ΑΕΠΠ/1110/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει: (α) την ακύρωση της απόφασης 4131/9-7-2020 του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του αναθέτοντα φορέα, η οποία ενέκρινε το πρακτικό αξιολόγησης και αποδοχής οικονομικών προσφορών του διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης «Προμήθεια Λιπαντικών Κινητήρα, Κιβωτίου Ταχυτήτων και Διαφορικού Λεωφορείων», και (β) την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου, αφού υποστήριξε ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρίας περιείχε εναλλακτικές προθεσμίες και ενέχει ασάφειες ως προς τις τιμές. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια συγκεκριμένων λιπαντικών με προδιαγραφές για κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων λεωφορείων, με προϋπολογιζόμενη αξία 335.500,00 €.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Αριθμ.12651/1984
Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 70/220/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, της 20ης Μαρτίου 1970, “για την προσέγγιση των νομοθεσιών των Κρατών μελών που αφορούν τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν κατά της μόλυνσης του αέρα από τα αέρια που προέρχονται από κινητήρες με τους οποίους είναι εφοδιασμένα τα οχήματα με κινητήρα”, όπως τροποποιήθηκε από τις οδηγίες 74/290/ΕΟΚ, 77/102/ΕΟΚ, 78/665/ΕΟΚ και 83/35/ΕΟΚ.(Καταργήθηκε με την αριθμ.81400/860/3-7-91 ΦΕΚ 575/Β/25.7.1991)
ΑΕΠΠ/80/2021
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της Απόφασης με αρ. 443/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία κρίνει αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων στο Τμήμα ΙΙ (Προμήθεια Λιπαντικών) σύμβασης αξίας 85.152,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) εντός ευρύτερης διαδικασίας 763.761,80 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια συνθετικών λιπαντικών υψηλής απόδοσης (π.χ. SAE 15W/40) για πετρελαιοκινητήρες με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (ACEA, API, MB), καθώς και άλλα χημικά προϊόντα (αλοιφές, καθαριστικά κ.λπ.). Οι διαφορές έγκεινται σε λανθασμένες ελεγκτικές αποφάσεις για την τήρηση προδιαγραφών (εναλλακτικές και όχι σωρευτικές) και την έλλειψη πιστοποιήσεων ISO 9001/2015, ISO 14001/2015 και OHSAS 18001 που να καλύπτουν όλες τις απαιτούμενες δραστηριότητες (συμπεριλαμβανομένης της μεταπωλητικής υποστήριξης).
ΑΕΠΠ/729/2020
Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή αιτείται η ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης ως προς το μέρος που αποδέχεται την προσφορά του δεύτερου προσφεύγοντος, επικαλούμενος ότι η τεχνική προσφορά του δεύτερου προσφεύγοντος δεν πληροί τους ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς τις τεχνικές προδιαγραφές του κινητήρα Diesel, την έλλειψη πιστοποιητικού ISO για το σύνολο του αντλητικού συγκροτήματος και την μη τήρηση των προδιαγραφών διαστάσεων και βάρους. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια μεταφερόμενων αυτόνομων αντλιών μεγάλης παροχής» με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 201.612,90 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), περιλαμβάνοντας φυγόκεντρες αντλίες αυτόματης αναρρόφησης με κινητήρες Diesel, ρυμούλκους και εξαρτήματα λειτουργίας.
ΑΕΠΠ/654/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η ενάγουσα ένωση εταιρειών αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία ενέκρινε ως αποδεκτά τα δικαιολογητικά συμμετοχής και την τεχνική προσφορά της ανταγωνίστριας εταιρείας «...» στον διαγωνισμό για την ανάθεση του υποέργου με τίτλο «Ανάπτυξη συστημάτων, εφαρμογών και ψηφιακού περιεχομένου» της Πράξης «Ψηφιακές Υπηρεσίες στα Μνημεία», σε πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «... 2014-2020». Η προσφυγή επικεντρώνεται στην κατάφαση ότι η ανάθεση έγινε παράνομα, καθώς η τεχνική προσφορά της ανταγωνίστριας εταιρείας περιείχε αντιφάσεις και ασάφειες.
ΑΕΠΠ/1848/2021
Ο προσφεύγων στην προδικαστική προσφυγή αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που κρίνει αποδεκτή την προσφορά και ανακηρύσσει οριστικό ανάδοχο τον παρεμβαίνοντα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για τα κτιριακές εγκαταστάσεις και τον αυλείο χώρο του Γενικού Νοσοκομείου, της Νοσηλευτικής Σχολής και του Κέντρου Ψυχικής Υγείας, με προϋπολογισμένη αξία 1.060.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντα περιείχε ουσιώδη ασάφειες και ανακριβείς υπολογισμούς που οδηγούν σε εναλλακτική προσφορά, παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης και τις αρχές της δημοσιονομικής διαφάνειας.
ΑΕΠΠ/658/2020
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητά τη ματαίωση της διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης λόγω παράτυπης διεξαγωγής, καθώς και την ακύρωση της υπ' αριθμό 80/2020 απόφασης της οικονομικής επιτροπής που εγκρίθηκαν οι όροι της διακήρυξης. Ζητεί επίσης την τροποποίηση του όρου του άρθρου 2.2.6 (Τεχνική και επαγγελματική ικανότητα) της διακήρυξης, αφαιρώντας την απαίτηση για άδεια εμπορίας-διακίνησης πετρελαιοειδών τύπου Α, ώστε να μπορεί να συμμετάσχει στον επαναληπτικό διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρών καυσίμων, ελαίων-λιπαντικών και ειδών προστασίας κινητήρα για οχήματα και μηχανήματα εργου του Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.
ΑΕΠΠ/1329/2020
Με την Προδικαστική Προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά της στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την 'Προμήθεια προσωπικών Η/Υ και οθονών, πολυμηχανημάτων και εκτυπωτικών μηχανημάτων με σετ τόνερ και αναλωσίμων εκτυπωτικών μηχανημάτων'. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς η Διακήρυξη περιείχε ασάφειες και εσωτερικές αντιφάσεις σχετικά με τη μορφή υποβολής της οικονομικής προσφοράς. Ζητά την ακύρωση της απόφασης, την αποσφράγιση του υποφακέλου της οικονομικής προσφοράς και την αναγνώριση της ως προσωρινού αναδόχου, αφού είχε υποβάλει τη χαμηλότερη τιμή (59.029,59€ χωρίς ΦΠΑ) για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1010/2018
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντα φορέα (ΔΕΥΑΧ) υπ’ αριθμ. 663/2018, η οποία εγκρίνει την ανάδειξη του ενός διαγωνιζομένου ως προσωρινού αναδόχου για την προμήθεια υγρών καυσίμων (πετρελαίου κίνησης και βενζίνης αμόλυβδης). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια καυσίμων για δύο τμήματα (Α και Β) με συνολική εκτιμώμενη αξία 184.000€ (άνευ ΦΠΑ). Ως κριτήριο ανάθεσης ορίστηκε το ποσοστό έκπτωσης επί της μέσης λιανικής τιμής των καυσίμων, όπως προσδιορίζεται από τη Διεύθυνση Εμπορίου της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η επιλεγείσα προσφορά περιείχε ασάφειες ως προς το ποσοστό έκπτωσης και την αντίστοιχη τιμή.
ΑΕΠΠ/1453/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό Αξιολόγησης Δικαιολογητικών Συμμετοχής/Τεχνικής Προσφοράς και το Πρακτικό Αποσφράγισης και Αξιολόγησης Οικονομικών Προσφορών, κατά το μέρος που έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και ανακηρύχθηκε αυτή προσωρινή ανάδοχος για το Τμήμα Γ΄ του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια λιπαντικών (CPV) με συνολικό προϋπολογισμό 1.366.685,00 € πλέον ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν πληρούσε τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, συγκεκριμένα ότι το προσφερόμενο λιπαντικό δεν καλύπτει την προδιαγραφή *****, η οποία απαιτείται για τους κινητήρες με ανακυκλοφορία καυσαερίων. Ζητείται η απόρριψη της προσφορών της παρεμβαίνουσας και η επιστροφή του παραβόλου.
ΕΣ/ΤΜ.6/299/2019
Προμήθεια μηχανημάτων έργου, οχημάτων και λοιπού εξοπλισμού:....Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω υπό σκέψη ΙΙ, το Τμήμα κρίνει ότι οι προαναφερθείσες τεχνικές προδιαγραφές, που τέθηκαν με τη διακήρυξη του επίμαχου διαγωνισμού, αναφορικά με το ως άνω φορτηγό όχημα της Ομάδας Ε, δεν είναι, όπως ορθώς έκρινε το Κλιμάκιο, νόμιμες. Και τούτο διότι αυτές, ενώ προσδιορίσθηκαν με μεγάλη λεπτομέρεια και προβλέφθηκε, συναφώς, προκειμένου για τον κυβισμό του κινητήρα δυνατότητα απόκλισης από αυτές σε πολύ μικρό εύρος (+/-5%) – η δε δυνατότητα απόκλισης αναφορικά με τον αριθμό των ταχυτήτων οπισθοπορείας είναι τεχνικώς ανέφικτη -, ωστόσο δεν αιτιολογήθηκε από την αναθέτουσα αρχή, ήδη αιτούντα Δήμο, για ποιο λόγο οι ως άνω τεθείσες τεχνικές προδιαγραφές είναι οι μόνες κατάλληλες να εξυπηρετήσουν αποτελεσματικά τις ανάγκες, για τις οποίες τέθηκαν και για ποιο λόγο αυτός ο βαθμός λεπτομέρειας ήταν αναγκαίος για την επίτευξη των επιδιωκόμενων, με το εν λόγω όχημα, σκοπών. Ειδικότερα, δεν αιτιολογήθηκε καταρχάς πώς συνδέεται η επιλογή του συγκεκριμένου κυβισμού (10.500cc +/-5%) με τις επικαλούμενες ως ζητούμενες λειτουργικές επιδόσεις, αλλά και για ποιο λόγο δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί η πλήρωση των επικαλούμενων ως άνω αξιούμενων λειτουργικών επιδόσεων μέσω άλλων τεχνικών προδιαγραφών, αφού, εξάλλου, ως γνωστόν, η αυξημένη απόδοση του κινητήρα ή η μειωμένη εκπομπή ρύπων δεν συνδέονται απαραίτητα και μόνο με τον κυβισμό του οχήματος, αλλά τελούν σε συνάρτηση και με άλλες παραμέτρους (όπως λ.χ. η ιπποδύναμη ή η αντιρρυπαντική τεχνολογία του οχήματος). Επίσης, δεν αιτιολογήθηκε νομίμως ούτε η επιλογή, αυστηρά, κιβωτίου 4 ταχυτήτων οπισθοπορείας για το συγκεκριμένο όχημα, αφού δεν αιτιολογήθηκε για ποιο λόγο οι επικαλούμενες ως αξιούμενες λειτουργικές απαιτήσεις (καλύτερη οδική ανταπόκριση και μη καταπόνηση του κινητήρα) καλύπτονται, αποκλειστικά και μόνο, με τη χρήση κιβωτίου 4 ταχυτήτων οπισθοπορείας. Ενόψει αυτών, οι ως άνω τεχνικές προδιαγραφές έχουν τεθεί κατά παραβίαση του άρθρου 54 παρ. 2 του ν. 4412/2016, καθώς και των θεμελιωδών αρχών του κοινοτικού δικαίου των δημοσίων συμβάσεων, ιδίως δε αυτών της αναλογικότητας, της ίσης μεταχείρισης και της προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού, με περαιτέρω συνέπεια, εξαιτίας του ελαττώματος αυτού να πάσχει όλη η διαγωνιστική διαδικασία που επακολούθησε. Τέλος, επισημαίνεται ότι την ως άνω υποχρέωση αιτιολόγησης της επιλογής των συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών υπείχε η αναθέτουσα αρχή, λόγω της ως άνω λεπτομερούς περιγραφής τους, η οποία είχε ως συνέπεια τον περιορισμό του κύκλου των δυνητικών υποψηφίων προμηθευτών και επομένως τη συρρίκνωση του ανταγωνισμού, γεγονός το οποίο αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό για τη συγκεκριμένη προμήθεια συμμετέσχε μόνο η αιτούσα εταιρεία και η εταιρεία “.....”, της οποίας, όμως, η συμμετοχή κρίθηκε απαράδεκτη λόγω μη πλήρωσης των συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών. (...)Δεν ανακαλεί την 450/2018 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.