ΑΕΠΠ/188/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 14/23.01.2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νέας Ιωνίας, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά της Επιτροπής Αξιολόγησης για τον διαγωνισμό προμήθειας ειδών διατροφής (γάλα δικαιούχων εργαζομένων και προϊόντων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και το ΚΕ.ΒΡΕ.ΦΟ.), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 441.828,52€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.). Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της απορρίφθηκε αδίκως λόγω μη νόμιμης διαπίστωσης «σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος», ενώ η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να αποκλειστεί επειδή δεν πληρούσε τις απαιτήσεις της Διακήρυξης (π.χ. ISO 22000 για μεταφορά γάλακτος, ελλιπή ΕΕΕΣ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια τροφίμων για κοινωνική διακονία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/648/2021
Η απόφαση αφορά δύο προδικαστικές προσφυγές. Ο πρώτος προσφεύγων ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης κατά το μέρος που κρίνεται αποδεκτή η προσφορά του δεύτερου προσφεύγοντος. Αντίστοιχα, ο δεύτερος προσφεύγων ζητά την ακύρωση, τροποποίηση ή ανάκληση της ίδιας απόφασης κατά το μέρος που κρίνεται αποδεκτή η προσφορά του πρώτου προσφεύγοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης, για την οποία υποβλήθηκαν οι προσφυγές, είναι η παροχή υπηρεσιών φύλαξης για τις οργανικές μονάδες του Γενικού Νοσοκομείου «…» για δώδεκα μήνες. Το κριτήριο κατακύρωσης της σύμβασης ήταν η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής, με προϋπολογισθείσα συνολική δαπάνη 3.026.178,50 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και του δικαιώματος προαίρεσης. Οι προσφεύγοντες ζητούν, ο καθένας για λογαριασμό του, να αποκλειστεί ο αντίπαλος οικονομικός φορέας λόγω παραβάσεων της εργατικής νομοθεσίας και σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος, επικαλούμενοι διαφορετικές ερμηνείες των όρων της διακήρυξης και της νομοθεσίας.
ΑΕΠΠ/1005/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση των αποφάσεων της αναθέτουσας αρχής που απέρριψαν την προσφορά του για την ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών φύλαξης και προστασίας των κτιρίων του οργανισμού για ένα έτος με δυνατότητα παράτασης 6 μηνών (προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.922.746,06 € πλέον ΦΠΑ 24%). Ειδικότερα, ο προσφεύγων επικαλείται ότι ο αποκλεισμός του από τον διαγωνισμό για τα τμήματα Α, Β, Δ, Ζ, Η ήταν παράνομος, καθώς (α) οι όροι της διακήρυξης δημιουργούσαν αμφισημία ως προς τους λόγους αποκλεισμού, (β) η αιτιολογία για την ανεπάρκεια των επανορθωτικών μέτρων αυτοκάθαρσής του ήταν ελλιπής, και (γ) η γνωμοδότηση της Επιτροπής του άρθρου 73 Ν. 4412/2016 είχε καταστεί ανεπίκαιρη κατά την έκδοση της τελικής απόφασης. Παράλληλα, αμφισβητεί τη νομιμότητα της συμμετοχής του παρεμβαίνοντα, ισχυριζόμενος ότι θα έπρεπε να είχε αποκλειστεί λόγω σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος (σύναψη αντι-ανταγωνιστικών συμφωνιών).
ΝΣΚ/451/2000
Κοινοτικό Δίκαιο - Κτηνοτροφία. Δωρεάν διανομή συμπυκνωμένου γάλακτος στους απόρους της χώρας. Κριτήρια ποιοτικής επιλογής προμηθευτών. Εννοια σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος κατ άρθρο 14 παρ.1 στοιχ.δ π.δ.370/95.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια του, αποτελούντος κριτήριο της ποιοτικής επιλογής προμηθευτών κατ άρθρο 14 παρ.1 π.δ.370/95, "σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος", προσδιορίζεται από στοιχεία όπως η σοβαρότητα του προστατευομένου δια της παραβιασθείσης διατάξεως εννόμου αγαθού, η έκταση της προξενηθείσης σ αυτό βλάβης ή ο κίνδυνος που απειλήθηκε, ο βαθμός και η ένταση της υπαιτιότητας του δράστη, και οι λοιπές περιστάσεις χρόνου, τόπου, μέσων και τρόπου, υπό τις οποίες εκτελέσθη το επαγγελματικό παράπτωμα. Στην επιτροπή του διαγωνισμού εναπόκειται η εκτίμηση της σοβαρότητας του επαγγελματικού παραπτώματος εταιρίας που συμμετέχει στον ανωτέρω διαγωνισμό, κατά την συστατική εν προκειμένω κρίση της, περί της συνδρομής των στοιχείων εκείνων, που πληρούν τα προαναφερθέντα κριτήρια.
ΑΕΠΠ/506/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 3888/28.12.2020 του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για υπηρεσίες φύλαξης συνολικής εκτιμώμενης αξίας 990.000 ευρώ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στον αδικαιολόγητο αποκλεισμό του λόγω σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος του τρίτου οικονομικού φορέα που τον στηρίζει, καθώς και στον ισχυρισμό ότι η οικονομική προσφορά του καλύπτει την υποχρεωτική εισφορά υπέρ ΕΛΠΚ, ενώ διαμαρτύρεται για τη μη διενέργεια της προβλεπόμενης διαδικασίας διευκρινίσεων για τη χαμηλή οικονομική προσφορά.
ΑΕΠΠ/1359/2021
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντα φορέα με αριθμό 4046/23-06-2021, η οποία είχε κρίνει αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντα ως προσωρινός ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης του συστήματος της δημόσιας υπηρεσίας, με συνολική εκτιμώμενη αξία 990.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η διαδικασία προκηρύχθηκε με αρ. πρωτ. 10323/20-7-2020 και δημοσιεύτηκε στο ΕΣΗΔΗΣ στις 22-7-2020. Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι υπάρχουν νομικά ελαττώματα στην αποδοχή του παρεμβαίνοντα, καθώς στηρίζεται σε τρίτο οικονομικό φορέα που κρίθηκε αποκλειστέος λόγω σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος.
ΑΕΠΠ/162/2021
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και του άλλου οικονομικού φορέα για την ανάθεση της σύμβασης προμήθειας τροφίμων για παιδικούς σταθμούς. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια τροφίμων σε επτά ομάδες (Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ), όπως παντοπωλείο, κρεοπωλείο, ελαιόλαδο, κατεψυγμένα ψάρια, αρτοποιία, ζαχαροπλαστική και γάλα. Ο προσφεύγων επιχειρηματολογεί ότι οι τεχνικές προσφορές των άλλων διαγωνιζομένων παρουσιάζουν ουσιώδεις παρεκλίσεις από τις προδιαγραφές της διακήρυξης, όπως λανθασμένη εταιρεία παραγωγής, μη συμβατά ποσοστά λιπαρών ουσιών και ανύπαρκτες συσκευασίες, με αποτέλεσμα η πρόσληψή τους να παραβιάζει τις αρχές της τυπικότητας, της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας.
ΑΕΠΠ/642/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την αναθεώρηση της απόρριψης της προσφοράς της για την ομάδα Α΄ του Φορέα Γ΄, η οποία αφορούσε την προμήθεια τροφίμων για το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε διάφορα προϊόντα διατροφής όπως ζυμαρικά, ρύζι, γάλα εβαπορέ, αλεύρι, όσπρια, ζάχαρη, συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας, φρυγανιές και ελαιόλαδο, με προϋπολογισμένη δαπάνη 334.704,00€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι πληροί τις προϋποθέσεις τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, καθώς έχει εκτελέσει συμβάσεις συνολικής αξίας 372.903,70€, υπερβαίνωντας το απαιτούμενο όριο.
ΑΕΠΠ/78/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 891/18.11.2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, η οποία ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ως προσωρινή ανάδοχο για την Ομάδα 10 του Τμήματος 4 (Γαλακτοκομικά – Είδη Παντοπωλείου) στον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με προϋπολογισμό 11.116.538,64Ε (συνολικά 12.560.772,66Ε με ΦΠΑ) για διάρκεια 24 μηνών. Αιτιολογεί ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να απορριφθεί λόγω μη πληρότητας ουσιωδών απαιτήσεων της Διακήρυξης, όπως (1) ελλιπούς πιστοποιητικού ISO 22000 για συγκεκριμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, (2) ανεπάρκειας προηγούμενων παραδόσεων (κάτω από 50% του ζητούμενου όγκου) και (3) μη συναφούς εγγραφής σε επαγγελματικό μητρώο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ειδών παντοπωλείου-γαλακτοκομικών (π.χ. γάλα υψηλής παστερίωσης, γιαούρτια, τυριά) για δημόσιες υπηρεσίες.
ΑΕΠΠ/169/2019
Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της Απόφασης 11110-55/05.12.2018 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό Αξιολόγησης των Δικαιολογητικών Κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου στον δημόσιο διαγωνισμό για το έργο «Καθαρισμός, συντήρηση τεχνικών έργων και εργασίες αντιπλημμυρικής προστασίας» στην ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ…. Η αιτούσα υποστηρίζει ότι τα δικαιολογητικά του προσωρινού αναδόχου ήταν ελλιπή, ιδίως ως προς την απόδειξη μη διαπραγμάτευσης σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος, και ότι η σύμβαση έπρεπε να ανατεθεί σε αυτήν ως δεύτερη κατά σειρά μειοδότρια.
ΔΕΕ/C-387/2014
«Προδικαστική παραπομπή – Δημόσιες συμβάσεις – Οδηγία 2004/18/ΕΚ – Αρχές της ίσης μεταχειρίσεως, της απαγορεύσεως των διακρίσεων και της διαφάνειας – Τεχνικές ή/και επαγγελματικές ικανότητες των οικονομικών φορέων – Άρθρο 48, παράγραφος 3 – Δυνατότητα του οικονομικού φορέα να στηριχθεί στις ικανότητες άλλων φορέων – Άρθρο 51 – Δυνατότητα συμπληρώσεως της προσφοράς – Άρθρο 45, παράγραφος 2, στοιχείο ζ΄ – Αποκλεισμός από τη συμμετοχή σε δημόσια σύμβαση λόγω σοβαρού παραπτώματος»