλογη και αντίκειται στις αρχές της χρηστής διοίκησης και της αναλογικότητας.


ΑΕΠΠ/454/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αίτεται την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 483/8.5.2018 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ανακήρυξε την παρεμβαίνουσα εταιρεία προσωρινή μειοδότρια του έργου με τίτλο 'ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε επείγουσες παρεμβάσεις για την αποκατάσταση της βατότητας του οδικού δικτύου της Σαμοθράκης με προϋπολογισμό 1.538.461,54 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή στηρίχθηκε σε δύο κύριους λόγους: α) την άρνηση της αναθέτουσας αρχής να δεχτεί τα πιστοποιητικά ποιότητας ISO ως πρωτότυπα χωρίς επικύρωση από δικηγόρο, και β) τον επίμαχο αποκλεισμό της λόγω μη συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του πτυχίου ΜΕΕΠ.


ΑΕΠΠ/685/2020

Η πρώτη προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης που αφορά την ανάδειξη της εταιρείας «……………..» ως προσωρινής αναδόχος για το υποείδος Β΄ της σύμβασης, το οποίο αφορά την προμήθεια ασύρματων πομποδεκτών αυτοκινήτων (203 τεμάχια). Οι ενστάσεις αφορούν πλημμελή στα δικαιολογητικά συμμετοχής, τη τεχνική και οικονομική προσφορά της αναδόχου, όπως ελλιπή Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ), μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές για τον πομποδέκτη, κρυπτογράφηση σε λάθος συχνότητα καθώς και δωδέκατο λόγο προσφυγής ότι η αναθέτουσα αρχή έκανε λάθος να δεχτεί την προσφορά της προσωρινής αναδόχου μετά από αιτήματα υποβολής διευκρινίσεων από την αναθέτουσα αρχή.