ΑΕΠΠ/1268/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα εταιρεία ζητούσε την ακύρωση της διακήρυξης υπ’αριθμ. 1/2021 ως προς το είδος με α/α 8 (Φορητό Ρομποτικό σύστημα με λάμπες αποστείρωσης UV-C, τεμάχια δύο) και την ακύρωση ή τροποποίηση συγκεκριμένων όρων της. Αιτιολογούσε ότι οι όροι α) απαίτηση ISO 13485 (σελ. 26), β) απόδειξη χρηματοοικονομικής επάρκειας για 2017-2019 (σελ. 25) και γ) τρόπος βαθμολογίας (παρ. 2.3.1, σελ. 33) περιορίζουν άδικα τη συμμετοχή της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια εξοπλισμού για την αντιμετώπιση της Covid-19, με συνολικό προϋπολογισμό 1.419.525,81€ χωρίς ΦΠΑ, ενώ το συγκεκριμένο τμήμα 8 είχε προϋπολογισμό 198.000,00€ με ΦΠΑ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/85/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αρ. 32/14.11.2019 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας για το Τμήμα Β (Υποέργο 6) του διαγωνισμού, με αντικείμενο την «Προμήθεια Πύργων Λαπαροσκοπικής Χειρουργικής HIGH DEFINITION (2 τεμάχια)». Το αξιωματούμενο είναι η απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας για λόγους μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως για έλλειψη επίσημης μετάφρασης των εγχειριδίων χρήσης (User Manual) και έκδοση μη έγκυρου πιστοποιητικού ποιότητας ISO 13485:2012 (αντί του απαιτούμενου ISO 13485:2016). Ζητείται η επικύρωση της δικής της προσφοράς και η τελική ανάθεση της σύμβασης σε αυτήν.
ΑΕΠΠ/1399/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση συγκεκριμένων όρων και προδιαγραφών της διακήρυξης με αριθμό 12/2021, ειδικά για το διακριτό τμήμα 41 που αφορά την προμήθεια «Ρομποτικού Συστήματος με Λάμπες Αποστείρωσης UV, Τροχηλάτου» με εκτιμώμενη αξία 79.838,71€ (χωρίς ΦΠΑ). Αντιμαχόμενη ιδίως στον όρο 2.2.5 που απαιτεί πιστοληπτική ικανότητα ως προϋπόθεση συμμετοχής, θεωρώντας ότι περιθωριοποιεί μικρομεσαίες επιχειρήσεις χωρίς τραπεζική πρόσβαση, καθώς και σε τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. διαστάσεις συσκευής, λειτουργίες αυτόματης χαρτογράφησης κλπ.), τις οποίες κριτικάρει ως ασαφείς, περιοριστικές ή υπερβολικές για το αντικείμενο της σύμβασης.
ΑΕΠΠ/1332/2019
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητεί την ακύρωση ή τροποποίηση συγκεκριμένων όρων (τεχνικές προδιαγραφές με α/α 5, 6, 9, 10, 16, 19, 21 και 22) του Παραρτήματος ΙΙ της Διακήρυξης υπ΄ αριθμ. 80/2019, η οποία αφορά στη δημόσια σύμβαση προμήθειας ενός «Κλιβάνου Πλάσματος» με προϋπολογισμό 72.580,64€ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Οι προσβαλλόμενοι όροι αφορούν κυρίως τεχνικές προδιαγραφές όπως ο τύπος ανοξείδωτου χάλυβα (316 L), οι κύκλοι αποστείρωσης, η τεχνολογία πλάσματος, η δυνατότητα σύνδεσης με σύστημα ιχνηλασιμότητας, τα κουτιά αποστείρωσης, οι αναλώσιμοι υλικοί και η ετήσια πιστοποίηση. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν τον ανταγωνισμό, ευνοούν συγκεκριμένες εταιρίες και δυσχεραίνουν τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό.
ΑΕΠΠ/1163/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης υπ’ αριθμ. 5/2018, η οποία αφορά στην «Προμήθεια Φίλτρων Τεχνητού Νεφρού (CPV: 33181000-2)» για τις Μονάδες Τεχνητού Νεφρού των Νοσοκομείων Κοζάνης και Πτολεμαΐδας, με συνολικό προϋπολογισμό 318.200,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ειδικότερα, επιδιώκεται η ακύρωση των όρων που αφορούν τα είδη με α/α 1, 6, 7, 8 για το Νοσοκομείο Κοζάνης και τα είδη με α/α 11, 14, 16, 17 για το Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας, καθώς αυτοί οι όροι καθορίζουν συγκεκριμένη χημική σύσταση των φίλτρων με αναφορά σε εμπορικά σήματα και συγκεκριμένη μέθοδο αποστείρωσης. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι αυτοί οι όροι περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό και αποκλείουν άλλα προϊόντα που φέρουν σήμανση CE, χωρίς να τηρούνται οι διαδικασίες που προβλέπει η ενωσιακή νομοθεσία.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/770/2024
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ – ΦΡΕΑΤΙΑ ΥΔΡΟΛΗΨΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΑ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΜΟΥΦΕΣ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΣΩΛΗΝΕΣ PVC, ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΚΡΟΥΝΟΥ :ζητεί την ανάκληση της 110/2024 Πράξης του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 4 της παρούσας, και εν όψει των προσκομισθέντων, τόσο ενώπιον του Κλιμακίου όσο και με την ένδικη προσφυγή, στοιχείων, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η προσφεύγουσα εταιρεία ανάπτυξε μια γνωστή από προηγούμενες όμοιες συμβάσεις μεθοδολογία κατάρτισης του προϋπολογισμού της ένδικης προμήθειας με ποσοτικό προσδιορισμό της προϋπολογισθείσας δαπάνης επί τη βάσει ορισμένης τιμής μονάδας και εν όψει της ανέλεγκτης από το Δικαστήριο εκτίμησης των αναγκών της. Ειδικότερα, δε, αναφορικά με τις προς προμήθεια ποσότητες, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) όπως προκύπτει από την 20974/2022 απόφαση του Δ.Σ. της προσφεύγουσας, τις προηγηθείσες της απόφασης αυτής εισηγήσεις, καθώς και το από 1.2.2024 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης και αναπτύσσεται με την ένδικη προσφυγή, αυτές καθορίστηκαν με βάση τις ανάγκες ζήτησης του Δικτύου Ύδρευσης για χρονικό διάστημα τριών (3), και όχι δύο (2), ετών, όπως εσφαλμένως υπέλαβε το Κλιμάκιο, προκειμένου, όχι μόνο να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες σε επισκευές και έργα συντήρησης του Δικτύου Ύδρευσης, καθώς και εκείνες από εν εξελίξει ή επικείμενες εργολαβίες, αλλά και με σκοπό τη δημιουργία επαρκούς αποθέματος, για την κάλυψη τυχόν έκτακτων λειτουργικών και διαχειριστικών αναγκών της προσφεύγουσας και την εξασφάλισης συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας του Δικτύου Ύδρευσης, β) το υφιστάμενο, στις 30.11.2021, απόθεμα, αποσκοπεί, κατά κανόνα, στην κάλυψη των αναγκών του Δικτύου Ύδρευσης κατά το ενδιάμεσο διάστημα, από τη λήξη των προηγούμενων συναφών συμβάσεων μέχρι τη συμβασιοποίηση της ένδικης διαγωνιστικής διαδικασίας, και όχι στην κάλυψη των αναγκών αυτών για το χρονικό διάστημα ισχύος των νέων (υπό σύναψη) συμβάσεων, δεδομένου, άλλωστε, ότι, από τις 30.11.2021 μέχρι την έκδοση της εν προκειμένω κατακυρωτικής απόφασης (18.10.2023), έχουν παρέλθει περίπου δύο (2) έτη, γ) αναφορικά με το Τμήμα 4, η ζητούμενη ποσότητα των 140.000 τεμαχίων τεκμηριώνεται, με βάση τα επικαλούμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των προηγούμενων ετών [3.646,91 τεμάχια μέση μηνιαία κατανάλωση των προηγούμενων ετών Χ36 μήνες= 131.288,76 τεμάχια για τρία (3) έτη], δ) ως προς τα Τμήματα 7 και 8, οι ποσότητες των 50.000 και 150.000 τεμαχίων, αντίστοιχα, δικαιολογούνται από τα ίδια ως άνω προσκομιζόμενα στοιχεία [για τα έτη 2021-2022 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 462,70 τεμάχια Χ 36 μήνες=16.657,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 2.988,78 τεμάχια Χ36 μήνες=107.596,08 τεμάχια για τρία (3) έτη, και για τα έτη 2023-2024 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 547,20 τεμάχια Χ 36 μήνες= 19.699,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 1.883,93 τεμάχια Χ 36 μήνες= 67.821,48 τεμάχια για τρία (3) έτη], λαμβάνοντας, επιπλέον, υπόψη ότι τμήμα των ποσοτήτων αυτών θα καλύψουν μέρος των αναγκών της εργολαβίας Ε-903, με τίτλο «Έργα Υλοποίησης Τεχνικών Ενεργειών Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης», στο φυσικό αντικείμενο της οποίας περιλαμβάνεται, πλην άλλων, η αντικατάσταση 180.000 υδρομετρητών, με παράλληλη αντικατάσταση του διακόπτη σύνδεσης των υδρομετρητών με το δίκτυο της προσφεύγουσας ή του ορειχάλκινου ρακόρ ή και των δύο αυτών υλικών ταυτόχρονα, και δ) σε ό,τι αφορά τα Τμήματα 11 και 12, οι ζητούμενες ποσότητες των 300 και 1.500 τεμαχίων, αντίστοιχα, μαζί με το υφιστάμενο απόθεμα από τη σχετικώς συναφθείσα σύμβαση του διαγωνισμού Δ6840/2020 (περίπου 1.000 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 2.500 τεμάχια για το Τμήμα 12) -το οποίο, εν όψει του ότι τα είδη των ως άνω Τμημάτων χρησιμοποιούνται πλέον μόνο σε έργα επενδυτικού ενδιαφέροντος, δεν έχει αναλωθεί στο σύνολό του- και λαμβάνοντας υπόψη και τα λοιπά προσκομιζόμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των ετών 2021-2022 και 2023-2024, από τα οποία προκύπτει σταδιακή μείωση της ροής ανάλωσης των αντίστοιχων υλικών (Τμήμα 11 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 37,64 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 30,53 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024, και Τμήμα 12 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 100,36 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 74,00 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024), οι προς προμήθεια ποσότητες παρίστανται εύλογες για την κάλυψη των αναγκών της προσφεύγουσας σε βάθος τριετίας (περίπου 1.355,04 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 3.612,96 τεμάχια για το Τμήμα 12).
Ανακαλεί την 110/2024 Πράξη του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΕΠΠ/482/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση των διευκρινίσεων της αναθέτουσας αρχής (αριθ. πρωτ. 967/26-1-2021) σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές του διαγωνισμού για την προμήθεια συστημάτων απολύμανσης UV. Ειδικότερα, καταγγέλλει την παράλειψη της αναθέτουσας αρχής να προσαρμόσει την προδιαγραφή για το ανώτατο βάρος του συστήματος (μικρότερο από Χ κιλά) ώστε να αντιστοιχεί στον αριθμό των λαμπτήρων UV που διευκρινίστηκε ως επιθυμητό (2-40 λαμπτήρες). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αυτή η παράλειψη δημιουργεί τεχνητό εμπόδιο στον ανταγωνισμό, καθώς αποκλείει συστήματα με μεγαλύτερο αριθμό λαμπτήρων (κι επομένως μεγαλύτερο βάρος) που διαθέτει η εταιρεία του, παρόλο που πληρούν τις υπόλοιπες τεχνικές απαιτήσεις. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια εξοπλισμού απολύμανσης για νοσοκομειακούς χώρους, με συνολικό προϋπολογισμό 1.609.580,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/1745/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά τον δημόσιο διαγωνισμό για την «Προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού». Συγκεκριμένα, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση του συγκεκριμένου σκέλους της απόφασης που αφορά το είδος με α/α 6 του διαγωνισμού (Φορητό ακτινοσκοπικό c-arm), για το οποίο κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του πρώτου παρεμβαίνοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει οκτώ είδη ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, με συνολικό προϋπολογισμό 521.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), και ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.
ΕΑΔΗΣΥ/588/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση του, όπως και δια των από 17-3-2022 διευκρινίσεων της αναθέτουσας, διευκρινίστηκε, εντός του υποκεφαλαίου 4 «Ελάχιστες τεχνικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις εγκαταστάσεων αποστείρωσης (σταθερές ή κινητές) Αποστείρωση των ΕΑΑΜ», του Παραρτήματος Ι (σελ 52, όρος 37) της με αρ. πρωτ. … Διακήρυξης για την παροχή «ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ», αθροιστικής εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ και άνευ προαιρέσεων αξίας 149.193,55 ευρώ, που δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με Μον. ΑΔΑΜ … την 24-2-2022 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α …. Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 31-3-2022 Απόψεις της και ο προσφεύγων και ο παρεμβαίνων τα από 5-4- 2022 υπομνήματά τους.
ΕΑΔΗΣΥ/999/2024
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της Απόφασης υπ’ αρ. …/13-5-2024, με την οποία κατακυρώθηκε ηλεκτρονικός ανοικτός διαγωνισμός (ΕΣΗΔΗΣ …) για την προμήθεια ιατροτεχνολογικών προϊόντων (CPV: …), με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή και προϋπολογισμό 130.961,44 €. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά ειδικά είδη όπως … (α/α είδους 1) και … (α/α είδους 2), τα οποία πρέπει να πληρούν τεχνικές προδιαγραφές και πρότυπα ποιότητας (ISO 9001, ISO 13485) καθώς και τον Κανονισμό 2016/425 για μέσα ατομικής προστασίας. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι ανταγωνίστριες εταιρείες δεν πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής (π.χ. ληγμένα πιστοποιητικά, εσφαλμένα ΕΕΕΣ, έλλειψη καταλόγων εγγράφων), οδηγώντας σε άκυρη εξέταση των προσφορών τους.
ΑΕΠΠ/1622/2020
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά της, ώστε να γίνει δεκτή η προσφορά της και να αναγνωριστεί ως προσωρινή ανάδοχος για τον διαγωνισμό προμήθειας και εγκατάστασης 93 ενεργειακών κουφωμάτων με υψηλές τεχνικές προδιαγραφές (θερμομόνωση, ηχομόνωση, αντοχή σε υγρασία κ.ά.). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την αντικατάσταση υφιστάμενων κουφωμάτων με νέα παρόμοια σχήματος αλλά σύγχρονης τεχνολογίας, περιλαμβάνοντας υλικά όπως τρικολλημένο ξύλο Μεράντι, διπλούς ενεργειακούς υαλοπίνακες με επικάλυψη UV, ηλεκτροστατικές βαφές και εντομοαπωθητικά συστήματα, με προϋπολογισμό 201.612,90 € (χωρίς ΦΠΑ) και διάρκεια 5 μηνών.