ΑΕΠΠ/1207/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αριθμ. 12649/20.04.2021 Διακήρυξης, η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο "Ηλεκτρονικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης δημοτών και επιχειρήσεων με χρήση συστήματος διαχείρισης ροών εργασιών στο Δήμο ...", με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 104.838,71€ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%). Το κριτήριο κατακύρωσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας/τιμής. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι έχουν τεθεί παράνομοι και ασαφείς όροι σχετικά με την τεχνική ικανότητα των υποψηφίων, δεν αναφέρονται επαρκή τεχνικά χαρακτηριστικά για τον Ηλεκτρονικό Σταθμό Αυτόματης Εξυπηρέτησης (e-ΚΕΠ), δεν έχει ληφθεί υπόψη το ισχύον θεσμικό πλαίσιο Ν. 4727/2020 για την ψηφιακή σφραγίδα, και δεν έχουν τεθεί τεχνικά στοιχεία για την ταυτοποίηση των χρηστών και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των έξυπνων καρτών. Επίσης, δεν καθίσταται σαφές εάν το προσφερόμενο λογισμικό θα αποτελέσει επέκταση ή διασύνδεση με το υφιστάμενο Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/882/2020
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση του πρακτικού αξιολόγησης της Επιτροπής Διεξαγωγής με αριθμό 3846/27.05.2020, το οποίο έκρινε τεχνικά αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια συστημάτων δορυφορικού εντοπισμού θέσης (GNSS). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια εξειδικευμένου γεωδαιτικού εξοπλισμού με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, όπως συστήματα με δυνατότητα κινηματικού εντοπισμού θέσης (Post-Processing Kinematic) με ακρίβεια έως 10mm ± 1ppm, UHF radio link με εμβέλεια 3km, λογισμικό υποστήριξης laser αποστασιόμετρου και υπολογισμού ισοϋψών. Η προσφεύγουσα επικαλείται σημαντικές αποκλίσεις της τεχνικής προσφοράς της αντιπάλου από τις προδιαγραφές της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/1284/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για τον Ανοιχτό Διεθνή Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό με αντικείμενο την ανάδειξη αναδόχου για 'Υπηρεσίες Φύλαξης Εγκαταστάσεων του Δήμου'. Επιχειρηματολογεί ότι οι όροι του διαγωνισμού είναι παράνομοι, περιορίζουν τον ανταγωνισμό, παραβιάζουν την αρχή της ίσης μεταχείρισης και καθιστούν αδύνατη τη συμμετοχή της. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν απαιτήσεις για προηγούμενη εμπειρία αποκλειστικά με ΟΤΑ, τεχνικές προδιαγραφές που δεν σχετίζονται με το αντικείμενο της σύμβασης και υποκοστολόγηση του προϋπολογισμού.
ΕλΣυν.Κλ.Ε/238/2006
Εκτέλεση έργου «Ανάπλαση Περιοχών Πλησίον των Σταθμών Μετρό»:..Επομένως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ο αποκλεισμός από την περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού, μεταξύ άλλων, της προσφοράς της κοινοπραξίας «....», που προσέφερε το ίδιο ποσοστό έκπτωσης (6%) με τον αναδειχθέντα ανάδοχο, για το λόγο ότι δεν είχε τεθεί η στρογγυλή σφραγίδα της Υπηρεσίας σε δύο από τις πέντε σελίδες του εντύπου της οικονομικής της προσφοράς, δεν αιτιολογείται νόμιμα. Σε κάθε περίπτωση, και υπό την εκδοχή ότι η παραπάνω πλημμέλεια συνιστά πράγματι λόγο απόρριψης της προσφοράς της παραπάνω κοινοπραξίας, δεν έχει τηρηθεί εν προκειμένω η αρχή της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, εφόσον η ίδια έλλειψη παρουσιάζεται και στην οικονομική προσφορά της μειοδότριας κοινοπραξίας «Ν. .....», από την οποία επίσης λείπει η στρογγυλή σφραγίδα της Αναθέτουσας Αρχής στην πρώτη σελίδα του ως άνω εντύπου, χωρίς, όμως, τούτο, να αποτελέσει, κατά παράβαση της ως άνω αρχής, λόγο απόρριψης της δικής της προσφοράς.Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης του έργου «Ανάπλαση Περιοχών Πλησίον των Σταθμών Μετρό».
ΑΕΠΠ/903/2018
Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, με στόχο να κριθεί η προσφορά της ανταγωνίστριας εταιρείας ως τεχνικά μη αποδεκτή για το τμήμα 9 (Αντιδραστήρια Αλληλούχισης Νέας Γενιάς - NGS). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια αντιδραστηρίων εργαστηρίων (CPV: 33696500-0), με ειδικότερη αναφορά σε κιτά με συγκεκριμένη πιστοποίηση (CE/IVD) και λογισμικό αξιολόγησης αποτελεσμάτων. Η προσφυγή επικεντρώθηκε στην καταγγελία ευρισκόμενων πλημμελειών στην αξιολόγηση των προσφορών, ισχυριζόμενη ότι η ανταγωνίστρια εταιρεία δεν πληρούσε τις υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, σε αντίθεση με την προσφυγούσα, η οποία απορρίφθηκε λόγω μη συμμόρφωσης με τις ίδιες απαιτήσεις.
ΕΣ/Τ1/187/2007
Αναπλήρωση προισταμένων.Για τηνκαταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε προϊσταμένους Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών , με την αιτιολογία ότι οι υπάλληλοι που φέρονται ως δικαιούχοι τοποθετήθηκαν στη θέση αυτή χωρίς να έχουν τα υπό του νόμου οριζόμενα προσόντα, καθόσον δεν ήταν προϊστάμενοι υποκείμενης οργανικής μονάδας, ούτε είχαν τον Β΄ βαθμό
ΕΣ/ΤΜ.6/77/2008
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται η ανάκληση της 101/2008 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης του έργου της μαζικής καταστροφής ναρκών Κ/Π, προϋπολογιζόμενης δαπάνης άνω των 1.000.0000 ευρώ.(....)Κατόπιν των ανωτέρω το Τμήμα κρίνει, ότι καλύφθηκε η πλημμέλεια που διαπίστωσε το Κλιμάκιο. Εξάλλου, το Τμήμα κρίνει περαιτέρω, ότι παρότι δεν έχει τεθεί στην ανωτέρω βεβαίωση όπως επίσης και στα λοιπά αλλοδαπά δημόσια έγγραφα της τεχνικής προσφοράς της αναδόχου, ή σε πρόσθεμα αυτών η σφραγίδα “…” σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1497/1984 «Κύρωση Σύμβασης που καταργεί την υποχρέωση επικύρωσης αλλοδαπών δημοσίων εγγράφων», η πλημμέλεια αυτή δεν είναι ουσιώδης και εν πάσει περιπτώσει ικανή από μόνη της να οδηγήσει σε ακυρότητα της σύμβασης ενόψει της αρχής της αναλογικότητας που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις.Ανακαλεί την 101/2008 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της οικείας σύμβασης.
ΝΣΚ/117/2011
Τεχνικά έργα – Διαδικασία έγκρισης τύπου μηχανήματος έργου – Υποβολή τεχνικού φακέλου, δήλωση πιστότητας ΕΚ και σήμανση «CE» επί του μηχανήματος – Πεδίο εφαρμογής διατάξεων ΠΔ 57/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι διατάξεις του ΠΔ 57/2010 εφαρμόζονται από τις 29-12-2009 και εντεύθεν και σε αυτές υπόκεινται τα μηχανήματα έργων, στα οποία δεν έχει τηρηθεί, πριν την ημερομηνία αυτή, η διαδικασία της έγκρισης τύπου, ήτοι μεταξύ άλλων δεν έχει συνταχθεί δήλωση πιστότητας ΕΚ και τεθεί επί του μηχανήματος η σήμανση «CE». β) Σύμφωνα με τις διατάξεις του ανωτέρω ΠΔ, μεταξύ των νομίμων δικαιολογητικών που πρέπει να υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία για την έγκριση τύπου του μηχανήματος περιλαμβάνονται και τα στοιχεία του άρθρου 5 του ΠΔ, τα οποία συντάσσονται από τον κατασκευαστή ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του και αν τα πρόσωπα αυτά δεν έχουν τηρήσει την υποχρέωσή τους αυτή δεν είναι δυνατή η υπογραφή των ως άνω στοιχείων από οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο που διαθέτει το μηχάνημα ή το εξάρτημα ασφαλείας στην αγορά της Ε.Ε. (ομοφ.)
ΝΣΚ/13/2006
Καθορισμός αιγιαλού και παραλίας. Έννοια του όρου «τεχνικά έργα» για την εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 περ.στ’ του άρθρου 9 του Ν 2971/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως τεχνικά έργα για την εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 περ.στ’ του άρθρου 9 του Ν 2971/2001 νοούνται όσα έχουν εκτελεσθεί από το Δημόσιο ή από ιδιώτες με την άδεια και την επίβλεψη του Δημοσίου. Και τούτο διότι ο αιγιαλός ως κοινόχρηστος χώρος ανήκει στην κυριότητα (Δημόσια κτήση) του Ελληνικού Δημοσίου και ως εκ τούτου στην έννοια των τεχνικών έργων του άρθρου 9 παρ.1 περ.στ’ δεν περιλαμβάνονται τα κτίσματα – οικοδομές.
ΑΕΠΠ/743/2019
Η προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που έκανε αποδεκτές τις τεχνικές προσφορές οικονομικών φορέων στον ηλεκτρονικό ανοικτό δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό για την προμήθεια επίπλων (γραφείων, καρεκλών, βιβλιοθηκών, ντουλαπών, ραφιών κλπ) για τις υπηρεσίες και δόμους του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης είχε προϋπολογισθείσα δαπάνη 199.928,00 ευρώ συν ΦΠΑ 24%, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Η προσφυγή επικαλέστηκε ότι οι αποδεκτές προσφορές δεν πληρούσαν απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές και πιστοποιητικά όπως βραδυκαυστότητα δερματίνης, μετάφραση πιστοποιητικών, έγκυρα τεχνικά φυλλάδια και συμμόρφωση με προδιαγραφές καθισμάτων.
ΝΣΚ/124/2011
Δημόσιο Λιγνιτωρυχείο – Διαδικασία εκμίσθωσης του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης αυτού – Κριτήρια αξιολόγησης ως προς την οικονομική επιφάνεια των συμμετεχόντων επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση διενέργειας διαδικασιών που διέπονται από τις αρχές νομιμότητας και στις οποίες έχουν τεθεί κριτήρια για την κατ’ αρχήν παραδεκτή συμμετοχή σε αυτές των ενδιαφερόμενων και περαιτέρω κριτήρια για την στην συνέχεια αξιολόγησή τους, η συνδρομή των κριτηρίων αυτών για κάθε συμμετέχοντα κρίνεται εξατομικευμένα στο πρόσωπο καθενός εξ αυτών, με χρονική αναφορά το προ της λήξεως της προθεσμίας χρονικό διάστημα, η οποία έχει τεθεί για την υποβολή των δικαιολογητικών που την αποδεικνύουν. Κατά συνέπεια, δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη, όσα από τα κατατεθέντα με το φάκελο συμμετοχής οικονομικά στοιχεία δεν αφορούν και μόνο τα νομικά πρόσωπα των εταιρειών που συμμετέχουν στη διαδικασία της εκμίσθωσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης. (ομοφ.)