ΑΕΠΠ/1158/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της Απόφασης 351/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ματαίωσε τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ» εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 313.835,00 ευρώ. Η διαδικασία προβλέπονταν για διαφορετικές ομάδες υλικού (Α, Γ, Δ, ΣΤ κ.ά.), με ορισμένες να απαιτούν υποβολή δειγμάτων. Η ματαίωση αιτιολογήθηκε λόγω διαδικαστικών παρατυπιών στην αποσφράγιση και αξιολόγηση δειγμάτων από μη αρμόδιο όργανο (Τμήμα Η/Μ της αναθέτουσας), παρά το γεγονός ότι τα δείγματα των προσφευγόντων πληρούσαν τις προδιαγραφές. Η προσβαλλόμενη απόφαση κρίθηκε αόριστη, ακατανόητη και άκρως βλαπτική για τους μετεχόντες, καθώς: (α) δεν διέκρινε αν υπήρξαν πραγματικές αποκλίσεις των δειγμάτων, (β) ματαίωσε αδίκως τμήματα της διαδικασίας χωρίς απαίτηση δειγμάτων (π.χ. Ομάδα ΣΤ), και (γ) δεν εφάρμοσε ηπιότερα μέσα (π.χ. επανέναρξη από το σημείο του σφάλματος).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1157/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της Απόφασης 351/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ματαίωσε τη διαδικασία ανάθεσης της δημόσιας σύμβασης για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ» με εκτιμώμενη αξία (άνευ ΦΠΑ) 313.835,00 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει πολλαπλές ομάδες (Α, Γ, Δ, ΣΤ κ.ά.) με συγκεκριμένα ηλεκτρολογικά υλικά και φωτιστικά σώματα, όπου κάθε προσφεύγων συμμετείχε σε διαφορετικές ομάδες με επιμέρους εκτιμώμενες αξίες (π.χ. 56.400 ευρώ για την ΟΜΑΔΑ ΣΤ). Η αιτιολογία της ματαίωσης αμφισβητήθηκε ως αόριστη και μη συμβατή με τη νομοθεσία, καθώς βασίστηκε σε ασυμφωνίες εσωτερικών οργάνων της αναθέτουσας αρχής σχετικά με τη διαδικασία αποσφράγισης δειγμάτων χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένες παρατυπίες των προσφευγόντων.
ΑΕΠΠ/1156/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με αριθμό 351/2020, η οποία ματαίωσε τη διαδικασία ανάθεσης της δημόσιας σύμβασης για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ» με εκτιμώμενη αξία 313.835,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού, με συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων όπως φωτιστικά σώματα εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, μαντεμένιοι ίστοι με δύο φωτιστικά, καθώς και άλλο ηλεκτρολογικό υλικό. Οι προσφεύγοντες, που είχαν υποβάλει προσφορές σε διαφορετικές ομάδες της σύμβασης, θεωρούν ότι η ματαίωση της διαδικασίας ήταν αδικαιολόγητη και παράνομη, ιδίως επειδή σε ορισμένες ομάδες δεν απαιτούνταν καν κατάθεση δειγμάτων.
ΑΕΠΠ/188/2018
Η προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 14/23.01.2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νέας Ιωνίας, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά της Επιτροπής Αξιολόγησης για τον διαγωνισμό προμήθειας ειδών διατροφής (γάλα δικαιούχων εργαζομένων και προϊόντων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και το ΚΕ.ΒΡΕ.ΦΟ.), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 441.828,52€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.). Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της απορρίφθηκε αδίκως λόγω μη νόμιμης διαπίστωσης «σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος», ενώ η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να αποκλειστεί επειδή δεν πληρούσε τις απαιτήσεις της Διακήρυξης (π.χ. ISO 22000 για μεταφορά γάλακτος, ελλιπή ΕΕΕΣ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια τροφίμων για κοινωνική διακονία.
ΑΕΠΠ/82/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής σχετικά με την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια **αυτόματων ανοσολογικών αναλυτών ειδικών εξετάσεων (Τύπος 2)**. Συγκεκριμένα, αμφότερες οι προσφυγές εστιάζουν στο **τμήμα 2** της διαδικασίας, αφορά σε αναλυτή με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. συνεχής φόρτωση δειγμάτων, δυνατότητα STAT, αποφυγή επιμόλυνσης) και αξία **69.516,13 ευρώ (άνευ ΦΠΑ)**. Ο πρώτος προσφεύγων προσβάλλει τις αποδεκτές προσφορές των αντιπάλων για παράβαση οδηγιών χρήσης και τεχνικών προδιαγραφών, ενώ ο δεύτερος προσφεύγων κατακρίνει την προσφορά του πρώτου για ελλείψεις σε δυνατότητες (π.χ. αυτόματος έλεγρος, συσκευασίες αναλωσίμων). Η Αρχή Εξετάσεων Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) απορρίπτει και τις δύο προσφυγές, κρίνοντας τους ισχυρισμούς αβάσιμους, με έμφαση στην τυπικότητα και την αρχή της ίσης μεταχείρισης.
ΑΕΠΠ/1513/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που απορρίφθηκε η προσφορά της ως προς τις Ομάδες Β΄, Δ', Ε' και ΣΤ'. Ζητεί να γίνει δεκτή η υποβληθείσα προσφορά για τις εν λόγω Ομάδες, να προκριθεί στην επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και να διαταχθεί η επιστροφή του παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια Ειδών Διατροφής για ένα έτος με προϋπολογισμένη δαπάνη 569.182,20 €. Η προσφυγή εστιάζει σε θέματα μη προσκόμισης δειγμάτων, τεχνικών προδιαγραφών, χώρας προέλευσης ειδών και πιστοποιητικών ποιότητας για προμηθευτές.
ΑΕΠΠ/748/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτήθηκε την ακύρωση της απόφασης αριθμ. 50/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «………………» για το Τμήμα ΣΤ (Λιπαντικά) του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών 2020» με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 8.695,50 € (συμπ. ΦΠΑ). Η προσφυγή θεμελιώθηκε σε τεχνικές αποκλίσεις της νικητήριας προσφοράς από τους όρους της Διακήρυξης, ιδίως για τα λιπαντικά (π.χ. SAE 15W-40, 20W-50, 10W-40, υδραυλικά έλαια), όπου λείπει κάλυψη κρίσιμων προδιαγραφών (π.χ. χρήση σε τουρμποκινητήρες, συγκεκριμένες τεχνολογικές προδιαγραφές). Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι αυτές οι ελλείψεις παραβίαζαν τη διαφάνεια και την ισότητα στον διαγωνισμό.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/49/2025
Η Πράξη 49/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας διαγωνισμού του ΠΓΝΘ ΑΧΕΠΑ για την προμήθεια αναλώσιμου αναισθησιολογικού υλικού. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανήλθε σε 2.640.278,52 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο ανέβαλε την έκδοση οριστικής πράξης κρίνοντας ότι ο φάκελος ήταν ελλιπής. Διατάχθηκε η συμπλήρωση στοιχείων εντός 15 ημερών, κυρίως για την τεκμηρίωση των αιτούμενων ποσοτήτων για συγκεκριμένα είδη (π.χ. Α/Α 13, 29, 192) και την αιτιολόγηση της προϋπολογιζόμενης δαπάνης για πολλά άλλα, καθώς παρατηρήθηκαν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές (π.χ. Α/Α 83). Ζητήθηκαν επίσης πρόσφατα αποσπάσματα ποινικού μητρώου και ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας του οικονομικού φορέα.
ΑΕΠΠ/209/2019
Η προσφεύγουσα ατόμική επιχείρηση ζητεί την ακύρωση της Απόφασης 390/18.12.2018 του Δήμου, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές διαγωνιζομένων εταιρειών για την Ομάδα 1 και την Ομάδα 2 (υποομάδες Ζ και ΣΤ) του διαγωνισμού. Αντικείμενό της σύμβασης ήταν η 'προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου', με προϋπολογισμό €707.330,61 (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται σε ασάφειες και παραβάσεις των όρων της Διακήρυξης, όπως λανθασμένες δηλώσεις συσκευασιών, μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. έλλειψη ΠΟΠ σε γραβιέρα) και υπέρβαση τιμών προϋπολογισμού.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/396/2024
Η Πράξη 396/2024 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ελέγχει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την προμήθεια λιπαντικών (Ομάδα Β) του Δήμου Πατρέων, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 282.258 ευρώ. Διαπιστώνονται ουσιώδεις πλημμέλειες: μη επαρκής τεκμηρίωση των ποσοτήτων και των προϋπολογιζόμενων τιμών μονάδας σε σχέση με προηγούμενη διακήρυξη, χωρίς αιτιολόγηση αυξήσεων (π.χ. 16% λόγω πανδημίας και πολέμου), καθώς και παράνομος αποκλεισμός οικονομικού φορέα λόγω ασάφειας στη διακήρυξη σχετικά με την υποβολή υποδείγματος τεχνικής προσφοράς. Ως εκ τούτου, κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης με την εταιρεία «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ …». Η απόφαση βασίζεται σε προηγούμενες αναβλητικές πράξεις και δικαστικές αποφάσεις, διασφαλίζοντας αρχές νομιμότητας, διαφάνειας και οικονομικότητας.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/68/2025
Η Πράξη 68/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια 37 ασθενοφόρων (Τμήμα 5) από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, συνολικής συμβατικής δαπάνης 5.914.080 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός, στον οποίο υποβλήθηκε μόνο μία προσφορά, είχε αρχικά αναβληθεί (Πράξη 389/2024) ώστε να αιτιολογηθεί λεκτικά η βαθμολογία της τεχνικής προσφοράς. Τα συμπληρωματικά πρακτικά κρίθηκαν τελικά επαρκή. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε μη ουσιώδη πλημμέλεια λόγω συμμετοχής υπαλλήλου σε δύο όργανα αξιολόγησης, η οποία όμως δεν επηρέασε το ομόφωνο αποτέλεσμα. Κατόπιν αυτών, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο να γίνουν συγκεκριμένες διορθώσεις σε διάφορα άρθρα (π.χ. αναγραφή εγγύησης, διόρθωση παραπομπών) και να προστεθούν όροι για την έντοκη προκαταβολή.