ΑΕΠΠ/1404/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την απόρριψη της προσφοράς ενός μη κατονομαζόμενου συνδιαγωνιζομένου σε μια διαδικασία πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση αποβλήτων λιπαντικών ελαίων, εκτιμώμενης αξίας 64.336,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται ότι η προσφορά του συνδιαγωνιζομένου δεν υποβλήθηκε νόμιμα, καθώς παρατάθηκε ο χρόνος υποβολής μέσω απλού ηλεκτρονικού μηνύματος την ημέρα λήξης, και ότι περιείχε ελλείψεις και αποκλίσεις από τα ζητούμενα της διακήρυξης, χωρίς όμως να τις προσδιορίζει συγκεκριμένα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πώληση αποβλήτων προς τον πλειοδότη, ο οποίος θα τα μεταπωλήσει περαιτέρω, χωρίς ο αναθέτων φορέας να καταβάλλει αντάλλαγμα, αλλά να λαμβάνει το τίμημα της πλειοδοσίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/28/2006
Εκποίηση ξυλείας – κυριότητα ελαιοκάρπου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι καρποί των δένδρων που εκποιήθηκαν σε ανοικτή πλειοδοτική δημοπρασία με σκοπό να λάβει ο πλειοδότης την ξυλεία, ανήκουν στον πλειοδότη. (πλειοψ.)
Α.1237/2019
Τελωνειακή διαδικασία συλλογής-παραλαβής, μεταφοράς, επεξεργασίας και διάθεσης αποβλήτων υγρών καυσίμων (SLOPS) και αποβλήτων λιπαντικών ελαίων (ΑΛΕ) που παράγονται από την κίνηση και λειτουργία των πλοίων.
ΔΣΦ στο ΦΕΚ-3125/Β/6.8.2019
ΝΣΚ/222/2010
Εκποίηση ιδιωτικού δάσους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το δικαίωμα προτιμήσεως του Δημοσίου κατ άρθρο 72 του Ν 998/1979 υφίσταται μόνο στην οικειοθελή μεταβίβαση του αστικού δικαίου και όχι σε εκποίηση δια πλειστηριασμού δασικού ακινήτου εταιρείας, η οποία έχει τεθεί υπό την ειδική εκκαθάριση του άρθρου 46α του Ν 1892/1990. Επομένως, επί εκποιήσεως δασικού ακινήτου με τη διαδικασία δημοσίου πλειοδοτικού διαγωνισμού, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 35 και 72 του Ν 998/1979. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
ΝΣΚ/86/2000(ΟΛΟΜ)
Διοικητικές συμβάσεις. Έννοια. Δημοπρασία. Συμμετοχή ενός υποψηφίου. Κακή σύνθεση Επιτροπής. Χρόνος καταρτίσεως συμβάσεως. Προσύμφωνο. Ανάκληση κατακυρώσεως μετά τη σύμβαση. α) Υπήρξε κακή σύνθεση της Επιτροπής του διενεργηθέντος στις 30-6-1997 διαγωνισμού για την τουριστική αξιοποίηση έκτασης του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής, εφόσον δεν αποδεικνύεται κατά νόμιμο τρόπο η έγκαιρη πρόσκληση ενός απουσιάσαντος μέλους της Επιτροπής αυτής. (ομόφωνα) β) Η έννοια του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό μετέσχε μόνο μία κοινοπραξία. (πλειοψ.) γ) Η συμβατική δέσμευση του ΕΟΤ με τον πλειοδότη του διαγωνισμού επήλθε, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με την ανακοίνωση στον πλειοδότη της κατακυρωτικής απόφασης, νομίμως δε στη συνέχεια υπογράφηκε μεταξύ των μερών προσύμφωνο, με το οποίο συμφωνήθηκε η αζήμια για τους συμβαλλομένους λύση της συμβάσεως σε περίπτωση εκδόσεως δυσμενών αποφάσεων του ΣτΕ σε εκκρεμούσες αιτήσεις ακυρώσεως. (ομόφωνα) δ) Ο ΕΟΤ έχει την ευχέρεια, παρά τη συμβατική του δέσμευση, να ανακαλέσει ως παράνομη εξαιτίας της κακής σύνθεσης της Επιτροπής Διαγωνισμού την κατακυρωτική απόφαση και να επαναλάβει τον διαγωνισμό από το στάδιο παραλαβής και ελέγχου των προσφορών χωρίς δυνατότητα καταθέσεως νέων προσφορών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/155/2019
α) Εφαρμοστέες διατάξεις για την εκποίηση, την απομάκρυνση εκτός Λιμένα Πειραιά και τη νόμιμη τελική διάθεση χαρακτηρισθέντος επικίνδυνου και επιβλαβούς δεξαμενόπλοιου, στο οποίο είχε επιβληθεί κατάσχεση. β) Δυνατότητα διαγραφής των πλοίων αυτών από τα ελληνικά νηολόγια, μετά τη μεταβίβαση της κυριότητας αυτών σε αλλοδαπή εταιρία με έδρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του (πλειοδοτικού ή μειοδοτικού) διαγωνισμού με απόφαση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (Δ.Α.Λ.), η οποία προκήρυξε και διενήργησε το διαγωνισμό.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Στην περίπτωση δεξαμενόπλοιων που έχουν περιέλθει στην κυριότητα του Δημοσίου κατά το άρθρο 177 του ν.2960/2001 και έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα και επιβλαβή από τη γνωμοδοτική επιτροπή του ν.2881/2001, για την εκποίηση, απομάκρυνσή τους εκτός Λιμένα Πειραιά και νόμιμη τελική διάθεση, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.2881/2001. β) Είναι δυνατή η διαγραφή των πλοίων αυτών από τα ελληνικά νηολόγια, κατ’ άρθρο 18 ΚΔΝΔ, μετά τη μεταβίβαση της κυριότητας αυτών σε αλλοδαπή εταιρία με έδρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του (πλειοδοτικού ή μειοδοτικού) διαγωνισμού με απόφαση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (Δ.Α.Λ.), η οποία προκήρυξε και διενήργησε το διαγωνισμό (ομόφ.).
ΝΣΚ/86/2000
Διοικητικές συμβάσεις. Έννοια. Δημοπρασία. Συμμετοχή ενός υποψηφίου. Κακή σύνθεση Επιτροπής. Χρόνος καταρτίσεως συμβάσεως. Προσύμφωνο. Ανάκληση κατακυρώσεως μετά τη σύμβαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Υπήρξε κακή σύνθεση της Επιτροπής του διενεργηθέντος στις 30-6-1997 διαγωνισμού για την τουριστική αξιοποίηση έκτασης του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής, εφόσον δεν αποδεικνύεται κατά νόμιμο τρόπο η έγκαιρη πρόσκληση ενός απουσιάσαντος μέλους της Επιτροπής αυτής. (ομόφωνα) β) Η έννοια του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό μετέσχε μόνο μία κοινοπραξία. (πλειοψ.) γ) Η συμβατική δέσμευση του ΕΟΤ με τον πλειοδότη του διαγωνισμού επήλθε, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με την ανακοίνωση στον πλειοδότη της κατακυρωτικής απόφασης, νομίμως δε στη συνέχεια υπογράφηκε μεταξύ των μερών προσύμφωνο, με το οποίο συμφωνήθηκε η αζήμια για τους συμβαλλομένους λύση της συμβάσεως σε περίπτωση εκδόσεως δυσμενών αποφάσεων του ΣτΕ σε εκκρεμούσες αιτήσεις ακυρώσεως. (ομόφωνα) δ) Ο ΕΟΤ έχει την ευχέρεια, παρά τη συμβατική του δέσμευση, να ανακαλέσει ως παράνομη εξαιτίας της κακής σύνθεσης της Επιτροπής Διαγωνισμού την κατακυρωτική απόφαση και να επαναλάβει τον διαγωνισμό από το στάδιο παραλαβής και ελέγχου των προσφορών χωρίς δυνατότητα καταθέσεως νέων προσφορών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/226/2005
Κατακύρωση αποτελέσματος δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατακύρωση αποτελέσματος πλειοδοτικού διαγωνισμού παραχώρησης χρήσης χώρου στη χερσαία ζώνη λιμένα μπορεί να γίνει και μετά την παρέλευση της προθεσμίας που τάσσεται στο νόμο, εφόσον συντρέχουν αντικειμενικοί λόγοι. Ο προσδιορισμός του εύλογου χρόνου για την κατακύρωση στην περίπτωση αυτή εξαρτάται από τους συγκεκριμένους ειδικούς λόγους.
ΝΣΚ/86/2013
Περί εφαρμογής ή μη των άρθρων 35 και 72 του ν.998/1979, επί εκποιήσεως ιδιωτικού δάσους δια δημοσίου πλειοδοτικού διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εκποίηση με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό ιδιωτικού δάσους ή ιδιωτικής δασικής εκτάσεως, που ανήκει στην περιουσία εταιρείας, η οποία έχει τεθεί υπό την ειδική εκκαθάριση των άρθρων 9 του ν. 1386/1983, 46 και 46α του ν. 1892/1990, έχει το χαρακτήρα δημόσιου αναγκαστικού πλειστηριασμού, επί του οποίου δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 35 και 72 του ν. 998/1979. (ομοφ.)
ΕΑΔΗΣΥ/1502/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της κοινοποιηθείσας από 20-9-2022 υπ’ αριθ. πρωτ. …/20.09.2022 Απόφασης της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος απεκλείσθη ο προσφεύγων, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «Ανάπτυξη δεξιοτήτων εργαζομένων, για την προσαρμογή τους στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο της Οικονομίας», εκτιμώμενης αξίας απαλλασσομένης ΦΠΑ 1.920.000,00 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 19-4-2022 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με Μον. ΑΔΑΜ ... την 19-4-2022 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α .... Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 14-10-2022 Απόψεις της και ο προσφεύγων (εμπροθέσμως και παραδεκτά, δια μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς την ΕΑΔΗΣΥ, λόγω διακοπής λειτουργίας του ΕΣΗΔΗΣ) το από 19-10-2022 υπόμνημά του.
ΑΕΠΠ/507/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης 1/2019 του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την Παραχώρηση Άδειας Λειτουργίας Επιχείρησης Καζίνο (ΕΚΑΖ) ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού - Αγίου Κοσμά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επιλογή του παραχωρησιούχου νέας άδειας καζίνο, με ελάχιστο αρχικό τίμημα 30.000.000 ευρώ και συνολικό ετήσιο τίμημα. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι η διακήρυξη επιβάλλει αντισυνταγματικούς περιορισμούς ως προς τη χώρα εγκατάστασης των δικαιούμενων συμμετοχής και τρίτων, ενώ διαμαρτύρεται για τη δυνατότητα μεταβολής ταυτότητας συμμετεχόντων μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προσφορών, γεγονός που δημιουργεί ανασφάλεια.