ΑΕΠΠ/1404/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την απόρριψη της προσφοράς ενός μη κατονομαζόμενου συνδιαγωνιζομένου σε μια διαδικασία πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση αποβλήτων λιπαντικών ελαίων, εκτιμώμενης αξίας 64.336,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται ότι η προσφορά του συνδιαγωνιζομένου δεν υποβλήθηκε νόμιμα, καθώς παρατάθηκε ο χρόνος υποβολής μέσω απλού ηλεκτρονικού μηνύματος την ημέρα λήξης, και ότι περιείχε ελλείψεις και αποκλίσεις από τα ζητούμενα της διακήρυξης, χωρίς όμως να τις προσδιορίζει συγκεκριμένα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πώληση αποβλήτων προς τον πλειοδότη, ο οποίος θα τα μεταπωλήσει περαιτέρω, χωρίς ο αναθέτων φορέας να καταβάλλει αντάλλαγμα, αλλά να λαμβάνει το τίμημα της πλειοδοσίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Α.1237/2019
Τελωνειακή διαδικασία συλλογής-παραλαβής, μεταφοράς, επεξεργασίας και διάθεσης αποβλήτων υγρών καυσίμων (SLOPS) και αποβλήτων λιπαντικών ελαίων (ΑΛΕ) που παράγονται από την κίνηση και λειτουργία των πλοίων.
ΔΣΦ στο ΦΕΚ-3125/Β/6.8.2019
ΝΣΚ/222/2010
Εκποίηση ιδιωτικού δάσους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το δικαίωμα προτιμήσεως του Δημοσίου κατ άρθρο 72 του Ν 998/1979 υφίσταται μόνο στην οικειοθελή μεταβίβαση του αστικού δικαίου και όχι σε εκποίηση δια πλειστηριασμού δασικού ακινήτου εταιρείας, η οποία έχει τεθεί υπό την ειδική εκκαθάριση του άρθρου 46α του Ν 1892/1990. Επομένως, επί εκποιήσεως δασικού ακινήτου με τη διαδικασία δημοσίου πλειοδοτικού διαγωνισμού, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 35 και 72 του Ν 998/1979. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
ΝΣΚ/86/2000(ΟΛΟΜ)
Διοικητικές συμβάσεις. Έννοια. Δημοπρασία. Συμμετοχή ενός υποψηφίου. Κακή σύνθεση Επιτροπής. Χρόνος καταρτίσεως συμβάσεως. Προσύμφωνο. Ανάκληση κατακυρώσεως μετά τη σύμβαση. α) Υπήρξε κακή σύνθεση της Επιτροπής του διενεργηθέντος στις 30-6-1997 διαγωνισμού για την τουριστική αξιοποίηση έκτασης του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής, εφόσον δεν αποδεικνύεται κατά νόμιμο τρόπο η έγκαιρη πρόσκληση ενός απουσιάσαντος μέλους της Επιτροπής αυτής. (ομόφωνα) β) Η έννοια του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό μετέσχε μόνο μία κοινοπραξία. (πλειοψ.) γ) Η συμβατική δέσμευση του ΕΟΤ με τον πλειοδότη του διαγωνισμού επήλθε, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με την ανακοίνωση στον πλειοδότη της κατακυρωτικής απόφασης, νομίμως δε στη συνέχεια υπογράφηκε μεταξύ των μερών προσύμφωνο, με το οποίο συμφωνήθηκε η αζήμια για τους συμβαλλομένους λύση της συμβάσεως σε περίπτωση εκδόσεως δυσμενών αποφάσεων του ΣτΕ σε εκκρεμούσες αιτήσεις ακυρώσεως. (ομόφωνα) δ) Ο ΕΟΤ έχει την ευχέρεια, παρά τη συμβατική του δέσμευση, να ανακαλέσει ως παράνομη εξαιτίας της κακής σύνθεσης της Επιτροπής Διαγωνισμού την κατακυρωτική απόφαση και να επαναλάβει τον διαγωνισμό από το στάδιο παραλαβής και ελέγχου των προσφορών χωρίς δυνατότητα καταθέσεως νέων προσφορών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/155/2019
α) Εφαρμοστέες διατάξεις για την εκποίηση, την απομάκρυνση εκτός Λιμένα Πειραιά και τη νόμιμη τελική διάθεση χαρακτηρισθέντος επικίνδυνου και επιβλαβούς δεξαμενόπλοιου, στο οποίο είχε επιβληθεί κατάσχεση. β) Δυνατότητα διαγραφής των πλοίων αυτών από τα ελληνικά νηολόγια, μετά τη μεταβίβαση της κυριότητας αυτών σε αλλοδαπή εταιρία με έδρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του (πλειοδοτικού ή μειοδοτικού) διαγωνισμού με απόφαση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (Δ.Α.Λ.), η οποία προκήρυξε και διενήργησε το διαγωνισμό.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Στην περίπτωση δεξαμενόπλοιων που έχουν περιέλθει στην κυριότητα του Δημοσίου κατά το άρθρο 177 του ν.2960/2001 και έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα και επιβλαβή από τη γνωμοδοτική επιτροπή του ν.2881/2001, για την εκποίηση, απομάκρυνσή τους εκτός Λιμένα Πειραιά και νόμιμη τελική διάθεση, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.2881/2001. β) Είναι δυνατή η διαγραφή των πλοίων αυτών από τα ελληνικά νηολόγια, κατ’ άρθρο 18 ΚΔΝΔ, μετά τη μεταβίβαση της κυριότητας αυτών σε αλλοδαπή εταιρία με έδρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του (πλειοδοτικού ή μειοδοτικού) διαγωνισμού με απόφαση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (Δ.Α.Λ.), η οποία προκήρυξε και διενήργησε το διαγωνισμό (ομόφ.).
ΝΣΚ/86/2013
Περί εφαρμογής ή μη των άρθρων 35 και 72 του ν.998/1979, επί εκποιήσεως ιδιωτικού δάσους δια δημοσίου πλειοδοτικού διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εκποίηση με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό ιδιωτικού δάσους ή ιδιωτικής δασικής εκτάσεως, που ανήκει στην περιουσία εταιρείας, η οποία έχει τεθεί υπό την ειδική εκκαθάριση των άρθρων 9 του ν. 1386/1983, 46 και 46α του ν. 1892/1990, έχει το χαρακτήρα δημόσιου αναγκαστικού πλειστηριασμού, επί του οποίου δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 35 και 72 του ν. 998/1979. (ομοφ.)
ΕΑΔΗΣΥ/1502/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της κοινοποιηθείσας από 20-9-2022 υπ’ αριθ. πρωτ. …/20.09.2022 Απόφασης της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος απεκλείσθη ο προσφεύγων, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «Ανάπτυξη δεξιοτήτων εργαζομένων, για την προσαρμογή τους στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο της Οικονομίας», εκτιμώμενης αξίας απαλλασσομένης ΦΠΑ 1.920.000,00 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 19-4-2022 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με Μον. ΑΔΑΜ ... την 19-4-2022 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α .... Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 14-10-2022 Απόψεις της και ο προσφεύγων (εμπροθέσμως και παραδεκτά, δια μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς την ΕΑΔΗΣΥ, λόγω διακοπής λειτουργίας του ΕΣΗΔΗΣ) το από 19-10-2022 υπόμνημά του.
ΑΕΠΠ/507/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης 1/2019 του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την Παραχώρηση Άδειας Λειτουργίας Επιχείρησης Καζίνο (ΕΚΑΖ) ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού - Αγίου Κοσμά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επιλογή του παραχωρησιούχου νέας άδειας καζίνο, με ελάχιστο αρχικό τίμημα 30.000.000 ευρώ και συνολικό ετήσιο τίμημα. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι η διακήρυξη επιβάλλει αντισυνταγματικούς περιορισμούς ως προς τη χώρα εγκατάστασης των δικαιούμενων συμμετοχής και τρίτων, ενώ διαμαρτύρεται για τη δυνατότητα μεταβολής ταυτότητας συμμετεχόντων μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προσφορών, γεγονός που δημιουργεί ανασφάλεια.
ΑΕΠΠ/492/2020
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητεί την ακύρωση του άρθρου 2.2.6 της διακήρυξης που αφορά στις απαιτήσεις τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, συγκεκριμένα την απαίτηση για εκτέλεση τουλάχιστον μίας σύμβασης ίσης αξίας (100% του προϋπολογισμού) την τελευταία τριετία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διενέργεια αναλύσεων (φυσικών, χημικών και μικροβιολογικών παραμέτρων) υγρών αποβλήτων, στερεών αποβλήτων και υδάτων από επιφανειακούς και υπόγειους αποδέκτες για 24 μήνες, με εκτιμώμενη αξία 148.000€ + ΦΠΑ. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι ο όρος περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό, καθώς μόνο μία εταιρεία είχε εκτελέσει ανάλογη σύμβαση την προηγούμενη τριετία.
ΑΕΠΠ/1047/2019
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την προδικαστική προσφυγή του αίτησε την ακύρωση ή τροποποίηση του όρου 5.2.6 του Παραρτήματος ΙΙ της διακήρυξης, ώστε να μην απαιτείται η προσκόμιση εγγράφων που αποδεικνύουν την τήρηση του προτύπου ΕΛΟΤ 12347-97 για τις μονάδες αποστείρωσης ιατρικών αποβλήτων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς αποβλήτων (CPV κωδικός), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 460.664,40 € πλέον ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι ο εν λόγω όρος παραβίαζε τη νομοθεσία, καθώς απαιτούσε πρότυπο που αφορούσε μόνο τη μέθοδο υγρής θερμικής επεξεργασίας, αποκλείοντας άλλες μεθόδους, και παραπέμπε σε καταργημένη νομοθετική διάταξη.
ΑΕΠΠ/1328/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης αρ. 4/2021, η οποία αφορά δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την αποκομιδή, μεταφορά, διάθεση και επεξεργασία νοσοκομειακών αποβλήτων του Γενικού Νοσοκομείου […]. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες διαχείρισης επικινδύνων ιατρικών αποβλήτων (ΕΑΑΜ) με εκτιμώμενη αξία 82.258,06€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων προσβάλλει ειδικότερα τον όρο που απαιτεί τριετή εμπειρά της μονάδας επεξεργασίας και τουλάχιστον μία σύμβαση ίσης ή μεγαλύτερης αξίας, θεωρώντας ότι αποτελεί μη νόμιμο εμπόδιο για νεοεισερχόμενους φορείς και παραβιάζει τις αρχές του ανταγωνισμού.