ΑΕΠΠ/903/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, με στόχο να κριθεί η προσφορά της ανταγωνίστριας εταιρείας ως τεχνικά μη αποδεκτή για το τμήμα 9 (Αντιδραστήρια Αλληλούχισης Νέας Γενιάς - NGS). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια αντιδραστηρίων εργαστηρίων (CPV: 33696500-0), με ειδικότερη αναφορά σε κιτά με συγκεκριμένη πιστοποίηση (CE/IVD) και λογισμικό αξιολόγησης αποτελεσμάτων. Η προσφυγή επικεντρώθηκε στην καταγγελία ευρισκόμενων πλημμελειών στην αξιολόγηση των προσφορών, ισχυριζόμενη ότι η ανταγωνίστρια εταιρεία δεν πληρούσε τις υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, σε αντίθεση με την προσφυγούσα, η οποία απορρίφθηκε λόγω μη συμμόρφωσης με τις ίδιες απαιτήσεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Γ2γ/27589/2020
Ορισμός του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.) ως Κεντρική Αρχή Αγορών (Κ.Α.Α.) για τη διενέργεια διαγωνισμού Συμφωνία Πλαίσιο για τέσσερα (4) έτη με έναν (1) μειοδότη, για την προμήθεια αντιδραστηρίων με συνοδό εξοπλισμό, για τον Ορολογικό Έλεγχο των μονάδων αίματος των αιμοδοτών της χώρας, για τα μεταδιδόμενα με τη μετάγγιση νοσήματα με CPV: 33696500-0 (Αντιδραστήρια Εργαστηρίων) .
Γ2γ/οικ 49623/2020
Ανάθεση, μη διαιρούμενης σε χωριστά τμήματα, της σύμβασης από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α), ως κεντρική αρχή αγορών (Κ.Α.Α.), της Συμφωνίας - Πλαίσιο για τέσσερα (4) έτη για την προμήθεια αντιδραστηρίων με συνοδό εξοπλισμό με CPV 33696500-0 (Αντιδραστήρια Εργαστηρίων), για τον Ορολογικό ‘Έλεγχο των μονάδων αίματος των αιμοδοτών της χώρας, για τα μεταδιδόμενα με τη μετάγγιση νοσήματα.
ΑΕΠΠ/232/2017
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ... που απέρριψε την προσφορά της ως προς τα αντιδραστήρια εργαστηρίων με αριθμούς 25, 26 και 27 (D Dimer, Τροπονίνη Τ ή Ι, PRO-BNP ή BNP). Επιπλέον, ζήτησε να κριθεί δεκτή η τεχνική της προσφορά ώστε να προχωρήσει στην εξέταση και αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια αντιδραστηρίων εργαστηρίων (CPV 33696500) για τις ανάγκες του ... με προϋπολογισθείσα αξία 60.526,61 € (χωρίς ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/326/2018
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Γ. Γεννημάτας»), η οποία ενέκρινε το πρακτικό τεχνικής αξιολόγησης προσφορών σε δημόσιο διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια αντιδραστηρίων μικροβιολογικού εργαστηρίου, με ταυτόχρονη δωρεάν παραχώρηση συνοδού εξοπλισμού» (CPV 33696500-0), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 494.901,06€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι αντίπαλες προσφορές των οικονομικών φορέων «………………», «…………………» και «………………» (ονόματα απαλειφμένα) δεν πληρούν υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές της Διακήρυξης, όπως η μέτρηση συσσωματωμάτων λευκών, το εύρος 1.000-1.060 του ειδικού βάρους ούρων και η δυνατότητα μικροσκοπικής ανάλυσης σωματικών υγρών, και έπρεπε να απορριφθούν.
ΑΕΠΠ/427/2020
Η Προδικαστική Προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 576/2020, η οποία απέρριψε την προσφορά της προσφεύγουσας και ενέκρινε την προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης εταιρείας («……….»), η οποία και αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος του τμήματος 2 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την «Προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού του Γενικού Αντικαρκινικού – Ογκολογικού Νοσοκομείου «…………..» με προϋπολογισμό 427.419,35 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώθηκε στην καταγγελία παραβιάσεων νομοθετικών και διακηρυκτικών ρυθμίσεων, ιδίως σε θέματα τεχνικών προδιαγραφών, όπως η κλίση των τμημάτων της χειρουργικής τράπεζας, η μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της διακήρυξης, και τη στείρωση του δικαιώματος πρόσβασης της προσφεύγουσας στον ηλεκτρονικό τόπο του διαγωνισμού ήδη από τις 14.01.2020.
ΑΕΠΠ/757/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του για το τμήμα 14 του διαγωνισμού με αντικείμενο την προμήθεια αντιδραστηρίων εργαστηρίου και αναλωσίμων με και χωρίς συνοδό εξοπλισμό (Αντιδραστήρια Μικροβιολογικού Τμήματος) για το Γενικό Νοσοκομείο Αιτωλοακαρνανίας. Ειδικότερα, ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του για μη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές 6 και 13 είναι εσφαλμένη, καθώς το σύστημα που προσέφερε πληροί τις απαιτήσεις. Παράλληλα, αμφισβητεί την αποδοχή των προσφορών των παρεμβαινόντων, υποστηρίζοντας ότι δεν πληρούν ορισμένες υποχρεωτικές προδιαγραφές, όπως η ύπαρξη πιστοποιητικού CE για το ενιαίο σύστημα και η συμβατότητα των υλικών ποιοτικού ελέγχου. Τέλος, κατακρίνει την παράλειψη της αναθέτουσας αρχής να του ζητήσει διευκρινίσεις πριν την απόρριψη της προσφοράς του.
ΑΕΠΠ/1387/2020
Η πρώτη προσφυγούσα, η εταιρεία «…», αίτησε με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 902/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας «…», με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της για τον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό ανάδειξης αναδόχου υπηρεσιών φύλαξης κτιριακών δομών της Περιφέρειας για ένα έτος, με προϋπολογισμό 198.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός αφορούσε παροχή υπηρεσιών φύλαξης για τρεις δομές, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Η προσφυγούσα προσέβαλλε τον αποκλεισμό της λόγω επιβολής μη τελεσίδικων προστίμων για παραβιάσεις εργατικής νομοθεσίας και την έλλειψη αξιολόγησης των μέτρων αυτοκάθαρσης που υποστήριξε ότι πήρε. Παράλληλα, η δεύτερη προσφυγούσα, επίσης αποκλεισμένη, προσέβαλλε την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου (εταιρεία «…») επειδή η προσφορά της ήταν υψηλότερη σε σχέση με τη δική της, υποστηρίζοντας παραβιάσεις κριτηρίων διαφάνειας και ισότητας.
ΕΑΔΗΣΥ/431/2023
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται α) την ακύρωση του αποσπάσματος της 1ης έκτακτης συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου ....«Η ....» της 10.01.2023 (Θέμα 3°): «Έγκριση πρακτικού για την κατακύρωση των οριστικών αναδόχων ως προς το Τμήμα 6: «Αντιδραστήρια με παραχώρηση ημιαυτόματου συστήματος» (CΡ\/: 33696500 - 0), εκτιμώμενης αξίας: 77.103,00 € πλέον Φ.Π.Α. 6% (4.626,18 €), ήτοι συνολικής δαπάνης 81.729,18 €, κατά το μέρος, ως προς το οποίο έκανε αποδεκτή την προσφορά της εταιρείας ....», β) του υπ' αρ. πρωτ. 177/09.01.2023 πρακτικού αξιολόγησης των δικαιολογητικών κατακύρωσης της επιτροπής αξιολόγησης, γ) του υπ' αρ. πρωτ. 9020/07.09.2022 πρακτικού αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής/εγκυρότητας εγγυητικών επιστολών συμμετοχής της επιτροπής αξιολόγησης, δ) του υπ' αρ. πρωτ. 10129/05.10.2022 πρακτικού αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής τεχνικών προσφορών της επιτροπής αξιολόγησης, ε) του υπ' αρ. πρωτ. 10753/20.10.2022 πρακτικού αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών της επιτροπής αξιολόγησης του Διαγωνισμού, στ) κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας και ζ) να διαταχθεί η απόδοση του καταβληθέντος παραβόλου.
ΑΕΠΠ/120/2019
Η προσφυγούσα επιχείρηση ζητεί την ακύρωση της απόφασης 578/20.11.2018 του ΟΠΑΝΔΑ, η οποία αφορά τον δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό με θέμα «Φύλαξη χώρων του ΟΠΑΝΔΑ» και προϋπολογισμό €1.208.904 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά, σύμφωνα με τη Διακήρυξη 7703/19.04.2018 (Συστημικός αριθμός ΕΣΗΔΗΣ: 56919). Η προσφυγούσα υποστηρίζει ότι στον διαγωνισμό συμμετείχε λαμβάνοντας υπόψη λανθασμένα ή παραπλανητικά στοιχεία της αντιπάλου εταιρίας, καθώς αυτή δεν πληρούσε τα κριτήρια επιλογής λόγω έλλειψης σχετικής άδειας και καταστατικής αδυναμίας παροχής υπηρεσιών φύλαξης κατά τη σχετική περίοδο αναφοράς.
ΑΕΠΠ/66/2021
Η προσφυγούσα εταιρεία ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της διακήρυξης για την προμήθεια ενός συστήματος μαστογραφίας (*****), με ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνική προδιαγραφή Η.3. Αυτή ζητούσε ο χρόνος εξέτασης τομοσύνθεσης να είναι ο μικρότερος δυνατός (≤10 δευτερόλεπτα), κάτι που κατέστη ανέφικτο για το σύστημα που εκπροσωπούσε. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε ηλεκτρονικό σύστημα μαστογραφίας σύγχρονης τεχνολογίας, με δυνατότητα τομοσύνθεσης και προληπτικού ελέγχου (screening). Η προσφυγούσα υποστήριζε ότι η προδιαγραφή ήταν αδικαιολόγητα περιοριστική, χωρίς τεχνική τεκμηρίωση και ότι ευνόησε μόνο συγκεκριμένους κατασκευαστές, παραβιάζοντας τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού και της αναλογικότητας.