×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1113/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προδικαστική προσφυγή ζητά τον έλεγχο της νομιμότητας και τη δυνατότητα εκτέλεσης μιας σύμβασης μεταξύ δημοσιογράφου και κρατικής υπηρεσίας, η οποία αφορούσε την παροχή υπηρεσιών δημοσιογραφικής κάλυψης. Οι ενάγοντες υποστήριζαν ότι η σύμβαση παραβίαζε διατάξεις περί διαφάνειας και ανταγωνισμού, καθώς και ότι οι όροι της ήταν δυσμενείς για το δημόσιο συμφέρον. Ζητήθηκε η άρνηση εκτέλεσης της σύμβασης και η δήλωση της παράνομης φύσης της, με επιπλέον αιτήματα για τη διερεύνηση πιθανών οικονομικών ζημιών προς το δημόσιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/102/2009

Συμμόρφωση Διοικήσεως – Καταβολή των αναφερομένων, στο διατακτικό δικαστικής απόφασης ποσών, σε ενάγοντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΠΟ.Εν προκειμένω δεν τίθεται θέμα εκτέλεσης της υπ' αριθμ. 4193/2007 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, καθ' όσον αυτή είναι αναγνωριστική. Αλλά και αν ακόμη αυτή ήταν καταψηφιστική, το γεγονός ότι αυτή δημοσιεύθηκε πριν από την έναρξη ισχύος του Ν 3659/2008 και κατ' αυτής έχει ασκηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο αίτηση αναίρεσης ενώπιον του Σ.τ.Ε., το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα υποχρεούτο να την εκτελέσει.

ΑΕΠΠ/1406/2020

Οι ενάγοντες, με την προδικαστική προσφυγή, ζητούν να κριθεί απαράδεκτη η αγωγή που τους ασκήθηκε από την εναγομένη, καθώς η σύμβαση μεταξύ τους έχει λήξει και δεν υπάρχει πλέον νομικό ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση των ποσών που απαιτούνται. Επιπλέον, ασκούν αγωγή για την καταβολή του ποσού των 5.000 ευρώ, το οποίο απομένει από τη σύμβαση μεταξύ τους, και για αποζημίωση λόγω καθυστερημένης εκτέλεσης της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών συμβούλων της εταιρείας στους ενάγοντες, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η εναγομένη δεν εκτέλεσε τις υποχρεώσεις της σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης.


ΝΣΚ/413/2003

Χορήγηση στεγαστικής συνδρομής σε ιδιοκτήτη σεισμόπληκτου κτίσματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την ανάκληση παράνομης ευμενούς ατομικής διοικητικής πράξης, η οποία εκδόθηκε χωρίς τη συμμετοχή του διοικούμενου, πρέπει να συνεκτιμηθούν, οι αρχές της επιείκειας, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των πολιτών της κατάστασης που στο μεταξύ έχει δημιουργηθεί και γενικότερα οι συνθήκες υπό τις οποίες εκδόθηκε, σε συνδυασμό με τις δυσμενείς επιπτώσεις σε βάρος του διοικούμενου από την ανάκλησή της.


ΑΕΠΠ/916/2018

Οι ενάγοντες με την προδικαστική προσφυγή αίτησαν την ακύρωση αποφάσεων της ΕΑΔΗΣΥ και την εντολή για υποχρέωση εκτέλεσης της σύμβασης αδειοδότησης ραδιοφωνικού σταθμού. Πιο συγκεκριμένα, ζήτησαν την ακύρωση: 1) της υπ’ αρ. 469/2017 απόφασης που απέρριψε την από το ΥΠ.ΨΗΦ.Δ.Η. υποβληθείσα δήλωση συμφωνίας, 2) της υπ’ αρ. 535/2017 αποφάσεως με την οποία η ΕΑΔΗΣΥ απεφάσισε τη διακοπή της ισχύος της σύμβασης, και 3) τη διαδικασία δημοπράτησης για ανάθεση άδειας ραδιοφωνικού σταθμού. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η αδειοδότηση λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού που είχε εκχωρηθεί στους ενάγοντες με προηγούμενες αποφάσεις, ωστόσο η ΕΑΔΗΣΥ θεώρησε ότι δεν εκπληρώθηκαν νόμιμες προϋποθέσεις για την ενίσχυση της σύμβασης.


ΑΕΠΠ/528/2020

Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η αναστολή εκτέλεσης της σύμβασης μεταξύ της προσφυγούσας εταιρείας και του δημοσίου, η οποία αφορά την παροχή υπηρεσιών φαρμάκων και ιατρικών ειδών. Επιπλέον, αιτείται η ακύρωση της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης λόγω πιθανών παραβάσεων στους κανόνες δημοσίων συμβάσεων, όπως η μη τήρηση των διαδικασιών διαφάνειας και η ενδεχόμενη ευνοϊκή μεταχείριση ορισμένων προσφερόντων. Η προσφυγή επισημαίνει πιθανές ανορθόδοξες πρακτικές και ζητεί την επανεξέταση της όλης διαδικασίας.


ΝΣΚ/131/2020

Ακολουθητέα πορεία και νόμιμες ενέργειες από πλευράς του Πανεπιστημίου Πειραιώς α) προς διερεύνηση τυχόν ευθυνών μέλους ΔΕΠ, για προσφορά σεμιναρίων έναντι διδάκτρων, εκτός του Πανεπιστημίου και β) προς προστασία της φήμης του Πανεπιστημίου.(...)Τα αρμόδια προς πειθαρχική δίωξη όργανα οφείλουν να προβούν άμεσα σε διερεύνηση πιθανών πειθαρχικών παραπτωμάτων. Προς τούτο, εφόσον η πρυτανική αρχή έχει σοβαρές υπόνοιες ή σαφείς ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος, πρέπει να διαταχθεί η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης. Αναλόγως δε του πορίσματος και της βαρύτητας του πειθαρχικού παραπτώματος που τυχόν διαπιστωθεί, είναι δυνατή, είτε η επιβολή πειθαρχικής ποινής από τον Πρύτανη ή τον Πρόεδρο, είτε η παραπομπή του πειθαρχικά ελεγχόμενου στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο. Ειδικότερα στην περίπτωση που, από τα στοιχεία προκύπτει παραβίαση του ασυμβιβάστου, η παραπομπή είναι υποχρεωτική κατ’ άρθρο 24 παρ.3 του ν. 4009/2011. Τέλος, αναλόγως των στοιχείων και ευρημάτων θα πρέπει να εκτιμηθεί, αν θα ασκηθούν εκ μέρους του Πανεπιστημίου τα, εκ των άρθρων 57 και 59 Α.Κ., δικαιώματα για άρση της προσβολής της φήμης του και για αποζημίωση.


ΑΕΠΠ/1366/2019

Οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα .../31.10.2018, με την οποία απορρίφθηκαν οι προσφορές τους στον δημόσιο διαγωνισμό για την 'Παροχή υπηρεσιών φύλαξης και διαχείρισης πλήθους στις εγκαταστάσεις της ...'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή φυλακτικών και διαχειριστικών υπηρεσιών για διάφορες εγκαταστάσεις, με συμβατική διάρκεια 3 ετών (2020-2022) και συνολική προϋπολογισμένη δαπάνη 1.125.806,45€ χωρίς ΦΠΑ. Οι προσφεύγουσες υποστήριζαν ότι οι προσφορές τους απορρίφθηκαν αδίκως, με την πρώτη να ισχυρίζεται ότι η αιτιολογία της απόρριψης ήταν εσφαλμένη και τη δεύτερη ότι υπήρξε εκπρόθεσμη αποδοχή του φακέλου δικαιολογητικών και ότι η οικονομική της προσφορά είχε τη χαμηλότερη τιμή.


ΝΣΚ/27/2012

Ενέργειες της Διοίκησης μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης επί αναγνωριστικής αγωγής κυριότητας κατά του Ελληνικού Δημοσίου, η οποία αναγνωρίζει τους ενάγοντες συγκύριους κατά ποσοστά εξ αδιαιρέτου επί του 1/2 ενός ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το διδόμενο ιστορικό, η αμετάκλητη αναγνωριστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίζονται οι ενάγοντες συγκύριοι κατά ποσοστά εξ αδιαιρέτου επί του 1/2 του κοινού ακινήτου, ενόψει της φύσεώς της, είναι δεσμευτική για το εναγόμενο Δημόσιο μόνο ως προς την αναγνώριση των ποσοστών συγκυριότητας των εναγόντων και ως εκ τούτου το αίτημα αυτών για απόδοση των ποσοστών τους δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί, διότι προϋποθέτει καταψηφιστική απόφαση, με την καταβολή του αναλογούντος δικαστικού ενσήμου, επιπροσθέτως δε και λύση της μεταξύ τους κοινωνίας του δικαιώματος κυριότητας επί του κοινού ακινήτου, με διανομή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/147/2008

Δικαίωμα αμοιβής για υπόδειξη ενόχου για παράνομη εξαγωγή αρχαιοτήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφόσον η επιδικασθείσα σε βάρος του καταδικασθέντος για παράνομη εξαγωγή αρχαίων αποζημίωση βεβαιώθηκε και ρυθμίσθηκε από το Δημόσιο να καταβληθεί σε μηνιαίες δόσεις, ο υποδείξας ένοχο παράνομης εξαγωγής αρχαιοτήτων θα εισπράττει, από τη δικαιούμενη αμοιβή, ανάλογο ποσοστό από τις δόσεις, που κάθε φορά θα εισπράττονται από τον καταδικασθέντα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/180/2017

Έξοδα κίνησης και παράστασης προϊσταμένων υπηρεσιακών λειτουργιών της ΟΤΕ ΑΕ.Έξοδα κίνησης και παράστασης προϊσταμένων υπηρεσιακών λειτουργιών της ΟΤΕ ΑΕ(..)Η παροχή με την ονομασία «έξοδα κίνησης και παράστασης προϊσταμένου», που χορηγήθηκε σε προϊσταμένους υπηρεσιακών λειτουργιών της ΟΤΕ ΑΕ, με βάση την από 16/5/1995 ΕΣΣΕ, η οποία υπεγράφη μεταξύ ΟΤΕ ΑΕ και ΟΜΕ-ΟΤΕ, αποτελεί εισόδημα από μισθωτή εργασία και υπόκειται σε φόρο εισοδήματος, τόσο υπό το καθεστώς του ΚΦΕ (ν. 2238/1994) όσο και του νέου ΚΦΕ (ν. 4172/2013), υπό την εξυπακουόμενη βεβαίως προϋπόθεση ότι οι εν προκειμένω ενδιαφέροντες όροι της εν λόγω ΕΣΣΕ είναι διαχρονικώς ενεργοί. Παρεπομένως, η ΟΤΕ ΑΕ, υποχρεούται να προβαίνει σε παρακράτηση φ.μ.υ. επί των εξόδων κινήσεως και παραστάσεως και σε απόδοσή του στο Ελληνικό Δημόσιο. Δεν δεσμεύουν το Ελληνικό Δημόσιο, αλλ’ ούτε και αποτελούν νομολογιακό δεδομένο για τη φορολογική διοίκηση οι αποφάσεις πολιτικών δικαστηρίων, με τις οποίες επιδικάσθηκε στους ενάγοντες εργαζομένους της ΟΤΕ ΑΕ, υπό μορφή αποζημιώσεως, ο παρακρατηθείς και αποδοθείς στο Δημόσιο φόρος μισθωτών υπηρεσιών (φ.μ.υ.), ο οποίος αντιστοιχούσε στα ποσά που καταβλήθηκαν από την ΟΤΕ ΑΕ ως έξοδα κινήσεως και παραστάσεως σε προϊσταμένους υπηρεσιακών λειτουργιών αυτού, με βάση την από 16/5/1995 ΕΣΣΕ, με την αιτιολογία ότι τα έξοδα κινήσεως και παραστάσεως δεν υπέκειντο σε φόρο εισοδήματος και, επομένως, η παρακράτηση εχώρησε μη νομίμως. Η φορολογική διοίκηση δεν υποχρεούται σε επιστροφή στην ΟΤΕ ΑΕ, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων, των ποσών που παρακρατήθηκαν ως φ.μ.υ. και αποδόθηκαν στο Δημόσιο και τα οποία η ΟΤΕ ΑΕ κατέβαλε στους ενάγοντες με βάση τις δικαστικές αποφάσεις, δεδομένου μάλιστα ότι απορρίφθηκε η προσεπίκληση-παρεμπίτουσα αγωγή αποζημιώσεως που άσκησε κατά του Δημοσίου. (ομοφ). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 129/17 γνωμοδότηση Β΄ Τμήματος.