ΑΕΠΠ/1225/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων με τον τίτλο Προδικαστική Προσφυγή (ΓΑΚ ΑΕΠΠ/1148/04.06.2021) επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του Διοικητή, η οποία αφορά τη διαδικασία ανάθεσης σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και αποκομιδής πλεοναζόντων απορριμμάτων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι υπηρεσίες καθαριότητας και αποκομιδής απορριμμάτων με εκτιμώμενη αξία 94.017,09€ (πλέον ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται ότι η απόφαση απέρριψε την προσφορά της ως μη αποδεκτή μόνο ως προς την πληρότητα των δικαιολογητικών συμμετοχής – τεχνικών προσφορών, ενώ ανακήρυξε προσωρινή ανάδοχο μια άλλη συμμετέχουσα. Ζητείται επίσης η λήψη μέτρων προσωρινής προστασίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1638/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της αιτιολογίας της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 131/2020, η οποία αποδέχθηκε την προσφορά του παρεμβαίνοντος και τον ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων και καθαρισμού των κοινοχρήστων χώρων του Δήμου για τα έτη 202029-2022, συμπεριλαμβανομένων εργασιών όπως η αποκομιδή οργανικών και ογκωδών απορριμμάτων, ο καθαρισμός δημοτικών οδών, πάρκων και πλατειών, καθώς και η διαχείριση συνεργείων και οχημάτων για την εκτέλεση των εργασιών. Η προσφυγή επικαλείται πιθανές παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και του ανταγωνισμού λόγω υποεκτίμησης του εργατικού κόστους από τον παρεμβαίνοντα.
ΑΕΠΠ/1345/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης που ανακήρυξε την άλλη συμμετέχουσα εταιρεία ως προσωρινή ανάδοχο, ώστε να γίνει δεκτή η δική της προσφορά και να απορριφθεί η προσφορά της αντιπάλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών φύλαξης, συμπεριλαμβανομένων προγραμματισμένων εργασιών φύλαξης, εξασφάλισης του επιπέδου φύλαξης και αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, με προϋπολογισμό 471.200,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επικαλείται πλημμελή εκτέλεση προηγούμενων συμβάσεων από την ανάδοχο και εσφαλμένους οικονομικούς υπολογισμούς στην προσφορά της.
ΑΕΠΠ/1476/2020
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση: (α) της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό ***** (απόσπασμα πρακτικού 22/2020), με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας, απορρίφθηκε η οικονομική της προσφορά και ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος η εταιρεία «*****», και (β) οποιασδήποτε άλλης συναφούς πράξης ή παραλείψεως της αναθέτουσας αρχής σχετικά με τον διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για την υπηρεσία «αποκομιδής αστικών απορριμμάτων» με προϋπολογισμό 220.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), όπου ο ανάδοχος θα απασχολεί κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό και προσωπικό για εργασίες αποκομιδής, μεταφοράς, οδοκαθαρισμού και συντήρησης πρασίνου στους οικισμούς του ******.
ΕΣ/ΤΜ.7/(ΚΠΕ)/143/2016
Παροχή υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα: 1) Οι 148 και 149/25.6.2015 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ...., με τις οποίες εγκρίθηκαν οι αρχικές αναθέσεις σε ιδιώτη των υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων στις δημοτικές ενότητες Ανατολικού .... και ...., αντίστοιχα, για χρονικό διάστημα ενός μήνα (από 17.7.2015 έως 16.8.2015), έχουν επαρκή αιτιολογία και τεκμηριώνουν την αδυναμία εκτέλεσης των επίμαχων υπηρεσιών από το προσωπικό καθαριότητας του Δήμου με ίδια τεχνικά μέσα. Ειδικότερα, από τις αποφάσεις αυτές, σε συνδυασμό και με την 23367/2015 βεβαίωση του Δημάρχου, προκύπτει ότι κατά τα κρίσιμα στην προκειμένη περίπτωση χρονικά διαστήματα, ο Δήμος .... δεν διέθετε επαρκές προσωπικό καθαριότητας για να στελεχώσει τα απαιτούμενα συνεργεία (οδηγούς και συνοδούς απορριμματοφόρων) για την εκτέλεση της υπηρεσίας αποκομιδής απορριμμάτων σε ολόκληρη την περιφέρειά του, συμπεριλαμβανομένων των δημοτικών ενοτήτων Ανατολικού .... και ...., η δε ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας με υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου έγινε κατά το μήνα Οκτώβριο 2015, δηλαδή σε χρόνο μεταγενέστερο. Εξάλλου, από τις ανωτέρω αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, προκύπτει ότι, κατά τα ίδια ως άνω χρονικά διαστήματα, σημαντικός αριθμός των απορριμματοφόρων του Δήμου είχε τεθεί εκτός λειτουργίας εξαιτίας της παλαιότητάς τους και των σοβαρών βλαβών, οι οποίες δεν μπορούσαν να επισκευαστούν άμεσα λόγω έλλειψης των απαραίτητων ανταλλακτικών. Η κατά τα ανωτέρω τεκμηρίωση της αδυναμίας εκτέλεσης των υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων από το προσωπικό καθαριότητας με ίδια μέσα του Δήμου καλύπτει και την ακολουθήσασα νέα ανάθεση των ίδιων υπηρεσιών για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα από 17.8.2015 έως 16.9.2015. 2) Στην προκειμένη περίπτωση δεν προκύπτει ότι ο Δήμος προέβη στις διαδοχικές αναθέσεις των υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων κατόπιν κατάτμησης των σχετικών δαπανών, ώστε να αποφύγει τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού ανά δημοτική ενότητα. Και τούτο, διότι οι μεν πρώτες αναθέσεις στην εταιρεία «.... Α.Ε.», με τις 382/14108/14.7.2015 και 381/14107/14.7.2015 αποφάσεις του Δημάρχου ...., έλαβαν χώρα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες αποκομιδής των απορριμμάτων στις δημοτικές ενότητες Ανατολικού .... και …..μέχρι την επικείμενη (τότε) ολοκλήρωση του ανοικτού διαγωνισμού, που αφορούσε στις ίδιες υπηρεσίες και βρισκόταν στο στάδιο του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Μετά δε την έκδοση της 222/5.8.2015 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου και της ένωσης εταιρειών, που ανακηρύχθηκε ανάδοχος κατά τον προαναφερθέντα ανοικτό διαγωνισμό, και ενόψει της λήξης των προηγηθεισών 14113/14.7.2015 και 14112/14.7.2015 συμβάσεων, προέκυψε επείγουσα ανάγκη – λόγω και της αιχμής της τουριστικής περιόδου και του εντεύθεν αυξημένου αριθμού των επισκεπτών στην περιοχή, που συνεπαγόταν μεγαλύτερο όγκο απορριμμάτων αλλά και για λόγους δημόσια υγείας – να ανατεθούν απευθείας οι σχετικές υπηρεσίες για το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα. Έτσι, με τις 476/16284/12.8.2015 και 475/16283/12.8.2105 αποφάσεις του Δημάρχου ανατέθηκαν απευθείας, λόγω κατεπείγουσας ανάγκης, στην ίδια εταιρεία οι σχετικές υπηρεσίες για το χρονικό διάστημα από 17.8.2015 έως 16.9.2015, οι δε αποφάσεις αυτές εγκρίθηκαν από την αρμόδια προς τούτο Οικονομική Επιτροπή του Δήμου, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 58 παρ. 2 του ν. 3852/2010. Η έλλειψη πρόθεσης του Δήμου να αποφύγει τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού, λόγω ποσού, ανά δημοτική ενότητα, κατά την ανάθεση των παραπάνω υπηρεσιών, προκύπτει άλλωστε και από το γεγονός ότι με την 196/11.9.2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου .... εγκρίθηκε η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για το χρονικό διάστημα μετά τη λήξη των τελευταίων ως άνω επειγουσών αναθέσεων, ώστε να μην επαναληφθούν περαιτέρω απευθείας αναθέσεις των ίδιων υπηρεσιών.
ΑΕΠΠ/818/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αίτηται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Έδεσσας με αριθμό 165/2018, η οποία αφορά τον δημόσιο διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων και οδοκαθαρισμού. Συγκεκριμένα, ζητείται η ακύρωση της απόφασης αυτής και κάθε σχετικής πράξης, καθώς και η αναστολή της περαιτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες αποκομιδής απορριμμάτων και οδοκαθαρισμού του Δήμου Έδεσσας, με διάρκεια τριών ετών και δυνατότητα παράτασης για ένα ακόμη έτος. Η σύμβαση περιλαμβάνει διαχείριση αστικών στερεών αποβλήτων, πλύση κάδων και καθαρισμό δρόμων, με προϋπολογισμό καθαρής αξίας 3.021.000 ευρώ και συνολικής δαπάνης 3.746.040 ευρώ.
ΥΠ.ΕΣ/75062/2022
3Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ «H τοπική ανάπτυξη και η προστασία περιβάλλοντος» ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών»
ΥΠ.ΕΣ/83448/2019
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΔΗΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ «H τοπική ανάπτυξη και η προστασία περιβάλλοντος» ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών» ΑΔΑ: ΨΔΛΨ46ΜΤΛ6-0Υ6
ΥΠ.ΕΣ/78572/2020:1η Τροποποίηση της υπ΄αριθμ. 83448/22-11-2019 (ΑΔΑ: ΨΔΛΨ46ΜΤΛ6-ΟΥ6) Απόφασης Επιχορήγησης με τίτλο: «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών»ΑΔΑ: 6ΛΙ846ΜΤΛ6-ΙΗΡ
88422/2021:2Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» : «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών» ΑΔΑ:Ω3ΟΞ46ΜΤΛ6-ΑΒ4
ΥΠ.ΕΣ/75062/2022:3Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ «H τοπική ανάπτυξη και η προστασία περιβάλλοντος» ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών»
ΥΠΕΣ/100842/2023:4Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ «H τοπική ανάπτυξη και η προστασία περιβάλλοντος» ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών» ΑΔΑ:ΨΞ5546ΜΤΛ6-ΔΦ0
ΥΠ.ΕΣ/79580/2024:5η Τροποποιήση Επιχορήγησης Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙI» στον Άξονα Προτεραιότητας: «H τοπική ανάπτυξη και η προστασία περιβάλλοντος» με τίτλο: «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών» ΑΔΑ:60Π446ΜΤΛ6-ΝΩΥ
ΥΠΕΣ/100842/2023
4Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ «H τοπική ανάπτυξη και η προστασία περιβάλλοντος» ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών» ΑΔΑ:ΨΞ5546ΜΤΛ6-ΔΦ0
ΑΕΠΠ/322/2021
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 81/07.12.2020 Απόφασης της Ο.Ε. της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της για τον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο «Προμήθεια απορριμματοφόρου και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμου υλικού». Αναλυτικότερα, η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψή της βασίστηκε σε λανθασμένους λόγους, όπως η μη προσκόμιση επίσημης μετάφρασης της Δήλωσης Συμμόρφωσης ΕΚ (CoC) και η προσκόμιση καταλόγου παραδόσεων του προηγούμενου αντιπροσώπου του κατασκευαστή, και ζητεί την επαναξιολόγηση της προσφοράς της για το Είδος 2 (Διαφορικό ηλεκτροκίνητο Φορτηγό).
ΑΕΠΠ/127/2017
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Παγγαίου, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την υπηρεσία «Αποκομιδή Απορριμμάτων Δ.Ε. Ορφανού, Ελευθερών και Πιερέων Δήμου Παγγαίου». Η προσφυγή βασίζεται στο ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν συμμορφωνόταν με τους όρους της διακήρυξης, καθώς το Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Προμήθειας (ΕΕΕΠ) που υποβλήθηκε ήταν ελλιπές, χωρίς αναλυτική τεχνική περιγραφή των οχημάτων και του εξοπλισμού που απαιτούνταν, όπως η χωρητικότητα, το βάρος και οι μηχανισμοί συμπίεσης και ανύψωσης. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.520.008,44 € χωρίς ΦΠΑ.